Keskustelut
touko 26
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• chocolate
  • Iivari
  • Dyn
  • Zisatto
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 36 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Kesäprojekti 2013 - ideointitopicDyn21 vastaustaklo 23:47
4.6.2012Dyn1 vastausklo 23:36
Suokki 29.6.2013Elthadora4 vastaustaklo 23:04
Valkeiden ruusujen puutarhaFates3 vastaustaklo 22:34
Runo suoraan sydämestä: VirvoitusFates4 vastaustaklo 22:30
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskustelujen puutteesta  (Luettu 1850 kertaa)
Raimu
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #20 : 18.Heinäkuu 2012, 20:57 »

Mitä chattipyyntöön tulee, onko IRC-kanavassamme jokin perustavanlaatuinen ongelma? Onko menetelmä vanhanaikaistunut?
tallennettu

I love you for the books you read
Tapsa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #21 : 18.Heinäkuu 2012, 20:58 »

Olemme ylläpidossa päättäneet, että on OK(!) perustaa uusia topikkeja aiheista, jotka ovat jo olemassa.

!!!

Joskushan meillä on sellainen ollut, mutta tämä riippuu täysin Darkista ja siitä kuinka iso kansalaisliike aiheesta saadaan ;)

Toisekseen ole kyllä miettinyt, että 4chanin tapainen usein historiansa pyhkivä osa-alue voisi olla kiva keveään kanssa käymiseen.

Kannatetaan! Pieni chat-ruutu jossain tuolla alhaalla taikka jutustelutyyppinen keskusteluosio olisi hieno ja osallistuisin siihen. Pelkkä yksittäinen chat-topic myös varmaan ajaisi jokseenkin saman asian, mutta olisi aika raskas pitemmän päälle.

edit// No, se irc on kuitenkin foorumin ulkopuolella, ja ei siellä oo paljon muuta kuin linkitystä.
tallennettu

Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #22 : 18.Heinäkuu 2012, 21:56 »

Lainaus käyttäjältä: Tapsa
Pieni chat-ruutu jossain tuolla alhaalla taikka jutustelutyyppinen keskusteluosio olisi hieno ja osallistuisin siihen.

Näen jo tämän... Risingshadow haastaa Facebookin.

Lainaus käyttäjältä: Tapsa
No, se irc on kuitenkin foorumin ulkopuolella, ja ei siellä oo paljon muuta kuin linkitystä.

Itse asiassa siellä keskustellaan yllättävänkin paljon. Vai koska viimeksi kokeilit? Iskee silmää
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Ara
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #23 : 18.Heinäkuu 2012, 21:57 »

Rising'n suht vanhana(4vuotta), mutta keskusteluosion uutena käyttäjänä(2kk), kannatan kyllä Tapsaa. Chat-puoli olisi, varsinkin uusille, helpoin ja vaivattomin tapa liittyä mukaan keskusteluihin. Sillä topiceihin kirjoittaminen vaatii perehtymistä moniin muihin topiceihin, kuin vain siihen mihin aikoo osallistua.

Myös lupa uusien topicien avaaminen vanhoista aiheista on helpotus, sillä me uusi-vanhat ja uudet käyttäjät emme tiedä mistä kaikeasta on topic jo mahdollisesti luotu, eikä minulla ainakaan aika tai kärsivällisyys riitä kaikkien jo käytyjen keskustelujen edes pintapuoliseen silmäilyyn.
tallennettu

Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #24 : 18.Heinäkuu 2012, 22:26 »

Istun kyllä kiltisti Risingin irkkikannulla illat - saa tulla moikkaamaan -, mutta itse asiassa chat kuulostaisi aika hauskalta. Sinne luulisi olevan monella varsin pieni kynnys vilkaista, ja tulisi vaihdettua sana tai pari niin monien sellaistenkin käyttäjien kanssa, joiden nimiä näkee vain topiceissa ja/tai keitä paikalla -listassa. On niin monia käyttäjiä, jotka tunnen tuttavikseni mutta joiden kanssa en ole puhunut ikinä. Muinaisina aikoina asia korjattiin kinuamalla meseosoite, mutta se tuntuu olleen jossain eri elämässä se.

Mitä tulee foorumin keskustelujen normaaliin luonteeseen, niin olen varsin tottunut tällaiseen "bloggailuun". Olen sentään syntynyt ja kasvanut Risingilla, minkä lisäksi en edes tykkää väittelystä; varmaankin siksi, että otan nokkiini nopeasti. :P Tykkään enemmän sellaisesta erittäin kiltissä hengessä toteutetusta viestittelystä, jossa otsikon mukaisesta aiheesta tuodaan yhä vaan enemmän uusia näkökulmia esille ja kehitellään ajatuksia eteenpäin. Sellaiseksi moni blogaustopicikin osaa kääntyä, jos aiheessa sattuu olemaan pureksittavaakin. Kieltämättä sellaiset ovat yhä harvemmassa, kun niin moni vanha aihekin on pureksittu läpi. Ehkä aivan perustavanlaatuisista aiheista pitäisi suorastaan järjestään laittaa uusia topiceja pystyyn?
tallennettu
Skie
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 19.Heinäkuu 2012, 01:02 »

Mulle Rising on oikea rentoutumispaikka, olen suurimmaksi osaksi aina tykkäillyt tämän paikan moderointilinjasta (ja herran jestas, onhan täällä roikuttu jo aika lailla tasan 9 vuotta). Huojentavaa lukea keskusteluketjuja joissa ei mennä sinne Suomi24- tasolle. Toisaalta olen kyllä järjettömän laiska kommentoija, varsinkaan mihinkään vakavampaan aiheeseen en yleensä puutu, mutta sisäinen stalkkerini kyllä rakastaa lukea ketjuja ja muiden mielipiteitä asiaan kuin asiaan... Joten oikeastaan olen juuri niitä ihmisiä jota voi syyttää keskustelun puutteesta. Ja jostain kumman syystä ajattelen että jos olen viisi vuotta sitten vastannut johonkin aiheeseen, ei mulla voi olla nyt mitään uutta sanottavaa asiaan.

En tosin käytä oikeastaan mitään muita keskustelupalstoja, joten mulla ei oikeasti ole hajuakaan siitä millaista väkeä muilla palstoilla liikkuu ja millaista käytöstä niillä sallitaan.
tallennettu

Add oil la!
Chiad
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #26 : 22.Heinäkuu 2012, 21:17 »

Risingilla saattaa olla vielä painolastina useampien takavuosien yksi tai kaksi myrskyisämpää tilannetta, joissa parin (?) moden ja muutaman käyttäjän sukset menivät pahasti ristiin keskenään --. Ainakin päätellen siitä, että moni vanha ja puhelias käyttäjä käy nykyään vain lukemassa, mutta ei ole enää aikoihin osallistunut keskusteluihin. Se on sääli, sillä itse pidin näistä veikoista  Surullinen
Saanko antaa toisenlaisia, yhteiskuntatieteellisiä ehdotuksia sille, miksi keskustelut ovat vähentyneet Risingissä? :) Voi mennä vähän aiheen ohi tai yli, mutta...

Ensinnäkin, Rising on konseptiltaan suhteellisen spesifi foorumi: scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittyvä. Silloin kun Rising koki kultakautensa - ja kyllä, käytän imperfektiä, mutten pessimistisesti - ja keskustelut kävivät kuumana, myös fantasia- ja scifikirjallisuus vietti alakulttuurina kukoistuskauttaan. (Nykyään taitaa olla pinnalla manga/anime tms.?) Täytyy siis ottaa huomioon sosiokulttuurinen aika, jolloin Risingissa käytiin ja keskusteltiin vilkkaasti.

Toiseksi, uskallan väittää, että se ennen-niin-aktiivinen käyttäjä- ja keskustelijakunta elää tällä hetkellä sellaista elämänvaihetta, johon Rising ei ”mahdu” - itselleni on käynyt näin, ikävä kyllä. Suurehko osa silloisista aktiivikävijöistä oli aika nuoria, yläaste- eiku yläkoulu- ja lukioiässä. Monilla on alkanut esim. korkeakouluopinnot tai "oikeat" työt, perhettä on ehkä alettu perustamaan jne. Vaikka Risingin aihe- ja ilmapiiri olisikin edelleen lähellä sydäntä, sille ei ole yhtä lailla aikaa.

Toisin sanoen: älkää modet ja muut aktiivikävijät murehtiko sitä, ovatko "tiukat" moderointisäännöt tai "vääränlaiset" keskustelufoorumit ne ainoat tekijät, jotka ovat voineet karkottaa keskustelijoita - syyt voivat olla huomattavasti moninaisempia. Ja kaksi edellä mainittua näkökulmaa ovat vain pieni osa muista mahdollisista syistä.

Mutta: jatkakaa vain Risingin parannusehdotusten heittelyä! Tämä minun viestini oli vain tällainen teoreettinen väliheitto...
tallennettu
Ara
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #27 : 23.Heinäkuu 2012, 12:10 »

Lainaus
Kirjoittanut: Chiad
Toisin sanoen: älkää modet ja muut aktiivikävijät murehtiko sitä, ovatko "tiukat" moderointisäännöt tai "vääränlaiset" keskustelufoorumit ne ainoat tekijät, jotka ovat voineet karkottaa keskustelijoita - syyt voivat olla huomattavasti moninaisempia.

Todella hyvä huomio.
tallennettu

Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
haplotus
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 23.Heinäkuu 2012, 19:48 »

(Nykyään taitaa olla pinnalla manga/anime tms.?)

Sivumennen sanoen, näistäkin on pinnalla olon aika ajanut ohi. Näkyy muun muassa kustantajien karsiutumisena. Ja käykääpä aihepiirin foorumeilla - niillä on paljon kuolleempaa kuin täällä Risingissa. Harvoin tulee enää kirjauduttua noille sivuille.

Toiseksi, uskallan väittää, että se ennen-niin-aktiivinen käyttäjä- ja keskustelijakunta elää tällä hetkellä sellaista elämänvaihetta, johon Rising ei ”mahdu” - itselleni on käynyt näin, ikävä kyllä. Suurehko osa silloisista aktiivikävijöistä oli aika nuoria, yläaste- eiku yläkoulu- ja lukioiässä. Monilla on alkanut esim. korkeakouluopinnot tai "oikeat" työt, perhettä on ehkä alettu perustamaan jne. Vaikka Risingin aihe- ja ilmapiiri olisikin edelleen lähellä sydäntä, sille ei ole yhtä lailla aikaa.

En ole koskaan ollut Risingissa kovinkaan aktiivinen. Suurin osa viesteistänikin johtuu satuta/paranna-peleistä joihin on helppo osallistua puhelimella. Pidempiä viestejä puhelimella ei kuitenkaan viitsi kirjoitella, joten vaikka foorumia luenkin en niinkään kirjoittele koska silloin ei ole aikaa tai mahdollisuutta kun huvittaisi kirjoittaa. Syyt ovat juurikin yllä mainittujen joukosta suoraan. Harmi, mutta muut jutut tulevat edelle.

Olihan se erikoista silloin aikanaan kun Risingiin törmäämiseni jälkeen koitin löytää tänne Googlen avulla uudestaan. Hakutulosten joukossa oli Suomi24:n keskustelu jossa paikan moderoinnin tasoa haukuttiin surutta. Olin ällikällä lyöty sellaisesta kirjoittelusta.
tallennettu
Jewel
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 23.Heinäkuu 2012, 20:20 »

Eiköhän meistä monelle suurin syy vetäytymiseen ole juuri elämän muuttuminen.

Olin aikanaan täällä hyvinkin aktiivinen, ja Rising merkitsi minulle pakopaikkaa opintojen loppuvaiheen ja gradunteon tylsyydestä, kiinnostavia keskusteluja ja yhteyttä toisiin ihmisiin aikana, jolloin lapset olivat pieniä ja elämä pyöri enimmäkseen kotiympyröissä.

Nyt työssäkäyvänä ja jälleen ulkomaailmaan suuntautuneena en yksinkertaisesti ehdi, jaksa enkä haluakaan roikkua koneella tuntikausia. Käyn toki täälläkin säännöllisesti tutkimassa uutuus- ja tulossa olevia kirjoja sekä vilkaisemassa keskusteluja, mutta harvemmin tulen itse kommentoineeksi mitään. Ja kuinkahan paljon Risingin keskustelujen hiljenemiseen on vaikuttanut Facebook, sen koukuttavuus ja päivityskulttuuri? Itsekin hapuilen täällä joskus automaattisesti tykkää-nappia.

Moderointi on täällä ollut aina asiallista ja tarkoituksenmukaista, ja minun silmissäni se on ollut foorumille nimenomaan kunniaksi.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #30 : 23.Heinäkuu 2012, 20:49 »

Lainaus käyttäjältä: Chiad
Suurehko osa silloisista aktiivikävijöistä oli aika nuoria, yläaste- eiku yläkoulu- ja lukioiässä. Monilla on alkanut esim. korkeakouluopinnot tai "oikeat" työt, perhettä on ehkä alettu perustamaan jne. Vaikka Risingin aihe- ja ilmapiiri olisikin edelleen lähellä sydäntä, sille ei ole yhtä lailla aikaa.

Heh. Mulla se aktiivisuus (kaikilla foorumeilla) alkoi nimenomaan opiskeluiden päätyttyä ja kokopäiväiseen työskentelyyn vaihdettua, kun aikaa alkoi löytyä kattoon syleksimisellekin  Näyttää kieltä

Lainaus käyttäjältä: haplotus
Hakutulosten joukossa oli Suomi24:n keskustelu jossa paikan moderoinnin tasoa haukuttiin surutta. Olin ällikällä lyöty sellaisesta kirjoittelusta.

Joo. Mä muistan sen pellen. En tainnut olla Risingissä vielä mukana sen aikana, mutta kaverin purkautumiseen ihan kaikkialla ei tosiaan voinut olla kiinnittämättä huomiota - pahassa mielessä.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 23.Heinäkuu 2012, 21:05 »

Lainaus käyttäjältä: Rasimus
Mulla se aktiivisuus (kaikilla foorumeilla) alkoi nimenomaan opiskeluiden päätyttyä ja kokopäiväiseen työskentelyyn vaihdettua, kun aikaa alkoi löytyä kattoon syleksimisellekin

Mistä voidaan ehkä vetää johtopäätös, että Risingin uusi kultakausi on vielä edessä, kunhan nykyiset korkeakouluopiskelijat siirtyvät työelämään. Näyttää kieltä

Lainaus käyttäjältä: Rasimus
Joo. Mä muistan sen pellen. En tainnut olla Risingissä vielä mukana sen aikana, mutta kaverin purkautumiseen ihan kaikkialla ei tosiaan voinut olla kiinnittämättä huomiota - pahassa mielessä.

Kyseisellä tyypillä oli itsellään päässä vikaa, siis ihan oikeasti. Hyvä puoli siinäkin sopassa, että kyseisen Suomi24-avautumisen lukeneista ihan ok tyypeistä muutama liittyi Risingiin ja jäikin paikan päälle. Eli ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin. :D
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Nafisan
Kriitikko
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 23.Heinäkuu 2012, 21:26 »

(Nykyään taitaa olla pinnalla manga/anime tms.?)

Sivumennen sanoen, näistäkin on pinnalla olon aika ajanut ohi.

Ajattelin ihan samaa. Suomessa nämä vaiheet menevät nopeasti ohi, siis valtaväetössä, aktiiveksi jäävät vain asiasta oikeasti kiinnostuneet sekä ne, jotka eivät seuraa pintamuoteja. (Esim. allekirjoittaneella nousee aina niskakarvat pystyyn, jos jotain kirjaa kehutaan joka paikassa. En pidä liian paljon suosiota saavista teoksista, Potterit ja Twiligtit muiden muassa.)

Itse liityin Risingiin vasta kun olin opiskellut yliopistossa jo vuoden, eli olin 22 silloin. Täällä on ollut kyllä todella laadukasta keskustelua ja keskustelukumppaneita, vaikka aina ei kauheasti dialogia synnykään, enemminkin yksittäisiä puheenvuoroja samasta aiheesta.

Olen ehkä maininnut aiemminkin, että olen sangen puhelias tosielämässä ja täälläkin olen omasta mielestäni kirjoitellut jonkin verran. En siis muilla foorumeilla keskustele ollenkaan. Uusimmat kommentit ja aiheet tulee aina katsottua, vaikka ei olisikaan enää muuta/uutta sanottavaa. Yritän aina kommentoimalla sanoa jotain lisää, sillä olisihan se aivan turhaa sanoa samaa saiaa useampaan kertaan. (Tästä fb-peukkutoiminto onkin hyvä.)
tallennettu

"Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina." - Kahlil Gibran
Morgan Blood
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #33 : 23.Heinäkuu 2012, 23:00 »

Sen verran tahdon osallistua keskusteluun, että minua ilahduttaa Leirinuotion kommentoinnin palaaminen. Monilla teksteillä on useampia palautteita. Painetta saada asiantunteva palaute on kevennetty, joka on vain hyvä sillä internetfoorumien kommentoinnin on minusta oltava viihdyttävää eikä hiki hatussa puurtamista.. ja toki kirjoittajat arvostavat sitä, että kommentoidaan, vaikka joka kerralla ei saisikaan kirjallisuuskritiikkiä sanan parhaassa muodossa.

Henkilökohtaisella tasolla taas arkeni on melko kiireistä opiskelujen, taidetouhujen ja ystävien vuoksi. Seikat jotka vähentävät omaa aktiivisuuttani.
tallennettu

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
Echramath
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #34 : 24.Heinäkuu 2012, 21:15 »

Olin joissain säikeissä havainnoivinani jopa sellaista, että ketjuun oli postattu, vaikkei sitä oltu siihen asti luettu kokonaan – tämä olisi kumminkin olennainen juttu, jos ketju on semmoinen oikea keskusteluketju eikä PYF-tyyppinen. Sitten käydään samoja asioita uudelleen. Älkää tehkö sillä tavalla. (En nyt osoittele mitään esimerkkejä, kun aina on mahdollista, että ymmärsin vain jotain väärin.)

Something Awfulissa oli hauska ketju sotahistoriasta (no, aiheeseen nähden hauska). Sinne tuli väkeä kesken kaiken, ehkä ymmärrettävää kun sivuja on satoja (minä tosin luin ne kaikki), mutta jossain vaiheessa topicciinkin oli lisättävä, että kyllä, olemme jo kuulleet puolalaisesta sotilaskarhusta. (Sellainen on ollut olemassa)
tallennettu

What, are you a slubberdegullion? Are you a bashi-bazouk or something? Who the hell do you think I am? I'm the goddamn Haddock.
Karajishi
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 24.Heinäkuu 2012, 21:23 »

Sen verran tahdon osallistua keskusteluun, että minua ilahduttaa Leirinuotion kommentoinnin palaaminen. Monilla teksteillä on useampia palautteita. Painetta saada asiantunteva palaute on kevennetty, joka on vain hyvä sillä internetfoorumien kommentoinnin on minusta oltava viihdyttävää eikä hiki hatussa puurtamista.. ja toki kirjoittajat arvostavat sitä, että kommentoidaan, vaikka joka kerralla ei saisikaan kirjallisuuskritiikkiä sanan parhaassa muodossa.

Itse ainakin olen huomannut, että toisen näkökulmasta katsottuna huomaa paljon paremmin omat viat ja myös hyvätkin puolet. Palautteen anto taas on asia erikseen – suurimmallakaan osalla ei ole aikaa lukea toisten kirjoituksia ja viettää iltapäivä niitä kommentoiden, mutta sitten taas on inhottavaa ellei tekstiinsä saa kommenttia… Sekavaa, tiedetään. Kaipa tämä vain ilmaisi täydellisen keskustelukyvyttömyyteni, mutta samaa mieltä ollaan, kommenttien lisääntyminen on hyvä juttu… jos joskus olisi vain aikaa kommentoida ^^’
tallennettu

''My dreams are there where my heart belongs..''
Sarantha
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 24.Heinäkuu 2012, 22:14 »

Lainaus
Suurehko osa silloisista aktiivikävijöistä oli aika nuoria, yläaste- eiku yläkoulu- ja lukioiässä. Monilla on alkanut esim. korkeakouluopinnot tai "oikeat" työt, perhettä on ehkä alettu perustamaan jne. Vaikka Risingin aihe- ja ilmapiiri olisikin edelleen lähellä sydäntä, sille ei ole yhtä lailla aikaa.

Minun mielestäni on ihan luonnollista, että Rising-aktiivisuus vähenee elämänmuutosten myötä. Itse uskon kuitenkin, että siinä on pohjimmiltaan kyse nimenomaan kiinnostuksesta ja sen vähenemisestä, ei niinkään itsessään kiireestä. Oikeastihan ihminen yleensä kuitenkin löytää aikaa niille asioille jotka kaikkein eniten kiinnostavat, varsinkin kun kyse on netinkäyttämisen kaltaisesta aktiviteetista jota voi tehdä missä ja milloin vain ilman suurta rahallista panostusta. Kaikkihan me tunnemme tämän kuvion erilaisista nuoruutemme harrastuksista, muualtakin kuin Risingilta. Oli kyseessä mikä tahansa nuorten ihmisten suosima aktiviteetti, usein käy niin että aikanaan yhdeksän kymmenestä hylkää tämän harrastuksen, koska tilalle tulee aikuistumisen myötä muuta kiinnostavampaa. Kun taas puolestaan ne muutamat jotka jatkavat, löytävän harrastukselleen aikaa lähes missä tahansa elämäntilanteessa. Kyse on  priorisoinnista.

Kuitenkaan siinä ei ole mitään pahaa, jos joku ei enää elämäntilanteen muututtua enää jaksa innostua Risingilla pyörimisestä samalla tavalla kuin ennen, se on vain elämää. Joskus vain nuo "kyllähän minä muuten, mutta kun yliopisto" -tyyppiset selitykset saavat oman olon tuntumaan vähän sellaiselta, että olenko jotenkin poikkeuksellisen elämätön nörtti, kun itse edelleen jaksan aina vain käydä täällä, vaikka esimerkiksi olenkin tällä hetkellä täysipäiväisesti työelämässä ja teen lisätutkintoa samaan aikaan. En ole koskaan kokenut vaikeaksi löytää aikaa foorumilla piipahtamiselle, jos tosissani olen halunnut. On ollut kyllä myös kausia, jolloin Rising on tuntunut lähinnä vanhan elämän jäänteeltä ja jonkinlaiselta velvollisuudelta joka suoritetaan totutusti, ja niinä kausina olen sitten vastaavasti käynyt täällä vähemmän. Mutta olen aina palannut, ja tehnyt sen ennen kaikkea siksi, että olen halunnut.

(Esimerkiksi nyt voisin käyttää aikani paremminkin esimerkiksi lukemalla kirjaa nimeltä Cognitive-behavioral therapy for anxiety disorders, mutta kappas vaan, kulutin juuri yli puoli tuntia siihen että kirjoitin Risingille viestin, jossa on loppujen lopuksi hyvin vähän asiaa viestin kirjoittamiseen käytettyyn aikaan nähden).
tallennettu

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Karajishi
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 24.Heinäkuu 2012, 22:23 »

Lainaus
On ollut kyllä myös kausia, jolloin Rising on tuntunut lähinnä vanhan elämän jäänteeltä ja jonkinlaiselta velvollisuudelta joka suoritetaan totutusti, ja niinä kausina olen sitten vastaavasti käynyt täällä vähemmän. Mutta olen aina palannut, ja tehnyt sen ennen kaikkea siksi, että olen halunnut.

Tuo juuri on omakin ongelmani ja ainainen sellainen. Vaikka kuinka pitäisikin jostain asiasta ja todella odottaisi päivän päätteeksi pääsevänsä käväisemään nyt vaikka esim. risingissä, saa hyvinkin pian huomata sen olevan vain velvollisuus eikä viihdyke vapaa-ajalle, joka sen kuuluisi olla. Toisinaan se on ärsyttävää, kun suunnittelet aamulla päivääsi, niin jo silloin saa huomata kuinka paljon aikaa kuluttaakaan sellaisiin harrastuksiin/ajanvietteisiin, joista on muodostunut vain velvollisuus.

Tai sitten toinen ongelma; pakosta käyminen. Jos on esim. osallistunut jonnekin roolipeliin tai muulle keskustelusivulle, itselläni ei ainakaan ylpeys anna periksi luovuttaa, vaikka silloin aikaa jäisi huomattavasti muuhunkin kuin netissä pyörimiseen.
tallennettu

''My dreams are there where my heart belongs..''
Sarantha
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 24.Heinäkuu 2012, 22:29 »

Mulle Rising ei varmaan muuten koskaan olisi mikään velvollisuus, mutta koska olen moderaattori, olen kokenut että minun täytyy käydä täällä vähintään muutaman päivän välein vilkaisemassa ainakin "omat" alueeni läpi jos ei muuta. Luulen, että jos en olisi moderaattori, täällä käymiseeni olisi tullut huomattavasti pidempiä taukoja joissakin elämänvaiheissa.

Muusta elämästä tunnistan kyllä tuon velvollisuus-ajattelun siinä merkityksessä jota tarkoittanet (koiran kanssa harrastaminen... *huokaus*). Mutta se menisi offiksi, joten eipä siitä sen enempiä.
tallennettu

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 25.Heinäkuu 2012, 00:24 »

Olin joissain säikeissä havainnoivinani jopa sellaista, että ketjuun oli postattu, vaikkei sitä oltu siihen asti luettu kokonaan ... Sitten käydään samoja asioita uudelleen.

Sanoitkin heti tämän jälkeen sen olennaisen puolustuksen tuolle.

On tosiaankin epärealistista odottaa jonkun lukevan parikymmentä aikaisempaa sivua, jos viimeisin sivu sisältää sen olennaisen asian johon haluaa kommentoida. Itseasiassa mä odotan että vain pari ensimmäistä sivua ja pari viimeisintä sivua keskustelusta on luettuna. Jos jokin jo käsitelty asia ponnahtaa sitkeästi esiin eikä sitä haluta uudestaan pureskella, niin voi kohteliaasti kommentoida, että "mä käsittelin ton asian tässä ketjussa aikaisemmin siitä-ja-siitä viestistä alkaen. Lue se ja palaa sitten asiaan".

Sitäpaitsi jotkut aiheet vain ovat sellaisia, että on foorumia hengissäpitävää antaa sen unohtua, jotta uudet ihmiset voisivat palata keskustelemaan uudestaan ihan samoista asioista ja tuntea että foorumi on elossa ja siellä on mielenkiintoista juttua.
« Viimeksi muokattu: 25.Heinäkuu 2012, 00:30 kirjoittanut Rasimus » tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut