tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« : 27.Tammikuu 2012, 15:07 » |
|
MTV3 rummuttaa tätä siksi kovasti, että (a) on perin kumma, ettei täällä vielä ketjua aiheesta ole ja (b) perustetaanpa sellainen. Sarjahan on ideansa puolesta jotakuinkin Jurassic Park meets Earth 2, ja vielä kun tietää että kyseessä on "Steven Spielbergin tuottama koko perheen seikkailusarja [jonka] keskiössä on tavallinen Shannonin perhe", niin voipi varovaisesti arvella, että tämä saattaa loppupelissä olla aika pullantuoksuista katsottavaa. Amerikannörtitkin ovat olleen melko hiljaa sarjasta, mikä myöskin pistää epäilemään hienoista vaivautuneisuutta... Mutta melko varmasti dinot ovat sentään edes hyvän näköisiä. Mutta pianhan se nähdään, sillä tuore (ensi-ilta jenkeissä viime syksynä) sarja alkaa huomenna, siis MTV3:lla klo kakskääntyks. http://www.mtv3.fi/terranova/etusivu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #1 : 27.Tammikuu 2012, 17:24 » |
|
Itse aion ainakin liimautua telkkarin ääreen katsomaan. Tai no, sehän tulee suoraan Putouksen perään, joten olen jo valmiiksi sohvannurkassa valmiina katsomaan. Innostuin jo heti ensimmäisestä mainoksesta, ja mainitsin sarjan vanhemmillenikin. Tietenkin mainokseen otetaan vain pätkiä sieltä täältä, joten todellisuudessa sarja voi olla ihan muuta kuin miltä nyt näyttää. Odotetaan huomiseen, ja katsotaan, mitä tuleman pitää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
|
|
|
tpi
Velho

Poissa
|
 |
« Vastaus #2 : 28.Tammikuu 2012, 17:44 » |
|
Pääosa arvioista mitä minä olen nähnyt ovat olleet aika murskaavia. Vielä kun taitaa jäädä yhden kauden sarjaksi, niin itsellä ei ole aikomusta katsella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #3 : 30.Tammikuu 2012, 13:42 » |
|
Ensimmäinen jakso oli umpitylsä. Koukuttaakseen juuri ensimmäisen jakson pitäisi sisältää menoa ja meininkiä, vaikka myöhemmin hyytyisikin - ei toisinpäin. Nyt ei kyllä tule katsottua vaikka sarja myöhemmin ryhdistäytyisikin.
Eipä kyllä koko konsepti kiinnostanutkaan. Täkysanat "Spielberg", "dinasauruksia" ja "aikamatka" tekivät heti hallaa. Ja kun tnjrp:n luonnehdinta sisälsi vielä maininnan Earth 2:sta...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Jaragil
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #4 : 04.Helmikuu 2012, 22:29 » |
|
Ei tämä toinenkaan jakso nyt oikein vakuuttanut. Ensimmäisestä jaksosta itse asiassa pidin jossain määrin. Tulevaisuuden saastemaailma vaikutti sopivan synkältä ja saastaiselta, mikä sai minut ymmärtämään sen, minkä takia joku suostuisi vapaaehtoisesti muuttamaan dinosaurusten asuttamaan viidakkoon. Lisäksi CGI näytti ihan nätiltä, perhedynamiikkaa alustettiin ihan onnistuneesti ja eivät ne näyttelijätkään nyt ihan toivottomia olleet, vaikka parantamisen varaa olisikin.
Mutta sitten toinen jakso, ja homma alkaa muuttua yhä kliseisemmäksi. Paljosta esimerkiksi vetoa, että Taylor osoittautuu jonkin sortin pahikseksi sarjan edetessä? Ei tuon näköinen kaveri voi näytellä hyvistä Spielbergin tuotannossa. Etenkin kun hänellä ja tällä Mira-naisella tuntuu olevan jonkinlaista historiaa keskenään. Kun soppaan vielä sekoitetaan nämä kalliokaiverrukset, joita Taylor yrittää salailla, ja vihjeet jostain salaliitosta tulevaisuudessa, niin... Pystyisin luultavasti arvaamaan koko lopputuotantokauden kulun suhteellisen hyvällä tarkkuudella tässä ja nyt.
Pitää katsoa, jaksaako tätä vielä seurata. Sarjassa on kyllä hyviäkin puolia. Pidän esimerkiksi paljon tämän perheen isästä, jolla on yllättävän hyvät kemiat sekä vaimonsa että tyttäriensä kanssa. Isä-poika-suhde on varsin kliseinen, mutta huomasin hymyileväni aina kun isä yritti rakentaa suhdetta nuorimpaan tyttäreensä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only That one word, as if his soul in that one word he did outpour. - Edgar Allan Poe: The Raven
|
|
|
Q_Black
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Itä-Suomi
|
 |
« Vastaus #5 : 22.Helmikuu 2012, 20:18 » |
|
Ei täysin vakuuttanut. Mielenkiintoinen idea, mutta en jaksa uskoa, että aiheesta saisi toimivan sarjan. Odotan samanlaista floppausta kuin Lostin kanssa ekan kauden jälkeen. Olis tuolla boksilla pari jaksoa katsomatta... saa nähä saako aikaiseks...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
“Welcome to the wonderful world of jealousy. For the Price of admission, you get a splitting headache, a nearly irresistible urge to commit murder, and an inferiority complex. Yippee.” (Wrath, DL)
|
|
|
|
Narri
|
 |
« Vastaus #6 : 22.Helmikuu 2012, 20:22 » |
|
Ei voi edes verrata Lostiin.
Käsittämättömän huonoa viidakkoperhe-tyylistä kriisiä toinen toisensa perään. Dinotkin oli paljon jänskempiä Uhka menneisyydestä -sarjassa.
On huano.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #7 : 22.Helmikuu 2012, 23:00 » |
|
Mun mielestä on suorastaan syvältä, että nimellä Terra Nova voidaan tehdä jotain tämäntapaista - siis katsomatta sarjaa, vain mainosten ja tän ketjun mielipiteiden perusteella puhun nyt - sillä kyseinen nimipari on mun spekulatiivisen fiktion maailmassa aina yhdistynyt johonkin erittäin inspiroivaan, hyvin tehtyyn ja kunnianhimoiseen maailmaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
tnjrp
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Piikkiö
|
 |
« Vastaus #8 : 23.Helmikuu 2012, 08:21 » |
|
kyseinen nimipari on mun spekulatiivisen fiktion maailmassa aina yhdistynyt johonkin erittäin inspiroivaan, hyvin tehtyyn ja kunnianhimoiseen maailmaan... Tällaiseen? http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Gear#Plot_and_setting"Jos olivat älynneet laittaa tämmöiset vermeet ennenkuin lähtivät sinne menneisyyteen, ei tarvitsisi itkeä mistään v-tun dinosauruksista..." 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Athicus
Kriitikko
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #9 : 23.Helmikuu 2012, 11:05 » |
|
Tällaiseen?
Tai tällaiseen: http://en.wikipedia.org/wiki/Terra_Nova:_Strike_Force_CentauriMutta, mutta, tämä topic on kyllä pitänyt huolen siitä ettei kyseistä tv-sarjaa ole tullut katsottua, vaikka idea olisikin ollut kiinnostava. Eipä ole olemassa ideaa, jota Spielberg ei pystyisi uusioperhe-jutuillaan pilaamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Freyja
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Rovaniemi
|
 |
« Vastaus #10 : 06.Maaliskuu 2012, 11:47 » |
|
Fox lopetti Terra Novan yhteen kauteen. Enkä ole kyllä yllättynyt. Muutamia jaksoja jaksoin katsoa, mutta oli se sen sortin soopaa, että jätin suosiolla väliin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafia
Kokelas