17.Huhtikuu 2014, 21:27 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Dropboxin käyttö  (Luettu 667 kertaa)

Asuinpaikka: Helsinki
« : 13.Huhtikuu 2012, 12:02 »

Risingshadow on tästä päivästä alkaen alkanut hyödyntämään varmuuskopiointiin normaalien varmuuskopiointien lisäksi ulkoista Dropbox palvelua. Tällä hetkellä meillä on käytössä 2 gigatavua tallennustilaa tässä palvelussa, mutta lisää tarvitaan. Nyt sinulla on helppo tapa auttaa meitä kasvattamaan tallennustilan määrää rekisteröitymällä itse Dropboxin käyttäjäksi alla olevasta linkistä. Jokainen rekisteröinti kasvattaa hieman meidän palvelun tallennustilan määrää ja samalla saat itse ilmaiseksi 2 gigatavua ilmaista tallennustilaa, jota voit hyödyntää esimerkiksi tiedostojen jakamiseen kavereille tai varmuuskopiointiin omille tiedostoillesi.

Rekisteröity käyttäjäksi tästä linkistä: http://db.tt/axbhAa0

Kuinka moni muuten täällä hyödyntää tätä kyseistä palvelua tai jotain muuta vastaavaa pilvipalvelua? Itse olen käyttänyt Dropboxia useamman vuoden ajan omien kuvieni varmuuskopiointi paikkana. Samalla kaikki opiskeluaineistot ovat tuolla, jolloin pääsen opiskelumateriaaleihin mistä tahansa työasemalta tai mobiililaitteesta, jossa on vain internet-yhteys käytössä. Tuo on ainakin omaa opiskeluani helpottanut kovasti, kun ei tarvii usb-tikulla tai jollain tietokoneella aina muistaa viedä tiedostoja mukana.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #1 : 13.Huhtikuu 2012, 12:30 »

Mulla on ollut joskus Dropboxiin tunnus, mutta ei mitään hajua siitä tai salasanasta. Ei siellä ole mitään oleellista, jotain mitä olen joskus tunkannut julkiseksi. Yleensä tosin kaikki yhteiset asiakirjat tulee tehtyä suoraan Google Docsiin.

Säilömätilaa pilvestä ei ole tullut tarvittua kovin akuutisti, kun yliopistolla laitos tarjoaa levypalvelimelta quotaa kuuteen gigaan asti - ja just siirryttiin uudelle raudalle, josta kuulemma pitäisi irrota vielä enemmän.

Henkilökohtaisten tiedostojen varmuuskopiot mulla on niinkin antiikkisessa mestassa kuin ulkoisella kovalevyllä. Koulu- ja työtyöt ovat loogisestikin laitoksen palvelimella.

Until one day, the boundary gives way.
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #2 : 13.Huhtikuu 2012, 13:00 »

Liityin tietenkin heti, mutta mulle tuo alkoi pukkaamaan jotain frontendiä tms. käyttöliittymäkilkkaretta asennettavaksi, joten asia ei liene ihan noin poutapilvisen auvoinen todellisuudessa?

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 13.Huhtikuu 2012, 13:07 »

Tuo sovellus on lähinnä helppo käyttöliittymä kotikoneella dropboxin käyttöön, joka mahdollistaa tiedostojen siirron suoraan esim. Windowsin resurssinhallinnan kautta dropbox kansioon. Tuota ohjelmaa ei kuitenkaan ole pakko asentaa. Dropboxin tiedostoihin pääsee käsiksi aivan selaimella ilman asennusohjelmien asentamista.
tnjrp
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #4 : 13.Huhtikuu 2012, 13:09 »

Jaha no sitten asia on tietysti toinen.
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 13.Huhtikuu 2012, 16:12 »

Pitänee kai tehdä tunnus kunhan tässä ehtii. Joskus olen työjuttujen takia a-drivea käyttänyt, mutta mun käytössä 2G on jotain säälittävän vähän, että ennemmin kuljetan tikkuja tai ulkoisia mukana.
Piru Naiseksi
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 14.Huhtikuu 2012, 10:57 »

Voiko Dropboxia käyttää julkiselta koneelta hän, ken ei vielä ole saanut hankituksi omaa Piihemmoa (a.k.a. kompuutteri, tietsikka, tietis, oikkumaakari, Pimenee Sopimattomana Hetkenä...)?
Velhoruhtinatar

« Vastaus #7 : 14.Huhtikuu 2012, 11:24 »

^ Selaimen kautta toki voi.

Until one day, the boundary gives way.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #8 : 14.Huhtikuu 2012, 21:40 »

Kiitos jo kaikille niille, jotka olette tehneet yllä olevan linkin kautta uudet Dropbox tunnukset. Tämä on jo auttanut meitä kasvattamaan varmennuksien tallennustilan kokoa. Otamme edelleen mieluusti apua vastaan, koska toimimme vapaaehtoisvoimin ilman rahallisia korvauksia, joten budjettimme maksaa kalliitta kuukausimaksuja erinäisistä sivuston ylläpitomaksuista ovat hyvin rajalliset. Tämän johdosta jokainen apu on tärkeätä, että voimme turvata sivuston toimivuuden jatkossakin ja pitää sivustot mainosvapaina.

Haluan tässä myös kiittää kaikkia niitä henkilöitä, jotka ovat vuosien varrella hankkineet kirjoja meidän sivujen linkkien kautta. Näiden pienten tulojen ansiosta, sekä ystävällisten lahjoituksien kautta sivumme ovat edelleen pystyssä, ja voimme kasvattaa ja kehittää sivuja entistä paremmiksi.
Sivuja: [1]   Siirry ylös