Keskustelut
touko 23
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dyn
  • Iivari
Yhteensä paikalla:
  • 2 käyttäjää
  • 34 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Mitä opit tänään?Hiistu183 vastaustaklo 23:12
Mitä opiskelet/ harkitset joskus opiskelevasi?Siipis362 vastaustaklo 21:11
Nimien keksiminen tarinaanVMN14 vastaustaklo 19:47
Free Energytnjrp18 vastaustaklo 14:00
Kesän ja syksyn 2013 kirjatKeeper43 vastaustaklo 13:05
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskustelujen puutteesta  (Luettu 1842 kertaa)
Sarantha
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 25.Heinäkuu 2012, 00:47 »

Lainaus
Sitäpaitsi jotkut aiheet vain ovat sellaisia, että on foorumia hengissäpitävää antaa sen unohtua, jotta uudet ihmiset voisivat palata keskustelemaan uudestaan ihan samoista asioista ja tuntea että foorumi on elossa ja siellä on mielenkiintoista juttua.

Juuri tämän vuoksi minun mielestäni on hyvä, että me olemme päättäneet sallia jo olemassaolevian, mutta vuosia sitten läpikäytyjen keskustelunaiheiden aloittamisen uudestaan uusien topikkien muodossa. Olisi hiukan kohtuutonta vaatia, että ihmisten täytyisi toisaalta sekä jatkaa orjallisesti samoja kymmensivuisia joskus vuonna 2007 perustettuja topikkeja kun haluavat keskustella aiheesta X, että myös lukea kaikki edeltävät viestit ja kirjoittaa oma viesti vain, jos on aiheeseen jotain olennaista uutta kommentoitavaa. Tai voidaanhan sitä vaatia, mutta silloin tulee eteen tuo foorumin hengissäpysymisongelma.

(Tosin, meidän pitäisi varmaan joskus ihan virallisesti ja muuallakin kuin sivumennen tässä keskustelussa infota käyttäjille, että tällainen periaatteellinen pieni linjauksenmuutos on tehty...)
tallennettu

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut.
Ja kaiken minkä kykenet, se tee
kuin oisi se viimeinen tekosi
näkyvän valon maailmassa."
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #41 : 25.Heinäkuu 2012, 22:11 »

Joo, meidän pitäisi pitää enemmän meteliä siitä, että uudet tuoreet aloitukset vanhoista aiheista ovat tervetulleita :) (tai pitäisiköhän käydä vain lukitsemassa roppakaupalla vanhoja topikkeja...)
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #42 : 25.Heinäkuu 2012, 22:18 »

Lukkohan se hyvältä näyttäisi. "Eikö tästä saa keskustella?"  Näyttää kieltä

Eiköhän tämä ketju ole jo tuota tiedotusta hoitanut. Kunhan vain missään sääntötopeissa ei ole jäänteitä vanhoista sanamuodoista.

(Kuvittelenko mä vaan, vai muuttuiko tämä topi moderointitopiksi?)
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 25.Heinäkuu 2012, 22:27 »

Lainaus käyttäjältä: Rasimus
(Kuvittelenko mä vaan, vai muuttuiko tämä topi moderointitopiksi?)

Ei tietenkään, muuten vaan ketjuun on vastannut enimmäkseen modeja. ;) Mut eikö se kerro meistä, että välitetään ja kuunnellaan pientä käyttäjää?
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Puolikuu
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 31.Heinäkuu 2012, 12:01 »

Minä en itse jaksa kauheasti lukea ketjuja, joissa on nimenomaan vastattu vain aloitusviestiin ja jotka ovat täynnä yksittäistä listausta. Ei sillä että osoittaisin ketään käyttäjää tässä sormella, mutta yksityiskohtaiset kuvaukset ilman yleisempää pohdintaa aiheesta saavat äkkiä aikaan informaatioähkyn, ainakin jos alkaa lukemaan ketjun ollessa jo pitkällä. Esimerkiksi Tavernassa on kuitenkin mielestäni todella interaktiivistakin keskustelua, jota on mukava seurata vaikkei itse siihen osallistuisikaan.

Muistan hyvin millainen moderointipolitiikka oli vielä vanhan foorumin puolella ja silloin kun itse olin vielä uusi käyttäjä. Koska olin aika nuori ja epävarma, minua suorastaan pelotti välillä kirjoittaa, varsinkin kun katsoi millä tavalla jotkut muut joutuivat moderoinnin kynsiin.. keskustelun taso on varmasti korkeampi kuin monilla muilla foorumeilla, mutta ikävää niille, joille on jäänyt jotain traumoja. Kun on itse vähän vanhempi ja on ison osan aktiivikäyttäjistä tavannut (ja todennut etteivät ne niin pelottavia ole vaan ihan kilttejäkin) tuntuu rennommalta kirjoittaa. Voi olla että uudet käyttäjät kokevat itsensä helposti ei-tervetulleiksi jos lyödään heti ensiksi listaus laatuvaatimuksista eteen. Asiaa ei helpota se, jos modet/adminit itse kirjoittavat lyhyitä yhden virkkeen viestejä. Iskee silmää

Oikeastihan ihminen yleensä kuitenkin löytää aikaa niille asioille jotka kaikkein eniten kiinnostavat, varsinkin kun kyse on netinkäyttämisen kaltaisesta aktiviteetista jota voi tehdä missä ja milloin vain ilman suurta rahallista panostusta.

Olen tässä asiassa ihan samaa mieltä ja en tiedä miksi tarvitisi tuntea huonoa omatuntoa oman foorumiaktiivisuuden vähemisestä. Ehkä tuntuu jotenkin karulta huomata, että jokin joskus todella tärkeä asia ei enää olekaan niin merkittävä elämässä. Minä olen välillä ollut pitkiä aikoja käymättä täällä ollenkaan, mutta jos jotain kirjoitan, en tee sitä velvollisuudentunnosta tai palatakseni ajassa taaksepäin.
tallennettu

Is all that we see or seem
But a dream within a dream
Chiad
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #45 : 02.Elokuu 2012, 20:03 »

Itse uskon kuitenkin, että siinä on pohjimmiltaan kyse nimenomaan kiinnostuksesta ja sen vähenemisestä, ei niinkään itsessään kiireestä. [--] Kyse on priorisoinnista.

[--] Joskus vain nuo "kyllähän minä muuten, mutta kun yliopisto" -tyyppiset selitykset saavat oman olon tuntumaan vähän sellaiselta, että olenko jotenkin poikkeuksellisen elämätön nörtti, kun itse edelleen jaksan aina vain käydä täällä, vaikka esimerkiksi olenkin tällä hetkellä täysipäiväisesti työelämässä ja teen lisätutkintoa samaan aikaan.

Kenties sinä kuulut niihin onnellisiin ihmisiin, jotka osaavat luoda sellaisen joustavan aikataulun, joka mahdollistaa monien erilaisten asioiden tekemisen ilman hirveää stressiä. :) Itse en pysty tekemään montaa tärkeää asiaa esim. yhden päivän aikana, koska tykkään tehdä asiat mahdollisimman perinpohjaisesti - myös Risingiin kirjoittamiset. Kenties pitäisi madaltaa omaa henkilökohtaista kynnystä, jotta tulisi kirjoiteltua Risingiin useammin?

Ja toki on kyse motivaatiosta: tällä hetkellä Rising on karsiutunut lähes aktiviteettieni ulkopuolelle, kun tilalle on tullut kiintoisa uranäkymä ja ihmissuhteiden uudelleenmuotoutumisia. Kuten sanoit, kaikki on kiinni priorisoinnista. Minun kohdallani on kuitenkin kyse myös siitä, että teen asiat joskus turhankin suurella intensiteetillä. Esimerkiksi luen aina tunnollisesti viestiketjut läpi ja kirjoitan viestejä mahdollisimman harkiten, ja se vie turkasesti aikaa. (Tätäkin viestiä olen rakennellut kohta 20 minuuttia.) Toisaalta juuri se luo mielekkyyden tunteen Risingissa kirjoittelemiselle - tai mille tahansa kirjoittelemiselle. Voi, tätä elämisen hankaluutta.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut