Nehvettä
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #240 : 28.Maaliskuu 2010, 15:58 » |
|
En ihan tiedä, kuulunko kohderyhmään, mutta menköön. Tulin tänne, koska olen jo kauan haaveillut siitä, että minullakin olisi joku sellainen internet-yhteisö, jossa olisi kivaa ja lämmintä ja välitöntä ja aitoa niin kuin minulla kerran oli (90-luvun lopulla; se suljettiin). Tämä on haparoiva kokeilu.
Minä olen semmoinen tyyppi, joka opiskelee. Olen opiskellut melkein sen verran kauan, että ihan just kohta alkaa hävettää, etten ole vielä valmistunut. Luen kielijuttuja Helsingin yliopistossa ja haaveilen jatko-opinnoista ja tutkijan töistä ja kauneudesta.
Sivari, feministi, vegaani, sukupuolisesti sekava.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Karen
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #241 : 18.Huhtikuu 2010, 13:37 » |
|
Heippa! Kuten näköjään monet muut ennen minua, (sen perusteella mitä hieman edellisiä esittelyitä selasin) myös minä satuin sitten vahingossa eksymään tälle sivustolle. Ja koska tämä vaikutti kaikinpuolin mielenkiintoiselta niin päätin nyt sitten uteliaisuudesta liittyä mukaan hupiin.
Elikkä olen 16-vuotias, tänä keväänä ylä-asteen päättävä tyttönen Vantaalta. Harrastuksiani lukemisen ohella ovat piirtäminen ja musiikin kuuntelu. Kirjoista pidän erityisesti fantasiasta ja scifistä, mutta luen toki muidenkin genrejen kirjoja ja sarjakuvia. Luonteeltani olen rauhallinen, ja pidän siitä kun saan jakaa mielipiteeni asioista muiden kanssa.
En ole kovin paljoa vielä ehtinyt tutustua tähän foorumiin joten olen vielä vähän pihalla, mutta koetan sopeutua joukkoon. Parilla toisellakin foorumilla on tullut joskus taannoin pyörittyä joten täysin vierasta touhua tämä kirjoittelu ei ole, ja yritänkin parhaani mukaan välttää tekemästä pahempia mokia. (:
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
M`Nya
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kirkkonummi
|
 |
« Vastaus #242 : 26.Toukokuu 2010, 20:47 » |
|
Heippatirallaa! Tämän nickin taakse kätkeytyy 25- vuotias naishenkilö, joka tällä hetkellä vaikuttaa pääkaupunkiseudulla ja omistaa täyden perheen (eli, mies ja lapsi sekä ne pakolliset koirat  ). Tänne sivustolle eksyttiin ihan sattumalta googlettamalla jotain (muista enään et mitä mut kuitenkin..) ja aikani seurattuani tätä touhua ja tohinaa piti sitten tehdä oma lusikka minkä voi tänne soppaan laittaa  Kuten kaikki täällä, rakastan kirjoja ja kirjallisuutta mutta sydäntä lähinnä on fantasia, mitä nuorempana on tullut "ahmittua" niin paljon kun vain kirjastosta jaksoi kotiin kantaa. Nyt, perheen myötä lukeminen on suoranaista luksusaikaa ja siitä osaa arvostaa ihan eri tavalla kuin ennen, suorastaan nautiskella! Pratchett, Eddings, Weis ja Salvatoret kuuluu kirjahyllyyn, mielestäni jokaisen fantasialukijan "peruskamana!  Uutena ihana tulokkaana J.R. Ward:n kirjat. Haaveena olisi saada joskus Orson Scott Card:n ikivanha scifiteos, Ender *huokaus* sitä päivää odotellessa pitää selata ahkerasti antikvariaatteja läpi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Audra
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kiiminki
|
 |
« Vastaus #243 : 14.Kesäkuu 2010, 02:35 » |
|
Hejsan droogs, ich bin Audra und I'm new around here! Kuten näette, tykkään kieltensekoittelusta kovastikin, puhun tosi huonoa saksaa ja ruotsia ja osaan englantia jopa vähän. Tahtoisin osata myös venäjää, iiriä ja kaikkea muuta kaunista. Olen visualisti ja tykkään kauniista asioista ja sisäinen hippini tykkää universaalista rakkaudestakin. Kyllä, minä rakastan tätä ympäröivää universumia. Hihhei vaan. By the way, on sangen harmillista, että tämä on esittelyn toinen versio (eka katosi bittiavaruuteen kun kirjautumisikkuna vanheni ja silleen), eikä läheskään yhtä ydykäs kuin se ensimmäinen.
Rakastan myös kuvataidetta ja unelma-ammattini onkin nuorisonne levynkansillaan, kirjakuvituksillaan, postikorteillaan, kahvimukeillaan ja kalentereillaan sun muilla juttusilla turmeleva kuvittaja. Tahdon myös opiskella psykologiaa, biologiaa ja englantia, kun näistä kerran kiinnostunut olen. Olen kiinnostunut myös musiikista, kansanperinteestä, mytologiasta, kirjallisuudesta ja kulttuureista. Pidän myös filosofiasta ja webdesigneerailusta, puhumattakaan tekstipohjaisista (charp-) roolipeleistä.
Olen aina pitänyt luonnosta ja eläimistä ja metsä on ollut aina mielipaikkani. Asun yhä osa-aikaisesti metsässä, sillä kotitaloni Pudasjärvellä sijaitsee aivan moisten saartamina. Kouluaikoina taas asustan Kiimingissä rumassa kerrostalossa, jonka sisällä on kuitenkin harvinaisen kotoisa kolmenkymmenenkuuden ja puolen neliön kämppä täynnä seinille levitettyä kuvataidesälää. Kyllä, teen akvarelleja, akryylimaalauksia, lyijykynä- ja puuväriöitä ja toki digitaalitaidetta (Adobe Photoshop CS2:lla, Open Canvas Plus 4.5.18:lla, Open Canvas 1.1:llä ja joskus MS Paintillakin, aina apunani uljas Wacom Intuos 3:ni). Harrastan toki muutakin, nimittäin kirjoitan, soitan ja lauleskelen ja toki myös luen.
Mielikirjojani ovat muun muassa Enden Tarina vailla loppua, Tolkienin Hobitti ja Taru, sekä Rowlingin Potter-sarja. Houkutuksesta en ole koskaan pitänyt, vaikka olen kahlannut sitä puolitoista osaa läpikin. Luen lisäksi Kingin kirjoista tehtyjä huonoja suomennoksia (joskin aion vaihtaa kohta englanninkielisiin) ja runsaasti sarjakuvia, niin netissä kuin paperille painettunakin. Elina Hopeasaaren Saukkosotilaat ja Gaimanin Sandmanit sekä Neverwhere-sarjakuva olkoon esimerkkeinä suosikeistani visualismin ja verbaalisuuden riemuvoittojen yhdistyessä. Luen myös Bukowskia ja Viitaa ja joskus vähän Kailasta. Enkä ole voinut vastustaa Adamsin Linnunrata-sarjaakaan, puhumattakaan Tove Janssonin Muumeista.
Pidän kirjakaupoista, kirjastoista, kahviloista ja antikvariaateista, sekä Underground-nimisestä kaupasta Pakkahuoneenkadulla(ko?), unohtamati Levykauppaa. Tsiippailen useimmiten Oulun katuja, joskin minua saattaa joskus nähdä ohimennen vilahtavaksi myös Pudiksella ja ympäryskunnissa, jos olen vaikka eksynyt tai jotain. Laukunliepeessäni on rauhanmerkki-badge, pukeudun ruskeaan mokkarotsiin, käytän joskus hattua ja pilottilaseja ja puhun paljon tai en ollenkaan. Minut saattaa yllättää lukemasta tai piirtämästä bussissa tai kahvilassa.
Internetistä minut löytää Sarkasmista, melkein mistä vaan Suoviittana, Vuotiksesta Moondancerina, irkistä, Konnusta ja joistakin muista paikoista Audrana ja taidesivuilta Shaimeena. Hihasta saa tulla riuhtomaan jos tahtoo jututa, minä pidän ihmisistä (kahvin kanssa) enkä pure (kovin lujaa).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Saor
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #244 : 19.Kesäkuu 2010, 16:42 » |
|
VanhaUusi esittäytyy... olin täällä aktiivisesti joskus vuosia sitten, jopa moderaattorina (kukahan tollo minut siihenkin hommaan valitsi). Sittemmin tunnukseni on näköjään hävinnyt, joten piti tehdä uusi.
Takaisin tänne eksyin, kun aloin miettiä, olisiko jossain kirjoituspiiriä, jossa jaksettaisiin fantsuhtavampiakin tekstejä. En ole kovin hyvä kirjoittamaan, kaikki tekstini on tarkoitettu lähinnä käsikirjoituksiksi tulevia sarjakuviani varten, mutta joskus olisi kiva saada palautetta niistäkin. (Ihan kuin minulla jotain "tekstejä" olisi valmiina)
Olen sinänsä ristiriitainen, etten nykyään oikein jaksa lukea fantasiaa, mutta itse kuitenkin kirjoitan sitä, haha. Sen sijaan olen kiinnostunut maagisesta realismista, erilaisista kulttuureista, historiallisista tarinoista joissa keskitytään johonkin muuhun kuin siihen täysin mainstreamiin historiaan, jossa miehisesti valloitetaan maita.
Muuten en ole kovin mielenkiintoinen henkilö, lähinnä olmeilen netissä tai pelaan videopelejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
holly
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
|
 |
« Vastaus #245 : 07.Heinäkuu 2010, 19:36 » |
|
Vaelsin siis tänne ihan vaan etsiessäni uusia keskustelufoorumillisia sivustoja, joiden kanssa minulla olisi jotain yhteistä. Luen siis paljon, sekä oikeita kirjoja että sarjakuvia. Enimmäkseen tykkään fantasiasta, mutta mikä tahansa tarpeeksi mukaansatempaava kirja kelpaa  Parasta tällä hetkellä ovat Harry Potterit, joista tosin omistan vain kaksi viimeistä, joten harmittavan harvoin muita viittä tulee luettua... Asun pääkaupunkiseudulla, olen tyttö ja käyn yläastetta. Pidän eläimistä ja meillä on fretti (näätäeläin niille, jotka eivät tiedä). Kauhean suloinen eläin, vaikka pureekin vielä näin pentuiässä. Ainut muu sivusto, jolla aktiivisesti tai ainakin usein kirjoittelen, on akuankka.fi, joten minut voi sieltäkin löytää, tosin eri nimimerkillä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sohva
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #246 : 24.Heinäkuu 2010, 16:44 » |
|
Vai haltija jos on ikääå enenmän kuin kolmekymmentä no minulle sopii menin työelämän palvelukseen 68 syksyllä. lukemista olen harjoittanut siitä asti kun opin lukemaan. Kaikki kirjat joiden kerronta on monolookista ja tarina etenee sujuvasti ne kirjat on tullut luettuakin loppuun. Sarjat joissa on siteeksikin juoni joka etenee niin ovat suosiossani, esim. Tartsan, Mars-sarja ( sinen kirjasto ) Ajanpyöräsarja ymm. TV sarjoista Tähtiportti, Babylon 5 , Englantilaiset poliisisarjat, Komisario LUIS, Foilen Sota ymm. Minusta aina on melkein niin että yksitäinen kirja joka on ihan itsenäinen tarina jää no vähän kuin kesken, sitten myös sellaiset kirjat joissa oma tarina mutta samat henkilöt ( pääosa ) niin ne tuntuvat jäävän jotenkin vajaaksi tai tulee tunne että jotain puuttuu.Haaveessa vielä joskus kirjoittaa kirja tai elokuva-arvosteluja ja koska siinä pääsee kirjoittamahan vain sen miltä itsestä se tarina tuntui,ei tarvitse mielistellä tai olla mieliksi kenellekkään, usein kun lukee elokuvakriitikoiden arvion niin ei voi kuin ihmetellä että on maku erilainen omaani verraten. NO nyt työelämää vielä muutama vuosi ja sitten uutta ajankäyttöä opiskelemaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kummitustyttö
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #247 : 25.Heinäkuu 2010, 14:35 » |
|
Löysin tämän foorumin etsiessäni fantasia-aiheisia sivuja netistä ja näytti niin mielenkiintoiselta paikalta, että piti rekisteröityä. Rakastan lukemista ja pitkään suosikkini on ollut nimen omaan fantasiakirjallisuus. Kirjoittelen myös ise joskus jotain ja täällähän oli osio myös sellaisille tuotoksille.
No, mitäs sitten vielä? Syksyllä alkaa lukion toinen vuosi ja koko kesä on mennyt lorvaillessa (ei kesätöitä eikä erikoisia harrastuksia). Melkeimpä jopa odotan koulun alkua, siitä saa ainakin jotain tekemistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #248 : 25.Heinäkuu 2010, 14:49 » |
|
Muistattehan uudeti ihmiset, että voitte aina kysyä neuvoa tai apua meiltä moderaattoreilta (ja aika usein melkein keltä vain vanhemmilta käyttäjiltä). Samoin viestimäärää, joka täällä on, ei kannata pelästyä, sillä nykyään tänne tulee varsin kohtuullinen määrä uusia viestejä. Toivottavasti osa teistä jää pysyvämmiksikin käyttäjiksi.
Niin ja, älkää pelätkö perustaa uutta aihetta, mikäli sellaista, josta haluatte keskustella, ei tunnu löytyvän. Ja tervetuloa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Loke
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #249 : 04.Elokuu 2010, 21:23 » |
|
Täällä päin on tullut pyörittyä ilman nimimerkkiä kaukankin, kun uusia luettavia kirjoja olen etsinyt.
Mutta kuka olen? 17-vuotias naispuolinen henkilö, tolkienistiksi myös kutsuttu. Larppaus, boffaus ja lukeminen (ja yleinen dataaminen) ovat harratuksiani. Lukion kolmannella olen menossa (kirjoitusstressi? mikä se on?). Muuta en osaa nyt kertoa :P
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hyppymiina
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #250 : 12.Elokuu 2010, 18:05 » |
|
En todellakaan muista että olenko vastannut, mutta aivan sama.
17 vuotias salossa asuva ihana ihminen joka harrastaa tässä poikkitaiteellisuuden lisäksi mielensä tuhoamista alkoholilla. Valokuvaan, kirjotan, piirrän ja teen ihan mitä vaan luovaa. Kaikki äärimmäiset ja marginaaliin jäävät ilmiöt kiinnostavat. Ihan niinku interseksuaaleista saatananpalvontaan ja sieltä uusnatsien kautta japanilaiseen väkivaltanoiseen. Olen kasvissyöjä, ruma, pateettinen takkupää ja ihan mukava sitten kun tarkemmin katselee. Opiskelen valokuvausta.
Fantasiakirjallisuuden puolelta Ursula K. Le Guin, J.R.R. Tolkien, Robert E. Howard, Douglas Adams, Terry Prachet ja H.P. Lovecraft innoittavat eniten. Luen aika vähän fantasiaa ja olen ennemmin 40-60-lukujen undergroundin ja beatnik-kirjallisuuden ystävä. Sarjakuvien puolelta suomalainen ja amerikkalainen underground on sydäntä lähellä. Kalervo Palsa, Alpo Jaakola, Robert Crumb ja Frank Miller innoittavat. Piirtää en tosin osaa kuin alkeellisesti (miun kuvataiteiluhetkeni ovat melkoisia performansseja) Siksi valokuvaus on enemmän se mun juttu. Kuvaajista mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Arno Rafael Minkkinen, Matti Saanio, Ed Van Der Elsken ja Bresson.
Nii... Siinäpä se.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Trenicia
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #251 : 24.Elokuu 2010, 02:14 » |
|
Hei hei :)
Pienoinen fantasia friikki ilmoittautuu joukkoon :) Tällä hetkellä on menossa ylläri pylläri kaikenlaiset vampyyri kirjat. Alkaa pikku hiljaa taas kirjahylly täyttymään :) Fantasia kirjallisuutta olen lukenut ala-asteelta asti. Joten on tullut koluttua vähän kaikkea Eddingsistä Kingiin. Joitakin jopa tosiaan tuolta minun kirjahyllystäni löytyy. Pienen paikkakunnan kirjastot eivät enää helpota lukuintoa, onneksi on netti ja kirjakaupat :) Rakastan myös elokuvia, niistä vain en saa niin paljoa irti :)
Juu ja olen 23 vuotias nuori nainen, jota ihmetyttää kun oma mies ei ole innostunut kirjoista :)
Menee tosiaan minulla myös tosielämä kerrat. + huumorikirjallisuus. esim. Juha Vuorinen. Mutta fantasia on ihan se ykkönen :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Annexi
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #252 : 23.Lokakuu 2010, 12:08 » |
|
Tumps! Meikä päätyi paikalle eilen baarireissun jälkeen eli onneksi en vielä silloin postannut mitään.  Olen 29-v. nainen Jyväskylästä ja luen kirjoja vähän laidasta laitaan. Elokuvafriikki olen ja varsinkin toiminta iskee. Expendablesin, kun kävin esim. katsomassa niin olin ihan täpinöissä.  Mitäs muuta... no olen solmimassa kustannussopimusta Kirjalabyrintin kanssa ja e-kirja olisi tulossa näillä näkymin ensi keväänä. Aiheena on vampyyrit... niin taas niitä!  Lisään kuitenkin, että aloin kirjoittaa tätä sarjaa (sellaiseksi se siis on kasvava) jo 12-vuotiaana eli en ole tämän aikakauden vampyyrihypen synnyttämä kirjailijan alku. Profiilista löytyypi linkkiä blogiin, jos kiinnostaa seurata miten Veriveljet etenevät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tundra
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #253 : 28.Marraskuu 2010, 13:46 » |
|
Pitkäaikainen lukija tässä päätti kirjautua ihan jäseneksikin. Olen parikymppinen opiskelija pääkaupunkiseudulta. Kiinnostuksen kohteisiin kuuluu opiskelualani, fantasiakirjallisuus, leffat, musa ja lautapelit. Kirjoittamistakin on joskus yritetty, mutta sen olen jättänyt niille joilla on kärsivällisyyttä sille.
Viimeaikaisia tuttavuuksia kirjallisuudessa ovat Tulen ja jään laulu ja Noituri-sarjat, jotka ovat olleet parasta vähään aikaan. Lisäksi pidän Terry Pratchettistä, H. P. Lovecraftistä, Richard Adamsista ja Stephen Kingistä. Yritän myös lukea klassikoita aina kun jaksan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rose
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Poissa
|
 |
« Vastaus #254 : 01.Joulukuu 2010, 22:41 » |
|
Helou.
Mietinkin milloin oikein saan kerättyä tarpeeksi rohkeutta ihan rekisteröitymiseen, saati sitten jonkin kirjoittamiseen.
Olen lukenut Risingshadown sivuja aina välillä, jo siitä asti kun sivustot vielä olivat tummansinisellä sävytetyt. Eli olen jo pitkän aikaa piileskellyt ja vakoillut minkälaisia ihmisiä täällä pyörii, vaikkakaan viime vuoden aikana en ole kertaakaan päätynyt foorumille tirkistelemään. Joten vaellellessani tylsämielisenä informaatioverkon pimeissä nurkissa, pimeänä talvi-iltana, päädyin taas takaisin.
Eli siis oli tylsää ja tajusin, että en ole katsonut pitkään aikaan mitä täällä tapahtuu. Ja ilmeistä on että olen vuoden aikana tajunnut jotain. Nimittäin on varmaan mukavempi myös itse kirjoittaa muille jotain omista mielipiteistäni.
Nonih kun se paljastus on alta pois, voin varmaan kertoa jotain itsestäni. Olen melkein 20 -vuotias mieshenkilö, joka tykkää lukea fantasiaa, scifiä ja mangaa, sekä katsoa paljon animea. Minulla on huono muisti, varsinkin nimille, ja pidän ruuasta sekä laiskottelusta. Olen internet -addikti, eli käytän sitä liikaa.
Ja koska tämä on kuitenkin kirjallisuusfoorumi, niin kait pitäisi vähän kertoa mistä kirjoista pidän. Omistan kaikki Harry Potterit, joista osan takakannet ovat irti liiallisesta lukemisesta. Omistan myös Stephen Kingin Musta Torni sarjan kirjat ensimmäistä osaa lukuun ottamatta, mikä on syyni sille, että en ole vielä niitä lukenut. Pidän tarinoista, joilla on onnellinen loppu, mutta en silti pidä Hollywood -tyylisestä saman tarinan uudelleenkäyttämisestä. Minusta on hauska lukea tälle sivustolle kirjoitettuja tarinoita. Tällä hetkellä avonaisena vieressäni lojuu kirjastosta lainattu Nora Robertsin Jumalten tanssi, joka taitaa kertoa vampyyreista ja parisuhteista...
Vähän animea vielä... Kokonaan läpikatsomieni Animesarjojen määrä on varmaan jo yli sadan, ja niiden määrä joita olen katsonut vain muutaman jakson on varmaan jossain neljän sadan tietämillä, en tiedä enää, koska muutama vuosi sitten kadotin kovalevyn kanssa listan, jossa oli siihen mennessä katsomani sarjat, joita oli jo silloin paljon. Mangaa taasen olen vasta viimeaikoina alkanut lukemaan, mutta niitäkin on tullut luettua jo aika paljon. Täytyy myöntää, että olen ollut hirveä ihminen, koska näihin määriin pääseminen ei ole ollut aivan mahdollista työttömälle ihmiselle ilman hirvittävää määrää hieman väärien keinojen käyttämistä. Ei siitä sen enempää, halusin vain selventää asiaa
No jaa, se oli siis periaattessa minä. Toivottavasti tulevaisuudessa uskallan myös terrorisoida muita foorumin alueita.
Rauhaa ja rakkautta.
PS. Tämän viestin kirjoittajalla on toinen nimimerkki, Rose, jota minä tästä lähin käytän, anteeksi häiriö.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.Joulukuu 2010, 12:38 kirjoittanut Vera Feelgood »
|
tallennettu
|
|
|
|
Alhazred
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #255 : 25.Helmikuu 2011, 18:48 » |
|
Tervepä vaan!
Todella pätevältä sivulta vaikuttaa, joten päätin sitten rekisteröityä. Olen 17-vuotias miespuolinen ihmisrodun edustaja Pirkanmaalta. Kirjoitan, paljon. Kauhu on lähimpänä sydäntäni, vaikka tämä onkin scifi- ja fantasiasivusto, olen toivottavasti tervetullut. Samaan spekulatiivisen fiktion suureen kirjoon kauhukin kuuluu. Kauhukirjallisuus ja kauhuelokuvat ovat kenties suurin kiinnostuksenkohteeni.
Lempikirjailijoistani tärkeimmät ovat H.P. Lovecraft ja Stephen King. Lovecraftin tarinat ovat jossain ihmismielen yläpuolella, eikä kukaan ole luonut eikä tule luomaan niin pimeää ja pelottavaa maailmaa kuin tämä Providencen herrasmies. Tajunnanräjäyttävää, aivan sanoinkuvaamatonta. Lovecraftin tuotantoon olen tutustunut vasta hiljattain, mutta voin jo sanoa olevani suuri ihailija. Kingiä olen taas lukenut jo pidempään, ja Musta torni -sarja - ei edes kauhua! - on kenties parasta kirjallisuutta, mitä olen koskaan lukenut.
Kauhuelokuvia on nyt muutaman vuoden ajan tullut aktiivisesti katseltua, elokuvataiteen puolelta suurimpia esikuvia ovat mm. Dario Argento ja John Carpenter ja suosikkileffoihin kuuluvat esimerkiksi Blair Witch Project, Halloween, Teksasin moottorisahamurhat ja Suspiria. Elokuvien puolelta siis jopa slasher on lähellä sydäntä, kirjallisuudessa taas arvostan jotakin syvempää.
Kirjoittamisen, lukemisen ja leffojen lisäksi kiinnostuksiin kuuluu luonnollisesti musiikki. Iron Maiden on maailmankaikkeuden paras yhtye, myös Metallica ja System of A Down kuuluvat suosikkeihin.
En toki ole täysin paatunut kauhufriikki, vaan olen avoin useimmille genreille, kauhu vain sattuu olemaan lähimpänä sydäntä. Kun ihminen luo mielessään pelottavan tarinan, siirtää sen paperille tai filmille, minkä jälkeen se pelottaa monia muitakin, voidaan puhua mielestäni taiteesta.
Alkuvuosi on pääasiassa kulunut pidemmän kirjoitusprojektin parissa työskennellessä, Teoksen fantasia- ja scifikilpailuun olisi tarkoitus osallistua. Jospa viimein saisin ensimmäisen romaanini valmiiksi. Olen toiveikas.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lysithea
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kouvola
|
 |
« Vastaus #256 : 07.Maaliskuu 2011, 19:50 » |
|
Hiya! ^^ Aivan sattumalta minulle näytettiin tämä sivusto, ja sitten muutaman päivän selailun jälkeen päätin tänne rekistöröityä.
Olen 21 vuotias tummanpuhuvasti pukeutuva neitokainen täältä kaakonkulmilta. Olen tuleva ikuinen opiskelija, sillä en täysin tiedä mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. Tällä hetkellä opiskelen vaatetusompelijaksi, mutta kun siitä valmistun niin sitten siirryn opiskelemaan jotain muuta.
Harrastuksiini kuuluu elokuvien katsominen, lukeminen, ompeleminen, lenkkeily ja säännöllinen/epäsäännölllinen lautapelien pelailu. Lukeminen on ollut minulle aina tärkeetä, mutta nyt se on harmikseni hieman jäännyt, mutta kuitenkin se hiljalleen nostaa taas päätään. Niin kirjoissa kuin elokuvissakin fantasia on ollut aina erittäin lähellä sydäntäni. Suosikki kirjaa tai kirjailijaa on vaikea nimetä, sillä niitä on monia. Olen kirjallisuuden parissa melkein kaikkiruokainen, mutta yleensä se on fantasiakirjallisuutta.
Hmm,enempää en osaa kertoa, mutta jos jotakin kysyttävää on niin tulkaa juttelemaan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roran
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kerava
|
 |
« Vastaus #257 : 13.Maaliskuu 2011, 11:12 » |
|
Morjensta vaan!
Tuli tossa selailtua kaikenlaisia fantasia aiheisia sivustoja, jossain oli sitten linkki tänne ja täällä sitä nyt sitten ollaan.. :)
Olen 18-vuotias urheilullinen miehenalku pääkaupunkiseudulta. Opiskelija olen, tällä hetkellä Vantaalla lukiossa, toista vuotta. Olen kai tämmöinen perus sälli: ystävällinen, kohtelias ja auttavainen ihmisolento.
Harrastukset painottuvat pitkälti urheiluun, jalkapalloa pelannut ihan nappulasta saakka, vissiinkin 11 vuotta tuli juuri täyteen potkupallon parissa ja vielä jaksaa! Sitten myös punttisalilla tulee käytyä, kuulemma vähän liikaakin.. Urheilun vastapainoksi on kuitenkin kiva rentoutua lukemalla kirjoja ja katsomalla elokuvia!
Pidän todella paljon fantasiakirjallisuudesta, mutta myös jännärit toimivat. Suosikkisarjoja, noh empä osaa sanoa, ainakin tuo Perillinen-saaga iskee minuun, vaikka useimpiin ei. Tietenkin on nämä Potterit luettu myös moneen otteeseen, samoin kuin LOTR. Elokuvia meneekin sitten laidasta laitaan ja jos rupeasin tähän yksittäisiä elokuvia latelemaan, niin kirjoittaisin tätä viestiä tässä aamupalapöydässä vielä ensi vuonna samaan aikaan.
Ei kai siinä tosiaan muuta, jos jotain pulpahtaa mieleen niin kysyä saa aina!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #258 : 13.Maaliskuu 2011, 12:22 » |
|
Esittäydytäänpä. Oli tarkoitus etsiä tällainen topikki aikaisemminkin jo, mutta parempi myöhään (tai vähän myöhempään).
Tunnukseni loin jo 2009 (seurasin aluksi vain kirjojen ilmestymisiä ja etsin tietoa), mutta vasta tässä kuussa aloin tällä kokoamaan kirjahyllyäni ja keskustelemaan. Eli pidän itseäni uutena täällä, jos sallitte.
Mitäs sitä sanosi itsestään? Esittelyssäni lukee näin: "Kirjoja lukeva, runoja ja novelleja pöytälaatikkoon kirjoittava, askarteleva, koruja näpertävä ja omituisia vaatteita ompeleva otus."
Kuten nettisivustolle sopiikin, luen siis pääasiassa scifiä ja fantasiaa, myös jonkin verran historiallisiakin romaaneja. Kirjoitan myös fantasiaa (ja yhden scifi novellin), pisin tarinani on noin 300 A4 ja sen aloitin vuonna 2006 kirjoittamaan yhdessä hyvän ystäväni kanssa. Opiskeluiden alkaessa 2008 kirjoittaminen muuttui akateemisempaan suuntaan, mutta aina on tahtonut jatkaa eepoksen kirjoittamista (ja uudelleen kirjoittamista). Runojakin syntyy sen mukaan kun saa inspiraation, hiljaista kautta on nyt noin vuoden kestänyt.
Lempikirjoja ovat tällä hetkellä Diana Gabaldonin Matkantekijä-sarja, Nora Robertsin fantasia trilogia ja Eve Dallas-sarja, Garth Nixin Vanha valtakunta-sarja ja lisätään soppaan vaikka Cristopher Paolinin Perillinen-sarja (huolimatta Tolkien kohusta).
Askartelen lähinnä kortteja. Koruja näpertelen, täälläkin muutamia esittelin ja blogistani löytyy lisää käsitöitäni. Ompelemaan ryhdyin suurella innolla tänä keväänä, kun syksyllä sain viimein muutettua yhteen poikakaverin kanssa ja sain tavarat järjestykseen. Koneen sain 2009 jouluna siskojen ja äidin avustuksella. Aiemmin olen ommellut vain ala-asteella (yläasteella menin teknisiin töihin, ainoana tyttönä koulussani), lukiossa kävin yhden ideasta tuotteeksi kurssin (saldona verho organzasta) ja 2005 talouskoulussa ompelin punaisesta joustosametista maahan asti pitkän liivin, larppaamiseen. Nyt idea-listalla on tilkkuhousut ja muuta mukavaa (esim. pöllö-pehmo).
Ikää siis on profiilin ilmoittaman 24 vuoden verran. Juureni ovat Kuopiossa, asunut nyt kolmatta vuotta Oulussa, opiskeluiden perässä muutin. Pääaineeni on arkeologia.
Musiikki ja leffamausta en tässä ala enempää listaamaan, todetaan vaikka että klassillinen kansanmusiikki (Suomi, Irlanti, Skotlanti, Bulgaria), hevi (melodinen ja power) ja fantasia, toiminta, rakkaus (tässä järjestyksessä).
Tällaista. Ai niin, minulla oli kissa, jolle sitten jouduin viiden yhteisen vuoden jälkeen etsimään uuden kodin poikaystävän/kihlatun allergian vuoksi. Vuoden pohdinnan jälkeen valitsin näin. Kysykää jos jokin mietityttää!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
|
|
|
Telemnar
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #259 : 04.Huhtikuu 2011, 11:53 » |
|
Hei! Olen jo aikaisemminkin ollut foorumilla, mutta en moneen vuoteen, niinpä rekisteröidyin uudestaan. Kirjoitan päiväkirjaa, runoja ja tarinoita sekä kirjeitä. Kirjoittaminen on minulle henki ja elämä. Ilman sitä olisin tuskin hengissä. Näin uskallan väittää. Kirjoitan erään ystäväni kanssa fantasiatarinaa. En tiedä, tuleeko siitä koskaan valmista. Se tuntuu vain paisuvan ja paisuvan. Välillä tulee sellainen fiilis, että kirjoitan sitä pelkästä kirjoittamisen ilosta.
Luen paljon, enemmänkin voisin lukea, mutta kirjoittaminen vie siltä aikaa. Eräs lempikirjani on George Stonen Sudenlaulu. Se kertoo ajasta, jolloin sudet opettelivat uudestaan laulamaan. Aivan kertakaikkisen hyvä kirja. Bram Stokkerin Dracula kuuluu myös suosikkeihini. Luen kaikenlaista fantasiasta tietokirjoihin.
Muita harrastuksiani on elokuvien katselu ja musiikin kuuntelu. Musiikkimakuni on laaja, klassisesta aina synkimpään blackmetalliin. Ja sitten on nämä foorumit harrastuksena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|