29.Heinäkuu 2014, 23:53 *

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Jääkiekon MM-kisat 2012 SUOMI (ja vähän Ruotsikin)  (Luettu 1508 kertaa)

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« : 24.Huhtikuu 2012, 11:58 »

Kotikisoja pukkaa! Suomi ja Ruotsi isännöivät yhdessä tämän ja ensi vuoden jääkiekon miesten MM-kisat. Välierät ja mitalipelit pelataan tänä vuonna Helsingissä, ensi vuonna sitten Tukholmassa. Kumpikin maajoukkue saa pelata alkupään pelinsä kotikentällään.

Pelit alkavat alkusarjalla (4.5.-15.5.), jota varten joukkueet on jaettu kahteen lohkoon. Lohkoista toinen pelaa keskenään Tukholmassa ja toinen Helsingissä, niin että lohkon sisällä kaikki joukkueet kohtaavat kerran (kullekin joukkueelle tulee siis seitsemän peliä). Näiden pelien perusteella kummassakin lohkossa neljä parasta joukkuetta pääsee 17.5. käytäviin puolivälieriin, joissa edelleen lohkojen sisällä nämä parhaat kohtaavat toisensa (paras ja neljänneksi parhaan, toiseksi paras kolmanneksi parhaan). Voittavat joukkueet etenevät lauantain 19.5. välieriin, jossa vastaan tulee voitokas joukkue sieltä toisesta lohkosta. Siitä sitten voittajat sunnuntain 20.5. finaaliin ja vähemmän voittajat pronssiotteluun. Ottelutaulukkoa vaikka maikkarin kisasivuilla: Linkki.

Itselläni kisojen seuraaminen jää todennäköisesti ihan vain ruudun takaiseksi toiminnaksi. Jokin Suomen peli olisi kyllä ihana käydä näkemässä, mutta mutta... Itseni jos vielä maksaisinkin sisään, niin jostain pitäisi myös löytää kiekosta sen verran kiinnostunut kaveri, että ostaisi oman lipun.  Pyörittää silmiään Ehkä sitten ensi vuonna.

Oletteko menossa jotain ottelua katsomaan tai aiotteko televisiosta seurata ynnä muutoin olla hengessä mukana? Mietteitä kisajärjestelyistä? Joukkueiden pärjäämisestä? Montako mitalia Suomi saa?  Näyttää kieltä

Dynierax

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #1 : 24.Huhtikuu 2012, 23:38 »

Taasko tämä tulee. Joulukin on vaan kerran vuodessa, miksi jäkiskisohen pitää olla joka vuosi?

En siis todellakaan ole menossa katsomaan pelejä, televisiosta tuskin seuraan sen enempää. Radio... No, jos sattuu auki olemaan.

En kuitenkaan suoranaisesti tuomitse hommaa. Jokainen saa vapaasti katsoa tunti tolkulla mustan kumilätkän huitomista kepeillä. Se ilmeisesti nostaa suomalaisten kansallista yhteenkuuluvuuden tunnetta. Kuulemna viimevuotinen voitto sai täkäläisen poliisinkin sekaisin: maijalla ajoivat torin ympäri useita kierroksia ja huudattivat torvea. Peukut pystyyn siis tänäkin vuonna Leijonille...

Spekuloikaa fiktiota!
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 25.Huhtikuu 2012, 10:14 »

Minä yritän vältellä kaikkea jääkiekkoon liittyvää ja pelien lopputuloskin on minulle ihan sama. Mutta, jääkiekkoa ei siltikään pääse karkuun kun töissä vieressä istuu entinen maajoukkkueen huoltopäällikkö. Tulen kuulemaan otteluista enemmän kuin haluan... (mutta pääsenpähän ärsyttämään takaisin sillä, että olen ihan pihalla urheilujutuista)
Echramath

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 26.Huhtikuu 2012, 22:16 »

Hyvä kysymys. Eihän monissa muissakaan lajeissa ole, kuten jalkapallossa, ihan joka vuosi MM-kisoja pidetä. Sitten on vielä olympialaisetkin, tekee 1.25 arvokisaa vuotta kohden. Edelleenkö kisat vielä pidetään samaan aikaan kuin merkittävimmän ammattilaissarjan finaalit?

Tämänvuotisista lipuista ja niiden hinnoista onkin älähdelty ympäriinsä, mm. Urheilulehdessä. Aika järjetöntä.

Jalkapallon EM-kisoja ajattelin seurailla. Siinä ei ole vaaraa, että Suomi voittaisi.

Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #4 : 29.Huhtikuu 2012, 19:23 »

Spoilerien sisällä Suomen joukkueen kokoonpano:

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Omista symppaussyistäni Peltosen pudottaminen harmittaa ja toisaalta Petrellin olisin nähnyt kisoissa mielelläni tuomassa virtaa ja kovien paikkojen maaleja, mutta onhan tuo oikeasti kova näinkin. Joskin Granlundin nykyvire vähän pelottaa, mun on vaikea nähdä koko kolmikolle Pyörälä-Joensuu-Pihlström käyttöä ja Tuppurainen on vielä toistaiseksi mulle niin tuntematon, etten osaa sanoa mitään. Niiralan Maltsev-Kiiskisen pitää nostaa tasoaan, mutta toisaalta siltä suunnalta voi tulla myös sattuman suodessa kisojen paras suomalainen maalintekijä. Huikeaa varmasti tulee joka tapauksessa.

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Karajishi
Noviisi

« Vastaus #5 : 29.Huhtikuu 2012, 20:57 »

Juuri MM-kisojen aikaan Hesassa!  Hymyilee leveästi

''My dreams are there where my heart belongs..''
Iivari
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #6 : 29.Huhtikuu 2012, 21:15 »

No mutta Karajishi, käypäs sit Kohtauspaikan ketjut kuikuilemassa ja tule joko peli-iltaan tai Turistina Helsingissä -miittiin, kunhan sen aika saadaan päätettyä!
« Viimeksi muokattu: 29.Huhtikuu 2012, 21:27 kirjoittanut Iivari » tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Dragan
Kriitikko
Velho

« Vastaus #7 : 30.Huhtikuu 2012, 03:27 »

Minusta Jalonen teki virheliikkeen sen suhteen, että jätti Nokelaisen ja Petrellin pois. Toki kummallakaan ei nyt mikään loistokausi alla, mutta materiaali ei Suomella oikein riitä luomaan useita tasavahvoja hyökkäysketjuja, joten jarruketjulle olisi ollut käyttöä. Varsinkin kun pakisto on (ehkä) Väänästä lukuunottamatta tänäkin vuonna sellaista, että oman maalin edessä ollaan hätää kärsimässä.

Pesonen-Granlund parivaljakko oli totaalisen jäässä sm-liigan viimemetreillä, aivan toisenlaista esitystä on tarjottava, jotta paikka maajoukkueessa olisi oikeutettu.

Tuomo Ruudun poissaolo harmittaa, mutta minkäs sille voi.

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #8 : 06.Toukokuu 2012, 12:42 »

Lainaus käyttäjältä: Echramath

On Urheilulehden riekkumista ihan hauska seurata, vaikka ymmärrettävästä syystä (URHOtv) eivät ota kantaa siihen asiaan, joka minua eniten sapettaa: kisojen telkkulähetykset.

Televisiolähetysten maksullisuudesta en tykkää, mutta jotenkin ehkä kykenen tajuamaan, miten sellaiseen tilanteeseen on päädytty. Mutta sitä en tajua, miksi ihmeessä ne maikkarin ilmaiskanavilla näytettävät Suomen pelilähetykset on pitänyt tehdä mahdollisimman epämiellyttäviksi katsoa. AVAn Suomi - Valko-Venäjä -pelissä oli joka turkasen välissä mainoskatko, vaikka sitten vain yhden mainoksen ehtisi näyttää. Mm. parhaiden pelaajien palkitseminen jäi näkemättä, koska siinä kohdin oli mainoskatko. Miusta on pelin hienoimpia hetkiä nähdä pelaajat voiton jälkeen niin kovin onnellisina siinä rivissä, siinä sen voiton vasta itsekin kunnolla oivaltaa. Erätauoilla hetken aikaa näkyi kisastudiota, jossa kuuli jääkiekosta puhuttavan. Katsomoa eli kannattajia ei näytetty lähes laisinkaan, joten siltäkään osin ei kollektiiviseen kisatunnelmaan saanut mitään kosketusta. Ja kyllä se muutenkin fiilistä vie katsella jatkuvalla syötöllä mainoksia "Valehtelevista viettelijöistä".

Olin kuvitellut, että kun luvataan peli näyttää, niin sitten se tosiaan näytettäisiin, eikä tuollaista venkoilua. Karmea pettymys... Ei sillä, en minä sittenkään pelkillä Suomen peleillä tule toimeen, vaikka niin olin aatellut. En jaksa yhtään aamuyötä enää itkeä, kun ei lätkääkään telkusta näe.  Pyörittää silmiään  Ehkä pitää  sitten maksaa se maikkarin netti-Katsomo ja toivoa, että kone suostuu pyörittämään liikkuvaa kuvaa.

Jottei tärkein unohdu, niin jotain varsinaisesta kiekosta sanoakseni...

Hetkittäin Valko-Venäjää vastaan vaikutti, kuin suomalaiset yrittäisivätkin enempi pelata hienoja kuvioita kuin maalia... Ei missään vaiheessa kuitenkaan tullut varsinaisesti sellaista oloa, etteikö pelistä voittajina selvittäisi. Viime kevään perusteella Leijonille sopii vaikeimman kautta eteneminen, joten luonnetta se pieni takkuaminen vaan kasvattaa.  Näyttää kieltä

Granlundilla ei näyttänyt olevan mitään hätää, vaikka siitä oli ennakkoon kai ollut jotain spekulaatiota. Koivun kanssa söpö tehokas pari. Joensuu aikoo ilmeisesti pelata penkillä vietetyn viime keväänkin edestä. Komarovin näkeminen saa aina onnelliseksi. Niskalan maali oli miusta Suomen peliä parhaimmillaan - jostain vain nousee joku ja sen suuremmitta seremonioitta lämäisee voittomaalin. Semmoinen.. virkamiesmaali. Kaunista.  Hymyilee leveästi

Tänään Slovakiaa vastaan pitäisi olla maalissa Vehanen. Kuinkakohan kauan tällä kertaa aikovat vuorotella maalivahteja?

Mr.Kirja

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #9 : 06.Toukokuu 2012, 12:49 »

Tämähän on ollut Suomen trademarkki jo vuosia, ja näköjään tänävuonnakin perinne jatkuu Pyörittää silmiään
Louhikäärme
***

« Vastaus #10 : 06.Toukokuu 2012, 18:56 »

Varsin nihkeitä on nää alkupelit olleet. Toivottavasti Sveitsiä vastaan nähdään jo hitusen energisempää ja viihdyttävämpää peliä.

Asuinpaikka: Tampere/Vihti
« Vastaus #11 : 06.Toukokuu 2012, 21:07 »

Nyt niitä lippujakin saisi halvalla: Linkki. Eli neljä yhden hinnalla Suomen peleihin Ranskaa (torstai 10.5.) ja Kazakstania (maanantai 14.5.) vastaan.

Välittömästi tietty ankara laskeskelu, että pääsiskö ja saisko ketään seuraa.. Kazakstanin aikaan miulla on venäjän koe. Ranskapäivänä neljään asti seminaaria, josta kuudeksi ehtisi Helsinkiin. Hmmm...

Vielä kun saisi Loirin Veskun laulamaan Maamme-laulun, niin olisi elämä kohillaan.

Mr.Kirja

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #12 : 06.Toukokuu 2012, 21:45 »

Ranskan tai Kazakstanin peleistä sentään uskaltaa toivoa enempää kuin yhtä maalia, eli hyvähän niitä olisi katsella Hymyilee leveästi
Piru Naiseksi

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #13 : 07.Toukokuu 2012, 12:21 »

Jääkiekko-otteluita jalkapallotuloksin - siltä tuntuvat muutamat ajan menneelle puolelle jääneet matsit. Pelaajat ovat kai säälineet maaliverkkoparkaa, jota eivät ole siksi tohtineet tötteröittää kertaa enempää ottelua kohti.
Ansa

Asuinpaikka: SJK/VSA
« Vastaus #14 : 09.Toukokuu 2012, 12:22 »

On tullut vahdattua pelejä IIHF:n youtube-kanavan kautta täällä Itävallassa. Ainakin sivusilmällä. Ne kaksi Suomen peliä ennen eilistä oli kyllä heikkoa katseltavaa. Sveitsiä vastaan meno oli kova ja sen ottelun parissa viihtyikin hyvin. Eiköhän se meno Suomen pojilla parane vielä lisää, toivottavasti. Hymyilee

The world is changing, the sun sets, and the vodka is coming to an end.
- Dandilion
Elenna

Asuinpaikka: Pirkanmaa
« Vastaus #15 : 16.Toukokuu 2012, 18:19 »

Seuraavaksi Leijonilla on vastassaan USA pudotuspeleissä. Olisin toivonut mieluummin Slovakiaa vastustajaksi, koska alkuerien FIN-USA-pelin tappio saattaa jähmettää suomalaiset... Nyt täytyy vain luottaa valmennukseen ja pelaajien kylmäpäisyyteen.

Huomisen peli saattaa jäädä Leijonien viimeiseksi, mutta pidän kyllä peukut pystyssä. Ei se USA miksikään voittamattomaksi hirviöksi ole yhden epäonnisen pelin jälkeen muuttunut!

My name is Sherlock Holmes. It is my business to know what other people don’t know.
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #16 : 17.Toukokuu 2012, 20:43 »

hmm.. naapuri talosta kuuluu hirviä meteli ja möykkä, joku ilmeesesti katsoo jääkiekkoa... pitäisköhän mennä tuoho sisäpihalle ja alkaa laulaan Star-spangled banneria... pukeutuneena Uncle Samiksi
Tiuku

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #17 : 17.Toukokuu 2012, 20:44 »

Warghast, vähän myöhässä olet. Kymmenen minuuttia sitten olisi voinut tepsiä, mutta nyt ollaan voitosta liian tyytyväisiä jo.
Velhoruhtinatar

« Vastaus #18 : 17.Toukokuu 2012, 21:54 »

Oisivat nyt vaan tippuneet, niin oltas päästy tästäkin vouhotuksesta jo eroon. :)

Until one day, the boundary gives way.
Morgan Blood

Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #19 : 17.Toukokuu 2012, 22:23 »

Onpas Risulla pääosin nihkeää suhtautumista touhuu  Hymyilee leveästi minusta laji on viihdyttävää materiaalia ja sinänsä kätevämpää oheistekemistä kuin elokuvat, että samalla voi keskittyä mukavasti omiin prokkiksiin kuten uuteen maalaukseen tällä kertaa  Iskee silmää

Joka tapauksessa, vihdoinkin viihdyttävä matsi, joka päättyi jopa voittoon! Aikaisemmista Suomen otteluista Kanada-matsi on ollut viihdyttävää katsottavaa. Suomi-USA pääsi kyllä samalle tasolle ja päivän Slovakian voitto Kanadasta tuo kiinnostavuutta arvopeleihin. Loput kotimaan pelit (oli niitä sitten yksi tai useampi) tulee katsottua kyllä ulkona. Diggailen siitä, että katsoessa on hauskaa ja elävää seuraa. Tämän hetkiset kämppikseni kuuluvat luokkaan "nyyh nyyh, takkiin tulee kuitenkin vaikka nyt vähän johdetaan". Edellinen vielä pahempana, jos ollaan häviöllä. Moinen katsomisseura on ärsyttävää. Mieluummin kunnon fiilistä vaikka takkiin tulisikin. Se ei minua haitttaa.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös