Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Kirjaneito
  • Yoana
  • Iivari
  • Tiuku
  • Dyn
  • Scartti
  • Jussi
  • Rituri
  • Dworkin
  • Luinwen
  • VMN
  • punnort
  • Dragan
  • Janiii
  • Morkhet
Yhteensä paikalla:
  • 15 käyttäjää
  • 50 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Jääkiekon MM-kisat 2013Kirjaneito39 vastaustaklo 19:34
Viimeisin näkemäsi elokuva? Take 2Astorethein425 vastaustaklo 19:25
SupernaturalJaniii47 vastaustaklo 18:18
Mitä viimeksi lainasit? Osa 2Kirjaneito134 vastaustaklo 15:39
HeleneMannhaiKotka1 vastausklo 15:03
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: The Sims  (Luettu 7961 kertaa)
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #60 : 07.Toukokuu 2010, 02:40 »

Keskustelun innoittamana päätin kaivaa Sims 2 esiin ja alkaa pelailemaan, mutta avattaessa sitten muistinkin ongelman. En pysty pelaamaan sitä. Asensin sen kannettavalleni (jossa Vista) joskus 2008, ja silloin se muistaakseni toimi (hitaasti). Jossain vaiheessa tyhjensin sitten konetta turhanpäiväisistä ohjelmista ja poistin myös Simssin. Viime syksynä sitten sain taas inspiraation alkaa pelailemaan peliä uudestaan, mutta asennuksen jälkeen se ei suostunutkaan toimimaan. Olen nyt kahdesti asentanut pelin uudelleen, mutta aina on sama ongelma, laittaessani sen 1 cd:n koneeseen, laite ilmoittaa että "peli-cd:tä ei löydetä, aseta oikea cd, valitse ok ja käynnistä sitten sovellus uudelleen". Mulla on siis ongelma. Ja olen kokeillut noilla muillakin cd:llä, kaikissa sama juttu. Vähän harmittaa että pitääkö tässä nyt luopua koko hommasta, eli jos jollakin on mitään ajatusta siitä, miten peliä voi auttaa, ideoita otetaan mielellään vastaan.
tallennettu

Add oil la!
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #61 : 07.Toukokuu 2010, 09:51 »

Enpä itse ole toiminut Vistan parissa...

Mutta itse pelaan vielä Sims2:sta. Parasta siinä on nyt pitkä liuta jatko-osia ja sekä hirveä määrä pelimodaksia, jotka tekevät pelaamisesta joustavampaa. Esim. perhekoon rajoituksen poistaminen ja teiniraskaudet :) Sims3:een siirtyessä pitäisi luopua kaikista noista kivoista jutuista.

Lisäksi en pidä siitä että naapurusto kehittyy ja kasvaa samalla. Minusta tuo ajatus vie minulta pelaajalta valtaa pois. Lisäksi peliä testatessa ärsytti, että Sims 3:sessa oli edelleen vanhoja 2:sta tunnettuja käytettävyysongelmia ja itse käyttöliittymä tuntui epäkognitiivisemmalta. Esim, talon seinät voivat edelleen olla tiellä pelatessa, eivätkä ne piiloudu niin fiksusti kuin niiden pitäisi. Värien muuttelulla ja Simssin säätämisellä on minulle vain vähän arvoa, mutta olin iloinen kun kuulin että Sims3:sssa voi näemmä saada kolmosetkin.

Mitä tulevaisuuden simeiltä toivoisin olisin enemmän mahdollisuuksia säätää pelin sääntöjä ettei tarvitsisi aina turvautua muokkauksiin jotka voivat aiheuttaa bugeja peliin. Lisäksi ärsyttää tuo ainainen ominaisuuksien pihtaaminen. Kierreportaatkin saatiin vasta viimeiseen lisäosaan vaikka niitä oli toivottu ennen pelin julkaisua. Ja vielä se, että lisäosien tekijöinä on eri tekijät mitä alkuperäisessä pelissä aiheuttaa suurta bugisuutta :P

Sims2:ssa siis toistaiseksi pysytään. En ole kuullut vielä niin kivasta peliominaisuudesta jotta haluaisin vaihtaa kolmoseen :)
tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #62 : 07.Toukokuu 2010, 18:01 »

Oi. En ole pariin viikkoon Simsiä pelannutkaan, mutta nyt tuli kyllä himo pelata taas. Mulla on Sims2 ja lisäosia Kauppa auki, Yliopisto, Yöelämää, Vuodenajat ja Matkoilla. Peli toimii vaan vähän hitaasti, kannettavalla kun minäkin pelailen. Latausajat yhteisötonteille on piinaa. Sen verran tuore Simsseilijä olen että kyllästymistä ei vielä ole esiintynyt, kun olen lisäosiakin ostanut aika tiuhaan lisää. Niitä löytää käytettyinä aika halvalla :)

Mulla ei toimi mitkään koodit joten en voi huijata...
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Karen
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #63 : 07.Toukokuu 2010, 18:28 »

Yks semmonen juttu tuli mieleen tässä kun on ollut puhetta koodien käytöstä. Minulla ei aukea koodiboksi ollenkaan.. Mikäköhän siinä voisi olla?
Mistään väärien näppäimien painamisesta se ei johdu, koska osaan kyllä koodeja käyttää ja avata koodiboksin mutta sen jälkeen kun aloin pelikoneena käyttää tätä omaa uutta läppäriä niin ei ole koodeja voinut käyttää ollenkaan :/
tallennettu
Hiistu
Velhoruhtinatar

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #64 : 30.Maaliskuu 2011, 20:35 »

Sims 3:n hankkiminen on himottanut pitkään ja hartaasti, mutten ole saanut aikaiseksi ostaa. (Jollei ole aikaa edes ostaa, niin milloin miulla muka olisi aikaa pelata. Tai siis pelaamiseenhan nyt kyllä olisi aikaa, mutta mihin kaikkeen muuhun ei sitten olisikaan...)

Nyt kuiteskin miut tavoitti sellainen ilouutinen, että Simsistä on luotu Keskiaikaisversio! Siis itsenäinen peli, jossa pelattavina hahmoina on jotain kuninkaita ja ritareita ja velhoja ja sitten niiden täytyy toteuttaa jotain tehtäviä, jotta kuningaskunta menestyisi. Sattuisiko kellään olemaan jo jotain kokemusta tuosta?

Kovasti tekisi mieli päästä kokeilemaan, mutta arveluttaa, kuinka tehtäväsidonnaista pelaaminen on.. Voiko simeillä esimerkiksi pelata enää kokonaisia vuorokausia, jolloin heidän siis on nukuttava ja syötävä ja muuta perustoimintaa, vai tavataanko heitä vain sankaroimassa jossain miekkakentillä ja vastaavissa? Tai voivatko simit luoda tai ylläpitää tehtävistä riippumattomia ihmissuhteita. Tai kasvavatko ja vanhenevatko simit, saavatko jälkikasvua, periikö joku joskus kuningaskunnan...

Himottaa ja arveluttaa yhtä aikaa, perin ahistavaa.  Pyörittää silmiään
tallennettu

Tavallaan.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #65 : 30.Maaliskuu 2011, 21:46 »

Hiistu, minä voinen vastailla tuohon jo aika kattavasti, vaikka vähän tuntuu, etten ehkä (toivottavasti) ole nähnyt vielä kaikkea. Itse asiassa minun oli tarkoitus kirjoitella tästä jo ihan omatoimisesti tänne, kun kerran on syytä olettaa että täällä varmasti on tätä jo osteltu tai vähintään ollaan kiinnostuneita, mutta olen yhä alussa, vaikka olen tahkonnut tuota jo lähemmäs viikon (ehkä olen vain perfektionisti tehtäväsuoritusten suhteen tai jotain). Mutta, kohta olen pääsemässä jopa virallisesta alusta ohi, ja ainakin valtakunnan ulkosuhteiden kunnollisen hoitamisen ja uusien alueiden valloitusten pitäisi odotella sen jälkeisessä pelissä kaikkien vihjeiden mukaan.

No, pelihän on periaatteessa täysin tehtäväsidonnainen. Et voi pelata yhtään mitään simillä, jolla ei ole tehtävää menossa -- onneksi niitä tehtäviä kuitenkin on melko tasapuolisesti tarjolla kaikille "sankareille", mikä nyt lienee tietysti tarkoituksenmukaista. Mitään muuta kuin tällaista sankaria ei voi pelata, ja nämä sankarit edustavat siis kutakin ammattikuntaa: ritari, velho, monarkki, kauppias, välskäri (ohjekirjan käännöksen mukaan, tämä pelihän siis on englanninkielinen), seppä, vakooja, bardi, jakobaanipappi ja peteraanipappi. Sankarien ulkopuolisia simejä ei voi pelata, ei aviopuolisoita eikä lapsiakaan, mutta tällä ei pelaamisen kannalta ole onneksi väliäkään. Minun kuningattareni tytär (prinsessa Lidli  Näyttää kieltä) ei ole tainnut käydä kotilinnassaan kohta viikkoon vaan riehuu pitkin kaupunkia, mutta ei sitä mihinkään kaivatakaan. Vastauksena viimeiseen kysymykseesi, minusta tuntuu ettei se prinsessainen (tai kukaan muukaan pelin lapsi) taitane kasvaa aikuiseksi koskaan, vaikka vauvasta lapseksi kasvoikin. Sillä ei yksinkertaisesti ole merkitystä, peli rakentuu toisenlaisella tavalla.

Vaikka simien tulee tehdä niitä tehtäviä, niillä toki nukutaan ja syödään ja luodaan suhteita toisten simien kanssa. Ammattikohtainen touhuaminen (siis esimerkiksi kauppiaalla kaupankäynti ja ritarilla tappeleminen, siis tehtävään kuulumaton) on myös liki täysin vapaata (se ei ole siinä mielessä vapaata, että se on osin pakollista) ja ihan kivaakin, varsinkin kun sim siinä kehittyy koko ajan. Suunnilleen kerran vuorokaudessa pitää jotain tehdä varsinaisen tehtävän hyväksi ja muuten saa oikeastaan tehdä mitä haluaa, ja melkeinpä on erittäin suotavaakin tehdä mitä haluaa: tehtävän suoritustaso riippuu hyvin paljon siitä, kuinka hyvällä tuulella sim on. Simeillä on tässä pelissä vain kaksi tarvepalkkia, nälkä ja energia, ja muut ovat vähän niin kuin ekstraa -- simin ei ole pakko käydä esimerkiksi kylvyssä, mutta se saa siitä hyvää mieltä seuraavaksi kahdeksaksi tunniksi, mikä on tehtävän suorituksen kannalta hemmetin hyvä juttu. Vaihtoehtojakin mielihyvän lähteiksi riittää, sillä tekijät ovat piilottaneet peliin hurjasti mahdollisuuksia, jotka avautuvat tiettyjen ammattikuntien ja tiettyjen luonteenpiirteiden ansiosta. Kun simillä ei ole tehtävää menossa, se elelee ihan rauhassa siellä. Se ei hävitä tavaraluettelostaan mitään, kunhan vain pitää yllä ystävyyssuhteitaan (tai parantaa niitä) ja ansaitsee toivottavasti rahaa.

Mutta, mielipiteeni pelistä. Kuten sanoin, toivon että seuraavaan osioon päästessäni löydän uutta -- ensimmäisessä osiossa rakennettiin oma kuningaskunta tyhjästä, siis ansaittiin tehtävistä pisteitä, joilla luotiin kaikki sankarit ja valtakunnan mökkeröiset. Peli on toisaalta hurjan monihaarainen, sillä tehtävien ja koko pelin sivupolkuja vaikuttaa olevan satoja: kaikki pelaajan valinnat ja jopa simien luonteet vaikuttavat niihin. Ei tätä peliä kuitenkaan jaksa yötäpäivää tahkota, sillä vaikka tehtävissä on paljon vaihtelua, peli ei kuitenkaan oikein pääse siirtymään tyylistään muuhun. Toisaalta tiedostan olevani niin perfektionisti ja varovainen, että saatan jumittaa ihan omista syistäni tehtävissä ja valita turvallisentuntuisia vaihtoehtoja. (Nämä sankarit voivat kuollakin, ja sitten ne pitäisi tehdä uudelleen alusta!) Tällaiselle refleksittömälle ja itsepintaisen nyhräävälle pelaajalle kuitenkin kaiken kaikkiaan loistava peli, jossa riittää hirveästi tekemistä (ja kun joskus saan pelin loppuun, uudessa pelissä on aivan uudet suunnat valittavissa, jeij) ja joka koukuttaakin. Onhan tämä saanut ihan hyviä arvosteluja, enkä ihmettele.

Edit: MUTTA jos et ole kokeillutkaan vielä sitä Sims 3:a, sen hankkiminen olisi erittäin hyvä ajatus!
« Viimeksi muokattu: 30.Maaliskuu 2011, 21:57 kirjoittanut Tiuku » tallennettu
Sini
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #66 : 31.Maaliskuu 2011, 18:02 »

Onko kellään Sims kolmosta pleikalla?

Toi keskiaika Sims kiinnostaisi kovasti, työkaveri on ihan koukussa mutten usko että se pyörisi nykyisellä läppärillä, kakkonenkin takkuaa niin ettei jaksa enää pelata. Kai se pitäisi ostaa uutta konetta...
tallennettu

Vaikuta Espoon kirjastojen kirjavalintaan!
http://fantasiaespoo.fi/
Diara
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #67 : 31.Maaliskuu 2011, 18:29 »

Olen päättänyt ostaa sen Keskiaikapelin sitten, kun pääsykokeet on ohi. On sen verran koukuttava peli ainakin yleensä, etten uskalla ostaa aikaisemmin, että saan keskittyä olennaiseen.

Itselläni on pitkä historia Simsin parissa, heti nimittäin ensimmäisestä osasta lähtien olen peliä pelannut. Sims 1 ostettiin siskojen kanssa kaikki lisäosat ja Sims 2:seen kaikki muut paitsi kamasetit (niitäkin tosin on muutama). Lisäksi meillä on Sims elämäntarinat (ihan ok sekin, Medieval kuulostaa aika lailla samalta kuin elämäntarinat). Sims 3 meillä on peruspelin lisäksi kaksi lisäosaa, mutta ei yhtään kamasettiä. Edelleen pelaan niitä kuin hullu, tosin nyt en uskalla, etten jää koukkuun.  Hymyilee leveästi
tallennettu

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Hiistu
Velhoruhtinatar

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #68 : 01.Huhtikuu 2011, 21:16 »

Kiitos Tiuku kattavasta infosta!

Lähinnä ajattelin, että jos tuo Sims Medieval olisi ollut tavallaan kuin fantasiamiljööllä ja sankaritehtävillä vuorattu Sims 3, niin totta perään olisin mieluummin uutukaisen hankkinut. Mutta pitänee tosiaan aloitella peruspelistä, jotta tulee sekin koettua. Sims 2:n pelaamisesta on jo niin pitkä aika, että on ikävä ihan semmoista perussimssählinkiä. Samalla voisi ostaa jonkin lisäosankin, niitäkin on jo kivasti ilmestynyt. Iltahuvit-osasessa pitäisi olla vampyyrejä...

En varmaan ikinä tule omistamaan tietokonetta, jolle voisi olla samaan aikaan asennettuna peräti kaksi kokonaista peliä.. Toisaalta koneet eivät kestäkään paria vuotta kauempaa, joten joskos sitten seuraavalle asentaisi keskiaikailua. Tai mitä kivaa siihen mennessä on taas ehtinyt ilmestyäkään.
tallennettu

Tavallaan.
Cerasi
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #69 : 18.Huhtikuu 2011, 09:23 »

Olen nyt pari päivää pelaillut Keskiaika-simsiä. Ihan mukava peli, ja koukuttaa kyllä ihan riittävästi. Tosin peli kaatuilee tällä meikäläisen tietokoneella aina välillä, joten täytyy jatkuvasti yrittää muistaa tallentaa. Kamerakulmien kanssa minulla oli (ja yhä) vähän ongelmia, kaikki ei aina toimi ihan niin kuin toivoisin.

Aikanaan pelailin varsin paljon Simsin ykköstä. Niitä lisäosia oli hankittuna vaikka kuinka paljon. Tuon ajan jälkeen on kuitenkin ollut jo suhteellisen pitkä tauko, joten nyt toisaalta oikein hauska pelailla taas pitkästä aikaa. Nuo kameraongelmatkin lähinnä johtunevat tästä, että olen aiemmin pelaillut vain tuota ensimmäistä Simsiä..

Mutta hitsi vieköön - Keskiaikapelissä on brutaalia menoa. Pitää tappaa ihmisiä - tai siis syöttää hirviölle ja katsella kuinka monsteri heittelee ruumista ennen syömistä... Nauraa 
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #70 : 18.Huhtikuu 2011, 11:14 »

Cerasi, kameranohjaus on tuossa pelissä kyllä melkoisen hankalaa. En millään keksi, miten saisin sen kameran näyttämään kunnolla etenkään rakennusten taakse; jos juoksutan simini sinne ja keskitän kameran siihen, parhaassakin tapauksessa kamera pomppaa näyttämään asioita pahemmanlaatuisesta lintuperspektiivistä. On kaiketi tarkoituksenakin, ettei kameraa voi pyörittää pitkin poikin (olisi vaatinut lisää vaivaa, jota rakennuksiin ei ole muutenkaan hirveästi tuhlattu), mutta on tuo kolmos-Simssin kameraan tottuneelle hiukka ankeaa -- kaikki hemmetin kasvit ja mineraaliesiintymät ovat aina siellä jossain peränurkassa varmassa piilossa.
tallennettu
Serafia
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 12.Heinäkuu 2012, 22:52 »

Minulla on Sims 2 ja siihen yliopisto, kauppa auki, matkoilla -lisäosat ja lisäksi vielä H&M ja Kyökki ja kylppäri kamasetit.
Olen lataillut muutamia juttuja simiini modthesims -sivustolta. Nyt tähtäimessä on LC ja siinähän pelataan ilman koodeja.
Ensimmäistä kertaa pelasin sims 1:stä, kun olin jotain seitsemän, tai nuorempi. Vanhin isosiskoni pelasi tätä kyseistä peliä ja nuoremman isosiskon kanssa menimme pelaamaan simiä. Siinä me pelattiin haamulla (?) ja laitettiin se menemään seinien läpi edestakaisin  Järkyttynyt
Muttajoo, tuon lisäksi meillä on play station 2:llä Sims Lemmikkielämää -peli.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut