23.Tammikuu 2017, 02:27 *

Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Doctor Who  (Luettu 17186 kertaa)
***

« Vastaus #80 : 09.Kesäkuu 2013, 12:10 »

Ei ole olemassa "alkuperäistä tohtoria". Sarjan luonteeseen kuuluu, että vähän väliä naama vaihtuu. Senpä takia se jatkuukin vuosikymmenestä toiseen. Turha on vanhoja haikailla ja uutta pelätä .

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #81 : 15.Kesäkuu 2013, 00:46 »

Tämänpäiväinen jakso "A Good Man Goes to War" oli todella onnistunut, yksi sarjan parhaista. Kuutoskaudesta taitaa tulla vielä viitosta parepi. Jaksossa oli kausifinaalin tuntua, vaikka puolet on vielä jäljellä.

Ensi viikolla näemme vain kahtena päivänä Tohtorin jalkapallon takia.
***

« Vastaus #82 : 15.Kesäkuu 2013, 12:23 »

Ensi viikolla näemme vain kahtena päivänä Tohtorin jalkapallon takia.

Huh, onneksi! En milään ehdi katsoa tätä "tappotahtia". Herra Huu -puskuria kertyy boksille koko ajan. Neil Gaimanin Tohtorin muija -jakso täytti ennakko-odotukset. Onneksi televisiosta tulee edes yksi tämän tason scifi-sarja.

(Ai niin, tuleehan myös Eureka, joka sekin on vallan mainio!)

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #83 : 17.Kesäkuu 2013, 12:46 »

Onneksi televisiosta tulee edes yksi tämän tason scifi-sarja.

(Ai niin, tuleehan myös Eureka, joka sekin on vallan mainio!)

Fringe on tällä hetkellä tauolla MTV3:lla, mutta yksi kausi odottaa yhä näyttämistä. Minusta Fringe on selvästi laadukkaampi kuin Doctor Who tai Eureka, vaikka sarjan ensimmäinen kausi ei vielä vakuuttanut (liikaa "monster of the week" -kuviota).

Pitäisikö Chuck laskea scifiksi? Sarja jatkuu Subilla heinäkuussa, ja voittaa mielestäni Eurekan ja Whon. Tämänkin tekeminen on Amerikassa jo lopetettu.
***

« Vastaus #84 : 17.Kesäkuu 2013, 13:35 »

Fringe on se synkempi scifi-sarja, Doctor Who ja Eureka ovat komediallisia.

Kiitos tiedosta, että Chuck alkaa taas: to 18.07. klo 00:00.

Kaikki ovat mielestäni hyvää televisiota.
Nafisan
Kriitikko

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #85 : 20.Kesäkuu 2013, 08:30 »

Kuulin jostain huhuja, että
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #86 : 28.Kesäkuu 2013, 01:08 »

Tänään Yleltä tuli kuutoskauden finaali. Kuten muutama viesti sitten arvelin, pidin tästä viitosta enemmän. Sarja tuntuu vain paranevan koko ajan. "A Good Man Goes to War" jäi suosikikseni kaudella, mutta hyviä jaksoja oli paljon. Tykkään Amystä, Rorysta & Riveristä, ja katselen paljon mieluummin tällaista tiimiä kuin Tohtoria vain yhden kumppanin kanssa.

Jatkuvuus oli vielä voimakkaampaa kuin edellisellä kaudella. Tämä auttoi esimerkiksi "Closing Timessa". Jos jakso olisi keskittynyt vain Tohtorin tuntemaan mieheen, vauvaan ja ostoskeskuksen alapuolella odottaneisiin kybermiehiin, olisi se ehkä ollut heikoin pariin kauteen. Mutta nyt mukana oli vahvasti ns. suuri juoni (Tohtorin lähestyvä kuolema), mikä pelasti paljon.

Ylellä oli mielenkiintoisia jaksosuomennoksia:

The Doctor's Wife = Parempi puolisko
The Wedding of River Song = River Songin rakkaus

Minusta suorat käännökset olisivat toimineet ihan hyvin. Ehkä jälkimmäistä pidettiin liian spoilaavana.
***

« Vastaus #87 : 28.Kesäkuu 2013, 09:05 »

Ylellä oli mielenkiintoisia jaksosuomennoksia:

The Doctor's Wife = Parempi puolisko
The Wedding of River Song = River Songin rakkaus

Tohtori on suomennettu todella oivaltavasti suomeksi, niin tekstitys kuin jaksonimetkin. Tuo "parempi puolisko" on paitsi hauskaa suomea niin melkein alkuperäiistä parempi ja osuvampi.

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #88 : 22.Heinäkuu 2013, 09:47 »

Niin, kyllähän tuossa 5- ja 6-kausilla pysyy jopa aikamatkailu ajoittain kirjoittajilla hyppysissä. Kaiketi Moffat on laittanut semmoiset rätingit pöytään, että homma jotenkuten toimii.

Viisikymppisjuhlien lisäksi Matt Smithiä saatetaan ehkä nähdä Tohtoroimassa vielä pidempäänkin, vastoin odotuksia. Tosin Smith itse on ainakin julkisesti jo siirtänyt valtikan eteenpäin.

Ilkiöimmät veikailevat jo, että alkava 2014-kausi jäisi ainakin toistaiseksi viimeiksi Doctor Who -kaudeksi. Saas sit kattoo. En ole selvittänyt, paljonko sarja tahkoo pätäkkää tahi tappiota BBC:lle.
« Viimeksi muokattu: 22.Heinäkuu 2013, 09:53 kirjoittanut tnjrp » tallennettu
Werian
Kokelas

« Vastaus #89 : 22.Heinäkuu 2013, 12:03 »

Katsoin Netflixistä "Empty Childin." Minua oli jo etukäteen peloteltu tästä kyseisestä jaksosta ja pelottavahan se oli. Näen painajaisia vieläkin.

Mutta mikä kammottavinta:

Jakson loputtua tuijotin suu auki lopputekstejä. Ajatukseni vaihtelivat "Ei, ei enää tätä" ja "Onneksi se on ohi" välillä.
 Sitten bongasin lopputeksteistä asian: Make up designer: Davy Jones.

Vain Doctor Whossa voi pitää tätä pelottavana...

Fac ut vivas.
Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #90 : 26.Heinäkuu 2013, 23:48 »

Pahuksen YLE.

Alunperin pari vuotta sitten ne sanoivat lähettävänsä vain kuusi ekaa tuotantokautta, mutta näköjään mukaan sujahti seitsemäskin ja mä en tajunnut katsoa. Eipä tosin se mitään, tulee dvd:nä kuitenkin ostettua kunhan vain tulee suomiareoiden valikoimiin...

Toinen inhottava asia on se, että dvd-julkaisuihin ei pohjoismaiden suunnalla kuulu erikoisjaksot, joten piti ne tilata erikseen ulkomailta. Noo... Köyhiä se vaan rassaa kun joutuu tilailemaan milloin mitäkin ylihintaan.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
***

« Vastaus #91 : 27.Heinäkuu 2013, 00:13 »

Pahuksen YLE.

Pahuksen?!?

Kaksi vuotta sitten ei voitu luvata seitsemättä kautta, kun sitä ei vielä silloin edes ollut.

Ja lisää tulee, spesiaali heti kun mahdollista ja 8. kausi sitten ensi vuonna, ettei tällä kertaa mene ohi. ;-)

Yle saa kyllä kehut, ei haukut.
tpi
Velho

« Vastaus #92 : 27.Heinäkuu 2013, 11:32 »

Mistä ihmeestä niitä halvemmalla meinaat saada kuin ulkomailta? Kotimaassa ostettuna ylihinnasta voi puhua.
Rasimus

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #93 : 27.Heinäkuu 2013, 13:41 »

Sori. Ilmaisin itseäni väärin. Minulle on jo noin periaatteesta väärin, että tv-sarjan jaksoja joutuu tilailemaan yksittäisinä täydellä hinnalla, kun aikaisemmin jouluspesiaalit ym. ovat kuuluneet suunnilleen samanhintaiseen tv-sarjapakettiin.

Tosin ei pitäisi valittaa, sillä tuo koskee toistaiseksi vain Tenantin Tohtorin 4-5 erikoisjaksoa jotka saikin sitten yhtenä pakettina kun aloin Play.comia tutkimaan tarkemmin. Onneksi en ehtinyt niitä yksittäisiä dvd:ä vielä tilaamaan.

Lainaus

Pahuksen YLE, kun eivät lähettäneet mulle kotiin laulavaa kirjelähettiä kertomaan, että sieltä tuleekin aikaisemmin ilmoitetusta poiketen seitsemäskin tuotantokausi, sen sijaan että se ja kahdeksas olisi esitetty vaikkapa ensi kesänä.  Näyttää kieltä

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Scartti
Noviisi

« Vastaus #94 : 04.Elokuu 2013, 22:29 »

Uusi Doctor Who

We're all architects of our own private hell / No-one can hurt us like we hurt ourselves

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #95 : 05.Elokuu 2013, 10:14 »

Tässä asiasta vielä BBC:

Aika erikoinen käänne. Mene tiedä olisiko jonkinlainen suunnanmuutos tekeillä sarjaan kaikkiaankin Il Dottoren habituksen muuttumisen myötä. Mutta loppuupa joka tapauksesta minulta nyt se kohderyhmän nuoleskelusta vikiseminen.

Itse elättelin vieläkin ihan pientä toivoa Catherine Zeta-Jonesista poliisiboxin puikoissa...

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #96 : 21.Elokuu 2013, 09:13 »

Katsoin nyt 7. kauden ja vaikka se ei kokonaisuutena pärjännyt muille Matt Smithin kausille, niin viimeinen varsinainen jakso The Name of the Doctor oli sitävastoin ainakin tunnetasolla vaikuttavin DW tähän asti. Ihan vihovimoinen loppu oli tosin hieman hönö, ensimmäkseen toki vain sen selittävän tekstin takia. Mutta silti aika kovat paineet tuli kuitenkin tuolle 50-vuotisjuhlajaksolle, jos siis paukkujen lisääminen on tähtäimessä (niinkuin tietysti pitäisi).
EragonTheDragonrider
Kokelas

« Vastaus #97 : 29.Elokuu 2013, 21:55 »

Ihan ensimmäisenä, täytyy sanoa että Doctor Who on yksi parhaita SciFi-sarjoja mitä olen nähnyt. Ja ainoita, mutta kuka siitä välittää?

Ainiin, tiesittekö(mutta varmaan tiesitte) että seuraava Tohtori tulee olemaan Peter Capaldi? Ja muistaakseni Rose ja David ilmestyvät jouluspesiaalissa. Tuliskohan vielä Eccelton, niin olisi uusien jaksojen jengi koossa? Katsoinkin vähän aikaisemman spoilerin, ja huomasin että se mainittiin jo.

Joka tapauksessa, paikalla tulee olemaan varmaan banaaneja! Jackin olisi mukava nähdä. Donnakin olisi kiva, mutta siinä tulee se Donnan muistiongelma vastaan. River Song nyt melko varmasti on paikalla. Ja tietysti Dalekit. Dalekkeja ei sovi unohtaa.

Mikä on muuten teidän mielestä ollut sarjan surullisin kohtaus? Minun mielestä ehdottomasti Tohtorin jäähyväispuhe Roselle. Se on unohtumaton kohtaus.

Kuulin muuten jollakin sivulla sen teorian että aikasotaan osallistuneet saivat 12 ekstraregeneraatiota. KOska Tohtori oli kahdeksas silloin, hänellä pitäisi olla 20 regeneraatiota, jos teoria pitää paikkansa.
« Viimeksi muokattu: 29.Elokuu 2013, 22:26 kirjoittanut EragonTheDragonrider » tallennettu

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #98 : 26.Syyskuu 2013, 13:52 »

Eihän kukaan täällä kirjoitteleva vain ole syyllistynyt mihinkään vaatimusten esittämisen tapaiseen toimintaan koskien DW:n 50-vuotisjuhlajaksoa?

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #99 : 27.Syyskuu 2013, 01:24 »

Katsoin seiskakauden suorana Yleltä, mutta en muistanut kertoa ketjussa ajatuksiani. Jaksot olivat laadukkaita, eikä yhtään pohjanoteerausta löytynyt. Mutta olen silti samaa mieltä tnjrp:n kanssa siitä, että kausi oli kahta edellistä heikompi. Minua häiritsi eniten se, että jatkuvuutta oli jostain syystä vähennetty. Jaksot olivat paljolti yksittäisiä tarinoita, eikä ainuttakaan tuplaepisodia löytynyt. Kyllähän kauden loppupuolella ratkottiin Claran salaisuutta, mutta kahdella edelliskaudella nähty varsinainen "suuri juoni" puuttui.

Suosikkijaksoni oli The Angels Take Manhattan. Amyn ja Roryn kohtalo todella kosketti, en osannut odottaa näin julmaa ratkaisua. Varsinkin, kun ajattelee sitä, mihin tunnelmiin edeltävä jakso päättyi. Olihan se selvää, että Tohtorin kumppanien on väistämättä vaihduttava, mutta edelliset olivat jääneet henkiin. Pidän kuitenkin siitä, että käsikirjoittajat uskaltavat tehdä rajuja ratkaisuja. Seuraavaksi eniten tykkäsin kausifinaalista, mutta myös The Rings of Akhaten ja Neil Gaimanin käsikirjoittama Nightmare in Silver täytyy mainita. Jälkimmäisessä esitelty galaktinen keisari oli kiinnostava hahmo.

Olen ketjussa toistellut, että en ole Who-fani eikä minusta koskaan sellaista tulekaan. Nyt kun sarja jäi tauolle elokuussa, oli minulla pari viikkoa outo olo. Ihan tuli vieroitusoireita, kun tarjolla ei ollut päivittäistä annosta Tohtorin seikkailuja. Pitänee tunnustaa, että olen (ainakin jonkinlainen) fani... Faniutuminen tapahtui kyllä hitaasti, ei minulla vuosi sitten ollut vastaavia tuntemuksia, kun sarjan näyttäminen päättyi Ylellä. Tennantin lähdön jälkeen Doctor Whon tyyli muuttui omaan makuuni sopivammaksi. Odottelen malttamattomana erikoisjaksoa!

Uskon, että Yleltä jaksojen katsominen ilman minkäänlaisia ennakkotietoja on paras tapa seurata Whota. Jos katselisin laittomasti lataamalla Britannian tahtiin ja lukisin netissä sarjan uutisointia, monet yllätykset luultavasti palajastuisivat ennakkoon. Varmaan Amyn ja Roryn lähtö ja Claran tulo kerrottiin etukäteen, mutta minuun Enkeleitä Manhattanilla -jakso iski todella kovaa, kun en ollut yhtään spoilaantunut. En koskaan katso jaksojen loppujen "Tapahtuu seuraavaksi" -pätkiä.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry ylös