|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #1 : 18.Marraskuu 2007, 23:26 » |
|
Kieltämättä hieno ja taiteellinen visio Mörön olemuksesta.  Mutta sinä et ole tainnut koskaan kuulla sellaista pientä totuutta maailmasta, että Mörkö on naispuolinen olio? Huolimatta tuosta pienestä K-18 -asiasta tuolla alhaalla? Tsihii! Olenpas minä väärämielinen olio näin iltaisin. Hyihyi minä. Eihän se ollutkaan mitään. Edit: Täsmennänpä minäkin, että en tosiaankaan tarkoittanut häntää vaan ihokarvoja.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.Marraskuu 2007, 23:45 kirjoittanut Iivari »
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
|
Vumpalouska
|
 |
« Vastaus #2 : 18.Marraskuu 2007, 23:28 » |
|
Olenhan minä sen kuullut... Mutta Mörkö ei selkeästikään ole nisäkäs, koska sen ruumiinlämpö on pakkasen puolella ja sen jalanjäljet ovat vain kolmivarpaiset... Niinpä tuo kuva esittää Mörön "lajin" tyypillistä naaraspuolista edustajaa.
...Tai ehkä Mörkö on ainutlaatuinen, jonkinlainen mutantti?
Niin, ja jotta ei syntyisi mitään väärinkäsityksiä, niin kannattaa huomata että tuo "juttu" tuolla alhaalla on Mörön häntä. Sen olemassaolo mainitaan kirjassa "Kuka lohduttaisi Nyytiä", kun Nyyti puree Mörön häntää pelastaakseen Tuitun.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vähäisempien Valojen Herra
|
|
|
Zereott
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kemi
|
 |
« Vastaus #3 : 20.Marraskuu 2007, 10:57 » |
|
Huh, tuli äkisti sellainen tunnelma, ettei se Mörkö kaapu päällä enää olekaan ihan niin pelottava.  Mutta kuitenkin pidin siitä. Jotenkin aina muutenkin herättänyt minussa uteliaisuutta tuo, miltä mörkö mahtaisi näyttää ilman kaapua, joten oli mukavaa, että joku oli tehnyt siitä päätelmän ja piirtänyt sen kuvaksikin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Greenhead
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Meren rannalla. [Raahe]
|
 |
« Vastaus #4 : 20.Marraskuu 2007, 11:29 » |
|
Jostain syystä minulle on jäännyt sellainen käsitys Möröstä että se näyttää samanlaiselta kuin poliisi-mestari. Molemmilla on samanlainen jalanjälki ja koko on samaa luokkaa.... Luin tosta Möröstä Wikipedian tiedot http://fi.wikipedia.org/wiki/MuumiMörkö kohdassa luki: Kun Mörkö saapuu muumitalon luo, Pikku Myy paljastaa että Mörkö on ihastunut Muumipeikkoon ja vaikka Myyllä ei ole todisteita, niin silti tämä on yleinen uskomus. Jostain syystä olen Pikku Myyn kanssa samaa mieltä... sama käsitys jäännyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maahinen
|
 |
« Vastaus #5 : 20.Marraskuu 2007, 12:49 » |
|
Mutta Mörkö ei selkeästikään ole nisäkäs, koska sen ruumiinlämpö on pakkasen puolella ja sen jalanjäljet ovat vain kolmivarpaiset... Kolmivarvaslaiskiainenkin on nisäkäs, ja silläkin lämmön ylläpito toimii aika heikosti
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Muukalainen
|
 |
« Vastaus #6 : 20.Marraskuu 2007, 13:31 » |
|
Kyllä minun mielipiteeni on kuitenkin se, että se ei ole kaapu vaan Mörön iho! Hauska (ja tietyllä tavalla pelottavakin) kuva joka tapauksessa Minulle Mörkö on vain aina ollut sellainen hyytelömöykky...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
|
|
|
|
Vumpalouska
|
 |
« Vastaus #7 : 20.Marraskuu 2007, 14:39 » |
|
Oho, onpas tänne tullut paljon kommentteja lyhyessä ajassa...
Tämä idea tosiaankin lähti pitkäaikaisesta kiinnostuksesta siihen miltä Mörkö mahtaa tuon kaapunsa alla oikein näyttää... Aloitin piirtelemällä tylsällä luennolla vihon marginaaliin kuvia Möröstä kaavun kanssa ja sitten ilman kaapua, ja lopulta sain itseäni miellyttävän tuloksen jonka sitten kotona piirsin isompana kuvana ja väritin tietokoneella. Mukavaa että muutkin pitävät lopputuloksesta...
Mutta tuosta Mörön vertaamisesta Poliisimestariin olen kyllä eri mieltä, sillä onhan niillä nyt aivan erilainen ruumiinrakenne: Poliisimestarilla on sellainen muumimainen kuono, jossa on kuitenkin poikkeuksellisesti suu edessä. Möröllä taas on valtava konkkanokka, joka muistuttaa enemmän Nuuskamuikkusen kuin Poliisimestarin nenää. Ja Poliisimestarilla on tavalliset kädet, kun taas Mörön kädet muistuttavat suurennettuja Tahmatassujen räpylöitä. Ja lisäksi Mörön niska on tuollainen kumara ja kyttyräinen niin että Mörön ruumiinrakenne muistuttaa jonkinlaista vuorta tai kukkulaa.
...Ja kuinka Mörkö voisi olla hyytelökasa, koska se kuitenkin jättää jalanjäljet maahan kulkiessaan. Niinpä kaavun alla täytyy olla JOTAIN. Ja onhan Möröllä häntäkin, se jota Nyyti puri... Tosin tämä on mielestäni aika epäloogista, koska Mörköhän jäädyttää kaiken mihin se koskee, niinpä Nyytin olisi pitänyt jäätyä kuoliaaksi paljon ennen kuin hän ehti todella purra Mörön häntää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
celeblith
|
 |
« Vastaus #8 : 20.Marraskuu 2007, 15:56 » |
|
Pelottavan ja aika kammottavan näköinen, itse en ole koskaan asiaa miettinyt, miltä mörkö voisi näyttää. Mutta aika hyvin olet tuon mörön muodon tehnyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maailmanherra
|
 |
« Vastaus #9 : 20.Marraskuu 2007, 16:39 » |
|
Kysyisin vain, että missä on näytetty mörön jalanjäljet?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En ole rasisti, olen espoo- ja audirealisti.
|
|
|
|
Vumpalouska
|
 |
« Vastaus #10 : 20.Marraskuu 2007, 17:31 » |
|
Nehän näkyvät mm. Mörön ensimmäisessä esiintymisessä (Mörkö saapuu Muumitalolle jahdatessaan Tiuhtia ja Viuhtia), ja ilmestyvät siihen routaiseen, jäätyneeseen maahan mörön jäljessä. Kolmivarpaisia, hiukan liskomaisen näköisiä jälkiä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Narniera
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Liminka
|
 |
« Vastaus #11 : 20.Marraskuu 2007, 20:23 » |
|
Ja onhan Möröllä häntäkin, se jota Nyyti puri... Tosin tämä on mielestäni aika epäloogista, koska Mörköhän jäädyttää kaiken mihin se koskee, niinpä Nyytin olisi pitänyt jäätyä kuoliaaksi paljon ennen kuin hän ehti todella purra Mörön häntää...
Mutta ehkä Mörön häntä on niin sanotusti Mörön Akilleen kantapää ; ) Minustakin möröllä on mielummin iho kuin viitta. En ole ennen sitä minään muuna ajatellutkaan : o Noh, antoipa ajattelemisen aihetta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dark Clark
|
 |
« Vastaus #12 : 20.Marraskuu 2007, 20:44 » |
|
Minäkin olen aina olettanut että Möröllä on ihan iho eikä mikään kaapu. Mutta kun luin Muumipappa ja meri -kirjan, siinä mainittiin jotain siihen suuntaan, että "Mörkö liisi meren yllä helmat lepattaen kuin valtavalla lepakolla".
Hieno kuva, vaikka ei osukaan ihan yksiin omien mielikuvieni kanssa.
Edit: aiheen otsikko on hupaisa. Luulin sitä ensin jonkun sensaatiolehden lööpiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
we maybe hidden by rags but we've something they'll never have
|
|
|
|
Vumpalouska
|
 |
« Vastaus #13 : 20.Marraskuu 2007, 20:48 » |
|
Niin, olenhan sen jo maininnutkin, mutta tämä kuva on tosiaankin vain minun oma näkemykseni Mörön todellisesta olemuksesta. Mitään virallista lausuntoahan Tove Jansson ei tietääkseni koskaan antanut siitä, onko se Mörköä peittävä tumma kaapu vaate vai osa Mörköä itseään, eikä julkisuuteen ole myöskään tihkunut mitään virallista tietoa siitä miltä Mörkö mahdollisesti näyttäisi sen kaapunsa alla. Tämä kuva on vain minun henkilökohtainen visioni, joka kuitenkin soveltuu myös Mörön ruumiinrakenteeseen mahdollisimman hyvin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aliasy
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Winter Wonderland
|
 |
« Vastaus #14 : 21.Marraskuu 2007, 15:11 » |
|
Huh, tuli äkisti sellainen tunnelma, ettei se Mörkö kaapu päällä enää olekaan ihan niin pelottava.  Kieltämättä tuli sellainen fiilis.... :D Ei ole kyllä itsellä koskaan tullut mielenkään että sieltä kaavun alta voisi jotain löytyä ja tuo kyllä kieltämättä oli näky jota en kovin useasti haluaisi edes nähdä ;) Pitääpä alkaa miettiä omaa visiota möröstä nyt kun sain tietää että kaavun alta löytyy tosiaan jotain... (tai siis ajattelin asiaa ensimmäistä kertaa...)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Werian
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #15 : 19.Toukokuu 2012, 23:08 » |
|
Tuli tässä järkeiltyä vielä sellaista, että muumeissahan mainitaan, että Hemulit pitävät mekkoa. Kukaan ei tiedä miksi, mutta aina heillä on lenninki päällä. Tämä saattaa olla hieman kaukaa haettua, mutta eikös mörön ja ystävämme postimerkkeilijä-hemulin vaatetuksen väri ole melkolailla sama? Voisiko näillä olla jokin yhteys?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fac ut vivas.
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #16 : 19.Toukokuu 2012, 23:21 » |
|
Haudan kaivuuta! Onko tämä sivusto nykyinkarnaatiossaan (tai siis sitä edeltävässä) ollut tosiaankin olemassa jo vähintään vuodesta 2007?
Turha kaivella salaliittoteorioita. Luulen Tovenkin vain tehneen sellaista, mikä tuntui milloinkin mageelta. Mörkö on kaapuun pukeutuva olento, ja sillä selvä. Vähän sama kuin aaveet ovat aina lakanassa - muu vain ei käy päinsä tai ole uskottavaa.
Sitä paitsi, eikös Muumilaakson poliisikin kuulu hemuleihin (suomiwikipedian väitös)? Kuitenkin hänellä on vain pitkä trenssi ja sen alla housut. Eli se mekoista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
|