23.Huhtikuu 2014, 15:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Äänestys
Kysymys: Miitti voisi olla lauantaina...
5.5. - 2 (22.2%)
12.5. (illalla mafia) - 2 (22.2%)
19.5. - 4 (44.4%)
26.5. - 1 (11.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 9

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Turistina Helsingissä -miitti 19.5.  (Luettu 1889 kertaa)
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 12.Huhtikuu 2012, 13:51 »

Matkailua käsittelevässä ketjussa huomattiin, että monelle pääkaupunkiseutulaisellekin turistikaupunki Helsinki on melko tuntematon elämys. Museot, nähtävyydet ja kirkot on näkemättä, vaikka kaupungissa olisi jopa asunut vuosia. Muun Suomen kansalaisille pelkkä Stadissa liikkuminen voi olla vieras kokemus.

Eli mitäs jos lähdetään porukalla turisteiksi Helsinkiin? Toisin kuin perinteisissä miiteissä, nyt ei käydä tutuissa kirjakaupoissa ja kahviloissa, vaan leikitään oikeasti turistia ja ihmetellään paikallista elämää. Leikkimielinen päivä voisi sisältää vaikkapa käyntejä turistirysissä, ajelua turistibussilla, matkamuistojen shoppailua... saa ideoida! Ehdottakaa kohteita!

Itse haluaisin ainakin sellaisen kaksikerroksisen violetti-keltaisen turistibussin kyytiin, joka liikennöi kesäisin jollain reiteillä. Alkukesä voisi olla hyvä aika miitille, kun turistipalvelut ovat jo auki, mutta eivät ihan vielä tupaten täynnä japanilaisia (ehkä).

Suunnittelua voi auttaa mm. http://www.visithelsinki.fi/fi/
« Viimeksi muokattu: 01.Toukokuu 2012, 21:51 kirjoittanut Dyn » tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Elthadora
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #1 : 12.Huhtikuu 2012, 21:20 »

Oho. Olen tuon Visit Helsinki -sivuston perusteella käynyt kaikissa Helsingin päänähtävyyksissä ainakin ulkopuolella (ainoastaan Uspenskiin, stadionin torniin ja Temppeliaukion kirkkoon en ole mennyt sisälle asti). Luulin, etten olisi nähnyt mitään..

Mutta itse miittiin. Minuakin kiinnostaisi lähteä mukaan. Harmittavan monet paikat tosin on maksullisia, mutta eiköhän esim. kirkkoja voi käydä katsomassa tai jos Nikolain kirkon alle pääsisi käymään. Temppeliaukion kirkossa joka tapauksessa haluaisin joskus käydä, vaikken kirkkoon kuulukaan. Ja kuten Dyn sanoi, turistibussiin on ihan pakko joskus päästä. ^^

Kiasmaan on kuukauden ensimmäisenä perjantaina vapaapääsy klo 17-22. Eira olisi jugendtaloineen pyörähtämisen arvoinen. Harmi, ettei Eiran sairaalaan kai saa noin vain mennä pyörimään. Käpylässä on kuulema jotain erikoista. Sitten on Finlandiat, Oopperat, Eduskunnat ja tietenkin meidän upouusi Musiikkitalomme. Ja koska Helsinki on vuoden 2012 Designpääkaupunki, niin pitäisi kai sitä Designkorttelissakin käydä.

Lisäksi pidän ihan erityisesti esim. Kaisaniemen kasvitieteellisestä puutarhasta ja Helsingin luonnotieteellisestä museosta.
tallennettu
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #2 : 12.Huhtikuu 2012, 21:54 »

Vois olla kivaa (koska mähän tungen itseni jokaiseen miittinkiin ja tapahtumaan joka nyt vaan keksitään), joskaan en pääse, jos tämä toteutetaan vasta myöhemmin kuin nyt huhti-toukokuun aikana.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 12.Huhtikuu 2012, 22:24 »

Toukokuuta kannattaisin itse, paikkoja on jo auki mutta pahin turistikausi ei ole vielä alkanut. Tähän voisi varata lauantaipäivän ja aloittaa aamusta, esimerkiksi kunnon turistin tapaan isolla aamiaisella vaikkapa Wayne'sillä. Tai jos joku tietää edukkaan hotelliaamiaispaikan keskustasta. ;)
tallennettu

Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #4 : 23.Huhtikuu 2012, 20:06 »

Hei! Loistava idea! mä ainakin voisin koittaa päästä turisteilemaan Hälssinkiin. Onko jotain tarkempaa viikonloppuehdostusta kellään? Vai laittaisko Dyn vaan seuraavat toukokuun viikonloput äänestettäviksi?
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 23.Huhtikuu 2012, 20:27 »

Äänestys lisätty, laitoin lauantaipäiviä. Mulle käy melkein kaikki, 12.5. toki pitkänmatkalaisille on kätevästi myös mafiapäivä, eikä siellä turisteilemassa kukaan ihan iltamyöhään jaksa roikkua.
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #6 : 23.Huhtikuu 2012, 20:40 »

Eipä tuossa voi äänestää mitenkään, kun kaikki käy. Paitsi periaatteessa mafiapäivä, koska olin jo sopinut sille päivälle muuta, mutta varmaan ne suunnitelmat voi peruuttaa - on vain aina niin tympeää, että kaikki kiva tapahtuu taas yhtenä ainoana päivänä kuukaudessa ja loppukuuna en taas käy ulkona muuten kuin ostamassa einesmakaronilaatikkoa marketista.

EDIT: Paitsi että hups, viimeinen noista ei ehkä käy, jos minut on jo häädetty tästä kaupungista.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #7 : 23.Huhtikuu 2012, 20:48 »

19.5. on mulle optimi, sillä sille ei ole mitään muuta tekemistä vielä.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 23.Huhtikuu 2012, 20:56 »

Äänestin 12.5., koska mafia. Mutta myös tuo seuraava sopii hyvin, taloudellisesti ehkä jopa paremmin, koska päivärahat ovat silloin ainakin varmuudella tulleet tilille.
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #9 : 24.Huhtikuu 2012, 02:49 »

Eipä sillä, 6.5. ei edes ole lauantai (mun pitäisi tietää, koska on kerrankin lauantaina synttärit), mutta eipä ole aikaakaan muuten kuin 26. pv, koska taas on larppikalenteri vallannut loppulukukauden viikonloput.
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 24.Huhtikuu 2012, 09:05 »

Mjahas, korjasin typon. :)
tallennettu

Warghast
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #11 : 24.Huhtikuu 2012, 09:35 »

itselle kelpaa parhaiten kuun loppupuoli, lähinnä taloudellisen tilanteen kannalta (palkkapäivä 15.5) joten jos johonkin on pääsymaksuja niin epäilen, että en pääse sisään ennen sitä.

ja kuten Rituri muistutti Risingin mafia-ketjussa on seuraava mafiapäivä äitienpäiväviikonloppuna, joten 12.5 taidan olla pohjanmaalla...
« Viimeksi muokattu: 24.Huhtikuu 2012, 10:16 kirjoittanut Warghast » tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 01.Toukokuu 2012, 21:51 »

Keikautin törkeästi äänestystä 19.5. kannalle, palkkapäivä on hyvä pointti (vaikka omani onkin aina kuun vika) ja äitienpäivä vielä parempi. Ketkäs olisi vielä tulossa ja mitä tehtäisiin?
tallennettu

Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 01.Toukokuu 2012, 21:53 »

Tajusin vasta myöhemmin olevani todennäköisesti miittauskelvottomassa kunnossa tuolloin 19. päivä, joten en tiedä, olenko sittenkään tulossa :)
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 01.Toukokuu 2012, 22:01 »

Oletpa vähintään iltapäivästä. :)
tallennettu

Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #15 : 06.Toukokuu 2012, 14:55 »

19.5. on muuten myös ravintolapäivä, mitä voisi hyödyntää turistimeiningeissä. Saatan saapua, riippuu hieman, haluaako rakas serkkuni juhlistaa kakskymppisiään juurikin tuona lauantaina (tai siis pakotetaanko herra viettämään niitä...).
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 09.Toukokuu 2012, 15:43 »

Ravintolapäivän hyödyntämistä voisi hyvinkin kokeilla. Tajusin vielä myöhemmin, että mulla on kyseinen lauantai vieläpä töitä, eli mikäli en saa vuoroa vaihdettua, ilmestyn miittiin erityisen väsyneenä viiden kieppeillä iltapäivästä. Mutta katsotaan, josko vaikka vuoronvaihto onnistuisi.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 09.Toukokuu 2012, 19:56 »

Mitäs turistikohteita kierroksessa on suunnitteilla?

En ole varma talouteni tilanteesta tuol,loin, joten en sano suuntaan tai toiseen tulemisestani taas vaihteeksi. Pahoitteluni tästä. .-/
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 13.Toukokuu 2012, 21:09 »

Illan ohjelmaan vois ainakin kuulua pällistellä zombeja http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/108262-zombiekavely-vaatii-ehtaa-aivonalkaa#.T6_RWDfCyyU.facebook
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
Pekka Kejonen
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 13.Toukokuu 2012, 21:27 »

Mä oon ite käynyt keskeisissä museoissa, mut voisin käydä kyl uusiksikin. Kirkkoihin voin lähteä myös, eikä niihin ainakaan maksa mitään. Tuolla on niistä bussiajeluista, mutta aika hapokkaan hintaista. :( Yksi vaihtoehto on mennä Kauppatorille ja katsoa siitä joku laivaretki jonnekin, pääsee varmaan jopa halvemmalla (tai aina voidaan mennä HSL:n halpalautalla Suokkiin, jee-e). Suokissakin on muuten pari museota, missä ei kyllä koskaan ehdi miitin aikaan käymään, niihin voisi ehkä tutustua nyt?

Mieluiten aloittaisin päivän aamiaisella jossain kahvilassa. Samalla voisi suunnitella osanottajaporukan mukaan tarkemmin päivän ohjelmaa. Cafe Picnicillä on ainakin aamiaistarjous 4.90e (kahvi/tee, mehu ja iso leipä) klo 10 asti aamuisin, ja yliopistoa lähin (Yliopistonkatu 5) on sekä tilava että myös ihan viihtyisä. Muitakin kahviloita on, esim. Kaisaniemen ex-Wayne's nykyinen Aschan (Kaisaniemenkatu 3) on mahdollisesti lauantaisin aika täynnä, mutta ei välttämättä ihan vielä ennen puoltapäivää.

Opiskelijakortilla saa alennusta aika monista museoista. Jos sellainen on, ota mukaan.
tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow