Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Kirjaneito
  • Vanamo
  • Tiuku
  • Echramath
  • Aemilia
  • Jukuke
  • Diara
  • Maailmanherra
  • Boogahbo
  • Taivaskäärme
  • Zumototoka
  • Prolet
Yhteensä paikalla:
  • 12 käyttäjää
  • 48 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 19   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uusien käyttäjien esittäytyminen  (Luettu 33320 kertaa)
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 22.Tammikuu 2007, 15:18 »

Tervetuloa, kaikki uudet käyttäjät!

Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Tämä topi on vain esittelyille, ei muulle jutustelulle.

Hei sinä, joka jo olit kirjautuneena vanhoille foorumeille! Et taida olla niin uusi kuitenkaan!
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
White Queen
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #1 : 10.Helmikuu 2007, 13:54 »

Heippasen rallaa!

Minäpä olenkin sitten ihan ihan uusi ihmeinen! Nimeni on Tuija. Käyn lukiota viimeistä vuotta. Kohta se loppuu...  Cool
 Termi "optimistinen höppänä" kuvaa minua melko hyvin.

Pidän fantasiasta; Terry Pratchett on suosikkini! Ja sellaisesta ei-fantasiasta minuun purevat Nick Hornbyn teokset. Hulvattomia!
  Muita harrastuksia ovat  musiikki (elämäni rakkaus!) ja partio. Ja kiitos isonveljeni olen Monty Pythonin lumoissa!

Päädyin tänne ystäväni innostamana. Kiitos ihana Tuuliseni!
« Viimeksi muokattu: 10.Helmikuu 2007, 13:55 kirjoittanut Drakul » tallennettu
Dareios
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #2 : 10.Helmikuu 2007, 16:00 »

Moi & hei.

Tässä on 1989 syntyneen miehen alku. Asun Joensuun kunnassa ja keskellä korpea. Meillä on 50metrin päässä komea järvi.

Hiukset on mitä on eli hopeanharmaat ja lyhyet. Silmät ovat vihreät ja paino 76.9kiloa ja pituutta itselläni on lienee 182 centtimetriä.

Luonteesta sen verran että olen rauhallinen enkä komentele juuri ollenkaan.

Harrastuksista sen verran että urheilen, hiihdän ja sauvakävelen ympäri vuotta. Harrastan myös laulamista ja satunnaisia käyntejä netin foorumeilla.
(Lähinnä ehkä täällä:
http://www.armleg.com/forum/index.php?mforum=wwwfantasylaken)

Lisäksi harrastan myös historiaa ja dvd-elokuvia. Tuon kaiken lisäksi olen taiteellisesti totaalisen lahjaton. Tuon tähden minua ei näy Galleriassa. Tuon kaiken lisäksi olen absolutisti. En polta enkä tule polttamaan tupakkaa. Luen tietenkin myös fantasiakirjoja; Anu Holopaista ja Salvatorea enimmäkseen ja sen sellaista pientä.

Tuossa vielä valokuva minusta:
http://img1.ii2.org/014714931_m.jpg

edit: joo. uusi en ole mutta parempi esittäytyä myöhään kuin ei milloinkaan
« Viimeksi muokattu: 10.Helmikuu 2007, 18:58 kirjoittanut Dareios » tallennettu
Freiherr Red Rosekovsky
Vieras
« Vastaus #3 : 10.Helmikuu 2007, 16:54 »

*Kurkistaa verhon takaa* Täältä minä olen seuraillut jo jonkin aikaa teidän tekemisiänne, jutut tuntuvat rattoisilta ja foorumi ainakin ulkopuolisin silmin asialliselta. Ajattelin liittyä tänne johtuen hiukan liiallisesta kiinnostumisesta (voiko niistä olla liian kiinnostunut?) fantasiaan ja sci-fiin.

Toivon ainakin joskus kirjoittavani joitakin kommentteja, mutta en ole järin aktiivinen. Olen kiinnostuneempi enemmän lukemaan tarinoita, joita täällä näkyy kirjoitettavan oikein urakalla. Jossakin vaiheessa ehkä tulen kommentoimaan tarinoitakin. Eipä muuta, Redsun kuittaa. *Häipyy nopeasti takaisin*
tallennettu
Karida
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 10.Helmikuu 2007, 21:10 »

Mä oon tämmönen 89 syntyny tyttönen. Joka tykkää lukea etenkin fantasiaa, mutta myös muukin menee.

Luonteeltani oon aika puhelias ja äänekäs mut kuitenkin jossain tilanteissa hiukka ujo. Tykkään olla kavereiden seurassa paljon, mutta välillä on kiva illa vaan yksin ja pohdiskella tai lukeea jotain hyvää kirjaa.

Ulkonäöltäni oon tämmönen blondi (harmivaan etten aito), omistan ihanan siniset silmät ja oon 165 pitkä ja hoikka. (tuli olo kun tekis jotain etsin miestä -ilmotusta)

Harrastuksisat ei oi puhua kun niitä ei järin oo.

Opeskelen catering alaa ekaa vuotta, kun ensin käbin vuoden lukiota mut luovutin.

Ja mitäs muuta tässä kertos... hmm emmä tiiä. Paitsi että tänne eksyin, kaverin kautta ja olen jo pitempää kyttiny täällä rekisteröitymättä  Hymyilee

tallennettu
Aqua
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 11.Helmikuu 2007, 13:22 »

Heips!

Olen tämmönen 16 v. tyttö. N. 170 cm pitkä (tuosta ei voi olla aivan varma, koska viime mittauksesta on jo aikaa..) ja minulla on pitkät vaaleat hiukset. Oon ehkä hieman hiljanen ja ujo, mutta rohkeuttakin löytyy.

Harrastuksia ei kovinkaan paljon ole, lenkkeilyä ja uimista kesällä, sekä vaihtelevasti ruuan laittoa. Kirjojen lukemisesta pidän paljon, eniten luen fantasia kirjoja. Lempikirjailijaani tai kirjaani en osaa sanoa, koska monet kirjat ovat olleet tosi hyviä  Hymyilee

Eksyin tänne vähän aika sitten kun etsin tietoa jostain kirjasta. Seurailin vähän aikaa sivusta, kunnes sitten päätin rekisteröityä. Hymyilee
tallennettu
Mirku
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 11.Helmikuu 2007, 14:01 »

Moi!

No,olen tälläinen 90-luvun alussa syntynyt tyttönen,joka käy lukiota ensimmäistä vuotta.Yleensä luen joko Fantasiaan tai Scifiä(koukussa kumpaankin ja suuri fani.)

Ulkonäyltäni olen lyhyt vaaleahiuksinen ja silmälasipäinen,joka on aika ujo.Viihtyy yleensä yksin mutta jolle kelpaa myös kavereittenkin seura.

Harrastuksia minulla on oikeastaan aikas paljon,mutta mainitsen nyt vaikka lukemisen ja piirtämisen,joita harrastelen aina silloin tällöin jos vain aika riittä.

Eksyin tänne oikeastaan kerran vahingossa,kun hain tietoa eräästä kirjailiasta.
tallennettu
Lis
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #7 : 13.Helmikuu 2007, 23:26 »

Päätin vihdoin kirjautua tänne seurailtuani menoa jonkin aikaa sivusta. Olen tiennyt paikasta jo varmaan vuoden verran, mutta seuraillut aktiivisesti joitakin kuukausia. Lähinnä siis silloin, kun olisi pitänyt tehdä jotain hyödyllistä. Eli usein.

Fantasiakirjoihin tutustuin kypsässä yhdeksän vuoden iässä kun luin veljen Sormusten herran ja ihastuin. Luen muutenkin kaunokirjallisuutta silloin kun opiskelulta ehdin ja yleensä vaikken ehtisikään.

Harrastukset? No onhan se lukeminen… Teatterin tekemistä harrastin vajaat kahdeksan vuotta, voisi varmaan alkaa sitäkin elvytellä.

tallennettu
Shirrlyn
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 14.Helmikuu 2007, 22:18 »

Heip.

Ehdin jo kirjoittaa muualle pari viestiä, kun en heti huomannut tätä esittely-topikkia. En oikein tiedä miten esittelisin itseni. En aio kertoa nimeäni, ihan vain siltä varalta, että tutu tunnistavat minut, mutta olen 15 vuotta. Rekisteröidyin tänne heti, kun löysin sivut. En siis ole ehtinyt vakoilla teitä  Iskee silmää olen vasta totuttelemassa foorumin tapoihin. Koska tämä nyt kerran on fantasiaan ja sci-fiin keskittynyt foorumi, voisin kertoa, että lempikirjoihini kuuluvat Robin Hobbin Näkijän taru, Harry Potterit ja Artemis Fowlit. Harrastan tanssia ja piirtämistä, lumilautailen silloin, kun on mahdollisuus. Ja tietysti luen myös.

Luonteeltani olen puhelias ja iloinen, luullakseni. Noista ei saa aivan tarkkaa kuvaa minusta, mutta en nyt tähän hätään keksi mitään parempaakaan. Osaan halutessani olla syvällinen, mutta useimmiten nauran... melkein kaikelle. Luulen, että huoleton on hyvä sana kuvaamaan minua.

Ulkonäöstäni sen verran, että olen about 160 senttiä pitkä. Lyhyt ja ylpeä siitä  Hymyilee leveästi   
tallennettu
Chiad
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #9 : 15.Helmikuu 2007, 16:17 »

Hmpph, taas itseäni koskettava aihe ja mie en ole ollut paikalla. Tyypillistä minua  Huh  No, tässä tulee vastaus, tosin myöhässä.

Olen lukion kunnialla käynyt ylioppilas, joka tällä hetkellä opiskelee Oriveden kansanopistossa sanataiteen linjaa (runoja, esseitä, pakinoita, kolumneja...). Samaan aikaan lueskelen uunituoretta pääsykoekirjaa. Pyrin yliopistoon lukemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta. Siinä onkin puurtamista! Katsotaan, miten käy...

Harrastukset: Lyhyesti sanottuna kirjoittaminen ja lukeminen ovat pääharrastuksia, lenkkeily tulee hyvänä kakkosena. (Vai kolmosena? Lasketaanko kirjoittaminen ja lukeminen samaan?) Musiikki on myös lähellä sydäntä, mutta se rajoittuu kuuntelemiseen. Laulamisen ja musiikin tuottamisen jätän suosiolla niille, jotka osaavat. TV:tä katselen hyvällä tuurilla tunnin viikossa, kolmekin tuntia, jos tulee hyvä elokuva. Eläindokumentit on parhaita!

Ulkonäöstä kerron vain sen verran, ettette aivan kauhistu    Shirrlyn tuossa kirjoitti, että on 160 senttiä pitkä ja ylpeä siitä. No, mie olen 157 cm pitkä, enkä todellakaan ylpeä siitä. On ärsyttävää olla kaveriporukan lyhyin, etenkin kun yksi kavereista - tyttöpuolinen - on 177!

Niin, ja suuret terveiset kaikille uusille (ja miksei myös vanhemmillekin) käyttäjille! Tunnutte todella mukavilta!
tallennettu
krakken
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #10 : 15.Helmikuu 2007, 17:17 »

Krhm. Tein siis rekisteröitymispäätöksen jonkin aikaa foorumia luettuani, ja täten esittäytynen lyhyesti.

Olen nuori mieshenkilö. Harrastan ulkoilmassa samoilua, kirjallisuutta ja jonkin verran musiikkia. Olen myös kiinnostunut yhteiskunnallisista ilmiöistä.

Luen kaikenlaista kirjallisuutta ja nautin siitä. Mytologiat, saagat ja tarut ovat kiinnostaneet pienestä pitäen. Sydäntäni lähellä on etenkin skandinaavinen ja muinaissuomalainen mytologia.

Nimimerkkini juontuu skandinaavisen mytologian kiehtovasta merihirviöstä (esim. http://www.cs.ucf.edu/~lboloni/icons/logo_kraken.jpg). Keksittyäni tuon aikaa sitten luin että nimitystä on käytetty laajemmalti myös elokuvissa ja peleissä. En siis ole Pirates of the caribbean -fani.  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 29.Kesäkuu 2007, 23:58 kirjoittanut Kraken » tallennettu
Irad
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 18.Helmikuu 2007, 19:31 »

Tervehdys kaikille. Sain eilen kuulla eräältä ystävältäni tästä sivustosta ja varsin vanhana fantasia/sf-lukijana päätin oikopäätä käydä rekisteröitymässä. Luultavasti tulen olemaan enemmän taustalla, mutta avaan kyllä tarvittaessa sanaisen arkkuni (varsinkin suomentamattoman englannin- tai ruotsinkielisen kirjallisuuden ollessa kyseessä).
Ilmeisesti olen fyysiseltä iältäni täällä senioripäästä, mutta kuten antikvaaristen kirjakauppojen tunnuslause kuuluu: "Amor Librorum Nos Unit" -"Rakkaus kirjoihin yhdistää meidät".
Muita kiinnostuksen aiheita minulla ovat historia (rautakausi ja keskiaika), raskas musiikki (The Kovenantista Mokoman kautta Amon Amarthiin) ja käsityöt (valmistun piakkoin artesaanikutojaksi).
Terkkuja tutuille. Teitä on täällä varmasti enemmänkin.
tallennettu
Lana
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 19.Helmikuu 2007, 20:00 »

Moi  Hymyilee leveästi    Olen 13 vuotias tyttö ja rakastan lukemista. Minulla on vaaleat hiukset  ja lempifantasijaani ovat mm. Harry Potterit ja  Ajan Pyörät. Harrastan lukemista,lenkkeilyä ja ratsastusta  Iskee silmää                                                                                                                 
tallennettu
Zen
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 19.Helmikuu 2007, 21:16 »

Möh.
olen yläasteen kahdeksatta luokaa käyvä poikahenkilö. lempiiaineitani ovat äidinkieli ja kemia.  Olen kait sellanen kaikkien kaveri, tasapaksu tyyppi tms. Inhoan sitä. Harrastan  roolipelaamista (D&D),kitaransoittoa, karatea ja partiota. Asun Äänekosken tuppukylässä. No, kuntaliitos tuli tuosa äsken ja ollaan nyt kaupinki ^^. Kaikki kaverini sanovat että mielikuvitukseni on hyvä, tulen aina iloiseksi kuullessani sen. Raisinkiin löysin kaverin avustamana, lueskelin täällä pari päivää ja... Lopetin. Kuitenkin pari päivää sitten painoin Wikipedian satunnaista sivua ja tuli tällainen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Risingshadow.net
Sattumaa?
tallennettu
Solene
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 20.Helmikuu 2007, 23:48 »

Heipähei!

Mikäkö minä? No, tänään olin lapsenmielellä kaveriporukassa pulkkamäessä. Se kuvaa minua hyvin.

Olen vain parikymppinen opiskelijatyttö, tai silloin kun tulee puhe äitiydestäni, niin olen jo naisenmitassa, minulla on parivuotias poika.

Lapsuuteni ja teini-ikäni vietin pienessä kylässä ja valittelin tylsää elämää. Nykyisin taas ihastelen silmieni alla olevia mustia pusseja, herraihme, aika ei vain riitä nukkumiseen.

Harrastan lukemista ( kaiken mahdollisen suurkuluttaja ollut 10-vuotiaasta, tosin fantasia ehdoton suosikki, rakkaudesta tykkään myös lukea ja kauhu on myös pari vuotta kiinnostanut... kun aloitan kirjan, luen yleensä väkisin alusta loppuun. Tietäisittepä mitä kaikkea olen tehnyt kirja toisessa kädessä  Pyörittää silmiään ), kirjoittamista vaihtelevasti kaikesta, niin runoja kuin tarinoita, kirjan kirjoittaminen suurena unelmana, larppausta, ratsastusta, juoksemista, valokuvaamista, eläinten hoitoa, elokuvien vahtaamista, ompelemista ja tauotonta lörpötystä. Lisäksi pyrin olemaan hyvä äiti ja hoitaa kaikki arjenkin asiat.

Jep, tällä tavalla olen loppuunkulunut ennen 30 rajapyykkiä. Kuolenpahan onnellisena.
Ja asun tosiaankin kaupungissa enkä valittele tylsyyttä enää.

Tänne törmäsin vähän sattumalta, tahtoisin kehittyä kirjoittajana ja nykyisessä koulussa en saa siihen apua ja tutut ovat liian tuttuja... Joten ehkä täällä.
tallennettu
jamido
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 23.Helmikuu 2007, 13:24 »

Joo, hei vaan!

Löysin tänne ihan sattumalta, en muista mitä etsin ja miksi. En ole koskaan ottanut lukemista niin kovin vakavasti, mutta kai sitä voisi kutsua harrastukseksi. Kirjoittamisessa olin lahjakas ehkä ala-asteella, joten
minun(kaan) tuotoksiani, ette tule galleriassa näkemään. Taiteelliset lahjani rajoittuvat pilakuva-aiheisiin syntymäpäiväkortteihin, joita piirrän lähimmille sukulaisilleni. Muihin harrastuksiini kuuluu mm. koiran ja kilpikonnan aiheuttamien sotkujen siivoaminen Iskee silmää.

Näitä sivustoja tutkiessani koin jonkin asteisen valaistumisen; "miten paljon fantasiakirjoja vielä onkaan olemassa". Tähän mennessä tietämykseni on rajoittunut pienehkön kirjastomme valikoimaan, joista puolet olen lukenut ja toiset puolet on jääneet kesken Nolostunut. Tällä hetkellä on menossa Lordi kultainen ja hyllyssä odottaa Linnunrata-trilogia...
tallennettu
Valkyrie
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 27.Helmikuu 2007, 00:06 »

Hei vain kaikille!
Minä olen Nanashi(nimen löysin kauan sitten jostain) ja pidän ikuisesti kiinni tuosta nimestä, sillä en pidä oikeasta nimestäni lainkaan.
Harrastusten suhteen olen hyvin hyvin nörttimäinen, lähinnä pelaan nettiropeja, joskus keksin pelata stepmaniaa tai mahjongia (jotka kummatkin olen onnistunut lataamaan netistä xD) ja ristipistotöitä, kolme on vieläkin kesken. xD
Niin siis luonteeni.. En tiedä, panikoin helposti. Tänäänkin juoksin pari minuttia ympäriinsä kun sain haavan, en vain pidä verestäni.
Olin täällä aikaisemmin, joskus papu ja marja, ja päätin liittyä tänne uudelleen kun sain serkultani tämän paikan osoitteen.
Päässäni on kalju, jota ajelen joka toinen päivä, kerron sille joka päivä kuinka sitä rakastan :P
tallennettu
Dark Clark
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 07.Maaliskuu 2007, 21:32 »

Huomenia koko poppoolle (perin ajankohtaista puoli kymmeneltä illalla). Olen pyörinyt täällä Risingissä jos jonkin aikaa, mutta ihme kyllä en ole älynnyt esittäytyä hovietiketin mukaisesti. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Lyhyesti virsi kaunis. Olen 13-vuotias, turkulainen, bibliofiilinen anglomaani, jolla on "loivasti" kihartuvat hiukset (sukuvika, nähkääs. Isoäidin suvulta periytynyttä.) En ala tässä kehuskelemaan urotöilläni (köh) ja saavuksillani (ei sinänsä että niissä mitään rehenneltävää olisikaan), mutta sen voinen mainita, että yhdeksänvuotiaana kirjoitin kaksisataasivuisen 'kirjan'. Tiedättehän, 'kirjan'. Sitä myydäänkin eräässä helsinkiläisessä pikkupuodissa.
Hmph. Sainpas taas kaiken kuulostamaan ah niin mahtipontiselta. ^^
tallennettu

we maybe hidden by rags but we've something they'll never have
Manticore
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jkl
« Vastaus #18 : 08.Maaliskuu 2007, 08:10 »

Hej!

Varmaan vuoden ajan sivusta seurailin vanhaa foorumia ja nyt uuden tultua vihdoin uskallauduin kirjoittamaankin.

Olen päälle parikymppinen neitokainen, joka ei halua enää yhtään vuotta mittariin lisää. Kun voisikin olla ikuisesti nuori.
Opiskelunarkomaani-sana on kuin nakutettu minuun. Rakastan opiskelemista niin koulussa kuin itseopiskelunakin, mutta se on myös yksi suurimmista huolenaiheistani. Aika loppuu kesken, kun sitä ei ikinä riitä mihinkään rennompaan puuhaan. Kirjoja (aina lastenkirjoista klassikoihin) tulee myös paljon luettua, kun ne on helposti ajateltavissa opintojen "oheisaineistoksi".
Muita erittäin tärkeitä asioita elokuvat, raskas ja erikoinen musiikki sekä kirjoittaminen.
tallennettu
Paju
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Sipoo
« Vastaus #19 : 08.Maaliskuu 2007, 20:09 »

Heipådei, kanssaeläjät. Olen 16-vuotias tyttö pääkaupunkiseudulta. Lempinimi on Paju - sekä netissä että oikeassakin elämässä. Lukion ensimmäistä luokkaa käyn, ja ihan hyvin menee. Tykkään lukea, kirjoittaa, piirtää, valokuvata, jutustella. Lempikirjailijoita ovat Robin Hobb ja Eoin Colfer.

Luonteeltani olen aika veikeä ja ilkikurinen. Tykkään ajatella asioita kaksimielisesti (toisinaan vähän liikaakin), mutta osaan ottaa asiat vakavastikin.

Kirjoittaminen on aina ollut jännintä, ties kuinka monta omaa kirjaa olen kirjoittanut (joita ei kyllä onneksi missään ole julkaistu). Mielikuvitus juoksee villinä ja uusia tarinoita kehittyy jatkuvasti.

:)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 19   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut