Keskustelut
touko 20
maanantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Sopuli
  • Ansa
  • Dyn
  • Darkki
  • Iivari
  • Huoleton
  • Janiii
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 72 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Nimien keksiminen tarinaanAnsa9 vastaustaklo 14:54
Jääkiekon MM-kisat 2013Hiistu42 vastaustaklo 14:17
Euroviisut 2013 MalmössaHuoleton12 vastaustaklo 14:02
George R.R. Martinin muu tuotantoJussi92 vastaustaklo 01:10
Mitä opiskelet/ harkitset joskus opiskelevasi?Lune361 vastaustaklo 22:40
Äänestys
Kysymys: Talvimiitti minulle kiitos
4.2. - 0 (0%)
11.2. (mafiailta eli jatkot on) - 7 (87.5%)
18.2. - 1 (12.5%)
25.2. (yhteistyökokous Tampereella) - 0 (0%)
Ei väliä - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 8

Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Helsingin talvimiitti 11.2.  (Luettu 1541 kertaa)
Sally
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Espoo
« : 15.Tammikuu 2012, 19:39 »

Mitä: Helsingin talvimiitti
Milloin: Lauantaina 11.2. klo 12 alkaen
Missä: Tavataan Aleksis Kivan patsaalla Rautatientorilla (kartta)

Jatkot: Risingin mafiassa Milenkassa (k-18). Jatkoille siirrytään aikaisintaan seitsemän aikaan illalla, sitä ennen käymme syömässä, kirjakaupoissa tms. Tervetuloa kaikki mukaan, uudet ja vanhat!

--- Alkuperäinen viesti ---
Mussukat, nyt olisi aika miettiä perinteisen Helsingin talvimiitin ajankohtaa. Helsingin talvimiittihän järjestetään siis
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Helmikuun lauantait:

4.2
11.2
18.2
25.2

Talvimiittihän on perinteisesti ollut siinä helmikuun lopulla.
« Viimeksi muokattu: 21.Tammikuu 2012, 19:37 kirjoittanut Dyn » tallennettu
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #1 : 15.Tammikuu 2012, 20:52 »

Yhdentenätoista päivänä voi miitin jälkeen lähteä mafiaan jatkoille.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #2 : 15.Tammikuu 2012, 21:51 »

Miitti mafiapäivänä voisi taas olla ihan kiva. Jos miitti on 25. päivä niin en pääse (mikä olisi minusta maailman valtaisin dislike, koska näen ihmisiä vain luennoilla ja mafioissa + 25. helmikuuta elämäni ensimmäisissä tupareissa - jotka eivät siis kuitenkaan ole minun tuparini, u know). Muut päivät käyvät mainiosti.
tallennettu
Jaragil
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 17.Tammikuu 2012, 23:17 »

Miittimafia olisi tosiaan jees, joten 11. päivä olisi omakin suosikkini. Mutta muitakin päiviä voisin kannatella menojeni mukaan, joten olisiko tästä mahdollista saada äänestys?
tallennettu

But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
 - Edgar Allan Poe: The Raven
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #4 : 17.Tammikuu 2012, 23:31 »

Äänestys avattu, joskin minäkin suosisin miittimafiaa!
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 17.Tammikuu 2012, 23:34 »

Oltiin sit Iivarin kanssa perustamassa äänestystä täsmälleen samaan aikaan... kerrankin näin.

25.2. on Suomen spefiseurojen yhteistyökokous Tampereella, jonne varmaan ainakin muutama ihminen on kiinnostunut lähtemään. Sen sijaan mafiajatkoja tuen itse, varsinkin kun en välttämättä pääse päivästä miittaamaan.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #6 : 18.Tammikuu 2012, 17:27 »

Mafiajatkoilla oleva miitti houkuttaa. Tosin, rahaa ei ole tulla ja yhteistyökokoukseen pitäs kans päästä. IF %tilinsaldo > %junaliput GOTO Helsinki; Eli tulen. JOS jostain tulee sen vertiseltaan rahaa, että pääsen molempiin.

Ensi yönä unta, ei koodausta...
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 21.Tammikuu 2012, 19:21 »

Joo. Olen tulossa, ellei taivas putoa niskaan, väitöstä määrätä tuolle perjantaille tai Valtion rautatiet lopeta liikennöuntiä Joensuu-Helsinki välillä.

Empäs muistanut tähän keskusteluun osallistuneenikaan, ilmeisesti olin tosiaan unen tarpeessa...
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 21.Tammikuu 2012, 19:30 »

Eiköhän tämä ole tällä äänimäärällä jo päätetty, lauantai 11.2.
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 21.Tammikuu 2012, 19:31 »

Sanonpa nyt tännekin, että olen Sanomatalolla istuskelua vastaan, ainakin siinä muodossa kuin viimeksi. Paljon sakkia jäi keskustelun ulkopuolelle - jos keskustelemaan halusi, sai oikeastaan istua lattialla. Jos ongelmana on se, että ruokapaikoista ja vastaavista ajetaan hengaileva porukka pois, niin kyllä siellä on esim. varsin väljiä Hesburgereja ja kenties muitakin kuppiloita, joissa nyt voisi ainakin näön vuoksi tilata suurimmalle osalle porukkaa jotain. Päästäisiin kaikki istumaan ja keskustelutuntumaan edes jonkun kanssa.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 21.Tammikuu 2012, 19:41 »

Itse taas olen sitä vastaan, että kukaan menee baariin ennen jatkoja, jotka ovat virallisestikin mafiaosuutta ja Milenkan takia k-18. Miitin pitää olla ikärajaton, eikä sitä palvele se, että osa jengistä lähtee edes Kaislaan edes pelaamaan lautapelejä. Jos kaikki eivät pääse (tai halua), se ei ole kivaa.

Tiuku on oikeassa siinä, että suositaan tiloja, jonne kaikki mahtuvat, ja jossa voidaan istua pidempi tovi. Tämä tietysti on vähän hankalaa jos väkeä tulee paljon - mutta mikä kiire esim. sieltä Fennia-talosta on pois? Siellä on kiva syödä, useampaa sorttia ruokaa samassa osastossa, eikä koskaan ole heitetty ulos vaikka joksikin aikaa ollaankin jääty paikoillemme.
tallennettu

Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 21.Tammikuu 2012, 20:39 »

Komppaan kahta edellistä, Fennia on mielestäni varsin miellyttävä paikka. Annan siis ääneni sinne menon puolesta.

Ketä kaikkia on ny tulosa?
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 21.Tammikuu 2012, 22:10 »

Mä tuun vähintään illaksi, mutta vielä aikataulu vähän epäselvä niin en uskalla luvata päivästä mitään.
tallennettu

Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #13 : 22.Tammikuu 2012, 01:34 »

Joskus Iivari/Dyn taisi ohjastaa meidät johonkin yliopiston sopukkaan, jossa sit saatiin hengata ihan rauhassa, ilman vaaraa siitä että joku olisi tulossa häätämään. Mikäs paikka se oli? Tai siis, ei siellä Fenniallakaan koko päivää voi hengailla. Miitit on muutenki ollu mukavia kun on saatu jokin ihka oma paikka.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 22.Tammikuu 2012, 01:50 »

Se oli humanistiklusteri Uudella ylioppilastalolla. Sitä ei voine pitää ensisijaisena ajatuksena, koska periaatteessa a) sinne ei saisi mielellään tuoda ulkopuolisia b) jos kuitenkin toisi, menisivät kaikki klusterinsisäiset varaukset ohitse. Tosin tällä hetkellä varauskalenterissa ei ole mitään, ja tuskin tällä varoajalla enää tuleekaan, joten periaatteessa sitä voinee pitää varasuunnitelmana, johon voidaan päätyä, jos mitään muuta ei löydetä. (Käytännössä siis voidaan mennä sinne, jos Jarre tai Emppu tai Katinka on mukana ja sen sallii, tai jos minä ennätän siihen mennessä saada taas avaimen sinne.)

Ja ai niin, olen tulossa!
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 22.Tammikuu 2012, 15:37 »

Mä kyllä vastustan tota yliopiston tai ylioppilaskunnan tiloissa norkoamista, sen verran selvästi kielletään käyttösäännöissä ulkopuolisten tuonti paikalle. Ikävimmillään seuraukset kaatuvat kuitenkin tilojen vakikäyttäjien niskaan. Toki jos enemmistö paikalla olijoista on HYYn jäseniä, tilanne muuttuu ja muutaman extran voi ehkä katsoakin läpi sormien. :P

Jos miittiin osallistuu 10-15 ihmistä, mahdumme kyllä johonkin tilavimmista kahviloistakin. Toki sitten enemmistön pitää jotain tilata ja volyymi säätää sopivaksi. Isommalle porukalle tilat melkein pitäisi varata jostain: ainakin kaupungin nuorisotoimella on ilmaiseksikin varattavia tiloja (ja iso osa meistä on alle 25 vee eli nuorisotoimen "kohderyhmää"), kirjastoillakin saattaisi olla jotain.
« Viimeksi muokattu: 22.Tammikuu 2012, 15:55 kirjoittanut Dyn » tallennettu

Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 29.Tammikuu 2012, 11:12 »

Juu, jos ei tule aivan yhtä runsasta ryntäystä miittiin kuin silloin, ei liene tarvettakaan yrittää kiertää humanistien käyttösääntöjä (HYYn sääntöjä ei tosin joutuisi edes kiertämään). Fenniatalossa voi ihan oikeasti olla pitempäänkin, sieltä on usein lähdetty pikemminkin siksi, että joko on ollut tarkoitus mennä jonnekin tai ei olla enää kehdattu olla siellä, kertaakaan ei ole edes kysytty, että voisimmeko poistua, häätämisestä puhumattakaan.

Toivottavasti tulee uusiakin ihmisiä, ei me olla mitenkään pelottavia <3
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Warghast
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #17 : 01.Helmikuu 2012, 18:50 »

mikä on fennia talo ja missä semmoonen on? kysyy nimimerkki suuntavaistorajoitteinen pohjalainen
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 01.Helmikuu 2012, 18:57 »

Warghast, se on ihan siinä Rautatientorin vieressä oleva mörskä, vastakkaisella puolella kuin asema. Yleensä ilmeisimmin istuskellaan siinä tilassa, missä keskellä on pöytiä ja ympärillä ainakin viisi eri ruokamyyjää, oliko siinä nyt kiinalainen ja nuudeleita ja Hese jne.
tallennettu
Warghast
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #19 : 01.Helmikuu 2012, 19:14 »

doesn't ring a bell, mutta eiköhän TomTom ja Android löydä perille.. :)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut