21.Joulukuu 2014, 19:56 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Darren Shan -kysymys  (Luettu 879 kertaa)
Viltsu300
Kokelas

« : 19.Maaliskuu 2012, 17:17 »

Milloin ilmestyy Darren shan osa 11????
« Viimeksi muokattu: 19.Maaliskuu 2012, 23:11 kirjoittanut Iivari » tallennettu
myfantasy

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 19.Maaliskuu 2012, 19:23 »

Itsekin olisin todella iloinen, jos joku osaisi vastata tuohon kysymykseen. Pitäisi varmaankin alkaa lukemaan enemmän alkuperäisellä kielellä, kun suomennoksissa menee aina niin ärsyttävän kauan!
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #2 : 19.Maaliskuu 2012, 21:49 »

Ei voida täällä tietää, ellei kustantaja ole sitä vielä tiedoksi antanut (eikä ilmeisimmin ole, koskapa tietokannassa ei ole mitään mainintaa). Teidän pitää lähettää kustantajalle - toisin sanoen Tammelle - itse viestiä ja kysyä.
Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #3 : 19.Maaliskuu 2012, 22:47 »

Jos joku saa kustantajalta vastausta sarjan suomentamisen jatkosta (tai on kenties jo aikaisemmin kysynyt ja jotain vastausta saanut?), niin siitä kannattaa sitten ehdottomasti kertoa myös täällä!  Iskee silmää  Saavat toisetkin asiasta kiinnostuneet tiedon.

Tavallaan.
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #4 : 19.Maaliskuu 2012, 23:10 »

Ihan pikkuisen nyt pelkään, että Tammi on päättänyt jostain ihmeellisestä syystä haudata sarjan suomentamisen jatkamisen - edellinen osa on julkaistu jo yli puolitoista vuotta sitten, eikä tosiaan ainakaan julkisesti ole pukahdettu mitään seuraavasta osasta. Sarja on kirjoitettu jo kohta kymmenen vuotta sitten, ja suomentamatta on kaksi kirjaa, joten siitäkään ei voi olla kyse, että odotettaisiin alkuteoksien valmistumista.

Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole, sillä ne ovat varsin luettuja kirjoja, ja kirjastossa niitä lainataan yhä varsin tiheästi.

Joka tapauksessa suora palautteen lähettäminen Tammelle on paras tapa saada tietoa ja mahdollisesti kannustaa julkaisemaan loputkin kaksi osaa.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #5 : 19.Maaliskuu 2012, 23:33 »

Mitä, enääkö siitä on kaksi kirjaa suomentamatta? Aika kakkamaista olisi lopettaa taas sen suomentaminen; sehän jo ehdittiin erinäisiä vuosia sitten kertaalleen tehdä. Luulisi yhä olevan jatkamiseen sama syy kuin aikaisemmin - tosin hintaa on näillä kirjoilla aivan liikaa, olisivat nyt jatkaneet vaikka sillä väliin kokeillulla pokkarilinjalla.
-Ama-

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #6 : 20.Maaliskuu 2012, 08:52 »

Mun veli alko lukee niitä, ni ajattelin itekin lukasta ne. Oli tosi hyviä ne ekat neljä, pidemmälle en oo vielä kerennyt, mutta aijon kyllä lukea kaikki. Joo, en tiedä milloin se tulee, mutta innolla ootan.

~NEVER say NEVER~
myfantasy

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #7 : 21.Maaliskuu 2012, 16:08 »

Hyviä uutisia! Lähetin sähköpostia Tammelle ja kysyin, ollaanko kahta viimeistä osaa suomentamassa. Vastaukseksi sain näin:
"Darren Shan -sarjan kaksi viimeistä osaa ilmestyvät suomeksi 2013."

Onhan siihen pitkä aika, mutta kuitenkin suomeksi ne ovat tulossa, jee  Hymyilee

Viltsu300
Kokelas

« Vastaus #8 : 21.Maaliskuu 2012, 16:47 »

Minäkin lähetin ja sain saman vastauksen...
Hiistu

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #9 : 21.Maaliskuu 2012, 18:43 »

Sepäs kävi äkkiä! Tuon tiedon pohjalta 11. ja 12. osa näkyvät nyt myös Risingin tietokannassa: tossa ja tossa.

Tavallaan.
Sivuja: [1]   Siirry ylös