23.Huhtikuu 2014, 09:56 *

8 Eva Biaudet
9 Paavo Arhinmäki
en tiedä/kerro/ketään

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit 2012  (Luettu 3394 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #40 : 29.Tammikuu 2012, 19:23 »

Näin Petri Kejonenkin kommentoi Ylen politiikantoimituksen vaalikommenteissa. Voi hyvinkin olla totta, ja nimenomaan näkökulmana Perussuomalaisille koituva karma ja kunnallisvaaleihin tai tästä eteenpäin. Sen sijaan Soinin äänen vaikutus Niinistölle tuleviin ääniin on paljon arvaamattomampi. Toisaalta moni miettinyt perussuomalainen voi äänestää sittenkin Niinistöä puheenjohtajansa ajatuksien varmistamana - ja toisaalta, jotkut saattaisivat sittenkin protestoida Haavistoa äänestämällä juurikin sitä, että Perussuomalaiset ei sittenkään ole pienen ihmisen puolella.

Perussuomalaisten kannattajajoukko kun on aika monenmoinen - kansallismielisyys ja puolustusmäärärahat on tärkeitä osalle, mutteivät kaikille siinä porukassa, luulemma.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #41 : 30.Tammikuu 2012, 10:41 »

Kävin lauantaina taas äänestämästä kakkosta, miestä jonka vaalinumero lienee enne; Keski-Suomessa asuessani totuin siihen, ettei äänilläni ole todellista merkitystä, joten erittäin todennäköisen häviäjän äänestäminen ei satu enää yhtään.

En minä alkujaan kuvitellut, että (perus)suomen karttuisa kansa äänestäisi vihreää homoseksuaalia edes toiselle kierrokselle. Joten kyllä tämä Haaviston menestys jonkinlainen järjen voitto aineesta on jo tässä vaiheessa.
Antti
***

« Vastaus #42 : 30.Tammikuu 2012, 13:34 »

Meillä on koulussa äänestys huomenna. Minun mielestäni kakkonen on ykkönen, vaikka monet tässä iässä ajattelevat (ainakin täällä) homoseksuaalien olevan huonoja vaihtoehtoja.

There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #43 : 31.Tammikuu 2012, 18:39 »

Hei, on-topic, löysin presidentinvaaleihin 2012 sijouttuvaa spekulatiivista fiktiota!

Samaan aikaan YLE:n studiossa aamulähetykseen valmistautuva Pekka Haavisto tutki itseään peilistä, suoristi solmiotaan ja katsoi hellästi rakastajaansa Nexar Antonio Floresia silmiin. Todellisuudessa Haavisto kuitenkin katsoi Nexar6 Antonio Floresin androidisilmiä, mutta hän ei tätä tiennyt. Hakkerit olivat kaapanneet oikean Floresin ensimmäisen kierroksen vaalibileiden jatkoilla ja korvanneet hänet androidilla. Oikea Flores oli maanalaisessa turvasäilössä visusti tallessa.

Narri
***

« Vastaus #44 : 04.Helmikuu 2012, 20:40 »

Netissä ihmiset itkee Haaviston vaalimainosta, nyt on tunteet kyllä pinnassa.

Ishamaeli
Noviisi

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #45 : 25.Helmikuu 2012, 23:16 »

Noh, nekrotaan vanhaa topiccia: mielestäni on hyvinkin kiinnostavaa, että risinglaiset noin selkeästi äänestä/ivät Haavistoa. Todellinen jakauma? Haaviston kannatuksen aiheuttama ujous, "En uskalla äänestää Soinia/Biaudet'a/Väyrystä"? Mahdollisesti enemmistömme on Haaviston aatteiden / Erilaisen Presidentin / ei-Niinistön kannalla. Tästä olisi ihan mielenkiintoista saada keskustelua aikaan näinkin paljon vaalien jälkeen.

Itse voin sanoa äänestäneeni kakkosta, tärkeysjärjestyksessä,  1) siksi, että ehdokkaan näkemykset mm. ulkopolitiikasta ja ihmisoikeuksista vastasivat omiani, 2) puoluepoliittisista syistä, 3) siksi, että "tyyppinä" Haavisto oli minulle mieluinen, 4) siksi, että Haavisto on homo.

Kolmatta ja neljättä syytä saanen selittää hieman: kolmonen perustuu yleiseen "vibaan", jonka olen saanut Haaviston haastatteluista, nelonen perustuu siihen, että vaikka presidentin valtaoikeuksia on vähennetty huomattavasti sitten Kekkosen, mielestäni jo sillä, että valtiolla olisi homoseksuaali presidentti, olisi merkitystä.

Tämä #4 on siis edelleen vähäisin syy Haaviston äänestämiselle (äänestin samaa kaveria jo kunnallisvaaleissa) mutta valehtelisin itselleni, jos sanoisin, ettei Haaviston seksuaalisuudella ollut mitään tekemistä äänestämiskäyttäytymiseni kanssa. Useassa mediassa puhuttiin presidentin tehtävistä arvojohtajana; minusta se olisi kertonut paljon suomalaisten arvoista, jos tuleva presidentti olisi homoseksuaali.

Toisaalta tiedostan, että presidentin seksuaalisuus on sinänsä irrelevantti, että se on omassa listassanikin viimeisenä eikä mielestäni presidentin puolison velvollisuuksilla ole merkittävää osaa presidentin työssä (cf. Saksan ulkoministeri, joka on avoimesti homoseksuaali). Ehkä tässä olisi ollut enemmän kyse mielikuvamarkkinoinnista. "Avomielisessä Suomessa homokin voi olla presidentti!" USA:lla on ensimmäinen musta presidenttinsä; Suomessa on jo ollut naispresidentti viimeiset 12 vuotta - kai meidän olisi pitänyt jotenkin pistää vielä paremmaksi?  Iskee silmää

Palatakseni viestin alkuun, haastan risinglaiset kertomaan, miksi enemmistön tapaan äänestivät Haavistoa, tai miksi vähemmistönä äänestivät jotakuta muuta.

(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja)
Paju --> Ishamaeli
Louhikäärme
***

« Vastaus #46 : 26.Helmikuu 2012, 12:39 »

Ekalla kierroksella äänestin Haavistoa vastaan, toisella Niinistöä vastaan. Eihän Haavisto mikään huono valinta pressaksi olisi ollut, mutta koskapa lopputulos oli joka tapauksessa jo etukäteen selvä, pidin toivottavana, että saataisiin edes hieman aitoa poliittista vastakkainasettelua. Kokoomus vs puisto-osasto oli jonkinmoinen antikliimaksi.

Noh, olisihan (teoriassa) huonomminkin voinut käydä. Ainakaan siellä toisella kierroksella ei nähty superinhokki Paavo Lipposta Näyttää kieltä
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös