18.Huhtikuu 2014, 06:28 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Suzanne Collins: Nälkäpeli, luvut 19–23 (5)  (Luettu 470 kertaa)
Hiistu
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« : 25.Marraskuu 2011, 18:40 »

Tämän osan käsittely alkaa 2.1.2012

Luvut 19, 20, 21, 22 ja 23.

Tavallaan.
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 03.Helmikuu 2012, 20:57 »

Jatkanpa yksin kun en malttanut jäädä odottamaan vastauksia vaan halusin jatkaa jo kirjaa eteenpäin. Sinäänsä mielenkiintoista, että minulla on samaan aikaan kesken Tuulen nimi ja Locke Lamoran valheet ja silti tämä tarina on se joka on parhaiten pitänyt otteessaan. Toisaalta sekin voi vaikuttaa, että siihen mennessä kun kirja alkaa tylsistyttää niin on pakko muutenkin lopettaa.

Tämä osio oli sitten omistettu Katnissin ja Peetaan yhteiselolle. Aukiolla ollutta lääkkeen hakua mukaan laskematta tämä osio ei ole juuri sisältänyt muuta kuin näiden kahden suhteen kehittymistä. Ensin etsiminen, Peetaan parantaminen, valekuhertelua (tuskin Peetaalle) ja sitten arkeen ja metsästykseen paluu.

Varsin ennalta arvattava osio ihmissuhteiden puolesta. Pakko pelata kameralle ja vahvistaa strategiaa. Varsin kilttiäkin jossain mielessä. Ei mitään hirveän yllättävää kokonaisvaltaisesti, mutta viimeisen luvun lopussa ollut marjakuolema oli kivan sattumanvarainen (tai sen oloinen). Kauankohan heidän lähellään oli hiippailtu?
Skie
***

« Vastaus #2 : 04.Helmikuu 2012, 18:47 »

Anteeksi tästä pitkästä Nälkäpeli- putkesta, mutta pakko kirjoittaa nyt kun vielä jotain muistaa, yleensä kun olen aika lahjakas unohtamaan kirjojen tapahtumat.

Nämä kappaleet olivat tosiaan ihmissuhteiden puolesta varsin ennalta-arvattavia. Ja totta kai se Katnisskin alkaa tuntea jotain vetoa Peetaa kohtaan, huoh. Toisaalta tässä ei nyt kuitenkaan lässytetty erityisen paljoa, ja kuten Fantasyfan sanoikin, homma on varsin kilttiä. Ja toiminta odotuksen mukaista. Toisaalta päätellen Peetan ja Katnissin käytöksestä, tuo tyttöjen ja poikien välinen seurustelu ei ilmeisesti ollut heidän elämänpiiriinsä kuulunut asia ennen peliä.

Ihan käytännön kannalta minua jäi mietityttämään tuo kameroiden läsnäolo. Myönnän että luen vähän hutiloiden ja jotain tärkeää informaatiota on voinut mennä ohitse, mutta kuinka suojattu tuo luola jossa he oleskelivat, olikaan? Miten ne kamerat näkivät sinne, kun muistaakseni se pussailu ja ilmeiden näyttäminen kameroille oli erityisen tärkeää. Sitten kuitenkin alkupuolella Katnissin maatessa puussa (ja ilmeisesti räjähdyksen jälkeenkin puskassa) kirjassa kuvaillaan kuinka huojentunut hän on kun on suojassa kameroilta. Niin että miten ne kamerat pääsivät luolaan, haluaako joku selventää jos mulla jäi ymmärtämättä jotain oleellista?

Niin ja tietysti, vaikka pelin nimin onkin Nälkäpeli, minusta on kovin herttaista kuinka paljon kirjassa yleensäkin ottaen keskitytään ruuan kuvailuun.

Add oil la!
Sivuja: [1]   Siirry ylös