24.Huhtikuu 2014, 06:18 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Aprillaus 2012: SSS - Uusi seura scifille ja fantasialle!  (Luettu 2022 kertaa)

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« : 01.Huhtikuu 2012, 11:21 »

Tärkeää ilmoitusasiaa! Ollaan viimein perustettu pitkään ja hartaasti suunnittelemamme scifi- ja fantasiaseura, jonka toiminnasta infoa tässä. Kannattaa lukea tarkkaan, kiinnostaa takuulla täällä liikkuvia.  Iskee silmää

Suur-Stadin Sficistit

Suur-Stadin Sficistit (virallinen lyhenne: SSS)  on Risingshadow.netin ylläpitäjien keväällä 2012 perustama seura. Seuran tavoitteena on tulevaisuudessa toimia kotimaista scifi- ja fantasiatoimintaa yhdistävänä ja myös yhteiskunnallisella tasolla edustavana kattojärjestönä. Näihin toimiin on ryhdytty, koska koemme, että pelkästään jäsenpohjaltaan kyllin suuri ja dynaamisesti organisoitu seura pystyy uskottavasti turvaamaan scifi- ja fantasiaharrastajien etujen valtakunnallisen toteutumisen ja jatkossakin vastaamaan suomalaisen fandomkulttuurin kehitystarpeisiin.

Olemme esimerkiksi jo tehneet tunnusteluja erään oululaisen spefiseuran kanssa, seuran ollessa kiinnostunut sulauttamaan toimintansa osaksi Suur-Stadin Sficistejä. Uskomme, että muutkin suomalaisfandomin paikallisseurat ymmärtävät nopeasti yhdistymisestä koituvat edut ja tekevät vastuullisen päätöksen seuraamme liittymisestä. Suur-Stadin Sficisteihin liittymällä ne voivat jatkossa toimia SSS:n virallisina paikallisedustajina saaden mm. käyttää seuran nimeä toimintansa markkinointiin.

Paitsi kokonaisia muita seuroja, voi se SSS:n jäseniksi luonnollisesti liittyä myös yksityishenkilöitä!

Miksi juuri sinun kannattaa liittyä seuran jäseneksi?

Jäsenenä olet etuoikeutetulla paikalla suomalaisen fandomin eturintamassa ja pääset nauttimaan vaikutusvaltaisen genreseuran etuuksista. Jäsenet saavat muun muassa käyttöönsä henkilökohtaisen SSS:n jäsenkortin, joka oikeuttaa heidät erinäisiin alennuksiin seuran yhteistyökumppanien tarjoamista palveluksista.

Laajamittaisista etuuksista on esimerkkinä, että SSS on sopinut yhteistyöstä Risingshadow:n kanssa ja osa Risingin foorumista (kaikki alueet paitsi Arkkivelhojen ilmoitustaulu, Viisasten kivi ja Lukusali) omistetaan pelkästään SSS:n jäsenten käyttöön. Vielä tämän kevään aikana foorumin asetuksia säädetään siten, että oikeus kirjoittaa vastauksia viestiketjuihin on mahdollista myöntää pelkästään SSS:n jäseninä oleville käyttäjille.

Miksi jäseneksi kannattaa liittyä heti tänään?

Juhlistaaksemme uuden seuran syntyä olemme päättäneet, että liittyessäsi seuran jäseneksi jo tänään, on ensimmäisen vuoden jäsenmaksu sinulle pyöreät 0 euroa! Myös perhe- ja ainaisjäsenyydestä voidaan neuvotella alennusta, mikäli se herättää laajempaa kiinnostusta. Normaali yksityishenkilön jäsenmaksu vuodelle 2012 olisi 35 euroa, saman perheen muilta jäseniltä 20 euroa ja ainaisjäsenyys 280 euroa.

Seuraan liittyminen tapahtuu kolmivaiheisesti:

- Kirjoita tähän viestiketjuun vastaus, jossa ilmoitat haluavasi liittyä SSS:n jäseneksi.
- Tämän jälkeen sinulle lähetetään seuran jäsenkysely, joka muodostuu lyhyestä kyselystä. Kysely muodostuu kuudesta tarkkaan valikoidusta kysymyksestä, jotka kartoittavat kattavasti tulevien jäsenien yleistä tietämystä ja valistuneisuutta spekulatiivisen fiktiokirjallisuuden saralla.
 - Kun lähetät meille vastauksesi kyselyyn, saat paluupostina ilmoituksen hyväksymisestä SSS:n jäseneksi.

--> Ja siis kun teet tämän kaiken vielä tämän päivän aikana, on tämän vuoden jäsenyys sinulle täysin ilmainen!

Tähän ketjuun voi siis postata jäsenilmoittautumisensa!

Seuraan liittyviä kysymyksiä voi lähettää myös esimerkiksi seuran "Suurvisiirille" eli Dynille tai  "Tutkimattomien alueiden suurlähettiläälle" eli Iivarille.

(Mie olen SSS:n "Intrakuriiri" eli vastaan täällä Risingin sisäisesti tapahtuvasta tiedotustoiminnasta. Muut ylläpitäjät osaavat tarkemmin kertoa, millaisia toimenkuvia heidän titteleihinsä liittyy. En niitä kaikkia ihan tarkalleen muista.  Näyttää kieltä )
« Viimeksi muokattu: 02.Huhtikuu 2012, 00:03 kirjoittanut Hiistu » tallennettu

Radoxeald Lectunium

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #1 : 01.Huhtikuu 2012, 12:16 »

/)^ɛ^(\ Minä liityn!

Emvignya

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 01.Huhtikuu 2012, 12:28 »

Minä myös!
Narri
***

« Vastaus #3 : 01.Huhtikuu 2012, 12:35 »

Olen mukana vain Sarjakuvaseurassa. Saako sen jäsenet liittyä myös? Haluaisin liitttyä. Asun Itä-Helsingissä.

Voisiko sellaisia rintanappeja tehdä coneja varten, että kaikki jäsenet tunnistaisivat että samaa poppoota ollaan?
Hanjeu
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #4 : 01.Huhtikuu 2012, 12:57 »

Oikein mielellään mä tämmöiseen kyllä liityn!

Joskus vain pitää nauttia olostaan.
Narri
***

« Vastaus #5 : 01.Huhtikuu 2012, 13:25 »

Vaikka helsinkiläinen olenkin, vierastan vähän tuota stadi-sanaa nimessä. Eikö se voitaisi korvata sanalla Suomi?

Ei olisi niin pääkaupunkikeskeinen.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #6 : 01.Huhtikuu 2012, 13:28 »

Narri, olet selvännäkijä! Yksi mahdollisista tulevista SSS:n päämääristä voisi olla Suomen genrekentän valloittamisen lisäksi scifin ja fantasian riemusanoman saattaminen myös Karjalan tasavallan tietoon. Tästä aihepiiristä lisätietoja antaa mielellään Tutkimattomien alueiden suurlähettiläs Iivari.

Until one day, the boundary gives way.
Rasimus
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #7 : 01.Huhtikuu 2012, 14:12 »

En ole oikein jaksanut seurata tuota teidän modepuolen keskustelua valmistelujen etenemisestä, mutta oliko nyt edes nää kaikki lähialueiden seurat kunnolla mukana hankkeessa? Joltain oli unohdettu kysyä jne.

Se olisi kyllä kiva nähdä, että Tähtivaeltaja ja Spin leivottaisiin samoihin kansiin. Mitäköhän palstoja saisi lähteä, kun joka taho oli niin rakastunut omiin julkaisuihinsa?  Näyttää kieltä
« Viimeksi muokattu: 01.Huhtikuu 2012, 14:19 kirjoittanut Rasimus » tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #8 : 01.Huhtikuu 2012, 19:53 »

Aivan, jonkinlaista tuotteistamista täytyy toteuttaa. Rising-tuotteitahan (Linkki) ihmisillä on mahdollisuus tilata netistä, joten valikoimaan voisi kenties lisätä myös SSS:n fanihyödykkeitä.

Lainaus käyttäjältä: Rasimus

Sultahan puuttuu vielä titteli eli toimenkuva, kun missasit sillon sen yhen kokouksen? Voisit alkaa Pääsensoriksi, koska jonkunhan ne lehdet täytyy sitten läpi silmäillä, että linja on yhtenäinen ja SSS:n imagolle sopiva, ennen kuin voidaan julkaisuja levittää ja SSS:n nimissä julkisesti esittää.  Iskee silmää

Laittakaahan hyvät ihmiset lisää ilmottautumisia tulemaan, ettei tartte sitten huomenna itkeä!

Jäsenkyselykin on saanut osakseen yksinomaan positiivista palautetta, joten ei kannata sitäkään syyttä suotta aristella. Päinvastoin: sitä täyttäessään saattaa oivaltaa itsestään aivan uusia asioita!

Velhoruhtinatar

« Vastaus #9 : 02.Huhtikuu 2012, 00:02 »

Kuravedet ja sillit tällä kertaa, mutta mutta, ei pidetä pilaa voitettuna, jollei joskus vielä perusteta tätä oikeasti!

Until one day, the boundary gives way.

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #10 : 02.Huhtikuu 2012, 00:13 »

Kiitos kaikille mukana leikkineille! Kaksi extrakilttiä ihmistä vastasi jopa jäsenkyselyyn. Tässä lupaamani yhteenveto mullistavista tuloksista:

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Ei, en ajatellut julkistaa varsinaisia kysymyksiä. Mitäs ette ilmoittautuneet.

PS. Tässä kohdin kaikkien kuuluu ikään kuin vakuutella, ettei heitä ainakaan onnistuttua huijaamaan.  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 02.Huhtikuu 2012, 00:19 kirjoittanut Hiistu » tallennettu

Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #11 : 02.Huhtikuu 2012, 00:57 »

Logo oli kyllä aika hämmentävä. :P Ai hitsi, nyt vasta huomasin että nimikin itse asiassa - siis muunkin kuin "stadin" puolesta. Toisin sanoen, ei ollut tämä ihan uskottavimmasta päästä Risingin aprillipilojen historiassa. Tosin minulla ei ollut päivämäärästäkään mitään epäselvyyttä, koska heräsin siinä puolenpäivän jälkeen ja jo silloin oli mm. Facebook täynnä "Oletko mennyt tänään lankaan" ja "Hauskimmat aprillipilat" -tyyppistä papatusta.

Ps. Hiistu, who the heck is John?
Vanamo
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #12 : 02.Huhtikuu 2012, 14:39 »

Täytyy tunnustaa, että tämä pila meni täydestä minuun aloitusviestin alkupuolella. Oli nimittäin ensimmäinen, johon eilen aamulla törmäsin, enkä lainkaan muistanut, mikä päivä on kyseessä. Siinä vaiheessa kun luin, että foorumi omistetaan SSS:n jäsenten käyttöön, ensimmäinen reaktio oli "mitä v****a", kunnes epäilykset alkoivat herätä ja tajusin tarkastaa päivämäärän.  Nolostunut

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #13 : 02.Huhtikuu 2012, 19:16 »

^ Hauska kuulla, Vanamo! Tolleen aprillipilan kuuluukin toimia.  Iskee silmää Uskottavuuteen tosin olisin tossa tiedotusvaiheessa tosiaan voinut vähän enempi panostaa.. Logosta itse asiassa tykkään sitä enempi mitä sitä tuijotan.

Ps. Hiistu, who the heck is John?

A siinähän se pointti onkin: ei harmainta aavistustakaan.  Näyttää kieltä  Vaihtoehto sai kuitenkin suurempaa kannatusta kuin Jacob, joten ei varmaan mikään ihan turha jäpikkä.

Viimeisestä TSH-kysymyksestä tahdon vielä sanoa, että sille oli olemassa myös vaihtoehtoinen (kutakuinkin yhtä syvällisesti Tolkienin työn tajuamista mittaava) kysymys, vaikka nuorisolle lähetettäväksi:
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Antti
***

« Vastaus #14 : 02.Huhtikuu 2012, 20:31 »

Olin koko eilisen varuillani aprillin takia ja muuten se menikin hyvin, mutta SSS tuntui uutiseslta siinä missä muutkin.

Tuleekohan koskaan sellaista huhtikuun ekaa, että pysyn täysin kuivilla.

There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.
Sivuja: [1]   Siirry ylös