Gwynbleidd
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« : 17.Kesäkuu 2012, 10:59 » |
|
Mitä sinä tekisit sadepäivänä tai teet yleensä sadepäivänä?
Olen miuluusti lukemassa kirjaa tai olen koneella pelaamassa jotain mörppiä. Jos ei ole kirjaa, jota lukea ja en jaksa olla koneella katson miuluusti elokuvaa ja käperryn sohvalle.
~Osis
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.Heinäkuu 2012, 19:43 kirjoittanut Iivari »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Sarantha
|
 |
« Vastaus #1 : 17.Kesäkuu 2012, 17:24 » |
|
Jäin miettimään, miksi sadepäivänä täytyisi tehdä jotain erityistä. Tämä kysymys perustunee sille oletukselle, että ihmisillä olisi normaalisti paljon sellaista tekemistä jota sade haittaa, eli ilmeisesti ulkoilmassa tapahtuvaa aktiviteettia.
No, minulla ulkoilmassa tapahtuva aktiviteetti on lähinnä koiran ulkoiluttamista, ja se taas on pakko tehdä satoi tai paistoi. Esimerkiksi tänään olen siivonnut ja tehnyt sisustusjuttuja, todennäköisesti päivän ohjelma olisi ollut aika samanlainen vaikka ei olisi satanutkaan. En edusta sitä ihmistyyppiä joka viettää kesänsä maaten auringossa, joten siinä mielessä sade ei haittaa. Tietysti silloin jos olen esim. mökillä, sade harmittaa enemmän.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä, suitsi mielesi pirut. Ja kaiken minkä kykenet, se tee kuin oisi se viimeinen tekosi näkyvän valon maailmassa."
|
|
|
Tapsa
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #2 : 17.Kesäkuu 2012, 17:43 » |
|
Syödä tacoja ja kuunnella U2:ta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasimus
|
 |
« Vastaus #3 : 17.Kesäkuu 2012, 19:13 » |
|
Jäin miettimään, miksi sadepäivänä täytyisi tehdä jotain erityistä. Tämä kysymys perustunee sille oletukselle, että ihmisillä olisi normaalisti paljon sellaista tekemistä jota sade haittaa, eli ilmeisesti ulkoilmassa tapahtuvaa aktiviteettia. Onhan toki sateisen päivän psykologiset vaikutukset. Tämän hetken kaltaisella koiranilmalla vireystila on erilainen. Sellaiset asiat, mitä tekisi sisätiloissa aurinkoisena päivänä, eivät välttämättä tärppää. Tulee ihan muita mielihaluja. Itselläni yleinen haluttomuus tehdä mitään on juuri sadepäivien ongelma, silloin tulee lähinnä istuttua töllön ääressä lihomassa popcornien ym. kanssa. Yleisesti ottaen sadepäivät ovat hämäryytensä takia muutenkin loistavia leffailtojen tekosyitä. Mutta eipä juuri muuten sadesäät mua hetkauta. En ole ulkoaktiviteetti-ihmisiä tai himokaupungillajuoksentelija.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Badassingly: You son of the questionable heritage.
|
|
|
Warghast
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #4 : 17.Kesäkuu 2012, 21:25 » |
|
kesäloman ensimmäisen puolikkaan viimeisen päivän kunniaksi en tehnyt tänään mitään. mitä nyt pesin pyykkiä ja pelasin. Todennäköisesti olisin tehnyt samaa oli ulkona mikä ilma tahansa. katson kuuluvani tähän erakko-nörtti lahkoon, joka ei paljoa ulkona juoksentele.
Itse tosin pidän sateesta joten päivä meni miltei hymyssä suin kun avasi parvekkeen oven ja kuunteli sateen ääntä samalla kun lahtasi miekalla polygoni-vihollisia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Huoleton
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #5 : 18.Kesäkuu 2012, 07:49 » |
|
Sateella tulee laittaa kumpparit jalkaan, sadetakki päälle ja lähteä hyppimään lammikoihin :D Harvinaisen hauskaa puuhaa :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #6 : 18.Kesäkuu 2012, 09:11 » |
|
Lapsiperhenäkökulmasta sadepäivä vaatii usein erikoisjärjestelyä... Poikanen on 3,5-vuotias ja vilkkaammasta päästä, joten hänen kanssaan pitäisi joka päivä ulkoilla ainakin kerran, jottei ala poukkoilla pitkin seiniä. Ihan kaatosateessa en itse viitsi ulos mennä, joten sitten keksitään jotain riittävän kiinnostavaa sisätiloissa. Kylppärissä voi lotrata vedellä, olohuoneessa rakentaa majaa, tai sitten kotoa pois vaikka sisäleikkipuistoon tai uimahalliin. Joskus myös Late Lammasta tms. audiovisuaalista karkkia, jos laiskottaa mahdottomasti ja ideat loppuvat kesken.
Olisi kyllä kiva taas pitää luen-sohvalla-ja-juon-teetä-sadepäiviä, mutta tässä elämänvaiheessa sellaista vaihtoehtoa ei oikein ole.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #7 : 18.Kesäkuu 2012, 11:54 » |
|
Taivaan suihkuttaessa vettä tienoomme yllä voin hyvin omatunnoin kasvatella tekel...hienoja tuotoksia lähettääkseni niitä tieteistarina- yms. kilpailuihin tai viljelläkseni niitä nettipalstoilla. Tyyppilomalaisen rumaksi mieltämää päivä suo tämän mahdollisuuden: hänen ei tarvitse ajatella käyttävänsä koko kaunista päivää sisällä öllötelyyn. Museo- ja näyttelyvisiitit voi myös ajoittaa ropinahetkiin. Tosin muut tullevat samoihin aatoksiin, kenties tungeksien kuvien ja patsastellen patsaiden ääressä. Vesiliikuntapaikoissa riittää tilaa sadapäivinä, sillä melko moni tuntuu arastelevan kastumista  . Tuntuu hulppealta huseerata liki yksityisessä, olympiakokoisessa altaassa! Kasvaapa tieteistarinoiden oraitakin mielessäni tällaisissa tilanteissa... Oletan, että aika moni Joku lisäisi luettelooni jotain sellaista, jollaiseen en itse käytä edes sadepäivää... Mitäköhän se jokin voisi olla  ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fantasyfan
|
 |
« Vastaus #8 : 18.Kesäkuu 2012, 18:37 » |
|
Minulle tuli sama ajatus mieleen kuin Saranthalla: miksi sadepäivänä pitäisi tehdä jotain erikoista? Jouduin miettimään hetken, että onko aurinkoisessa päivässä ja sateessa eroa. Ja onhan niillä. Kaikki päivät on tietokoneella, mutta sadepäivänä siitä ei tarvitse potea huonoa omatuntoa ;)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #9 : 18.Kesäkuu 2012, 22:13 » |
|
Jos sattuu olemaan lomalla tai erityisesti suunnitellut ulkotekemistä, toki sade voi sotkea suunnitelmia. Mun normaalin arjen töihin/yliopistolle-rutiinia sade ei sotke paitsi nostattamalla korkeintaan vitutuskerrointa. Nyt kirjoitan tätä lomalta Lapista, ja täällä olen taas huomannut, että kyllä se sade vaikuttaa: maastoon ei viitsi lähteä, jos taivas näyttää turhan harmaalta, mutta toisaalta autoilu Norjaan sateessa onnistuu vallan mainiosti.
Teetä ja kirjoja tulee kulutettua niin sateella kuin paisteellakin, jos vain on vapaata eikä akuuttia tiskivuorta odottamassa (ja joskus silloinkin, köhköh).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
Prosper
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #10 : 26.Kesäkuu 2012, 13:06 » |
|
Olisi kiva sanoa että lueskelen turvallisesti kirjaa vällyjen alla mummon kutomat villasukat jalassa ja kissa jalkopäässä kehräämässä, mutta en tiedä olisiko se kovinkaan totuuden mukaista; juuri eilen lenkkeilin 2h kaatosateessa ja sitten menin likomärkänä kirjastoon.  Olihan siinä jotain hauskaa, mutta litimärkänä on aika hankala kävellä eteenpäin tai pystyä keskittymään etsimään haluamiaan kirjoja kirjaston sekavista hyllyistä.  Mutta oli se kuitenkin sen arvoista! Tykkään kyllä kävellä sateessa, siinä on oma elementtinsä ja ihmisiä on vähemmän liikkeellä (paitsi niitä rämäpäitä jotka juuri siinä säässä mieluiten lenkille lähtevät kuten minä!  ) Yleisellä synkällä ja inhalla säällä mökötän sisällä. Tulen huonotuuliseksi vammaisesta säästä. On inhottavaa olla kesällä kahdentoista aikaan liikkeellä ja taivasta katsoessa näyttää siltä kuin kello olisi viisi tai kuusi. Vähän kyllä on ärsyttänyt tämä sateinen kesä, yhtään kunnon hellettä en vielä ole kokenut. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #11 : 29.Heinäkuu 2012, 19:24 » |
|
En ymmärrä miksi sadepäivät muka millään tavalla poikkeavat muista päivistä. Meilläpäin ei ainakaan juuri sää ole ongelma (paitsi kamalat helteet, joita emme voi sietää!) oli ulkona sitten –45 astetta pakkasta tai tuli siellä sitten vettä kuin saavista kaatamalla, meitä se ei ole koskaan haitannut. Patikkalenkki tai pyöräily ei todellakaan sään takia esty! Itse asiassa, mieluummin sitä pyöräilemäänkin kaatosateella lähtee kuin kamalassa, paahtavassa helteessä, missä ei jaksa mitään tehdä -.-’ Eli tähän on hieman hankala vastata; kaikkea? Mitä tahansa? Voi lukea kirjaa, käydä lenkillä, mennä jonkun luo kylään, oikeastaan se on ihan sama. Varusteista ja asenteesta se on kiinni, eikä säästä! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
|