Keskustelut
touko 22
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Iivari
  • Rituri
  • Werian
  • Narri
  • VMN
  • Ronce
Yhteensä paikalla:
  • 6 käyttäjää
  • 52 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Nimien keksiminen tarinaanVMN14 vastaustaklo 19:47
Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Olipa kerrantnjrp79 vastaustaklo 09:57
Man of Steel (Teräsmies)tnjrp11 vastaustaklo 09:49
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Spotify  (Luettu 828 kertaa)
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: SJK/VSA
« : 10.Toukokuu 2012, 10:26 »

www.spotify.com

Spotify on ruotsalainen musiikkipalvelu, jossa käyttäjät voivat kuunnella musiikkia suoratoistona Internetistä. Valikoimaa voi kuunnella artisteittain, albumeittain, tai tekemällä soittolistoja haluamistaan kappaleista.

Ohjelmasta on tarjolla kolme eri vaihtoehtoa:

Free - rajoittunut versio, kaikki kappaleet kuunneltavissa, mutta rajoitetusti, mainoksia, ei radiota, vain 14 päivän mahdollisuus käyttää oman koneen ulkopuolella

Unlimited 4,99 € /kk - kuuntele niin paljon kuin lystäät, mutta soittolistoja ei voi tallentaa eikä siten kuunnella offline-tilassa, ei mainoksia, radio, käyttömahdollisuus useammalla koneella

Premium 9,99 € /kk - ei mainoksia, mobiiliversio, soittolistojen tallennus ja kuuntelu offline-tilassa, radio, 320 kbps, käyttömahdollisuus useammalla koneella

Alunperin ohjelmaan pääsi vain kutsun avulla tai ostamalla suoraan premiumin (unlimitediä ei vielä silloin ollut). Tämä muuttui jossain vaiheessa hyvinkin radikaalisti tuohon, mitä se nykyisellään on, ainakin ilmaisversion ohella. Itse päädyin maksamaan ensin premium versiosta muutaman kuukauden ennen kuin otin tuon unlimitedin käyttöön. Heti alusta lähtien en ollut mainosten orja, niin en sitten niitä jaksanut kuunnella, ja kun tiesin, että ilmaisversio rajoittui huomattavasti, niin olen pysynyt siitä lähtien unlimitedissä.

Olen ollut tyytyväinen ohjelmaan ja sen musiikkitarjontaan. Ihan kaikkea ei sieltä löydy (en voi Turisasta kuunnella, tai Metallicaa), mutta aina on jotain jokaiselle. Välillä on myös tullut Spotifyn radiota kuunneltua ja sitä kautta myös löydettyä uusia bändejä omiin soittolistoihin.

Tietenkin unlimitedissä on se huono puoli, ettei voi offline-tilassa mitään kuunnella, jos netti on poikki... Siltä varalta sitä musiikkia löytyykin omalta koneelta, onneksi. Hymyilee leveästi
tallennettu

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 10.Toukokuu 2012, 12:06 »

Spotify on aika hyvin ratkaissut ongelmani musaongelmani. Kävi hankalaksi säilyttää kovalevyllä n. 70 gigaa musiikkitiedostoja. Nyt ei tarvitse pitää koneella kuin se musiikki, jota Spotifystä ei löydy (tosin sitäkin on lähemmäs 30 gigaa...) Kuuntelen senkin musan Spotifyn kautta, laitan ne vaan Local filesiin niin saan ne Spotifyn kirjastoon, näin ei tarvitse käyttää kuin yhtä ohjelmaa musiikin kuuntelemiseen.

Toi 4,99 ei ole mikään paha hinta mielestäni, tietysti on harmi että artistit saavat siitä vain niin pienen osan eikä edistä levymyyntiä... Lempiartisteja pitää sitten vain tukea käymällä keikoilla.
tallennettu

Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 10.Toukokuu 2012, 13:15 »

Olen kokeillut ohjelman ilmaisversiota, mutta rajoitukset ja mainokset olivat ärsyttäviä. Toiseksi oli vaikea muistaa artistien nimiä joita tekisi mieli kuunnella enkä jaksanut hakea muiden soittolistoja. On edelleenkin kivempaa kuunnella randomina omaa musiikkikokoelmaa eikä musiikki minulla vie kuin vähän kokonaiskovalevytilasta. Olisin jäänyt ehkä käyttäjäksi, jos ohjelma olisi selkeästi ja intuitiivisesti osannut tarjota uutta kuunneltavaa.
tallennettu
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 10.Toukokuu 2012, 13:40 »

Kyllähän tuo ohjelma kaipaa kehitystä, mutta onhan se muuttunut ihan hyvään suuntaan tässä vuosien varrella. Nykyään siinä pystyy aktivoimaan erilaisia lisäosia, näistä esimerkkinä last.fm. Aiemminhan on pystynyt hyödyntämään last.fm:n scrobblea kirjautumalla spotifyn asetuksissa sisälle, mutta lisäosan myötä pääsee myös näkemään, mitä last.fm suosittelee. Sitä kautta voi myös helposti 'tykätä' jostain kappaleesta ilman, että tarvitsee mennä erikseen last.fm:n sivuille.

Tietysti Spotifylla on oma listansa uusille julkaisuille, jota ne päivittävät viikottain.
tallennettu

- Dandilion
Astorethein
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #4 : 10.Toukokuu 2012, 14:00 »

Ohjelmaa on tullut joskus kokeiltua lyhyesti, mutta huomasin pian, ettei se ole minun juttuni. Koska en todellakaan halua maksaa pelkästä oikeudesta kuunnella musiikkia vailla mitään konkreettista vastinetta rahoilleni, tyydyin tietenkin ilmaisversioon. Luonnollisesti mainokset ja rajoitukset alkoivat tympimään hyvin nopeasti, joten heivasin ohjelman unholaan muutaman päivän jälkeen.

Suurin puute ohjelmassa oli tietenkin valikoiman rajallisuus. Koska monet itselleni tärkeät bändit loistivat poissaolollaan, ei päätöstä käyttösuhteen lopettamisesta tarvinnut miettiä pitkään. Surkeinta oli se, että jos musiikkia löytyi, melkein miltään bändiltä ei ollut tarjolla kokonaista albumia. Sitä en voinut sulattaa, koska en harrasta modernia adhd-musiikinkuuntelua, jossa ihmiset keskittyvät yheen artistiin ehkä yhden kappaleen ajaksi kerrallaan. Levy kuunnellaan alusta loppuun, ja se ei Spotifyissa onnistu.
tallennettu

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 10.Toukokuu 2012, 14:06 »

Kyllä on tullut kuunneltua kokonaisia levyjä alusta loppuun Spotifyn kautta useasti. Tietty kaikilta bändeiltä ei niitä löydy, kuten sanoit, mikä on sinänsä harmi. Stam1nalta taisi olla vain pari kappaletta kuunneltavana, joten en minä sitten niitä viitsi kuunnella läpi useasti. Toisaalta taas kaikkia uutuuksia ei vielä edes löydy (esim. In Flames uusinta ei ole Spotifyssa), tai sitten ne on rajattu vain premium-käyttäjille. En tiedä. Joitain ennakkoja ei pääse kuuntelemaan ellei ole premium-jäsen. Sinänsä harmi, mutta ainakin minulla on iso lista bändejä, joita tulee kuunneltua vaihtelevasti päivittäin. Tällä hetkellä menossa hienoinen indie/jazz kausi, seassa hieman Turmion Kätilöitä...
tallennettu

- Dandilion
Darkki
Arkkivelho

Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 10.Toukokuu 2012, 14:08 »

Käytän Spotifyitä aktiivisesti varsinkin työmatkoilla iPhone puhelimen kautta. Itse olen erittäin tyytyväinen palveluun vaikka toki toivoisin, että mobiilipalvelun käyttö olisi mahdollista hieman halvemmalla hinnalla kuin tuo 9,99€/kk.
tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #7 : 10.Toukokuu 2012, 21:57 »

Ilman Spotifya ei työt suju. Kuuntelen sieltä musiikkia ihan jatkuvasti työpäivän aikana ja se on pääasiallinen musiikkisoittimeni, jos ei valikoimasta löydy niin sitten just toi local files. Viisi euroa kuussa ei todellakaan ole paha hinta. Puhelimen akku menisi hetkessä jos yrittäisin sillä mobiililla, joten en siksi ole siihen lähtenyt vaan kuuntelen matkoilla erillisellä mp3-soittimella mitä siihen nyt onkaan tullut ladattua.

Olisin valmis maksamaan palvelusta enemmänkin, jos raha ohjautuisi suuremmassa määrin artisteille.

Mulle valikoimat on enimmäkseen hyvät, osin jopa loistavat, koska Spotifysta löytyy paljon esimerkiksi kiinankielistä poppia :D Ainoastaan mun lempiartisti tietty puuttuu kaipaamistani, mutta uusia tuttavuuksia sitten on enemmänkin. Kaikki kuuntelemani menee last.fm:n tilastoihin ja saan sieltä kautta suositukset - jotka nykyisin tosiaan saa kätevästi suoraan Spotifysta.
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Jukuke
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #8 : 10.Toukokuu 2012, 22:22 »

Itsekkin kuulun siihen joukkoon joka maksaa tuon vajaan 5€ Spotifystä. Itse asiassa maksanut sen siitä asti, kun se tuli maholliseksi. Itse palveluakin käyttänyt ekasta päivästä asti kun se julkaistiin ja tätä kautta mainoksiin kypsyin kauan ennemmin kuin maksullinen versio tuli maholliseksi.

Pitänee tuohon artisteille maksamisesta todeta, että Spotifyn kautta menee jokasesta kuuntelusta huomattava summa levy-yhtiölle/artistille. Ainoa miinus on levy-yhtiöiden ahneus, joka vie kyseisestä summasta suurimman osan ja jakaa vain murusia artisteille. Esimerkkinä mainittakoon että suhteutettuna soittokertoihin ja maksuihin, maksaa Spotify huomattavasti enemmän mitä radioasemat.  Onneksi Spotify on tähänkin ilmeisesti puuttumassa lähiaikoina, yrittämällä levy yhtiöbisnestä jolloin artisteille saisi isomman summan kun levy yhtiö ei veisi niin paljoa välissä, tai ainakin sellasta huhua on ollut liikkeellä.
tallennettu
Ansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 10.Toukokuu 2012, 23:11 »

On se vaan perseestä, kun levy-yhtiö vie välistä. Artistihan se kovimman työn tekee musiikin eteen.
tallennettu

- Dandilion
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #10 : 13.Toukokuu 2012, 11:00 »

Varsin tyytyväinen olen minäkin ollut Spotyfyyni. Olen käyttänyt systeemiä muistaakseni kolme tai neljä vuotta. Nykyisin maksan palvelusta silloin, kun rahat siihen riitävät, muutoin tyydyn kuuntelemaan sen mitä voi. Olen ehkä kauhean vanhanaikainen, mutta aina välillä kuuntelen psljon mieluummin radiota ja perinteisiä audiotallenteita.

Itseäni harmittaa tuon artistien saaman pienen osuuden lisäksi hyvien kappaleiden poistuminen valikoimasta. Jos olen ymmärtänyt oikein, jotkin artistit vetävät levynsä pois tuolta protestina. Lisäksi olen huomannut etteivät kaikki uudet levyt enää ilmaannu Spotifyyn. Perinteiset levyt siis takaisin kunniaan nostettava on...
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Xariel
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 06.Heinäkuu 2012, 16:23 »

Minä olen myös ollut hyvin tyytyväinen Spotifyyni. Olin ilmaisasiakas kunnes iPodini hajosi, ja siirryin suoraan Premium-käyttäjäksi sen matkapuhelinmahdollisuuden takia. En pidä siitä, että se vie akkua liikaa tai siitä että muisti on koko ajan vähissä, mutta minusta on kätevää pitää musiikki ja puhelin samassa vehkeessä. Kun ostan seuraavan puhelimeni, harkitsen varmaan iPhonea, koska tykkään Applen tuotteiden tyylistä enemmän kuin Samsungin, jonka androin minulla nykyään on. Jos jotain haluaisin Spotifyn parantavan, olisi se mahdollisuus eritellä mitkä soittolistat haluan offlineen tietokoneella ja mitkä offlineen puhelimessa. Se ratkaisisi osaltaan kännykän muistiongelman.
tallennettu
Megilain
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 25.Heinäkuu 2012, 01:04 »

Käytän spotifyita harvoin ja silloin uusiin artisteihin tutustumiseen. Tällaiseen se onkin sopiva kanava: tarjolla on varsin hyvä valikoima artisteja ja tällaisessa kuuntelussa ei välttämättä haittaa, vaikka artistilta olisi vain muutama kappale, niistä voi jo hyvinkin saada kuvan kokonaisuudesta.

Sen sijaan aktiivisessa musiikinkuuntelussa en Spotifyta käytä. Ensinnäkin pidän levyistä eli haluan ostaa levyni fyysisinä kappaleina (toisaalta vain pidän materiasta, lyriikoiden lukemisesta kansilehdistä jne ja joskus levyjen pakkaukset vain ovat osa kokonaistaideteosta) ja toiseksi koen, että fyysisten albumien ostaminen tukee artistia kuitenkin enemmän kuin Spotify ja vielä pitkän aikaa, vaikkei levy-yhtiön ja artistien levysopimuksetkaan eivät aina ole maailman reiluimpia niitä koskevat kuitenkin (käsittääkseni) paljon tarkemmat lakipykälät kuin Spotifyin kaltaisia ennakkotapauksia [toisaalta en syytä huonosta tilanteesta vain levy-yhtiöitä, joiden rahoista runsas määrä menee kuitenkin uusien artistien tukemiseen, vaan näen paljon parannettavaa olevan myös Spotifyn päässä]. Levyni siirrän sitten koneeni kautta mp3-soittimeeni, jossa ne kulkevat matkassani matkoilla.

Ja, juu, en hyväksy piratismia missään muodossa (musiikin suhteen).
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut