Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
Yhteensä paikalla:
  • 1 käyttäjä
  • 29 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Seuraava peli-ilta 19.5. Espoossa  (Luettu 7422 kertaa)
Rituri
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« : 12.Helmikuu 2012, 19:02 »

Päivitin alkuperäisen viestin tilalle enemmän infoa. :) - Dyn

Helsingin Rising-mafian väki on jo jonkin aikaa järjestänyt mafiatapaamisten ohessa peli-iltoja. Kaikki risinglaiset ovat tervetulleita, jos vain sattuvat sopivana päivänä olemaan pääkaupungissa!

Peli-illoissa pelaillaan porukan paikalle tuomia, kaikenlaisia lauta- ja korttipelejä seurapeleistä haastavampiinkin. Yleensä illan aikana on pyritty pelaamaan useampaa peliä, varsinkin, jos porukkaa on enemmän.

Isännöimään/emännöimään voi ilmottautua topikissa, vuorosysteemiä ei erityisesti ole vaan halukkaat järjestävät oman aikataulunsa mukaan, kuitenkin mielellään muutaman viikon hengähdystauolla. Paikalle saapuakseen saa kulloisenkin pelipaikan osoitteen isännältä/emännältä. Rohkeasti vain uudetkin mukaan!

Välillä on harrastettu nyyttärimeininkiä joko ihan oikean ruoan tai ainakin pienen naposteltavan merkeissä. Isäntä/emäntä linjaa tätäkin asiaa haluamallaan tavalla.
« Viimeksi muokattu: 10.Toukokuu 2013, 22:40 kirjoittanut Iivari » tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #1 : 17.Helmikuu 2012, 12:44 »

Torstai-iltana olen kahdeksaan asti töissä, mutta sen jälkeen voin varmaankin tulla loppuillaksi fiilistelemään :-)
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 17.Helmikuu 2012, 19:41 »

Jos ei joudu pelaamaan Dominionia, Carcassonnea tai Menolippua.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
punnort
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 17.Helmikuu 2012, 20:27 »

Mulla olisi useitakin hyviä kaksinpelejä, joita haluaisin pelata: Hex, Y, Blokus Duo, Othello. Jos tulen, pääsenkö pelaamaan niitä?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hex_%28game%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Y_%28game%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Blokus
http://en.wikipedia.org/wiki/Othello_%28game%29
tallennettu
Rituri
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 17.Helmikuu 2012, 23:11 »

Kukaan ei joudu pelaamaan mitään mitä ei halua ainakaan toivottavasti ja peli valikoima riippuu ihan siitä mitä tuodaan mukana ja mitä minulla itselläni on. Kaksin pelejä voi pelata ihan rauhassa jos löytyy halukkaita pelaajia. Tila on kyllä rajallinen ja ainakin isommat pelit voidaan juotua pelaamaan lattialla tai vaihtoehtoisesti siirtämään pöytää, mutta eiköhän mahduta.

Minulta itseltäni löytyy siis Dominion, Dalmut, Fluxx, Musta Pekka ja tavan pelikortit. Eli jos oikeita lautapelejä haluaa pelata, niin niitä pitäisi tuoda mukana. Ainakin Markus puhui mafiassa että toisi jotain.

Ja tosiaan kun lähettää minulle yksäriä niin lähetän vastaukseksi osoitteen ja voin muutenkin selittää perille pääsyä.
tallennettu
Angrod
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #5 : 18.Helmikuu 2012, 23:15 »

"Huolellisesti" salattu henkilöllisyyteni vuotaa näköjään taas kerran, mutta mafiassa puhuin omasta hyllystäni löytyvistä Smallworldistä ja Taluvasta.

Ensi viikko on työkiireinen, mutta ei pitäisi olla ongelma järjestellä asiat niin, että tuonne ehtii. Otan varmaan molemmat pelit tai vain toisen mukaan, katsotaan, sitten peli-illassa mitä pelataan.
tallennettu
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #6 : 19.Helmikuu 2012, 00:33 »

Taisin muuten äänestää tätä päivää mafiassakin, mutta eipäs se olekaan niin hyvä. :/ Nomut, jouskariharkat loppuu seiskalta, tulen sit heti sen jälkeen. Sörkästä varmaa pääsee iha jees kulkeen.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Warghast
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #7 : 20.Helmikuu 2012, 09:56 »

kiinnostusta peli-iltoihin löytyy ja itselläni on Mansions of Madness, black stories ja saatanpa löytää ikivanhan heroquestinkin jostain kaapin nurkista. Ikävä kyllä tämän viikon torstaille olen jo sopinut muuta jota en voi peruakkaan.

jos näitä järjestetään lisää niin tulen kyllä paikalle
tallennettu
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #8 : 21.Helmikuu 2012, 20:23 »

Sry, enpäs tulekaan. Pakenen tätä liikasivistystä mökille.
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Muukalainen
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 21.Helmikuu 2012, 20:55 »

Asd senkin turjakkeet. Eihän torstai nyt käy koska intti ja Hitler. Mutta pitäkää te kivaa ja muistakaa pelata Tuhatta tyhjää valkoista paperia.
tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
Maailmanherra
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 21.Helmikuu 2012, 21:11 »

HÄH? Torstai? Torstai on mahdottomuus.
tallennettu

En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 21.Helmikuu 2012, 21:30 »

Kiva idea, vähän kyllä veikkaan että menee huomattavasti tylsemmissä merkeissä ilta. Mutta jos Iivari viihtyy siellä pitkään, saatan tulla noukkimaan sen kotiin. :)
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #12 : 21.Helmikuu 2012, 22:12 »

Minähän olen toki tosiaan tulossa vasta kahdeksan jälkeen, eli paikalla vasta yhdeksän jälkeen...
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Angrod
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 21.Helmikuu 2012, 22:52 »

Tämä ketju taitasi nyt kovasti kaivata ajoissa tulevien ilmoittautumisia?

Oli sitä mafiassa muistaakseni peli-illasta kiinnostunutta porukkaa, jotka eivät ole vielä tänne kirjoitelleet?

Foorumin lukeminen voi myös joillakin olla vähän harvinaista, joten ehkä sitä puhelintakin pitäisi kokeilla...(mä en lupaa kyllä itse tehdä sitä)
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 21.Helmikuu 2012, 23:01 »

Varmasti muuten esim. Milenkassakin voi pelata (omiakin) pelejä, jos jatkossa tuntuu ettei hostaajaa löydy peli-illoille. Tietty kiva, jos joku jaksaa kutsua ihmisiä kotiinsa, ei tarvi ostaa mitään ja rauhallisempaa. :D Jatkossa vois tehdä ehkä niin, että vapaaehtoinen isäntä/emäntä valkkaa itselleen muutaman hyvän päivän, joista päästään äänestämään - pääsis useampi paikalle.
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #15 : 21.Helmikuu 2012, 23:09 »

En kokenut tarvetta tähän ketjuun "ilmoittautua", koska kuitenkin olen Rituriin ollut suoraan yhteydessä ja annoin jo mafiassa ymmärtää, että ajoissa olen tulossa.

Minulla on vaan yksi peli, ja se ehkä saattaisi kiinnostaa, mutta toisaalta en ehkä itse halua sitä pelata. :P Koska se vaatii vähintään kolmannen kierroksen, jotta ihmiset pääsevät siitä täysin jyvälle ja pelistä tulee sujuvaa, eikä minulla ole intoa opettaa sen peluuta niin pitkällisesti (vaikka kierrokset ovatkin melko sutjakoita).
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 21.Helmikuu 2012, 23:13 »

Meillekin voi muuten joskus tulla pelailemaan, jos Tikkurilan suuntaan jaksatte eksyä. Mun näkövinkkelissä oikeastaan Ritva asuu korvemmassa. :) Tilaa on yli 60 neliötä, mahtuu parikin peliä pystyyn - ja saadaan hyvä syy siivota! \o/
tallennettu

Rituri
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 22.Helmikuu 2012, 22:49 »

Joo eli minä oletan että kaikki tulijat eivät vain ole jaksaneet ilmottautua tähän ketjuun asti. Varsinkin jos osoite on tiedossa. Pari on kysellyt sitä tuoraan minulta.

Harkitsin aikaisemmin että tekisin äänestyksen peli-illasta, mutta koska työvuorojen vuoksi vain pari iltaa oli sopivia, joista toinen hyvin lähellä pidin pika äänestyksen mafiassa.

Kuulostaa kuitenkin siltä että innostusta olisi osallistumiseen ja järjestämiseen myöhemminkin, joten seuraavalla kerralla voisi tosiaan olla oikeampi äänestys, itsevaltaisen päätöksen sijaan....

Ja eiköhän tälläkin kertaa osallistujia tule ainakin sen verran että sadaan peli pystyyn...
tallennettu
Rituri
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 23.Helmikuu 2012, 22:56 »

Pelejä saatiin ihan mukavasti pystyyn ja hauskaa oli. Pelattiin Fluxxia, Taluvaa ja Dominionia eli Musta Pekkka ja Dalmut jäi seuraavaan kertaan.

Seuraava kerta pidetään 10,3,2012 Angrodin luona ennen mafiaa. Tästä asiasta Angrod varmasti kertoo lisää kunhan ehtii.
tallennettu
Angrod
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 24.Helmikuu 2012, 00:02 »

Jep...

Se niistä äänestyksistä siis, voi olla, että niitä järjestetään jatkossa. Kodeissa järjestettävissä peli-illoissa on kuitenkin se ongelma, että järjestäjälle itselle pitäisi ensisijaisesti sopia. Riturille sopivia päiviä oli kaksi, itse pystyn nyt takamaan tältä istumalta vain tuon mafiapäivän. Menisiköhän touhu kilpailuksi, jos päivien ohessa olisi äänestyksessä myös päivämäärän perässä pitopaikka?

Noh, katsotaan kunhan näitä saadaan muutama pidettyä, uhosimme suuria leffamiiteistäkin muutama vuosi takaperin, mutta ei niitä monta saatu aikaiseksi.

Mutta aloitus oli ihan kiva, ja minusta tuo mafiapäivä voisi muutenkin olla hyvä, mafian yhteyteen näitä voisi ehdotella ja äänestellä ehkä jatkossakin. Aloittaa vain sen verran aikaisin, että ehtii kootusti lähtemään seiskan jälkeiseen mafiaan, niin siellä voi vaikka jatkaa helposti mukana kulkevilla peleillä. Näin muistettavana ja tyhjänä pidettävänä olisi vain yksi päivä? Mutta kokeillaan nyt kerran ensin...   
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut