25.Heinäkuu 2014, 06:39 *

Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: The Avengers  (Luettu 2135 kertaa)

Asuinpaikka: Helsinki
« : 27.Huhtikuu 2012, 15:06 »

Marvelilta paukahti The Avengers leffa viimeinkin ja sitä on odoteltu jo jonkin aikaa.
Itse pääsin hyvin heti katsomaan kyseisen leffan, tosin 2D:nä.
Mutta näin aluksi ei tule heti mieleen pahemmin miinuksia, yllätyksiä tuli ja elokuva ei jättänyt pahaa makua suuhun kuten Thor ja X-Men leffat jättivät.

Juoni toimi aika hyvin, hahmojen luonteita tuotiin hieman esiin ja samalla tuotiin enemmän esiin Haukansilmää ja Musta Leskeä, joita esiteltiin kevyesti Thor ja Iron-Man leffoissa.

Hulkin näyttelijä hieman oli pettymys, mutta hyvin onnistunut roolistaan. Vaikkakin nyt kahdessa edellisessä Hulk rooleissa on ollut 2 eri muuta näyttelijää. Jos jatkoa tulee, jos tämä yksi edes pysyisi.

Ja sarjakuvista tuotiin mukavasti huumoria esiin, että varmaan yksin naureskelin joillekin kohdille... Hups.
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Tosiaan, ennen kuin kyseisen leffan menee katsomaan, kannattaa katsoa ihan suosiolla Thor, Kapteeni Amerikka, sekä Iron-Man leffat.
Skie
***

« Vastaus #1 : 27.Huhtikuu 2012, 17:22 »

Kävin tuon eilen katsastamassa ja täytyy sanoa että itselle kyseinen leffa oli kyllä suunnaton pettymys. Osatekijänä saattaa toki olla se etten ole tutustunut sarjakuviin, ja Captain America- leffakin on jäänyt katsomatta, mutta ei se kyllä ainoa syy ollut koska seuranani ollut henkilö joka Avengerseista jotain tiesikin, jakoi mielipiteeni. Mielestäni odotuksenikaan eivät olleet kovin korkealla, mutta jotain kummaa tässä nyt tapahtui kun ei vaan yhtään kyseinen leffa kolahtanut.

Ensiksikin, se oli mielestäni liian pitkä. Vaikka hyvää tappelua ja kaupunkien räjäyttelemistä rakastankin kuin kuka tahansa normaali ihminen, se melkein kaksi ja puolituntinen aiheutti sen että jossain vaiheessa alkoi pää nuokkua rintaa vasten kun ei vaan jaksanut enää seurata sitä loputonta kamppailua hyvän ja pahan välillä. En tiedä johtuiko sitten juuri pituudesta, mutta juoni tuntui hitusen hajanaiselta kun jo sitä Avengersien kokoonsaamista sai odotella aika kauan.

Voin kuvitella että esimerkiksi tietämättömyyteni tuosta Captain America- hahmosta vaikutti siihen etten oikein osannut sympatiseerata leffan hahmoja, mutta itse pidin Thor- elokuvasta ja tämän version Thor tuntui vielä paljon pökkelämmältä miltä hahmo vaikutti omassa elokuvassaan (ja aika hilpeästi yhdellä lauseella ohitettiin se kuinka edellisen leffan lopussa Thorin maahan paluu vaikutti olevan mahdottomuus). Tony Stark ampui tietysti one-linereita ja herätti hilpeyttä yleisössä, mutta oli jotenkin väsähtänyt versio. Ja kuten jo Captain Americasta mainitsinkin, kyseinen tyyppi jäi mulle hyvin etäiseksi. Scarlett Johanssonista ei nyt muuta mainittavaa kuin että pakkohan leffassa on seksikäs nainenkin olla.

No oli niitä hyviäkin puolia, vaikkei ihan siltä kuulosta. Tykkäsin Hulkista, vaikka näyttelijä tosiaan ei herättänyt kovin suuria odotuksia, mutta hahmosta oli onnistuttu tekemään mielenkiintoinen ja ehdottomasti sympaattisempi kuin muista Avengereista. Mutta,
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
Hawkeye oli myös ihan jees, vaikka vähän muiden varjoon jäikin. Kummallisinta oli että tykkäilin kyllä Lokista ihan kympillä, tämä katkera veli/kiukkuinen lapsi- henkinen lähestymistapa oli hyvä. Ja olihan tämä näyttävä leffa, että sinällään sitä oli ihan mukava katsella.

Sitten joku leffan katsonut voisi vastata mieltäni vaivaamaan jääneisiin kysymyksiin:
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Siitä olen samaa mieltä kuin Glare että aiemmat Marvel- leffat kannattanee katsastaa, sen verran paljon tuossa on vinkkauksia niihin.

Add oil la!

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 27.Huhtikuu 2012, 20:09 »

Itse olen tosiaan lukenut Marvelin sarjiksia, niin täytyy ihastella myös Nick Furyn monimutkaisuutta, kyseinen hahmo ei ole ihan helppoimmasta päästä. Myös Hill oli mukava yllätys leffassa, en osannut odottaa kyseistä hahmoa ollenkaan.

Skielle
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

Leffassahan oli tarkoitus nähdä kyseisen tiimin syntyä ja toimintaa, mikä tapahtui aika hyvinkin mielenkiintoisella tavalla. Itse en nyt muista miten sarjakuvassa kyseisen tiimin synty tapahtui, mutta tämä elokuva oli kuitenkin omalla tavalla aika lojaali sarjakuvalle.
Jaragil

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #3 : 28.Huhtikuu 2012, 01:33 »

Hmm... olen kyllä Skien kanssa täysin vastakkaista mieltä. Minun mielestäni tämä oli uskomattoman hyvä elokuva. Kevyesti yksi parhaita supersankarielokuvia, mitä olen koskaan nähnyt.

Itse olen kyllä nähnyt kaikki edeltävät Marvel-elokuvat, mutta en ole muutoin mikään suuri sarjakuvien ystävä, joskin tiedän kyllä perusjutut kaikista tärkeimmistä hahmoista, joten olisin varmaankin ymmärtänyt elokuvan juonen ihan hyvin näkemättä edes niitä edeltäviä elokuvia. Minulla ei siis kyllä myönnettävästi ollut sitä ongelmaa, että olisin joutunut kamppailemaan juonen ymmärrettävyyden tai elokuvan hahmoihin jättämien aukkojen parissa. (Joskin mukanani elokuvaa katsomassa oli pari ihmistä, jotka eivät olet aiempia kuvia nähneet ja jotka eivät sarjakuvia harrasta, mutta heidänkin mielestään tämä oli varsin katsottava ja viihdyttävä elokuva.)

Tämän elokuvan pointti oli kuitenkin nimenomaan viihteellisyys. Siinä missä esimerkiksi The Dark Knight mullisti supersankarielokuvaa olemalla äärimmäisen psykologinen ja ihmisen synkempää psyykettä kuvaava trilleri, on tämän elokuvan pointti olla ennen kaikkea toimiva toimintaelokuva. Ja siinä se totisesti onnistuu, mutta hieman epänormaalilla tavalla. Elokuvan suurin pointti ei suinkaan ole moninaisissa taistelukohtauksissa tai näyttävissä stunteissa - joskin niitäkin on lukuisia - vaan pikemminkin hahmojen välisessä kemiassa ja siinä, miten he reagoivat toisiinsa ja millaisia keskusteluja he käyvät paineen alla. Ja nuo kyseiset keskustelut ovat elokuvan parasta antia. Koko elokuva on tehty erittäin hyvällä huumorintajulla. Jokaisella hahmolla on jotain sanottavaa, jokaisella on johonkin kohtaan täydellinen one-liner ja ylipäätään nauroin tämän elokuvan aikana useammin kuin useimmissa komediaelokuvissa. Ne hahmot nyt vain yksinkertaisesti olivat niin hyvin kirjoitettuja, että ei heidän väliselleen sanailulla voinut olla nauramatta.

Mutta vaikka huumori olikin elokuvan parasta antia, oli elokuva minusta muutenkin erittäin hyvin toteutettu. Toimintakohtaukset olivat näyttäviä, erikoisefektit ensiluokkaisia, näyttelijät onnistuivat rooleissaan erinomaisesti (Samuel L. Jackson ei nyt ollut ihan sitä, mitä odotin, mutta ei hänkään huono ollut) ja musiikki toimi hyvin leffan taustalla, joskaan en koskaan kiinnittänyt siihen mitään erikoista huomiota.

Juonen kuljetus, joka tuntui Skiellä eniten tökkivän vastaan, oli minustakin siinä mielessä hieman epätavallista, että varsinaista päätaistelua sai odottaa todella pitkään. Suurin osa leffasta oli enimmäkseen sitä, että ryhmä kerääntyi kasaan ja valmistautui taisteluun. Ei mitenkään huono asia minusta, koska hahmoja oli hauska seurata, mutta ymmärrän kyllä, että joku saattaa käydä kärsimättömäksi. Mutta kyllä se lopputaistelu olikin sitten odottamisen arvoinen. Ei ehkä maailman eeppisin taistelu ikinä, mutta kyllä sitä katsoi ihan ilokseen, ja monet elokuvan ikimuistoisimmista kohtauksista sijoittuivat juuri tähän jaksoon.

Kokonaisuutena minulla oli hyvin vähän valittamista tästä elokuvasta. Jos nyt jotain olisin muuttanut, niin olisin ottanut Edward Nortonin takaisin Hulkiksi ja antanut Scarlett Johanssonille edes yhden todella badass kohtauksen, jotta hän ei olisi tuntunut niin pakolliselta naishahmolta, joka on mukana vain sen takia, että tiimi tarvitsee naisen. Mutta muutoin... äärimmäisen toimiva elokuva. Ei erikoisen syvällinen tai filosofinen, mutta sitäkin viihdyttävämpi.

9/10

But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
 - Edgar Allan Poe: The Raven

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #4 : 28.Huhtikuu 2012, 21:34 »

Lainaus käyttäjältä: Jaragil

Olenko minä muuten ainoa, jota häiritsee se että Samuel L. Jackson on mustaihoinen ja kalju Nick Fury? Ei oikein tuo mieleen sarjakuvaesikuvaansa.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 28.Huhtikuu 2012, 22:00 »

Lainaus käyttäjältä: Jaragil

Olisikohan hakusessa ollut hieman myös Ultimate Avengers tyyliä: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_Nick_Fury

Itse ekaksi en sulattanut asiaa, kun näin Samuel L. Jacksonin Nick Furyna, mutta loppupeleissä kyseinen ihminen onnistui aika hyvin.
Unohdin melkein, että leffa ehkä enemmän vastaa Ultimate Avengersia, kuin normaali universumia, mutta tässä oli ehkä sekoitus kummastakin universumista.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 28.Huhtikuu 2012, 22:11 »

Aha. Niinpä tietenkin. Eikä sarjakuva ole edes markkinointikikka, vaan pikemminkin toisinpäin tuon Wikipedia-artikkelin mukaan (Jackson markkinoi itsensä Furyn rooliin, koska muistutti Ultimaten Nick Furya). Mageeta Cool

Dragan
Kriitikko
Velho

« Vastaus #7 : 28.Huhtikuu 2012, 22:12 »

Kyllä Jackson on sen verran hyvä näyttelijä että pystyy Furyn roolin suorittamaan. Epäilijät kenties kaipaavat tämän Fury version näyttelijän roolisuoritusta:

Nick Fury: Agent of Shield (1998)

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #8 : 30.Huhtikuu 2012, 08:46 »

Sinänsä en mielelläni valita token black -kastauksesta, koska se olisi tekopyhää: enhän valita myöskään piukkoihin vaateisiin sullotuista naaraista, vaikka heidän keskeisin syynsä olla lefassa olisikin... No niin. Joten en sinänsä vastusta ideaa, että vaikkapa Kuningasnasta onkin iso musta klanipää eikä iso kalpea klanipää (vrt. Daredevil) tai että Niko Kiukku näyttää (toki jo sarjiksessakin) Samuli Jaakkolalta. Mutta olisi tuohon rooliin varmaan joku näyttelytaitoinen tukkapäinen valkkukin haluttaessa löydetty...

Hesarin NYT-liitteen arvostelun mukaan elokuva itse oli kiusallisen puolivillainen ja siinäkin "kiiteltiin" hidasta käynnistymistä. Kaipa tuo katsottua silti tulee, mutta tuskinpa kuitenkaan teatterissa.

Jenkeissä riitinkukot puolestaan kotkottavat surutta Whedonin nerokkuutta, Rotten Tomatoesillä metriikka seisoo tällä hetkellä näytelmäelokuvaksi lähes pelottavassa 97% freshissä:
« Viimeksi muokattu: 30.Huhtikuu 2012, 08:59 kirjoittanut tnjrp » tallennettu
Antti
***

« Vastaus #9 : 01.Toukokuu 2012, 13:59 »

Kostajat oli sitä mitä odotinkin. Neljä tähteä ja ripaus päälle. Vuoden paras elokuva tähän mennessä, mutta uskon ainakin TDKR:n menevän ohi. Kostajia edeltäneet elokuvat oli kaikki katsottu.

Hulk oli viimein sitä mitä pitääkin ja Mark Ruffalo on lupautunut Hulkin tulevaan sooloelokuvaan (ja eiköhän myös muihin tuleviin juttuihin, jos kerran innostui tuostakin).

Spoileri (klikkaa näytä/piilota)

There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.
Logikärmes

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #10 : 01.Toukokuu 2012, 15:04 »

Itse en ollut nähnyt The Avengersia edeltäneistä Marvel-filmatisoinneista kuin Iron Man ykkösen (ja The Hulkin vaikka se ei ymmärtääkseni enää sisälly samaan jatkumoon, toisin kuin The Incredible Hulk), enkä sanoisi sen sanottavammin häirinneen. Oikeastaan ainoat yksityiskohdat, jotka aiheuttivat pienoista hämmennystä, olivat Tesserakti ja sen alkuperä, jotka olisivat selvinneet elokuvista Thor ja Captain America: The First Avenger, sekä se, miten Loki liittyi koko hässäkkään. Elokuvan tapahtumat pohjustettiin kuitenkin moninaisten viittausten kautta tarpeeksi hyvin, jotta aukoista tietämyksessä pääsi hyvin yli. Sittemmin olen tehnyt pienoista jatkotutkimusta, muun muassa katsonut Thorin, joten täysin ulalla en enää sentään ole.

Täytyy kyllä sanoa, että hieno elokuva oli vaikka ottikin lähdeaineistoonsa täysin erilaisen asenteen kuin esimerkiksi Christopher Nolanin Batman-filmatisoinnit tai Zack Snyderin Watchmen. The Avengers toimittaa sen, minkä lupaakin, eli tuutin täydeltä eeppistä toimintaa, mutta samalla sisältää melkoisen määrän hahmonkehitystä, jonka mahdollistavat taustoiltaan ja luonteiltaan värikkäiden hahmojen vuorovaikutuksen lisäksi jo aiemmissa elokuvissa tapahtunut pohdiskelu.

Elokuvan suurimpia anteja ovat ehdottomasti onnistuneet näyttelijävalinnat. Robert Downey Jr. nyt ehkä pääsee hieman varastamaan parrasvalot aina näyttämölle astuessaan, mutta myös muut näyttelijät ovat rooleissaan vakuuttavia. Itse pidin etenkin Chris Hemsworthista Thorina, joka pääsi tekemään huomattavasti enemmän kaikkea kiinnostavaa kuin nimikkoelokuvassaan. Mark Ruffalo oli mukavan sympaattinen Bruce Bannerina/Hulkina, vaikkei sen suurempia tunteita herättänytkään. Samaa sarjaa oli Tom Hiddleston Lokina, joka oli ehkä jo hieman liiankin symppis; viis siitä valloittaako hän maailmaani, eihän häntä voi kukaan oikeasti vihata! Samuel L. Jackson taas... en ole itse asiassa aivan varma, mitä mieltä hänestä pitäisi olla.

Sitten vielä siitä toiminnasta... Haukansilmä ja Musta Leski jäivät auttamatta mahtipontisempien sankarien varjoon. Alun kohtaus, jossa Scarlett Johansson pieksee joukon roistoja sidottuna tuoliin, oli kyllä ihan vakuuttava muttei millään tavalla vertailukelpoinen yhtään minkään Hulkin saavutuksen kanssa. Jeremy Renner taas vietti koko elokuvan alkupuolen aivopestynä nukkena. Thor sen sijaan pääsi viskomaan Mjolniria mukavasti enemmän kuin Thorissa, ja Rautamies sai ruutuaikaa enemmän kuin tarpeeksi. Kapteeni Amerikka toisaalta olisi saanut tehdä kilvellään jotakin hieman enemmän... näyttävää.

Mutta voi Clark Gregg parkaa! Kaikki, jotka ihmettelevät
Spoileri (klikkaa näytä/piilota)
, eivät tunne kunnolla Joss Whedonia.

"The dog is a peasant and the cat is a gentleman."
- H. P. Lovecraft, Cats And Dogs

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #11 : 02.Toukokuu 2012, 11:05 »

Jossain oli juuri hiljattain artikkeli, jossa Whedon ihmetteli tiettyä mainettaan. Minusta ensemble castissa on etunsa, joista yhtä Whedon toki hyödyntää ja jotkut arkajalat taas eivät.

Lisäys: RT-mittari näyttää "enää" 93% fresh...

BONUS - toinen tulkinta "Whedonismista" by Kovalic:
« Viimeksi muokattu: 03.Toukokuu 2012, 11:41 kirjoittanut tnjrp » tallennettu

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #12 : 08.Toukokuu 2012, 10:55 »

Hieman fysiikkaa (ihan kaavojen kera):
Velhoruhtinatar

« Vastaus #13 : 02.Kesäkuu 2012, 12:00 »

Tykkäsin, vaikka mun Marvel-tuntemukseni on niin heikkoa (lue: katsonut leffat, en lukenut sarjakuvia), että varmasti iso osa viittauksista meni ohi. Toisaalta eipä ole turhaa "tämän pitäisi kyllä olla näin" -painolastia, vaan voi vain keskittyä nauttimaan toiminnasta. :)

Pidin tästä enemmän kuin monien ko. sankareiden sooloelokuvista. Hahmot joutuvat kohtaamaan vertaisiaan (jotka eivät ole pahiksia tai vastustajia) ja jonkinlaista dialogia on pakko käydä. Toki tätä nyt alleviivattiin leffassa ihan pirusti, kaikki se "pärjäämme vain ryhmänä" -diipadaapa. Lokin valitseminen pahikseksi oli ihq, koska Loki on niin ihq. Samuel L. Jacksonia on tässä ketjussa kritisoitu, mutta mä taidan olla vähän turhan paljon miehen fani liittyäkseni joukkoon. Jackson on tehnyt monesta toimintajännäristä katsomisen arvoisen.

Until one day, the boundary gives way.
Q_Black

Asuinpaikka: Itä-Suomi
« Vastaus #14 : 11.Kesäkuu 2012, 10:36 »

Tykkäsin tästä leffasta ehdottomasti!

Huomasi kyllä, että auttoi jos oli jonkinlaista käsitystä kaikkien sankareiden menneisyydestä. Pari oli tuntemattomia, mutta muuthan oli jo sitten tuttuja tapauksia.

Iron Man oli loistava sarkastinen itsensä ja tää Hulkin näyttelijä oli kans ihan hyvä. Hulk oli mahti hahmo tässä, sen ansiosta sai monet hyvät naurut.

Scarlett veti kyllä myös hienon roolin. Olen tainnut viimeksi katsoa hänen leffansa kun katsoin Hevoskuiskaajan

Ah, Jeremy Renner - TYKKÄÄN <3

Kokonaisuudessaan upea leffa, jossa oli huumoria, räjähtävää toimintaa ja ihan kelvollinen juoni.

“What i want, i take” (Zsadist, LA)

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #15 : 02.Elokuu 2012, 22:42 »

Nyt on käyty viikon aikana niin ahkerasti leffateatterissa, että ei enää vähään aikaan. Viimeisenä tuli katsottua sitten tääkin iltanäytöksessä, joka oli aika hyvä kokemus alaikäisistä adhd-kakaroista huolimatta (korvatulpat vaimensivat kivasti näiden höpinän, mutta levoton pyöriminen penkillä kyllä häiritsi - mutta se mun lapsivihastani).

Eipä tähän voi lisätä mitään sellaista, mitä muut ei ole sanoneet. Oli yllättävän hyvä leffa. Se eli hypensä arvoiseksi (jos aikaisemmat leffat oli vain esiosia tälle...). Päähenkilöitä leffassa oli oikeastaan vain Thor, Rautamies ja Kapteeni Amerikka, muut olivat lähinnä sivuosassa. Etenkin Hulkista / Bannerista olisi voinut yrittää ottaa vähän enemmän irti.

Mä oon kai käymässä vanhaksi, sillä vaikka tässä leffassa oli hoidettu tiimihengen syntyminen niin hyvin kuin toimintaelokuvalta uskaltaa odottaa, olisin silti jättänyt loppurymistelyt vähemmälle ja lisännyt vielä pari isompaa kohtausta perustelemaan sitä, miksi Rautamiehen kaltainen kusipää yht'äkkiä olisi yhteistyöhaluinen ja tiukkanutturainen Kapteeni Amerikka luottaisi kurittomiin tiimiläisiinsä.

Loki oli ihan mainio virnistelijäpahis, vaikka hänen todellinen asemansa maailmanvalloitussuunnitelmissa tuntuikin vaihtelevan kohtauksesta toiseen.

Tapsa

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #16 : 15.Elokuu 2012, 11:53 »

Odotukseni olivat todella korkealla The Avengersin suhteen - ei sen takia, että sitä petaavat Marvel-leffat olisivat olleet mielestäni huippuja, vaan Whedonin takia. Itse asiassa Thor oli minusta ihan huono, siinä oli hyvää vain Chris Hemsworthin isottelu. Iron Manit menettelivät.

Niiden rinnalla A oli yllättävän onnistunut. Se määritteli minulle uudelleen, miten viihdyttäviä ja hauskoja toimintaleffoja edelleen osataan tehdä. Kuin olisi katsonut Die Hardia. Elokuva keskittyy henkilökemialle ja naseville repliikeille ja nehän toimivat. Joka kohtauksessa sai pidellä nauruaan.

Lopun iso taistelu oli hyvin mahtipontinen, ehkä liiaksikin. Hämähäkkimies-tyyppinen liitely Manhattanilla oli aika tylsää, mutta onneksi senkään lomassa ei koskaan unohdettu huumoria, eikä henkilöistä tehty geneerisiä sankareita, vaan he olivat koko ajan omat itsensä.

maxs
Noviisi

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #17 : 21.Elokuu 2012, 11:33 »

Sama täällä.. Marvelin sarjakuvat eivät ole myöskään kovin tuttuja, sieltä täältä jotain klassikoja olen lukenut, mutten sen kummemmin. Iron Man, Thor, Captain America ja Incredible Hulk jäi kaikki kesken (tai pikakelauksella loppukohtaukseen), Iron Man 2:sta en edes ole jaksanut katsoa, mutta Avengers kyllä piti mielenkiinnon loppuun asti. Whedonmaista huumoria jäin kaipaamaan enemmän, vaikka toisaalta juuri sellainen letkeä sanailu teki Avengerista niin menevän ja mahtavan leffan. Kolmossija box-office-listalla heti Avatarin ja Titanicin jälkeen lupaa myös aika hyviä aikoja nörteille (ja Whedon-faneille tai no whedonfanius taitaakin sisältyä tuohon "nörtit" sanaan melko itsestäänselvästi  Iskee silm&#228;&#228;).

ei jättänyt pahaa makua suuhun kuten Thor ja X-Men leffat jättivät.
Minusta uusi X-Men on ehkä jopa kaikkien aikojen paras sarjakuvaleffa. Sopivasti huumoria, mainio juoni ja ennen kaikkea järkevää draamaa, joka sai todella välittämään hahmoista. Alun natsijutut oli ehkä vähän rautalangasta vääntämistä sen draaman suhteen, mutta se taitaakin tulla sarjakuvista?

Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #18 : 21.Elokuu 2012, 13:21 »

Whedon-fanien mielestä tietenkin myös leffan DVD:ltä löytyvä möhläyskokoelma on ihqinta ikänä:
Jussi

Asuinpaikka: Joensuu
« Vastaus #19 : 02.Tammikuu 2013, 18:39 »

Dome.fi: 1,5 miljardia tahkonnut The Avengers tuotti eniten vuonna 2012

Nykyään kun kirjoitetaan Joss Whedonista, niin aina mainitaan The Avengers. Minä oli vuosien aikana ehtinyt tottua siihen, että Whedonin nimen perässä oli joka kerta suluissa "Buffy vampyyrintappaja". Ilmeisesti mies muistetaan jatkossa Kostajista Buffyn sijaan.
Sivuja: [1]   Siirry ylös