Gwynbleidd
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« : 15.Kesäkuu 2012, 19:47 » |
|
1.Millaisista peleistä pidät? 2.Millaisia pelejä pelaat? 3.Mikä oli ensimmäinen pelisi?
Pidän Roolipeleistä ja FPS-peleistä (FPS = First Person Shooter). Pelaan FPS ja Roolipelejä. Ensimmäinen pelini oli jonkinlainen rallipeli, jota pelasin aika kauan kunnes, sain jonkun toisen.
~Osis
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.Kesäkuu 2012, 20:30 kirjoittanut Astorethein »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Astorethein
|
 |
« Vastaus #1 : 15.Kesäkuu 2012, 20:41 » |
|
Aloitusviesti oli kirjoitettu alunperin Satamaan, mutta ymmärsin, että tässä on tarkoitus puhua nimenomaan videopeleistä. Siksi siirsin threadin Konepajaan, jonne niihin liittyvät keskustelut kuuluvat. Alkuperäinen otsikko oli pelkästään "Pelit", mutta muokkasin sitä Konepajaan sopivammaksi. Jos käyttäjä Osis kuitenkin tarkoitti perustaa keskustelun yleisesti kaikista peleistä alustasta, formaatista ja pelivälineistä riippumatta, pahoittelen sähläämistäni. Joku muu mode voi suorittaa jatkotoimenpiteitä, jos tarvetta kokee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
|
|
|
punnort
Velho

Poissa
|
 |
« Vastaus #2 : 15.Kesäkuu 2012, 21:28 » |
|
1. Nuorempana pelasin oikeastaan kaikkia toimintapainotteisia pelejä. Tämä oli C-64/Amiga 500 -aikaa. Ajatusta vaativia pelejä vierastin tuolloin, koska ohjelmointi oli mulle se tietokoneen äärellä ajattelemisen muoto, ja pelatessani halusin heittää aivot narikkaan.
Varsinaisista tietokonepeleistä arvostan nykyään korkeimmalle Tetriksen, koska se on koukuttava peli, jossa on yksinkertainen idea. Toinen tietokonepelaamisen muoto, jota arvostan edelleen, on klassisten lautapelien pelaaminen verkossa.
2. En pelaa nykyään muuta kuin go-lautapeliä verkossa.
3. Kolme ensimmäistä C-64-peliä sain kaikki yhtaikaa, ja ne olivat Hunchback, Stunt Bike ja Winter Games.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.Kesäkuu 2012, 21:39 kirjoittanut punnort »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #3 : 15.Kesäkuu 2012, 21:57 » |
|
1.Millaisista peleistä pidät? 2.Millaisia pelejä pelaat? 3.Mikä oli ensimmäinen pelisi? 1. Mahdollisimman hyvällä tarinalla tai ainakin tarinankuljetuksella varustetuista peleistä. Elämyksen pitää olla verrattavissa vähintäänkin elokuvaan, hyvä kirjallinen kokemus voi olla vähän liikaa vaadittu. 2. Nykyään lähinnä Biowaren roolipelejä (syy on juuri tuo ykköskohta). Muut lajityypit ovat tippuneet vuosien varrella pois. Seikkailupelit olivat roolipelien ohella se kova juttu takavuosina (itseasiassa ovat aina olleet - 8-bittisten tietokoneiden aikoina tuli pelattua tekstiseikkailuja!). Strategiapuolella diplomatiapelit olisivat olleet kova juttu, mutta hyvien sellaisten puutteessa piti tyytyä Civilizationeihin ja Master of Orioneihin. 3. Eka koneeni oli Spectravideo 328, jonka mukana tuli iso kasa (paskoja) pelejä. Ensimmäistä itse itselleni ostettua en muista. Ensimmäinen pelaamani peli koskaan oli kuitenkin Spectrum 48k:n joku egyptiläiseen pyramidiin sijoittunut arcade-adventure, jossa väisteltiin muumioita ja aseistukseen kuului pyssy ja pommeja - luulisin, ei ole kunnon muistikuvaa. Kyseinen peli sai minut pilttinä kiinnostumaan tietokoneista. Pistetään jatkokysymyksiä: 4. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä?
5. Ikimuistoisin pelisi?Mulla FPS:t ovat nousseet aika isoiksi inhokeiksi lähinnä sisällönpuutteen takia. Lisäksi toimintajuoksentelu ei enää kiinnosta vanhenevaa ja rauhallista ihmistä. Vieläkin enemmän inhoan Konamin pelejä, koska niiden PC-porttaukset ovat automaattisesti surkeita niin kontrolleiltaan ja vakaudeltaankin. Ikimuistoisin lienee ensimmäinen Amiga-pelini Ultima 4. Toisaalta Dungeonmaster oli aivan mahtava kanssa ja määritteli vuosiksi eteenpäin kokonaan oman lajityyppinsä (tsekatkaa nostalgian kunniaksi Legend of Grimrock!). Mutta ainoa jonka pariin yhä palaan, on Diablo 2. Mutta ehkä tarinaltaan kuitenkin Planescape: Torment ja/tai Knight of the Old Republic 1 ja 2.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.Kesäkuu 2012, 22:02 kirjoittanut Rasimus »
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
punnort
Velho

Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 15.Kesäkuu 2012, 22:10 » |
|
Pannaan sitten jatkovastauksia. 4. MMORPG:t, esimerkiksi World of Warcraft. David Sirlinillä on hyviä pointteja koskien sitä, mikä näissä peleissä on vialla. Esimerkiksi se, että ne palkitsevat peliin sijoitetun ajan sen sijaan, että ne palkitsisivat pelaajan saavuttaman taidon. 5. Vedän härskisti kotiin päin ja sanon, että itse tekemäni The Fight of the Sumo-Hoppers. Muistan sen tunteen, kun sain tuosta prototyypin toimimaan, ja tajusin tehneeni pelin, joka mahdollisti jonkunasteisen pelitaktiikoiden kehittämisen yli sen, mitä minulla pelin suunnittelijana oli mielessä tehdessäni peliä. (Minusta tämä on yksi tärkeimpiä pelisuunnittelun mittatikkuja: Huonossa pelissä pelaajat olennaisesti jäljittelevät niitä strategioita, taktiikoita ja tekniikoita, jotka pelin suunnittelijalla oli mielessä. Hyvässä pelissä he keksivät niitä enemmän kuin suunnittelija kykeni kuvittelemaan.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Warghast
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #5 : 15.Kesäkuu 2012, 22:19 » |
|
1. Millaisista peleistä pidät? 2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä? 3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti? 4. Mikä oli aivan ensimmäinen pelisi? 5. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä? 6. Ikimuistoisin pelisi?
!. Pidän itse ajatusta herättävistä ja vaativista, vahvasti tarinavetoisista peleistä. esim. Witcher (1), Fallout (1-2), Baldur's gate, Planescape: Torment ja Mass Effect (1-2).
2. Pidän edellämainittujen kaltaisista peleistä, koska ne saavat mielikuvitukseni jylläämään ylikierroksilla, pidän niiden tarinasta ja maailmasta, voin helposti kuvitella itseni pelien maailmaan ja kaikissa tuntuu olevan hyvin älykäs ja filosofinen pohjavire mikä koukuttaa.
3. mainitunlaisia pelejä, tällähetkellä menossa Fallout uusintakierros.
4. aivan ensimmäinen peli mikä mulle ostettiin taisi olla Gunfighter, vanhalle Phillips Videopac G7000:lle...
5. urheilupelit, autopelit ja räiskinnät. mulla on todennäköisesti maailmankaikkeuden huonoimmat refleksit pelattaessa joten kaikenlainen refleksiin perustuva aktiivisuus aiheuttaa lähinnä näppäimistön hajoamisia ja lentäviä hiiriä.
6. Ikimuistoisin pelini taitaa olla UFO: Enemy unknown, jota tuli tahkottua kaveriporukalla joskus kun porukassa oli vain yksi tai kaksi tietokoneen omistavaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Astorethein
|
 |
« Vastaus #6 : 16.Kesäkuu 2012, 19:55 » |
|
1. Millaisista peleistä pidät?
Pidän hyvin monenlaisista peleistä, eikä minulla olekaan mitään suosikkigenreä. Laajojen kokonaisuuksien hallintaa ja runsasta säätämistä vaativat strategiapelit olivat aikanaan selkeä ykkösjuttu, mutta nykyään pelaan paljon myös nopeatempoisia räiskintöjä ja muita toimintapelejä. Kaikenlaisille peleille on aikansa, joskus on mukava rentoutua rauhallisen naksuttelun parissa, joskus taas haluaa purkaa paineita hyperaktiivisen turpamätön avulla. Hyvät ideat, kunnollinen pelattavuus ja riittävä sisältö ovat tietenkin kaikkien pelien päävaatimuksia, tylsyydestä ja onttoudestahan ei nauti kukaan.
Joitakin hyviksi, kiehtoviksi ja viihdyttäviksi todettuja pelejä/pelisarjoja vuosien varrelta: Command & Conquer, Empire Earth, Might and Magic, Heroes of Might and Magic, Far Cry, Ninja Gaiden, Wolfenstein, Bioshock, Devil May Cry, Halo, Dead Space, Bayonetta, Red Faction.
2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä?
Migh and Magicit olivat ensimmäisiä roolipelejäni ja mielestäni edelleen alansa parhaimmistoa, vaikka viimeisissä osissa taso laskikin. Harva asia on silti peleissä yhtä tyydyttävää kuin kehittää hahmonsa ominaisuuksia, hankkia tälle uusia varusteita ja nähdä sen nousevan tasoissa. Command & Conquerit (erityisesti Red Alert-sivuhaara) ovat puolestaan tosiaikanaksuina miellyttävän simppeleitä ja ennen kaikkea dynaamisia pelattavia, vaikka olihan niissä puuutteensakin. Halo puolestaan on nykyisten FPS-räiskintöjen suunnannäyttäjä (ainakin ekat osat) ja mielestäni aivan syystä.
3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti?
Minulla ei ole pitkään aikaan ollut pelejä, joita olisin työstänyt toistuvasti tai säännöllisesti. Heroes of M&M osia 3 ja 4 tuli aikanaan tahkottua aivan julmetusti, niihin uhrattuja tuntmääriä en viitsi edes ajatella.
4. Mikä oli aivan ensimmäinen pelisi?
En pysty millään muistamaan, mutta joku NES-konsolin peli se oli, koska se oli ensimmäinen pelilaitteeni. Arvauksena voisin heittää, että Super Mario 3 tai Castlevania 2.
5. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä?
Urheilu- ja autopelit ovat totaalisessa paitsiossa, niiden hienoutta en ole koskaan kyennyt ymmärtämään. Autot tai moottoroidut ajoneuvot eivät ole ikinä kiinnostaneet, eivät tosielämässä eivätkä videopeleissä. Vauhdin hurman toki ymmärrän, mutta sellainen iskee minuun vain räiskinnän tai muun mäiskeen muodossa. Urheilu taas on peliaiheena niin kuolettavan tylsä, että pelaisin mielummin vaikka viikon pasianssia putkeen kuin tuntiakaan FIFA:a tai NHL:ää.
6. Ikimuistoisin pelisi?
Moni ei tätä ymmärrä tai edes sulata, mutta Heroes of Might and Magic IV. Pelasin kyllä kolmosta ennen tätä, mutta ensimmäinen oma Heroes-pelini oli silti nelonen. Pelattavuus, mekaniikka ja tunnelma ovat suunnilleen samanlaisia kuin aikaisemmissakin osissa, joten en täysin ymmärrä neloseen kohdistuvaa syrjintää. No joka tapauksessa, kaupunkien rakentaminen, armeijan kasvattaminen, resurssien kerääminen ja sankarin kehittäminen koukuttivat minut siihen malliin, etten ole luultavasti pelannut mitään muuta peliä yhtä ahkerasti kuin tätä. Lisäksi peli on visuaalisesti edelleen yksi kauneimmista koskaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
|
|
|
Platypus
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Espoo (Kotikunta Hyvinkää)
|
 |
« Vastaus #7 : 17.Kesäkuu 2012, 23:02 » |
|
Okei, hyvä. Peleistä yleisesti. Sopii minunkaltaiselleni, joka rakastaa pelejä ylipäätään. Niiden pelaamista, niiden pelaamisen katselusta, jopa niistä tehtyjen videoiden katselusta (Erilaiset top 10 -listat, reviewit, let's playt...), niiden musiikista. Ihan kaikenlaisesta. Videoiden yms. takia tiedän peleistä aika paljon, vaikka en sinänsä ole pelannut vielä kovinkaan montaa peliä. 1. Millaisista peleistä pidät? Monenlaisista. Tasohyppelystä vanhan Crash 3:n ja selainpeli Fancy Pantsin myötä, seikkailu/keräilystä Spyron sekä Jak and Daxterin kautta, RPG:stä kuten Kingdom Hearts ja Pokémon (joka on edelleen lapsenmielen intohimoni). Final Fantasy on jäänyt katsomisen tasolle. Olen myös pelaillut Empire Earthia, myöhemmin tutkin paremmin Heroes of Might and Magic 3:sta. Suuri rakkauteni tällä hetkellä on Braid, jota olenkin jo hehkuttanut ostettujen pelien ketjussa. 2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä? Crash ja Fancy Pants ihastuttavat hauskuudella ja tyylillään. Niiden kanssa viihtyy ja pitää hauskaa. Tutkiminen ja seikkailu on omalla tavallaan palkitsevaa Spyrossa. RPG:ssä voi uppoutua koko maailmaan ja yksityiskohtiin ja samalla kehittyä, mikä on tietenkin palkitsevaa. Kingdom Hearts on upea peli, joka sisältää lapsuuden nostalgisia hahmoja ja kaunista katseltavaa hienon tarinan lisäksi. Pokémon.. no, se on Pokémon. Parasta siinä on vaihtelun vapaus: voi joko kasvattaa omia suosikkejaan tai kokeilla jotain aivan muuta. Braidia on vaikea selittää lyhyesti. Se on kokemus kaikessa kauneudessaan ja aivan erityisellä palkitsevuuden tasollaan. En viitsisi toistaa itseäni... (Vaikka sitä voisi melkeinpä kutsua edellämainituksi, kirjalliseksi kokemukseksi.) 3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti? Pelaan eniten juuri Pokémonia, muita pelejä vähän milloin huvittaa. Tällä hetkellä on meneillään keräily-koluaminen, eli tutkailen vähitellen ostamiani uusia pelejä, joita ostelen lisää miten nyt sattuu löytämään ja himoitsemaan omakseni. 4. Mikä oli aivan ensimmäinen pelisi? Pienenä olen vain katsellut ihastuneena vanhempien lasten pelailua. Varhaisimmat muistoni omasta pelaamisesta liittyvät Crashiin ja CTR:ään. Sekä outoon, äänettömään ja hitaaseen disketillä olevaan tietokoneversioon Pokémon Bluesta, jonka tosin oli pakko olla muokattu. Pikachukin kehittyi ihan itsestään...  Outoa kyllä, pelasin enemmän demoja kuin oikeita pelejä. 5. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä? Urheilu ja autopelit (paitsi CTR) eivät vain tuota mitään erityistä mielihyvää eivätkä palkitse. En ole ollut kiinnostunut niistä muutenkaan, joten en ihmettele etten myöskään pelaa sellaisia. Räiskintää olen saattanut katsella sivusta kiinnostuneena, mutten kauheasti itse välitä pelata niitä. Kauhu, verenlento ja GTA eivät myöskään kiinnosta. 6. Ikimuistoisin pelisi? Olin outo Pokémon-lapsi, koska pelinostalgia ei ole purrut sen typerän tietsikkaversion takia. Niinpä silmäni aukenivat ja sydämeni avautui uudelle helposti, kun pelasin kolmatta sukupolvea, Firerediä ja Emeraldia. Myös Naughty Dogin Crash Bandicoot 3 ja muut sen hahmot on lähtemättömästi sydämessäni. Tykkäättekös muuten myös katsella muiden pelaamista tai sellaista?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Then you're destined for the world without chores and sweating - the eternal hell of boredom in heaven" ~M. Skinner
|
|
|
Glare
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #8 : 02.Heinäkuu 2012, 16:57 » |
|
1.Millaisista peleistä pidät? Se hieman riippuu, mutta jostain syystä olen ihastunut nykyään stragedia ja mätkintä peleihin, tarinan kerronta sekä mysteerien ratkontaan. Tosin parhaimpina esimerkkeinä voisin nykyään pitää: DMC, Okami, Monkey Island, Kingdom Hearts, Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja 4, Final Fantasy, Final Fantay Dissidia: Duodecim 12, Hand of Fate...
2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä? Juoni on se, mikä enemmänkin pitää minut otteessaan. Jos pelissä ei ole mitään kunnon seikkailu juonta, niin se on hieman tylsä pelata. Tosin mättöpelit on rock sen takia, että saa purkaa turhautumista hahmo paran hakkaamiseen. Myös pelien huumorit, sekä pelin toimivuus. Välillä tietysti tulee hetkiä, jolloin tekisi melkein kuristaa joku hahmo luonteen takia. Eli hahmot on välillä hyvin tehtyjä, osa taas ei oikein tunnu toimivan kunnolla. Myös on siis ihan turhia hahmojakin.
Ja en saa missään nimessä unohtaa pelin ihanaa tekoälyä, varsinkin kun se on hyödyksi minulle. Sain ainakin hyvät naurut siitä, kun piti yhtä vihulaista taistella ja se meni räjäyttämään itsensä, vaikka sen piti räjäyttää minut.
3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti? Nyt tällä hetkellä online peli on kovassa huudossa minulla, mutta eniten olen ehkä tullut hakattua Final Fantasy Dissidia: Duodecim 12. Ainakin tunteja kyseiseen peliin on aika reippaasti kertynyt. Mutta nyt viimeisintä peliä jota olen hakannut on Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja 4, sekä Okami ja Devil May Cry 3'sta.
4. Mikä oli aivan ensimmäinen pelisi? Ihan eka peli? Ei mitään hajua, muistan vain että pelasin pienempänä Segalla muutamia Demo pelejä, joita hakkasin innoissani. Muistan vain, että toisessa piti lentää helikopterilla laivan ylitse ja ampua sitä. Toisessa piti selvitä kenttien läpi taistellessa jotain vihulaisia vastaan, mutta en tainut koskaan selvitä 1 kentän lävitse.
5. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä? Urheilu. En ole koskaan lämmennyt kyseisille peleille, ehkä sen takia että ne ovat hieman tylsiä. Tietyt rallipelit on ok, mutta yksin ne ovat hiton tylsiä, jolloin mieluummin pelaan kaverin kanssa sokerihumalassa, kuin yksin ja mutisen kirouksia.
6. Ikimuistoisin pelisi? Vaikea sanoa. Varmaan siirryn Hand of Fateen ja Monkey Island peleihin, joita tykkäsin kovasti hakata ja kyseisten pelien avulla englantini kehittyi huomattavasti peruskoulussa. Vaikka Monkey Island 3'nen aiheutti aika huvittavan tempun eglannin kokeeseen.
7. Tykkäättekös muuten myös katsella muiden pelaamista tai sellaista? Jostain syystä tykkään, en tiedä miksi mutta se on kivempi katsella toisen pelaamista jos tietää itse olevansa surkea kyseisessä pelissä. Varsinkin kaverin kanssa usein kävi silleen, että hän hakkasi vähä aikaa esim. Bayonettaa ja sitten kun tuli taistelu, missä hän ei pärjännyt. Itse sain kokeilla myös hakata. Yleensä vuoroteltiin kaverin kanssa, että kumpi saa hakattua vihollisen kuoliaaksi. Ja usein lapsena katselin siskon pelaamista, kun tämä pelasi Duke Nukea tai Bobmermania. Eli jep, tykkään katsella myös muiden pelaamisia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ishamaeli
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #9 : 10.Heinäkuu 2012, 22:49 » |
|
1. Millaisista peleistä pidät?
Pidän peleistä, jotka ovat mahdollisimman monipuolisia ja "syviä" niin tarinaltaan kuin muultakin sisällöltään, joten luonnollisesti pelaan paljon RPG-pelejä. Se, miten moneen oman pelaamisen osa-alueeseen voi vaikuttaa, on yksi tärkeä pointti, samoin kuin pelikentän laajuus. Tämäkin tietysti riippuu pelin tyylistä; Devil May Cry'ta tai Baldur's Gate: Dark Alliancea pelatessa kenttien tunnelimaisuus ei haittaa, mutta tunnelitarina ei sopisi ollenkaan Skyrimin tai vastaavan pelin tarinaan. Jonkinasteista monimutkaisuuttakin saa taistelupelien kohdalla ilmetä - PS2-ajoilta pelit, joiden pääosassa oli X:n rämpyttäminen, tuntuivat lähinnä keskinkertaisilta. Siis haastetta ja tekemisen vapautta (ja hienoa grafiikkaa, jos vain onni suo).
Lisäksi: en aikaisemmin tykännyt ollenkaan FPS:stä, mutta Skyrimin mukana mielipiteeni näistäkin on muuttunut eikä "olan yli" pelaaminen oikein luonnistu enää. Lisäksi 2: jotkin tasoloikat ovat myös erittäin kivoja, Rayman ja Jak & Daxter tulevat ensimmäisinä mieleen. DMC oli erikoisista kamerakulmistaan huolimatta äärimmäisen hyvä peli, kunhan siihen tottui.
2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä?
Noh, edellähän tuli noita syitä lueteltua. Pelatessa tykkään varioida omaa hahmoa mahdollisimman paljon, ja väkinäinen tarinassa eteenpäin tuuppiminen useimmiten vain ärsyttää. Se on oikeastaan kaksipiippuinen juttu; jos tarina sinänsä ei ole riittävä, tarvitaan hiekkalaatikkomoodia, mutta jos tarina itsessään jaksaa kiinnostaa ja yllättää pitkälle, tunnelijuoksu ei haittaa.
Palatakseni noihin kontrolleihin, pelialustasta (minulla on lähinnä kokemusta PC:stä ja PS2:sta) riippuen joko turhan simppelit tai turhan monimutkaiset kontrollit ovat aina huono juttu. Nappeja tietysti on rajoitettu määrä mutta silti jonkilainen loogisuus - PS2:n ohjaimissa joutui silloin tällöin venymään kirjaimellisesti nivelten äärirajoille - on hyvästä, ihan vain pelaamisen ilon takaamiseksi.
3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti?
Tällä hetkellä aktiivinen pelikaappi on täynnä RPG:tä. Skyrim, Dungeons & Dragons Online ja Dragon Age: Origins vievät eniten aikaa, koska hankkiuduin PS2:sta eroon jokin aika sitten. Skyrim näistä suurimpana koska em. hahmojen varioimisen + grafiikan + yleisen pelattavuuden takia sitä tulee eniten tahkottua.
4. Mikä oli aivan ensimmäinen pelisi?
Huh, taisi olla PS1:lla Devil Dice, silloin muinoin kun veljellä vielä oli PS1. Samalla alustalla hakkasin myös aika paljon Crash Bandicootia ja Spyroa. Ensimmäinen oma pelini, jota tuli tikutettua, oli Icewind Dale (PC). (... Kah, huijasin. Ensimmäinen videopeli, jota koskaan tuli pelattua, oli joko Jonkin Nintendon version a) sorsa-ammuskelu, tai b) yleisurheilukilpailu. Näistä on tosiaan vain hämärät muistikuvat jäljellä. Joskus sitä tuli ehkä Mariotakin pelattua, en ole varma.)
5. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä?
Sotapeleistä. Liikaa hässäkkää ympärillä, koko ajan pitäisi olla menossa johonkin ja missään ei saa rauhassa keskittyä taktikoimiseen. (Tällaisen kuvan olen siis ainakin saanut.) Pelatessa mie olen enemmän sitä varjoissa hiiviskelevää salamurhaajatyyppiä, jos hahmon tyypin voi valita.
6. Ikimuistoisin pelisi?
Tjaah, Skyrimistä olen jauhanut niin paljon, että olisi melkein vääryyttä sanoa Morrowind, mutta ehkä Icewind Dale ja Jak & Daxter vievät kuitenkin tämän paikan jaettuna. Niitä tuli yläasteikäisenä tahkottua kaverin kanssa tuntikaupalla putkeen, ja molemmista on jäänyt erinäisiä legendaarisia lausahduksia jäänyt elämään (mm. "Artemis Entreri attacks Goblin" ja "Sinne niin, sinne niin, sekaan vaan!"). Näitä kahta tulee aina muisteltua lämmöllä huolimatta kuluneiden vuosien määrästä.
Ylipäänsä suosin nykyään videopelejä lautapelien sijaan. Lautapeliporukan kasaaminen on ihmisten erilaisten aikataulujen vuoksi huomattavasti hankalampaa kuin tietokoneen päälle napsauttaminen.
7. Tykkäättekös muuten myös katsella muiden pelaamista tai sellaista?
Tosiaan, nuo ikimuistoisimmat pelikokemukset IWD:n ja Jak & Daxterin parissa olivat kaverin kanssa jaettuja; ensimmäisessä lähinnä kaveri pelasi ja minä katselin, jälkimmäisessä osiot menivät kohtuullisen tasan. Ylipäänsä vastaus on kyllä, tykkään katsella muiden pelaamista; samaisen kaverin Unreal Tournament (olisikohan ollut III?) matseja ja Mortal Combatia tuli vahdattua enemmänkin mitä suurimmalla mielenkiinnolla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja) Paju --> Ishamaeli
|
|
|
Serafia
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #10 : 10.Heinäkuu 2012, 23:44 » |
|
1. Millaisista peleistä pidät? - Sellaisista, joissa on toimintaa; mutta myös yksinkertaisista peleistä. Sims on oiva esimerkki yksinkertaisesta pelistä.
2. Miksi pidät nimenomaan näistä peleistä?' - En osaa oikein sanoa. Yksinkertaisissa peleissä ei tarvitse ainaakaan paljoa säheltää, että osaa pelata sitä :D
3. Mitä pelejä pelaat aktiivisesti? - Roolipelejä (mutta ihan vain kirjoituksena :D), Sims 2 ja pelaisin vielä pleikkarilla noita pelejä, kun vain saataisiin se takaisin lainasta :>
4. Minkälaisista peleistä et lainkaan pidä? - Sotapeleistä ja joistan urheilupeleistä.
5. Ikimuistoisin pelisi? - Hmm... Varmaan GTA.
6. Tykkäättekös muuten myös katsella muiden pelaamista tai sellaista? - Nojaa. Onhan se ihan okei katsella muiden pelaamista, mutta vielä kivempaa on pelata itse :>
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Armo
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #11 : 24.Heinäkuu 2012, 13:40 » |
|
Itse pelailen pelejä lähinnä laidasta laitaan. Ainoat joista en tykkää ovat urheilu pelit ja Call Of Dutyt, tai no ei nuo FPS pelit muutenkaan hirveän hyviä ole mutta CODeja suorastaan vihaan.
Lempipelejäni ovat kuitenkin hyvällä tarinalla varustetut toimintapelit. Esimerkiksi Batman: Arkham Asylum ja Arkham City, Assassin's Crredit, Alan Wake, Condemned: Criminal Origins, Max Payne 3, Grand Theft Autot (tai melkeimpä kaikki Rockstarin pelit) ja Lord Of The Rings: The Two Towers videopeli.
Ensimmäisen kerran pelasin videopeliä joskus vuonna 2002 jolloin veljeni sai PlayStation 2:n syntymäpäivä lahjaksi. Kunnolla pelaaminen alkoi vasta vuonna 2004 kun äitini kanssa ostin Sly 2:n R-Kioskilta.
Tältä vuodelta odotan pari peliä todella paljon. Mm, Deadlight, Sleeoping Dogs, Dishonored ja Assassin's Creed III.
Siinäpä taisi sitten olla kaikki sanottava.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|