30.Heinäkuu 2014, 20:11 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: M:Musta Ritari kustannuksen tuotteet  (Luettu 2634 kertaa)

Asuinpaikka: Sastamala
« : 20.Tammikuu 2012, 16:58 »

Mietin melko pitkään, että mille alueelle tämän laittaisin, mutta tänne päädyin. Eli siis, perustin viime vuonna Musta Ritari kustannuksen, joka kustantaa sarjakuva-albumeita. Viime vuoden ainoa julkaisu oli Tuomas Myllylän Rhenus, joka täälläkin on mainittu ainakin yhdessä ketjussa FreakyMiken toimesta.

Tänä vuonna on tulossa useampikin albumi, mm. Tuomas Myllylän Pakanat, Esa Holopaisen Jere Kostamus, Petri Liuhdon Merirosvo/Steampunk-sarjakuva-albumi, sekä Thomas Hallin ja Daniel Bradfordin Robot 13.

Laitan tähän perään aina uuden viestin kun uusi albumi ilmestyy, aloittaen nyt tuolla Tuomas Myllylän Rhenuksella.

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #1 : 20.Tammikuu 2012, 17:00 »

Tosiaan, tuotteitamme on myynnissä kirjakaupoissakin, mutta parhaiten (ja halvimmalla...) niitä saa meidän nettikaupastamme: http://mustaritari.fi/kustannus/verkkokauppa/

Tuomas Myllylä: Rhenus

Maailmanvallan rajaseuduilla väijyy kuolema!

Germania, Rooman provinssi, keväällä 355 jKr. Sisällissota vyöryy jälleen provinssien yli, kun vallantavoittelija Silvanus tyhjentää rajavaruskuntia. Lucius Terentius, roomalainen upseeri, on huolissaan ahnaina väijyvien barbaarirosvojen takia. Uhka muuttuu kuitenkin kouriintuntuvammaksi, kun paikallisen heimopäällikön sisar löytyy silvottuna joesta…

Tuomas Myllylä on pitkäaikainen historian ja sarjakuvien harrastaja Pohjois-Pohjanmaalta. Albumin työstöön ajoi halu lukea sarjakuvia itseä kiinnostavista aiheista.

Tekijä: Tuomas Myllylä
Liimasidottu, 64 sivua, mustavalko, B5
ISBN 978-952-92-9569-2
Julkaistu syyskuussa 2011

Rayman
Kokelas

« Vastaus #2 : 20.Tammikuu 2012, 18:11 »

Aika mielenkiintoista, koska sarjakuville on mielestäni aina kysyntää. Tai ainakin minulle on ja olen lukenut niitä koko ikäni hylly ja metrikaupalla. Eli, ihan kiinnostavalta vaikuttaa tuo Tuomas Myllylän "Rhenus" ja voi olla, että koska hintakaan ei ole paha (ainakaan useisiin sarjakuvakirjohin verrattuna), että hommaan kirjan itselleni.Aihe osuu sen verran lähelle omia mielenkiinnonkohteita. Ja mihin tässä lisäksi heti kiinnittää huomiota ja mikä tässä on hienointa, niin se, että jotkut jaksavat ja uskaltavat toteuttaa unelmiaan ja laittaa (kuten esim. tässä tapauksessa) kustantamon pystyyn. Vilpitön hatunosto siitä!

Ja lisäksi kysyisin, että miten on: aiotteko kenties joskus tulevaisuudessa julkaista muutakin kirjallisuutta kuin sarjakuvia?

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #3 : 20.Tammikuu 2012, 21:21 »

Kyllähän tässä melkein viisi vuotta meni suunnitellessa, ennen kuin uskalsi yrityksen perustaa. Erittäin paljon olen kuitenkin hommasta pitänyt!

Muutama muukin on kysynyt, että kustannetaanko muutakin kuin sarjakuvia ja kaikille olen vastannut että miksikäs ei? Riippuu mitä tulee vastaan ja koska. Tarjota kannattaa aina!

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #4 : 20.Tammikuu 2012, 21:52 »

Ja tosiaan unohtui mainita, meidät löytää myös facebookista! Aina kun saadaan tasaluku tykkääjiä täyteen, niin arvotaan kaikkea kivaa. Viimeksi (eli siis ensimmäisellä kerralla...) arvottiin Robot 13 muki ja juliste.

Sarmatian Morfeus
Kokelas

« Vastaus #5 : 13.Maaliskuu 2012, 18:52 »

Tykkäsin kovasti Tuomas Myllylän Rhenuksesta ja odotan innolla Pohjois-Pohjanmaan pojan seuraavaa albumia, joka sekin on historiallista seikkailua. Myllylä tiettävästi on myös sci-fi- ja kauhuharrastaja, joten ehkä hän vielä piirtää jotain tämän foorumiin aihepiiriin suoremminkin liittyvää materiaalia.

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #6 : 13.Maaliskuu 2012, 19:56 »

Ehkä jo Pakanoiden jälkeinen albumi! Varmuutta tosin ei vielä ole, kun tuo Pakanatkaan ei valmis vielä ole, mutta pistetään tieto korvan taakse, että lukijoita olisi!

Aiheesta toiseen julkaisuun, eli keväällä on ilmestymässä Esa Holopaiselta sarjakuvadekkari Jere Kostamus - The Big Joki. Ensimmäiset 50 sivua ovat luettavissa vielä viikon ajan täällä: http://www.verikoirat.com/jk/jatkosarja_2/ jonka jälkeen näytesivujen määrää tiputetaan melko radikaalisti. Joten kannattaa käydä nyt tutustumassa!

Ja tässä teille vielä kansi ihailtavaksi!

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #7 : 12.Toukokuu 2012, 11:18 »

No niin! Robot 13 ja Jere Kostamus ovat ilmestyneet ja niitä voi tilata verkkokaupastamme! Albumeita saa myös ainakin Turun sarjakuvakaupasta!

Tässä vielä tarkempia tietoja molemmista jukaisuista:

Robot 13

Thomas Hall ja Daniel Bradford: Robot 13

Espanjan rannikko 1939. Kalastajat nostavat meren syvyyksistä jotain, minkä kaltaista kukaan ei ole koskaan ennen nähnyt. Kalastajat eivät suostu kertomaan, mistä oli kyse, mutta he ovat samaa mieltä yhdestä asiasta: Hän pelasti heidän henkensä.

Robot 13 on nyt täällä, etsii menneisyyttään ja käy eeppisiä taisteluita. Amerikan jaloilleen lyöneen omaskustannesarjakuvan on käsikirjoittanut Thomas Hall ja kuvittanut Daniel Bradford.

Kokoaa yhteen Robot 13: Colossus #1-3 -sarjan

Liimasidottu, 108 sivua, värillinen, B5
ISBN 978-952-93-0255-0
Julkaistu toukokuussa 2012

Jere Kostamus ja Big joki

Komisario Jere Kostamus saa ratkaistavakseen venesatamaan ajautuneen ruumiin arvoituksen. Apunaan etsivä Vähämäki hän lähtee tutkimaan juttua Syviin metsiin. Vastassa heitä on sokea mies ja iso vyyhti ongelmia.

Esa Holopainen on pitkän linjan sarjakuvatekijä, jonka meriitteihin kuuluvat mm. nettisarjakuva Naapurit, Kärsämäki sekä Tyrnävän verikoirat.

Tekijä: Esa Holopainen
Liimasidottu, 144 sivua, mustavalko, 17cm x 17cm
ISBN 978-952-6630-01-4
Julkaistu toukokuussa 2012

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #8 : 01.Heinäkuu 2012, 19:30 »

Täälläkin varmasti monet muistavat Ruudun, Non Stopin ja Jysäyksen. Kaikki hyviä lehtiä, mutta valitettavasti jo loppuneita. Mutta  pois voihke ja itkuntyrske, Säilä on täällä!

Kerran kuussa ilmestyvä suurimmilta osin värillinen lehti aloitti ilmestymisensä toukokuussa. 52-sivuinen lehti jossa on jatkotarinoina Tuomas Myllylän Pakanat, Petri Liuhdon Edeline ja Juha Veltin Verenperintö. Tämän lisäksi mm. Esa Holopaista, Marko Raassinaa ja Ville Tikkasta!

Ensimmäisen, eli näytenumeron hinta on 2 euroa, jonka jälkeen lehtien hinta on 6 euroa. Voit kuitenkin tilata lehden ensimmäisen puolivuosikerran suoraan kotiisi uskomattoman halpaan 28 euron hintaan (plus kerran maksettavat postikulut 2 euroa)! Yhden numeron hinnaksi tulee silloin alle 4,7 euroa!

Tilaa omasi TÄÄLTÄ!

Ja edelleen kannattaa liittyä facebook-sivuillemme, jossa kaikki uusimmat uutiset ovat ensimmäisenä!

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #9 : 03.Elokuu 2013, 18:21 »

Pakanoiden toinen osa on ilmestymässä syksyllä, siitä täten teille tiiseri!

Lisäksi, koska olen niin iloisella mielellä, kaikki tässä kuussa tulleet tilaukset saatte puoleen hintaan jos kirjoitatte "Nouseva varjo" verkkokaupassamme kohtaan alennuskoodi! Verkkokauppammehan löytyy kätevästi osoitteesta http://mustaritari.fi/kustannus/verkkokauppa/

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #10 : 18.Elokuu 2013, 20:55 »

Kahden viikon muistutus! Eli siis ällistyttävä tarjous, joka on suunnattu teille, ja vain teille, arvon Risingshadowlaiset! Kaikki tuotteet puoleen hintaan! (Ei koske postikulujat, jotka ovat 3 euroa tilasit mitä tahansa...)

Eli kipinkapin tilaamaan, varsinkin Robot 13 - kolossia, sekä Tuomas Myllylän Pakanoita!

Kuurankukka
Neurovelho
****

« Vastaus #11 : 19.Elokuu 2013, 00:02 »

Minulla ei ainakaan oo mitään oikeuksia vierailla tuolla verkkosivulla!

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #12 : 21.Elokuu 2013, 21:36 »

No kah, tänään huomasin itsekin, että sivut ovat jostain syystä alhaalla... joten otampa äkkiä yhteyttä palveluntarjoajaan!

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #13 : 28.Elokuu 2013, 16:33 »

Ongelma ratkottu! Sivut toimivat jälleen!

Ja koska tämähän on totta kai vienyt potentiaalisilta asiakkailta tilaisuuden hyväksikäyttää tätä mahtavaa tarjousta, on tarjousta päätetty jatkaa syyskuun kahdeksanteen päivään saakka!

Asuinpaikka: Sastamala
« Vastaus #14 : 04.Syyskuu 2013, 17:59 »

Viikonloppuna on tosiaan Helsingin sarjakuvafestarit (http://www.sarjakuvafestivaalit.fi/), ja Musta Ritari kustannus on siellä hyvin edustettuna! Linnavainion ensimmäinen osa julkaistaan siellä. Mukana menossa myös arvon taiteilija Ville Makkonen, joka jakaa nimikirjoituksiaa niin tähän, kuin mihin tahansa muuhun kirjaan niin pyydettäessä!

Tervetuloa pimeään pohjoiseen ja lumen peittämään Linnavainion kaupunkiin, jossa asiat alkavat kohta mennä päin helvettiä!

Tuhka Ikonen kavereineen on todistamassa paikallista bändisuuruutta Häiy-klubilla, kunnes tavanomainen ilta saakin yllättävän käänteen. Ikiaikainen pahuus on saapunut maapallolle ja lopun alku nytkähtää liikkeelle. Lonkeroita, zombeja, mecha-asuja, sieluja ahmivia veitsiä... Linnavainio ei ole enää entisellään.

Vielä kun eräs oman päänsä sisään juuttunut pitkätukka viitsisi avata silmänsä ja aktivoitua.

Tekijä: Ville Makkonen
Liimasidottu, 220 sivua, mustavalko, a5