Prosper
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #320 : 26.Kesäkuu 2012, 12:54 » |
|
Liityin tänne eilen, olen usein seilaillut täällä, mutta nyt oli aika jo liittyä. Luen paljon kirjoja ja katson paljon leffoja ja tykkään myös keskustella niistä. Tätä intoa rajoittaa hieman lenkkeily ja muut harrastukset, mutta ainakin tähän mennessä on ollut aika kylmä kesä.  Kukaan muu tulossa keskiaikamarkkinoille? Olen siellä seuraavana lauantaina ja vasta ensimmäistä kertaa! Haluan ostaa hullun paperit.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
|
|
|
Serafia
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #321 : 10.Heinäkuu 2012, 23:31 » |
|
Hei :) Löysin tämän sivuston, kun eräässä toisessa sivustolla, joku kysyi onko kukaan rekistöröitynyt tänne. Olen toki ennenkin katsellut tätä sivustoa, mutta tänään sitten päätyin liittyä tänne :) Kuuntelen k-poppia ja muutamia biisejä, jotka tulevat ihan suomalaiselta radiokanavalta. (NRJ, Voice) Big Bang, 2NE1, B.A.P, NU'EST, MBLAQ, Tablo ja noiden bändien yksittäiset esittäät. Joo, nää on niitä k-pop esittäjiä, joita kuuntelen. Luen pääasiassa fantasiaa, mitä nyt noita kirjahyllyjä katselee :D Tykkään lukea myös murhadekkareita, kauhua ja monta muutakin genreä :) Olen lyhyt, kahdeksannelle luokalle menevä naisen alku. Pidän kirjoittamisesta ja roolipelaamisesta. Onnekseni löysin molemmat asiat myös täältä nettisivulta :) Minulle saa ja pitää tulla juttelemaan (varsinkin jos huomasin yhteisiä asioita) Viestit ovat aina tervetulleita :) Ja kysy ihmeessä, jos vielä jokin asia jäi askaruttamaan sinua :>
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
katzka
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #322 : 11.Heinäkuu 2012, 23:54 » |
|
Moi :)
Löysin tämän sivuston pari kuukautta sitten yhen toisen sivun kautta. Kiinnostuin, kun joku sanoi tän paikan nimen niin kävin katsomassa. Päätin rekisteröityä tänne 9.7.2012. Siinä vaiheessa tuli semmonen, että pitääpä liittyä. Olen löytänyt tältä sivuilta paljon semmosii kirjoja, joita pitää lukee tai olen itsekki lukenut. Kuuntelen monenlaista musiikkia, paitsi k-poppia, heviä tai metalli musaa. Radiokanavista kuuntelen ehkä eniten NRJ:tä. Luen kaikenlaisii kirjoja. Tykkään lukee fantasiaakin, mutta välillä se miusta tuntuu tylsältä, voi kyllä johtuu siitä, että oon valinnut vääränlaisen kirjan. Luen myös kauhukirjojakin, ne on tosi hyviä vaikka ei ookkaan pelottavia. Menen syksyllä lukion ekalle ja odotan sitä jo aika innoissaan. Voisin omasta puolesta aloittaa jo koulunkin. Tykkään lukea, kirjoittaa ja kuunella musiikkia. Jos sinulle tulee jotain kysyttävää niin saa kysyä. Viestit ovat muutenkin aina tervetulleita minulle ja vastailen niihin aina kun kerkeilen. :) Joskus voi mennä pidempään ja joskus hieman vähemmän sen vastauksen kanssa. ;)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.Heinäkuu 2012, 00:16 kirjoittanut Iivari »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #323 : 12.Heinäkuu 2012, 00:19 » |
|
Tervetuloa jälleen kaikille uusille sivustomme jäsenille! Minusta on hienoa, että pienen hiljaiselon jälkeen niin moni uusi käyttäjä on ruvennut kirjoittamaan viestejä ja keskustelemaan, jatkakaa toki sitä. Täällä on aiemminkin ollut hyvä yhteishenki ja keskustelun lomassa tulee tutustuttua vieläpä mielenkiintoisiin ihmisiinkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
kyty
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #324 : 26.Heinäkuu 2012, 15:36 » |
|
Moi, uskaltauduinpa minäkin viimein rekisteröitymään. Fantasiakirjat ovat aina olleet sydäntä lähellä, joten olen lurkkinut täällä aina toisinaan lukemassa arvosteluja, mutta nyt tuli olo että voisi viimein yrittää osallistua keskusteluunkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viola
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #325 : 27.Heinäkuu 2012, 10:34 » |
|
Finnconin jälkimainingeissa herään kesähorroksesta esittäytymään minäkin.
Lukeminen on minulle eskapismia, täysin ja täydellistä. Välillä olen lukenut vähemmän, mutta nyt taas parin vuoden ajan enemmän. Luen pääasiassa spefiä, hyvin vähän mitään muuta. Jotain kummaa täytyy tarinassa olla, että siitä ihan oikeasti tykkään.
Tänä vuonna olen lukenut pääasiassa kotimaisten kirjailijoiden kirjoja. Haluan muodostaa yleiskuvaa genrestä ja pysyä kärryillä siitä mitä täällä tällä rintamalla tapahtuu. Tykkään esimerkiksi Sari Peltoniemen, Tiina Raevaaran ja Anne Leinosen tyylistä.
Olen toki Tolkienini lukenut ja omani löytänyt. Robin Hobbin kirjat ovat ihan parasta mitä tiedän, joku Hobbin kirja on aina kesken. Paljon ulkomaisia scifin ja fantasian klassikkoja on kuitenkin lukematta ja Risingista olen vinkkejä hakenut jo kauan.
Luen montaa kirjaa kerrallaan - yhtä aamuisin, yhtä iltaisin, yhtä keittössä, yhtä vessassa, yhtä reissussa... Juuri nyt on kesken Renegade's magic, Hobitti (taas), Hirvi, Fantasian monet maailmat ja Tullen matka etelään. Jos joku kirja vie mukanaan niin sitten luen sitä koko ajan ja kaikkialla.
Kirjoitan myös vähän, välillä sitäkin olen harrastanut enemmän ja välillä vähemmän, mutta en koskaan kovin keskittyneesti. Nyt olen raivaamassa elämästäni tietoisesti turhaa pois, että siihen tulee tilaa tärkeälle, muun muassa kirjoittamiselle. Siksi ehkä täälläkin olen juuri nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro."
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #326 : 27.Heinäkuu 2012, 12:15 » |
|
Itse olen täällä ollut jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt aloin kunnolla käymään täällä, enkä siksi ole tänne vielä ehtinyt mitään kirjoittaa.
No, rakastan fantasiakirjallisuutta yli kaiken (sen varmaan kaikki jo tiesivätkin), scifiä en lue, mutta kirjoitan kyllä, varsinkin novelleissa. Yritin kerran rustata hieman pidempääkin tarinaa scifistä, mutta se ei oikein ottanut onnistuakseen… Fantasiaa enimmäkseen kirjoittelen, jonkin verran myös historiallisia novelleja, mutta niitä vähemmän.
Ennen olin kamalan tarkka siitä, mitä luin eikä minulla käynyt mielessäkään lukea mitään suomalaista, ennen kuin tutustuin muutamaan loistavaan suomalaiseen kirjailijaan (etupäässä Elina Rouhiainen ja Päivi Honkapää) ja nämä ’ennakkoluulot’ kaikkosivat hetkessä. Siitäkin huolimatta enemmän käännettyjä kirjoja luen, vaikkakin käännökset on huomattavasti alkuperäisiä huonompia… Englannin taitoni ovat kuitenkin sen verran surkeat, etten paljoa sillä kielellä jaksa lukea..
Saatan hyvinkin lukea montaa kirjaa kerralla, mutta yleensä joku niistä on aina etusijalla ja jonkin ajan päästä keskitynkin sitten lukemaan vain sitä. Harvoin jätän mitään kirjaa kesken, ellei se sitten kiinnosta pätkän vertaa, jolloin on ihan sama lukeeko sitä vai ei, sillä lopputulos on kuitenkin sama; en muista kirjasta mitään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
EndlessMoment
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Jyväskylä
|
 |
« Vastaus #327 : 27.Heinäkuu 2012, 12:44 » |
|
Moi!
EndlessMomentin nimimerkillä kirjoittelee siis Jyväskyläläinen kirjaston suurkuluttaja ;). Ikää ei ole vielä kovin paljon mutta lukeminen on kuulunut aina elämääni.
Luen paljon, ja genre on aika laaja, fantasiaa, kauhua, jännitystä, myös englanniksi luen aina välillä, vaikka kielitaito ei ole mitään huippuluokkaa.... Mutta silti liian vähän suomalaista. Suosikkeihini kuuluu, no aika monta kirjaa, mm. Percy Jacksonit (ja Riordanin kirjat muutenkin), Luukaupunki, Sookie Stackhouse (True Blood) ja paljon, paljon muita.
Vapaa-ajallani (lukemisen lisäksi) pelaan (ja valmennan) jalkapalloa. Eipä tässä paljon muuta....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouniko
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #328 : 02.Elokuu 2012, 17:52 » |
|
Tervehdys Olen satunnaisesti käynyt kuikuilemassa tämän sivuston foorumeita ja kirjalistoja yms jo useamman vuoden ajan, ja päätin nyt vihdoin rekisteröityä ja muutenkin yrittää aktivoitua täällä. Voisi varmaan sanoa, että olen aika pitkän linjan spefi-harrastaja, sillä ikää löytyy 39 ja ensimmäisen koukutuksen aiheeseen antoi jo alle 10v iässä koulun kirjahyllystä käteen löytynyt Osmo Ilmarin Planeetta Logos -niminen avaruusseikkailu. Tässä vuosien saatossa suosikkikirjailijoiksi ovat löytyneet esim. Terry Pratchett, Iain M. Banks, Alastair Reynolds sekä nyt uusimpana tuttavuutena Andrzej Sapkowski. Varsinainen fandom-aktiivi en ole missään vaiheessa ollut, mutta Finnconeissa on tullut käytyä säännöllisesti toistakymmentä vuotta. Leipätyönä tulee tehtyä softankehitystä ja kotipaikka löytyy Vantaalta. Muita strategisia mittoja lienee turha tähän lisätä ettei tule ihan treffi-ilmoitusfiilistä; tosin näin sinkkuna sekin puoli on tietysti ihan ok  Olen aina lukenut kohtuupaljon sekä scifiä että fantasiaa, mutta täytyy myöntää, että jossain vaiheessa Jordan-ähky aiheutti parin vuoden tauon fantasiapuoleen ja kriittisyyden kasvun sen suhteen mitä käteensä ottaa luettavaksi. Nyttemmin esim. Abercrombie ja Sapkowski ovat onneksi palauttaneet uskoa fantasiaan. Luin välillä paljon myös englanniksi, mutta nyttemmin olen pyrkinyt enemmän noiden suomenkielisten kirjojen pariin, osittain laiskuuttani ja osittain ihan periaatteesta kannustaakseni omalta osaltani spefin käännöstyötä. Kirjojen lisäksi spefi ja kaikenlainen populaarikulttuuri kiinnostavat muissakin muodoissa, sarjakuvista pelien kautta leffoihin ja tv-sarjoihin. Muuten harrastan myös esim. musiikkia (tosin viimeaikoina enemmän vain kuuntelumuodossa), valokuvausta sekä pienoismalleja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toveri
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
|
 |
« Vastaus #329 : 07.Elokuu 2012, 22:48 » |
|
Huomenta!
Päätin sitten hypätä joukkoon mukaan. Scifin ja fantasian ystävälle, sekä psykedeelisen pöytälaatikkorunouden tuottajalle, tämä paikka vaikuttaa sopivalta.
Lukemisen&kirjoittamisen lisäksi tähtitiede on kova juttu. Oman putken hankinta on harkinnassa, vaikka Vantaan lähiöistä ei ehkä ole parhaita näkymiä taivaalle :P Scifi ja tähtititiede muuten muodostavat oivan parin; tarvitsee vain selailla läpi uusin Tähdet ja avaruus, niin ideat syntyvät ihan itsestään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maxs
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo
|
 |
« Vastaus #330 : 20.Elokuu 2012, 11:26 » |
|
Moi, teininä tuli luettua paljon fantasiaa, Tolkienista, David Eddingsistä ja vastaavista se lähti niin kuin varmaan monella muullakin. Viime vuosina vähän "vakavampaa"  kirjallisuutta, mutta nyt viime kuukausina fantasia on taas alkanut vetää puoleensa ja netistä tuntuu nykyisin löytyvän tosi hyvin kirjavinkkejä kaikenlaisille lukijoille.. Ei enää tarvitse lukea sokkona jotain Dragonlance XXXXIV kirjoja mitä kirjastosta käteen tarttuu niin kuin nuorempana. No joka tapauksessa, kirjavinkkejä haen täältäkin, ja virikkeitä uuteen vanhaan harrastukseen. Risingshadow on oikeastaan tuttu jo 8 vuoden takaa, kirjastotäti suositteli. Kiva että sivu on menestynyt näin hyvin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iisamai
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Nälkämaa
|
 |
« Vastaus #331 : 22.Syyskuu 2012, 13:03 » |
|
Heip! Olen 22-vuotias kaihomielinen naisihminen ja olen kotoisin Kainuun perukoilta. Olen aina ollut fantasiakirjallisuuden suuri ystävä ja sen genren kirjoja tuleekin luettua paljon. Lempikirjojani tai -kirjailijoitani en tässä halua rueta luettelemaan, sillä niitä on paljon. Tällä hetkellä olen kuitenkin kovin innostunut suomalaisesta fantasiasta ja olen hieman tutustunut myös sci-fiin. Aiemmin tuli kirjoitettua paljonkin novelleja, fanfictioneita sekä muita lyhyitä kertomuksia, mutta se on jäänyt... Toivonkin nyt saavani (ehkä täältä?) uutta intoa pyöräyttämään tarina-rattaani uudelleen käyntiin.
Pidän eläimistä ja omistankin tällä hetkellä erittäin elämäiloisen ja vilkkaan lapinkoira-neidin, jonka kanssa jaan arkeni ja elämäni. Harrastan paljon patikointia, lenkkeilyä sekä kuvataiteita ja jonkin verran myös digitaalista valokuvausta. Siis lukemisen lisäksi.
Olen aiemminkin käynyt lueskelemassa Rising Shadow:n keskusteluja ja saanut erittäin hyviä kirjavinkkejä arvosteluista ja esittelyistä. Lisäksi julkaistavien kirjojen kalenteri on aivan yliveto! Nyt sain kuitenkin aikaiseksi rekisteröityä itsenikin tänne.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heli2000
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #332 : 27.Syyskuu 2012, 17:33 » |
|
Minä en oikeastaan ole uusi käyttäjä, kerta viime vuonna jo rekisteröidyin, mutta ei ole tullut käytyä sen rekisteröitymisen jälkeen kuin kerran tai kaksi, niin periaatteessa käyn kyllä ihan uudesta käytäjästä. Eli minä olen 12-vuotias tyttö, jonka harrastuksia ovat lukeminen, pyöräily, kirjoittaminen, oman kirjablogin kirjoittaminen, uinti ja lentopallo, näin muutamia sanoakseni. Lempisarjojani ovat langennut enkeli, joka tunnetaan myös englanninkielisenä sarjana The Hush Hush, Varjojen kaupungit yms, ja aikuisten kirjoista, niitäkin nimittäin tulee joskus luettua niistä lempisarja on ehkä Raymond E. Feistin Mustan kuningattaren varjo, siitä sarjasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~~ Jokainen tavallaan. ~~
|
|
|
Nokinen
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #333 : 27.Syyskuu 2012, 20:15 » |
|
Heipsan!
Sain sitten aikaiseksi rekisteröityäkin, vaikka jo pidempään on tullut käytyä lueskelemassa keskustelua ja erityisesti kurkkimassa tuolla kirjaston puolella.
Fantasia- ja kauhukirjallisuus on erittäin lähellä sydäntä ja lukeminen kuuluu olennaisena osana arkeen ja juhlaan. Muut asiat jotka kipuavat rakkaudessa melkein yhtä korkealle kirjallisuuden lisäksi ovat musiikki ja eläimet. Ensimmäistä tulee kulutettua erityisesti live-muodossa ja pääasiassa raskaampaa lajia ja jälkimmäinen tulee sitten elämässäni esiin työn sekä omien lemmikkien muodossa. Muita kiinnostuksen kohteita ovat kansantarinat ja sadut, historia ja psykologia, kirjoittaminen ja musta huumori.
Saas nähdä kuinka paljon ehdin ja muistan ja maltan kirjoitella foorumille, mutta yritys hyvä ainakin! ;)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
viilakoodi
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #334 : 30.Syyskuu 2012, 19:56 » |
|
Hei, kaikki kulkijat. Minä olen anji / viilakoodi / insert tähän jotain vielä parempaa. Olen vaalea otus, mutta valon lisäksi viihdyn erittäin hyvin hämärissä, omissa oloissani ja osana porukkaa. Minusta ei saa oikein selvää - joskus kun luonnehditaan fiksuksi ja ajattelevaiseksi ja joskus osuvimmalta ilmaisulta tuntuu rämäpää. Ota sinä selvää! Olen fyysisesti syntynyt vuonna -96. Fantasiakirjallisuus on ollut kiinteä osa elämääni aivan alusta saakka, milloin ääneen, milloin yksin luettuna. Tähän mennessä suosikkeihini ovat päätyneet esimerkiksi The Silmarillion, Viimeinen haltia, sekä ei-fantasiapuolelta Tuulen viemää. Nykyään yritän löytää uusia kokemuksia myös tällä saralla, joten olen avoin suosituksille  Pidän surrealismista, psykologiasta, yhteenkuuluvuuden tunteesta, flowsta, levänneestä olosta, tuoksuista ja satunnaisesti rock-musiikista (uskokaa tai älkää, IRL-immeiset). Sen sijaan minusta ei oikein ole arvostelemaan mitään enkä osaa sitoutua asioihin pitkäksi aikaa, vaan haluan mieluummin kokea uusia asioita koko tajuissanioloajan. Harrastan foorumikirjoittelun lisäksi foorumiroolipelaamista, Livejournalin pitämistä, vaihtuvia mielialoja, kausittaista lukemista ja kirjoittelun yrittämistä (sekä fanfiction- että originaalipuolella). Minuun saa yhteyden osoitteesta viilakoodi@live.fi. Tutustutaan! Olet kuitenkin kiva.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Morris
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Riihimäki
|
 |
« Vastaus #335 : 11.Lokakuu 2012, 15:48 » |
|
Hei, olen Morris vuoden 1996 lopulla syntynyt lukiolainen. Fantasiakirjallisuuden parissa olen viihtynyt ihan kahdeksanvuotiaasta asti, sfici on sitten tullut mukaan myöhemmin. Lempikirjojani ovat Rick Riordanin teokset, erityisesti tämä uudempi Olympoksen sankarit -sarja.
Pidän kaikenlaisesta oudosta ja kiehtovasta sekä yliluonnollisesta, mutta olen kuitenkin yleensä melko kriittinen. Harrastan kaikenlaista taiteilua, mutta lempipuuhaani on kirjoittaminen. Kirjoitankin parhaillaan pöytälaatikkoon omaa fantasiakirjaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
a summer sun that blows my mind is falling down on all that i've ever known time will kiss the world goodbye
|
|
|
notanörd
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #336 : 11.Lokakuu 2012, 19:03 » |
|
Mooikka. Oon Anna, 1998 vuonna syntynyt kahdeksasluokkalainen reipas lyehkö, brunette tyttö, jolla on sinivihreät silmät. Pituutta riittää niinkin paljon kuin alle 155cm (153 ½).
Harrastan kilpauintia, pianonsoittoa ja lukemista :). Eniten luen fantasiaa; lempikirjojani ovat mm. Harry Potterit, Percy Jacksonit ja Varjojen kaupungit. Lempikirjailijani on ehdottomasti Rick Riodan, koska hän osaa kirjoittaa niin sujuvaa kuvainnollista tekstiä!
Kirjoja luen aina kun ehdin, yleensä aina joku kirja kesken, esim. tällä hetkellä Rick Riodanin Eksynyt Sankari.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
It's not nerd to read books, everybody just says that, because they don't really know how to read
|
|
|
Noora
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #337 : 11.Lokakuu 2012, 22:56 » |
|
Moi kaikki. Uskaltauduin tänne vihdoinkin rekisteröitymään. Ikää löytyy 19 vuoden verran mittarista. Fantasiakirjallisuus on ollut osa elämääni 9 vuotiaasta lähtien jolloin luin ensimmäisen fantasiakirjani, joka oli Harry Potter ja Salaisuuksien Kammio. Kaikkia Suosikki kirjoja en rupea tässä luettelemaan, mutta esimerkiksi suosikkeihin kuuluu Tulen Ja Jään laulu, Potterit, Taru Sormusten Herrasta, Joe Abercrombie Ase Itse. Ei Fantasiapuolelta Lempikirjani taitaa olla Tuulenviemää. Ja otan aina ilomielin ja avoiminmielin vastaan kirjavinkkejä.
Harrastuksiini kuuluu lukeminen ja sen lisäksi musiikki lähinnä kuuntelumuodossa. Lenkkeilyä tulee kanssa jotenkuten harrastettua jos se harrastukseksi edes lasketaan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ianassa
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #338 : 12.Lokakuu 2012, 15:51 » |
|
Heissuliveis!
Olen 91 syntynyt Eteläsuomessa asuva jäbä, ylioppilas ja tällä hetkellä rauhanturvaajana Lähi-idässä. Scifi ja fantasiakirjallisuus on aina ollut lähellä sydäntä joten siksipä loin tännekkin profiilin, sanunaisesti kirjoittelem omaakin Schkeidaa. Saatan joskus julkaistakkin jotain tänne.
Hyvää vointia kaikille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikara
Kokelas
Poissa
Asuinpaikka: Pori
|
 |
« Vastaus #339 : 20.Lokakuu 2012, 01:15 » |
|
Greetings and green things! Pitkään, hyvin pitkään olen käyttänyt Risingshadowin krjastoa hiukan parempien kirjojen etsimisessä, arvosteluja kun hakemistosta löytyy runsaasti. Monet lempikirjani olenkin löytänyt juuri tätä kautta. Suoraan sanoen en edes muista mistä ensimmäisenä kuulin Risingshadowista, todennäköisesti tärppäsin nimen korviini jossakin conissa tai muussa tapahtumassa. Nyt kuitenkin jo parin vuoden ajan olen kuulunut vakikävijöihin ja jänskättänyt liittymistä. Vihdoin aktivoiduin ja rohkenin luoda tunnuksen sivustolle. Olen siis syntynyt Poriin synkkänä syksynä vuonna 1994, ja siitä eteenpäin olenkin elänyt tiiviisti kirjallisuuden parissa, ensin satujen maailmoissa ja sittemmin lukemaan opittuani fantasiakirjallisuuden parissa. Scifi tuli mukaan meininkeihin vasta vähän myöhemmin Orwellin Vuonna 1984:n myötä kiinnostuttuani yhteiskunnalisista kysymyksistä. Nykyisin luen lisäksi paljon nuorten spefiä. Lempikirjaskaalani on melko laaja, mutta maininnan arvoisia kirjailijoita ovat ainakin John Ajvide Linqvist, duo Eija Lappalainen & Anne Leinonen sekä H.P. Lovecraft. Edellä mainituilta kynäilijöiltä on vaikeaa juurikaan nimetä huonoja teoksia. Kirjallisuuden (lukemisen ja kirjoittelun) lisäksi harrastan pelaamista (niin lauta-, rooli- kuin konsolipelitkin kuuluvat repertuaariin), käsitöitä (kaikki askartelusta kutomiseen), piirtelyä, paikallisen anime- ja mangaklubin toiminnoissa kuikuilua sekä järjestötoimintaa. Etenemisiäni voi seurata blogista, johon päivittyy silloin tällöin asiaa niin kirjallisuudesta, yhteiskunnasta kuin vähän kevyemmästäkin hömpästä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
It's easy to be the life of the party when the other guests keep dying.
|
|
|
|