20.Huhtikuu 2014, 04:12 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Homoudesta eheyttäminen ja muut outoudet  (Luettu 645 kertaa)
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« : 13.Syyskuu 2011, 20:44 »

Aikaisemmin ajattelin, että ei Suomessa kukaan ota ajatusta homoseksuaalisten ihmisten "eheyttämisestä". Ilmeisesti kuitenkin Nokia-mission ihmisen sitä yrittävät tehdä. Eivät onneksi muut (?)

Mitä mieltä te olette uusista kohuotsikoista, joilla Nokia-missio on jälleen saanut itsensä median parrasvaloihin. Kumman nopeasti "seksuaalisten rajojen rikkomisesta" ja potkuista saatiin mediavoitto kun Koivisto pääsi mainostamaan omaa eheytys ry:tä. Olenko ainut jolle tämä lankeaminen ja kurssin aloitus haiskahtaa median vedätykseltä?

Minulle tämä edustaa jenkkiläistä tuontikristillisyyttä ja on hyvin vastenmielistä. Karismaattisuuteen pyritään ja vanhoillisiin arvoihin, mutta onneksi tuollainen tuntuu uppoavan hyvin heikosti suomalaiseen mielenlaatuun. Vai?
Sarantha
Velhoruhtinatar

« Vastaus #1 : 14.Syyskuu 2011, 00:17 »

Joo, varmaan se on aika pieni prosentti kristityistäkin suomalaisista, joihin tuollainen uppoaa.

En ole seurannut tapausta muuta kuin sen verran mitä olen lööpeistä nähnyt, alkaisi vain ärsyttää liikaa jos enemmän lukisin. Ja tavallaan ehkä säälittääkin, jos tosiaan on niin että tuo miesparka on homo/bi, mutta ei sitten ole pystynyt käsittelemään identiteettiään mitenkään muuten kuin kieltämällä sen niin rajusti, että on ihan täytynyt tuollainen oma "lahko" perustaa. Niin, minulla on vahvasti sellainen tunne, että monilla tuollaisilla lahkojen tai herätysliikkeiden johtajilla on joitakin torjuttuja luurankoja kaapeissaan, ja niin ollen iso osa koko liikkeen ympärille rakentuvasta hömpötyksestä perustuu heidän epätoivoiselle yritykselleen kompensoida tämä jokin kauheaksi kokemansa asia, jonka olemassaoloa itsessään eivät ehkä edes pysty tietoisesti myöntämään.

Kai noita eheytysmielisiä pieniä porukoita Suomessakin on, tällainen kiva asian ympärille perustettu yhdistyskin löytyy: http://www.aslan.fi/.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Echramath
***

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #2 : 14.Syyskuu 2011, 01:58 »

Kaikenlaisia kekkuleitaham juoksee vapaalla jalalla pilaamassa toisten elämiä, vaikka näiden pitäisi olla suljettuna Niuvanniemeen, tälle asialle ei ilmeisesti mitään voi. Sen sijaan jotain, mutta en tiedä mitä, pitäisi tehdä sille, että maakunnan äärioikeistolainen valtalehti Aamulehti syö eheytysjutut karvoineen, saa palautetta ja ihan salaa korjaa jutun. Olisivat nyt edes laittaneet virallisen oikaisun, että nyt kesätoimittajalta leikkasi männänrengas kiinni.

Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #3 : 14.Syyskuu 2011, 09:33 »

Viime aikojen tämänaiheisista jutuista minua on eniten harmittanut se videokampanja (keväälläkö siitä oli kohua), jossa nimetön ja kasvoton tyttö kertoi kiitollisena päässeensä Jumalan avulla eroon biseksuaalisuudestaan. Erityisesti omaa seksuaali-identiteettiään vasta hakeviin nuoriin kohdistuva (uskonnollinen) painostus saa minut näkemään punaista.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Sivuja: [1]   Siirry ylös