Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
Yhteensä paikalla:
  • 1 käyttäjä
  • 26 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

SinSaf 1: ToripäiväSiipis0 vastaustaklo 00:57
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Moonlord427 vastaustaklo 23:27
Euroviisut 2013 MalmössaTiuku15 vastaustaklo 23:19
Nimien keksiminen tarinaanLune13 vastaustaklo 22:54
Tupakka ja tupakointiScartti64 vastaustaklo 22:17
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä Tehtaassa tapahtuu?  (Luettu 5750 kertaa)
Sanja
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« : 18.Tammikuu 2007, 18:34 »

Tervetuloa luovaan koneistoon!

Tarinatehtaassa käy aikamoinen vilske, sillä täällä kaikki kirjoittavat porukalla! Täällä saa heitellä haasteita, aloittaa yleisiä jatkotarinoita ja ehdottaa hyviksi havaittuja kirjoittamisharjoituksia muillekin. Jo vanhalla foorumilla aloitetut kuukauden tehtävät löytyvät nykyisin täältä. Tänne kerätään myös Nuotio-miittien aikana kirjoitetut tekstit.

Näiden jatkuvasti pyörivien puuhailujen lisäksi tehtaassa tapahtuu muutaman kerran vuodessa oikein suuremminkin: keväisin ja syksyisin järjestetään suositut kirjoittamisprojektit, marraskuussa kirjoitetaan NaNoWriMoa ja kesälläkin puuhataan yhdessä jotakin kivaa. Onko sinulla ideoita? Anna kuulua, hauskimmat toteutetaan!

T: modet

Tarinatehtaassa pätevät Leirinuotion yleiset ohjeet.
« Viimeksi muokattu: 22.Tammikuu 2007, 15:15 kirjoittanut Dyn » tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #1 : 11.Helmikuu 2007, 21:20 »

Olen miettinyt sellaista perinteistä haastetopiccia, johon saisi heittää yleishaasteen/hakea inspiraatiota kirjoittamiselle. Minusta se on ideana ihan hyvä, joskin jos haasteita tulee liikaa, myös hutaistujen tarinoiden määrä voi kasvaa. Jos kuitenkin asetetaan haasteille yläraja, esim. 1 haaste/käyttäjä/kuukausi, sen ei pitäisi häiritä. En kuitenkaan tiedä, mitä modet ovat mieltä, joten kysyn ennen kuin ryhdyn topiccia häsläämään.  Hymyilee
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Sanja
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 13.Helmikuu 2007, 09:23 »

Juu perusta vain oma topikkisi. Nimenomaan tällaisia Tarinatehtaaseen halutaan. :-)
Mutta periaate olisi sitten, että yhteen topikkiin tulisi vain yksi haaste ja siihen kirjoitetut vastaukset. Uudet ideat aina uuteen aloitukseen.
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 13.Helmikuu 2007, 09:25 »

Entäs ylipäätään topic, johon voisi ilmoittautua, jos haluaisi henkilökohtaisen haasteen? Sellaisiakin ehkä saatettaisiin kaivata.
tallennettu

Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 13.Helmikuu 2007, 09:27 »

Tehdään mieluummin yleisiä haasteita, jookos. Niin kaikilla on kivaa eikä jää tunnetta, että hei miks mulle ei tullut haasteita, eikö kukaan oo mun kaveri.

Ja ne privat on edelleen keksitty.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 13.Helmikuu 2007, 12:32 »

Jos oikein ymmärsin, tuo teidän ideanne toteutuu samalla tavalla kuin kuukausittaiset tehtävät. Miten olisi sellainen topic, johon voisi vain heittää haasteita ja sitten ihmiset kirjoittaisivat niistä erillisiä tarinita, ja vaikka mainitsisivat esi/loppupuheessaan, että se oli nyt tämä ja tämä haaste ja vaikkapa lainaisivat sen haasteen siihen? Kommentoiminen on hieman hankalampaa, jos kaikki tekstit ovat samassa topissa. Lisäksi silloin on helpompi kerralla lukea, mitä haasteita on ja sitten lähteä koittamaan jotain yksittäistä. Kuitenkin, meillä on jo nuo tehtävät, tämä voisi olla jotain vähän muuta.

Jos te meinasitte tätä, niin hienoa, mä vaan en tajunnut sitä noista teidän puheista. ;)
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 13.Helmikuu 2007, 14:00 »

Em, minäkin pohdin juuri tuota, mutta modemme olivat kaiketi sitä mieltä että jokaiselle haasteelle olisi luotava oma topic.
tallennettu

Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 13.Helmikuu 2007, 14:44 »

Joo, niin olemme. Jos teille tarjotaan pelkästään haasteille ja projekteille omistettu alue, sitä saa myös käyttää.
tallennettu

Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 15.Helmikuu 2007, 19:14 »

Mutta minusta on tyhmää kirjoittaa kaikki ne projektitarinat samaan topiin. Miksei haastetopia ja sitten vaan voisi kirjoittaa sen tavallisena tarinana tavalliselle puolelle, niin sille saisi kommenttiakin? Tai ainakin helpommin eroteltavan kommentin. Tuollainen yhteen topiin kirjoittaminen toimii vain lyhempien juttujen kanssa, siitä tulee muuten ainakin minun silmissäni hirveän sekavaa, eikä siellä ole helppo kommentoida. Minusta olisi kiva, jos voisi antaa ja tehdä haasteita jostain pidemmästäkin ja jotenkin vapaammin tai jotain. En mä ole koskaan ollut hyvä selittämään fiiliksiäni... Ja koska minusta olisi hieman tilan hukkaamista ja sekavuutta pistää kaikki ne eri topeihin, siksi ehdotin tuota. Miettikää nyt vielä, jooko? *silmien räpyttelyä* Ei siitä olisi teille mitään haittaa.
tallennettu
Sanja
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 16.Helmikuu 2007, 10:23 »

Totta kai kaikki projektitarinat kirjoitetaan omiin topikkeihinsa. Tässä ketjussa tosiaan on ollut puhe tuollaisista lyhyistä kirjoitusharjoitetyyppisistä haasteista ja ideoista. Kyllä täällä edelleen toimitaan ihan tapauskohtaisesti eikä mennä minkään yleisen kaavan mukaan. Jos keksitte jonkin idean, joka mielestänne ei toimi tuolla aiemmin kuvatulla tavalla, niin laittakaa privaa jollekulle meistä että voidaan miettiä asia erikseen. Ja kyllä te voitte itsekin siellä päässä pähkäillä, miten asiat voisivat toimia.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 18.Helmikuu 2007, 16:01 »

Kuten aina, sen kuuluisan järjen käyttö on sallittu. Ei ketään huvita lukea +100 sivuista haastetopia läpi löytääkseen sieltä jotain itselleen sopivaa luettavaa.
tallennettu

Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 21.Helmikuu 2007, 22:14 »

Kuten aina, sen kuuluisan järjen käyttö on sallittu. Ei ketään huvita lukea +100 sivuista haastetopia läpi löytääkseen sieltä jotain itselleen sopivaa luettavaa.

Toimisko sitten sellainen, että laitetaan haaste, mutta käyttäjät vastaavat haasteen antajalle yksärillä ja kun haaste on otettu vastaan, sen voi itse käydä poistamassa? (vai hetkinen, voiko omia viestejään poistaakaan...) Ja voikohan tuota edes vahtia... Hmm. No joo, tällaisena ideana.
tallennettu

Luettavaa mielelle: Minuutteja Elämästä
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 22.Helmikuu 2007, 19:06 »

Eh, julkisiin haasteisiin kaikki voivat osallistua - helpompaa, siistimpää, reilumpaa. Jos kaverille haluaa heittää yksityisiä haasteita ne privat ovat siellä kyllä.

Ei ihan oikeasti viitsi tapella tällaisesta, teette nyt voimassa olevalla mallilla ja sillä siisti. Jos ei lähde toimimaan, harkitaan jotain muuta. Katsotaan kuitenkin ensin.
tallennettu

Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 22.Helmikuu 2007, 19:10 »

*murpattaa vielä ihan pikkuisen*

Tuleeko muuten muita haasteita kuin nuita pikkutarinahaasteita, vai onko ne isot sitten heti luokiteltava projekteiksi joten niitä tulee harvemmin?
tallennettu

Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 22.Helmikuu 2007, 19:16 »

Luepa aloitusviesti, hyvä kollega.
tallennettu

Rid
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 22.Helmikuu 2007, 19:24 »

Hain vain tarkennusta, eli tänne saa heitellä isompiakin haasteita? Kuulia.
tallennettu

Sanja
Vanha velhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 23.Helmikuu 2007, 01:01 »

Totta kai saa. :-)
Voisi muuten ehkä selventää, että pääasiassa tämä alue on perustettu noita pari kertaa vuodessa tapahtuvia isompia projekteja varten, kun ne tuppaavat muuten sotkemaan koko Nuotion.
tallennettu
Mirja Fell
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #17 : 26.Huhtikuu 2007, 10:01 »

Jos voisi tulla sellainen runonkirjoitushaaste koko porukalle, että annetaan kuusi vaatimusta (kuten kevätprojektissa oli että piti olla mukana sekä mies että nainen ja että heillä piti olla jokin asia joka yhdistää tai erottaa heidät), joista pitää... about jotain kolme-neljä täyttää.

Olisi sellainen vastapaino kevätprojektille... (tämä on vain varauksellinen ehdotus teille korkeammille)
tallennettu
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 26.Huhtikuu 2007, 23:06 »

Minäkin olen ajatellut jotain runohaastejuttua.
Kuusi vaatimusta on aika paljon runoon, varsinkin jos tykkää kirjoittaa lyhyemmin.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Morinjoc
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #19 : 29.Toukokuu 2007, 14:56 »

jos vain heittää topicin "Haaste: [tähän aihe]" ja kertoo aloitusviestissä tarvittavat tiedot? Jos jollain on kysyttävää saa yksäröidä. Mutta tuosta vastaustekniikasta en ole varma. pitäisikö kaikkien kirjoittaa tekstinsä tuohon haasteketjuun vai laittaa uusi topic "vastaus haasteeseen: [aihe]"? Ja jos jälkimmäistä niin teemmekö yhden haasteketjun josta saa postata oman haasteensa vai jokainen haastaja postaa oman ketjunsa?

Sillä vain kyselen, että kun jälkipuinti on ohi, tänne mitä luultavammin ilmestyy topic "Haaste: Verikuun satama"...
tallennettu

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut