18.Huhtikuu 2014, 06:29 *

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Outoja tapoja  (Luettu 3679 kertaa)
Elthadora

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #20 : 27.Marraskuu 2008, 21:41 »

Ja jaloistapa tuli mieleeni toinen outous. Tykkään kuljeksia esimerkiksi koulussa villasukat jalassa. Siis yleensähän siellä ollaan kengät jalassa, mutta minusta on kivaa heittää kengät välillä pois ja tallustella villasukilla. Joidenkin mielestä se on inhottavaa (varsinkin ruokalassa, en tiedä miksi), koska lattiallahan on vaikka mitä inhottavia pöpöjä. Mutta ei se minua haittaa, voihan villasukat pestä. En taida olla oikein kenkien ystävä. Kesällä kuljen paljon paljain jaloin.
Kihi. Mie olen ollut koulussakin paljain jaloin, ja aika usein unohdan muutenkin kengät luokkaan (kun on oma paikka piirustussalissa). Olen joskus kävellyt myös kokonaisen viikon paljain jaloin korvessa ja sen jälkeen tullut sieltä takaisin sekä Tampereen että Helsingin keskustan kautta paljain jaloin kävellen.. Ehkä ne ihmiset vähän katsoivat. Kaksi pientä lasinsirpalettajoutui ukkovarpaasta junassa noukkimaan.

Miulla on joskus myös joitain pakkoreaktioita. Kuten kun kerran miulle tuli yhtäkkiä olo, että yksi keittiökaapin ovi aukeaa miun naamalle oli pakko avata sen ja laittaa kiinni ennen kuin pystyi jatkamaan ruoan laittamista. Ja kaikkea muuta kivaa. Korvarenkaiden olemassaolo pitää aina välillä tarkastaa, mikäon vähän outoa, jos ei ole renkaita korvissa..
Jehudiel
***

Asuinpaikka: Bussipysäkki
« Vastaus #21 : 17.Joulukuu 2008, 23:15 »

Lasketaanko laulaminen julkisilla paikoilla oudoksi tavaksi?

No, koulukaverini on tituleerannut minua "outoilun maailmanmestariksi".

Tosiaan, neljännellä luokalla minulla oli tapana mennä vanhan kouln pihalla olevaan siltarumpuun, vai mikä se olikaan ja lauleskella siellä. Onko se tarpeeksi outoa?

Ja sitten peitin ennen suoraan minua katsovat kuvat. Kai ne olivat aika ahdistavia, tai jotain. Silmät piiloon, niin saattoi nukkua yön rauhassa.

When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
Durga
Kokelas

« Vastaus #22 : 20.Joulukuu 2008, 22:16 »

Minun on helpompi ajatella jos liikun. Joskus saatan kävellä tunninkin huonetta ympäri tai eestaas kun pohdin jotain. Perhe on tähän jo tottunut, mutta en tiedä mitä muut ihmiset ajattelisivat jos näkisivät. Jos mahdollisuutta tälläiseen kävelyyn ei ole (kuten vaikka joskus koulussa) riittää, että saa naputella esimerkiksi kynää johonkin tai tehdä jotain muuta toistuvaa liikettä. Tämä tapahtuu ihan huomaamatta, mutta yleensä muut ihmiset kokevat sen erittäin ärsyttävänä ja yrittävät saada minut lopettamaan.

Ja sitten minulla on kuullemma outo tapa heilauttaa päätäni kun hiukset tulevat tielleni. Tämä tulee varmaankin siitä, että en vain jaksa käsillä niitä olla haromassa pois ja sitten ammatinvalinnankin takia en voi käsilläni joka tilanteessa hiuksiini koskea. Tätä teen kuulemma todella usein ja se näyttää vissiin hassulle kun jotkut ovat päättäneet ruveta matkimaan sitä ihan vittuillakseen  Vihainen
Prosper
Kokelas

« Vastaus #23 : 26.Kesäkuu 2012, 18:11 »

Outoja tapoja! Heh.  Hymyilee Jokaiselta ihmiseltä löytyy niitä paljon ilman että niihin kiinnitetään huomiota, mutta sitten niistä huomiota herättävistä...

Jos olen kerran löytänyt jollekin esineelle paikkansa en enää halua siirtää tätä. En tykkää tästä tavasta. Se tekee minusta sotkuisen ihmisen. Usein ollessani omassa huoneessani käännyn katsomaan ikkunastani ulos kun jään miettimään jotain, koneella ja muutenkin. Leffoissa tai/ja kotona katsellessani jotain tärkeää tv-sarjaa en halua syödä mitään ennen kuin se sarja/leffa alkaa "virallisesti." Enkä halua että ystävänikään tekevät niin. Muuten suutun. Jotenkin koko juttu menee pilalle.

Yritän usein pidättää hengitystäni tai hengitän paidan sisään kun auto menee tien yli. Nyt kun asun maalla on tuo piirre jostain syystä vähän hälvennyt. Jos kävelen tietä pitkin ja kuulen/näen auton tulevan päätän mielessäni että minun täytyy esim. hypätä edessäni näkyvälle ruohomättäälle ennen kuin se menee ohi.

Oudot tapani ovat siis suht tylsiä.  Epävarma

'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
ém

Asuinpaikka: Naantali
« Vastaus #24 : 29.Kesäkuu 2012, 23:36 »

Mulle on tullu tapa siitä, että mä pyörittelen mun hiuksia sormen ympärille. Mä teen sitä koko ajan, oli hiukset kiinni tai auki. Kotona, koulussa, harrastuksissa, sekä erityisesti lukiessani. Mulle aina välillä huomautetaan siitä, mutta minkäs teet, en pysty lopettamaan.

"Kun rohkeuden vie liian pitkälle siitä tulee hulluutta"
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #25 : 30.Kesäkuu 2012, 09:01 »

outoja tapoja, juu niitä multa löytyy :)
Tässäpä pientä listaa:
- höpisen itsekseni
- piirtelen koko ajan kun istun paikallani
- naksuttelen niveliäni (etenkin sormia ja tämä saa osan kavereistani hyppimään seinille)
- saatan klonksuttaa kurkkuani (niinkun klonkku)
- pelkään kuollakseni ampiaisia ja muita pöriseviä hyönteisiä
- saatan tuijottaa tulta minuuttitolkulla lumoutuneena
- vihaisena saatan murista kuin kissa
- pelkään injektioneuloja
- tökin silmälasejani ylemmäksi vaikka minulla ei olisi niitä päässä.
- unohdan aina kaikki ajo-ohjeet heti kun ne on kerrottu
- mulla ei ole suuntavaistoa
- pystyn heiluttamaan korviani
- kun kuuntelen jotain tarkasti nostan korviani ylemmäksi
- en pysty syömään puuroja tai vellejä
- aina kun mietin hieron leukaani tai rapsutan ohimoani
- haistan kaikkea ennen kuin syön
- olen mykkä uusien ihmisten seurassa

hmm.. olikohan siinä kaikki? tuskin mutta suurin osa nyt ainakin :)

Muoks: Tähän pitänee vielä lisätä seuraavat:
- en uskalla syödä leivä tai pullan pääty paloja (joskus kuullut että se joka syö päätypalan kuolee yksin)
- en pysty nukkumaan pää ovelle päin
- kaapin ovet pitää olla kiinni kun menee nukkumaan
- talossa pitää olla yksi valonlähde päällä että saan nukuttua
ja viimeisenä:
- Vessapaperi rullan pitää pyöriä telineessä niin että paperi tulee rullan päältä, jos se tulee seinää vasten niin seuraa hepuli
« Viimeksi muokattu: 30.Kesäkuu 2012, 09:21 kirjoittanut Warghast » tallennettu
Sapfo
Kokelas

« Vastaus #26 : 01.Heinäkuu 2012, 22:42 »

Nuorempana, siis lapsena tungin kynät kumpaakin korvaan sojottamaan ja vieläpä siksi että pidin siitä. Enää en kehtaa tehdä sitä, mutta jälkikasvulle se periytyi.
 Nypin rusinat pois kaikesta, vaikka rakastankin niitä, mutta vain silloin kun saan ne sellaisenaan.

*Juusto on pyhä ja kuuluu päälle!
*Vessapaperin repäisypuoli kuuluu olla ulospäin.
*Kahviin sekoitetaan ensin sokeri.
*Kahvikuppeja ei sekoiteta lasien kanssa, vaan laitetan omaan riviinsä.
*Ensin otetaan kengät ja sitten takki.
*Ketsuppi ei kuulu muusin päälle.
*Suolaa ei ojenneta, vaan lasketaan pöydälle.
*On aivan normaalia loikkaa sänkyyn ja pois.

La luna non si cura del cane che abbaia.
Formaldehyde
Noviisi

« Vastaus #27 : 15.Marraskuu 2012, 00:46 »

Minä lähetän lentosuukkoja täysikuulle...

Oma eksentrisyys on ehkä vaikea hahmottaa, koska se on jotakin kunkin henkilön omaa ja siksi tuttua.

Kesti hetken ennen kuin muistin, että minullahan on myös tapana lausua asioita tavallaan laulaen ne jonkin kappaleen rytmiin. Mielellään loppusointuja käyttäen. Voisin siis esimerkiksi pyytää vaikka voita tai ilmoittaa mielipahasta riimitellen vaikkapa The Doorsin People Are Strangen tahtiin.

....Että. Joo.

Flowers in formaldehyde.
Piru Naiseksi
***

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #28 : 15.Marraskuu 2012, 11:36 »

Ulos lähtessäni minun on pakko tarkistaa muutamaan kertaan, ettei liesi tai kahvinkeitin jää toimintaan, televisiosta on virtajohto irti (mielestäni vastaanottimeni virtakytkin jättää laitteen vain valmiustilaan), avaimet ovat mukana ja asunnon ulko-ovi lukittuu varmasti. Joskus mietin, miten kauan ulko-ovestani sojottava lukko kestää muutamasti päivittäin toistuvaa nykimistä... Itsekin tiedän järjettömäksi sen, etten ensi vilkaisten luota näköaistiini vaan joudun varmistamaan asian. Itselleni pystyn  perustelemaan rituaalit  ajatellen, että näin voin  esimerkiksi murto- ja ilkivaltavahingon sattuessa välttyä joutumasta maksamaan korvauksia laiminlyönnistä: olenhan sulkenut oven kunnollisesti! Tämä on tietysti kuvitelmaa - tositilanteessa merkitsee vain se, oliko ovi lukossa vai ei, liesi sammutettu vai ei jne. Vahingonkärsineen omat muistikuvat tuskin käyvät todisteesta. Ja juuri muistikuviahan vahvistan tällaisin rituaalein!
Kirjaneito

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #29 : 26.Tammikuu 2013, 21:56 »

Lainaus
Juusto tulee laittaa leivälle margariinin päälle, kinkku/metwursti/muu päällyste juuston päälle ja kurkku/tomaatti/muut kasvikset päällimmäisiksi. Muulla tavalla valmistettu voileipä on tehty väärin eikä maistu hyvältä.

Näin. Kinataan tästä aina kaverin kanssa, sen mielestä juusto tulee päälimmäiseksi.

Muita tapoja tulee mieleen vain yksi. Kun luen kirjaa, pidän aina välillä ns. ajatustaukoja, jolloin vaan tuijotan kirjan kantta ja mietin mitä tulee tapahtumaan. Sitten kun uteliaisuus kasvaa liian suureksi jatkan lukemista. Niin ja minun on pakko laittaa herätyskello ikkunalaudalla aina viivasuoraan tai en pysty nukkumaan.  Iskee silmää Tuli kuitenkin kaksi tapaa...

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
- Cassandra Clare: Clockwork angel
Q_Black

Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #30 : 18.Helmikuu 2013, 09:17 »

Tähän voisi varmaan parhaana mainitan sen, että olen välillä hirveä stressaaja ja perfektionisti.

Esimerkiksi tiskit pitää olla tietyssä järjestyksessä tiskikaapissa. Mukit omassa kohdassaan, lautaset omassaan jne.

Lisäksi joka kerta kun lähden johonkin, minun pitää tarkistaa etteivät hellan levyt ole päällä eikä kahvinkeitin ole päällä (vaikka itse en kahvia juo). Parvekkeen ovi pitää olla lukossa (asun kolmannessa kerroksessa) koska pelkään kisujen hyppäävän ovenkahvaan ja pääsevän ulos. Eli kaikenlaista tällästä pientä, joita joku muu pitäisi ehkä vähän outona.

“What i want, i take” (Zsadist, LA)
Vael

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
« Vastaus #31 : 18.Helmikuu 2013, 18:15 »

ja viimeisenä:

Toihan on ihan selviö : )

Mulla on pakkomielle tarkistaa useempaan kertaan, tuleeko koneella kuunnellessa musiikki kuulokkeisiin vai falskaako se iha normaalisti kaikkien kuultavaksi. Olen nyt siis tässä oikeesti tosi monta kertaa ottanut niitä pois tai vaan toiselta puolelta.
Tällaisia vainoharhaisia tarkistuksia pitääkin sit tehdä aika monen asian suhteen. Ipadilla kun oon käynyt, on pakko välillä kattoa, että oon varmasti kirjautunut ulos facebookista, ja aina välillä iskee pelko että oon unohtanut purkan johonkin tasolle. Kuulostaa ällöltä mutta näin oon joskus tehnyt kun vaikka oon lukemassa eikä jaksa juosta roskikselle, mutta olis katastrofi unohtaa se pampula johonkin, koska pelkään että meidän fretit syö sen ja kuolee.

Jos hermostuttaa tai muuten vaan ei ole mitään puuhaa käsillä, räplään automaattisesti kaulakorua. Kotona ei oo tätä ongelmaa, mutta koulussa tulee usein tällainen tilanne ja kädet käy koko ajan kaulalla turhaan jos oon jostain syystä ilman korua liikkellä.

Ja kuuntelen lähes poikkeuksetta kaikki hyvät biisit monta kertaa päivässä läpi ennen kun siirryn seuraavaan, ja jankkaan aina kyseistä peräkkäin uudestaan kun se loppuu. Samaten saatan katsoa yhtä tv-ohjelmaa monta kertaa päivässä enkä oo ikinä kelannut alkumusiikkeja, koska niin ei vaan tehdä.

Juusto tulee margariinin päälle, sitten mahdolliset leikkeleet, niiden päälle kurkut, tomaatit, sipulit, yrtit ja muut kivat ja salaatti kaiken päälle :)

Ja noista meidän freteistä tuli vielä mieleen, että oon tottunut nuuhkimaan niitä aina kun pidän sylissä, koska vastoin ehkä jonkun käsitystä ne haisee useimman osan ajasta aika hyvältä : ) Se on sitten aina ikävä yllätys kun rapsuttelee kaverin koiraa ja huomaa että se haisee koiralle eikä missään oo järkeä.

Ansa

Asuinpaikka: SJK/VSA
« Vastaus #32 : 18.Helmikuu 2013, 18:45 »

Pikku hiljaa ruvennut vainoharhaiseksi siitä, onko terassin ovi lukossa vai ei (asun kerrostalon 1. kerroksessa, siis katutasossa). Itse en pahemmin terassilla käy kuin kesäisin, mutta talvella kaverit käy ulkopuolella tupakalla joten välillä pohtii onko se lukossa vai ei. Toisaalta eipä sen kautta ole ketään meinannut edes tulla sisälle (paitsi siskoni), mutta kuitenkin...

Se myös närkästyttää, jos vessapaperirulla on laitettu väärinpäin.. eli käännän rullan, jos se pyörii seinään päin eikä ulospäin. Leivän kanssa tulee aina laittaa juusto voin päälle, sitten vasta muut härpäkkeet eli mitä nyt sattuu löytymään jääkaapista. Etsin tietoa ja vastauksia muille, yleensä tutuille ja kavereille, vaikkei tarvitsisi tai eivät edes pyytäisi sitä.

Eiköhän tuossa nyt ole ainakin ne, jotka muistan selkeimmin tällä hetkellä. Jos tulee muuta mieleen, niin lisäilen niitä sitä mukaa. :)

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
impala
Kokelas

« Vastaus #33 : 26.Helmikuu 2013, 15:26 »

Näistä olen samaa mieltä. Jos avopuolisoni on laittanut vessapaperirullan väärinpäin, se on pakko korjata. Ja tosiaan, leivän päälipuoli syödään viimeisenä.

Varsinkin TV:tä katsoessa tulee usein näprättyä sormilla jotain. On se sitten kaulakoru, sormus tai kynnet. Kynsien pureskelusta yritän päästä eroon, ällöttävä tapa. Huh

Rummutan usein jalkaani lattiaa vasten, tai jos löhöän sohvalla tai nojatuolissa, niin heiluttelen jompaa kumpaa jalkaa.

En nyt tiedä, onko tämä outo tapa, mutta tykkään syödä jogurttini nakin kanssa. Oikein loistava yhdistelmä!
Pienenä söin usein mummuni tekemiä sämpylöitä, ja joskus laitoin sampylän päälle voita ja _sokeria_. Se oli silloin olevinaan kauhean hyvää.. Pyörittää silmiään

Muoks. Mieleeni tuli vielä yksi, hyvin ärsyttävä tapa. Kun luen, aloitan aukeaman lukemisen ihan normaalisti, mutta kesken sivun saatan pompata seuraavalle sivulle tyyliin: "Mitäs täällä tapahtuu?". Luen sieltä pätkän, kunnes tajuan, että "ei taas!", ja jatkan mihin jäin edellisellä sivulla. Hyvin rasittavaa, varsinkin jos siellä toisella sivulla tapahtuu jotain ratkaisevaa ja yllättävää.
« Viimeksi muokattu: 26.Helmikuu 2013, 19:18 kirjoittanut impala » tallennettu
Werian
Kokelas

« Vastaus #34 : 21.Maaliskuu 2013, 20:11 »

Olen ihan mahdoton koe-jännittäjä. Menen paniikkiin ja teen aivan turhia huolimattomuusvihreitä, kuten 2+2=5, enkä saa rauhoitettua itseäni itse koetilanteessa millään. Sen sijaan, kun koe alkaa ja kävelen kynnyksen yli luokkaan mutisen puoliääneen "Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää", mikä saa hullua kyllä minut heti rauhallisemmaksi. Tosin jos joku sattuu kävelemään ihan vieressä hän saattaa hieman hämmentyä. En minä näillä legendaarisilla sanoilla todella tarkoita mitään, sanon saman olin valmistautunut kokeeseen hyvin tai en, mutta tämän lauseen toistaminen rituaalimaisesti kaikkien kokeiden alussa takaa minulle rauhan ainakin kokeen alkuun.

Fac ut vivas.
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #35 : 15.Huhtikuu 2013, 21:45 »

kerään päähäni outoa nippelitietoa.. kuten esimerkiksi äsken tulin huomanneeksi kaverin kanssa höpistessä..

HBO Nordicilla pyörivän Vikings sarjan päähenkilö, Ragnar Lodbrok (eli karvakinttu..) on mm. Netflixistä löytyvän Arn -Tempeliritari sarjan päähenkilön isoisoisoisä, ja Arn on puolestaan Birger Jaarlin fiktiivinen isoisä..

miksi täytän rajallista kapasiteettia aivoissani tälläisilla ja mitä olen unohtanut että tuo on kallooni mahtunut?
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös