Keskustelut
touko 23
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Hiistu
  • Tiuku
  • Iivari
  • Echramath
  • Dark.princess
  • Zisatto
  • Metusalem
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 48 vierasta

Lähetä sivu

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pätkäset: Pidä kiinni & Olet kaikki mitä tahdon  (Luettu 116 kertaa)
Fates
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 17.Joulukuu 2012, 18:40 »

Tälläista rakkausfiilistelyä väliin. Ensimmäisen tekstin laulunsanat ovat All i want for christmas is you- kappaleesta, eivätkä siis minun. Toisen tekstin laulunsanat ovat Johanna Kurkelan kappaleesta Oothan tässä vielä huomenna, eivät nekään minun. Halusin laittaa kummankin tekstin samaan aiheeseen, sillä ne ovat kovin lyhyitä, eivätkä kai edes kokonaisia novelleja. Olen kiitollinen kommenteista.

--------------------------------------------------------

Olet kaikki mitä tahdon

Mustia, kiharia hiussuortuvia roikkui kasvoillasi. Kasvojani hyväilevät sormesi tuoksuivat tupakalle. Tummasti rajatut utuiset silmät jotka maistelivat minua. Hämärähkössä olohuoneessa tuoksui sinulta. Ja rakkaudelta. Ja joululta. Istuin sinun kyljessäsi jouluvalojen loisteessa ja sinä syötit minulle suklaata joululaulujen soidessa talossa. Imaisit sormiesi päitä silmät puoliummessa.

Sait lahjaksi alusvaatteita, hajuvesia, huulipunia, korvakoruja, kaikkea naisellisen turhamaista jota sinä niin kovasti rakastit. Vaikka minä olisin rakastanut ihan mitä vain minulle olisit keksinyt ostaa, sinä halusit ostaa minulle lahjoja joista tiesit, että pitäisin. Kirjoja, suklaata, kashmirneuleen ja huivin.

Sinä nousit seisomaan ja koottuasi olohuoneen pöydältä ruokalautaset, tartuit käteeni. Sinä halusit tanssia ja koska rakastit tanssimista halusit, että myös minä tanssin kanssasi. Koska halusin että olen onnellinen. Pyörähtelimme olohuoneen lattialla ja sinä pidit sormissasi punaviinilasia varoen tiukasti läikyttämästä sitä.

Kellon rientäessä yli puolenyön sinä nostit minut syliisi ja vaikka olit lyhyempi ja kaikinpuolin sirompi, kannoit minut portaita ylos kohti makuuhuonetta. Sinä hymyilit ja sinun silmäsi suorastaan tulvivat puhdasta ja vilpitöntä rakkautta. Minä rakastin joulua ja sinua. Tämä yö ei tehnyt seuraa monille syntisille jotka olivat alkaneet samalla tavalla. Tämä yö oli hellä, tämä yö oli täynnä taikaa. Sinä pidit minusta kiinni ja huokaisit. Ja siihen me nukahdimme, sylikkäin.

There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is...
You

--------------------------------------------------------

Pidä kiinni

Istuin vieressäsi ja katselin keltaisia lehtiä jalkakäytävällä. ''Jos nyt et anna minun mennä, älä päästä irti. Vaikka rukoilisin, anelisin, väittäisin olevani täysin järjissäni, älä tottele. Lupaa pitää minusta kiinni.'' Minä vannotin. Sinä tartuit käsivarsiini takaapäin ja suljit syliisi. Kun päässäni napsahti, sinä pidit lupauksesi. Vaaleat hiukset roikkuivat kasvoillani kosteina, osittain kyyneleistä ja syljestä, osittain ajoittain tihkuavista pisaroista. Vaikka riuhdoin ja rimpuilin, pidit kiinni. Et päästänyt irti vaikka satutin ja uhkailin sinua. Vielä silloinkin kun katulamput olivat jo syttyneet ja oksensin verensekaista nestettä, puolittain istuin, puolittain makasin sylissäsi. Vaikka oksennus valui uudelle valkealle syystakillesi, pidit kiinni ja nojasit päätäsi minun päälakeeni.

Pimeän tultua mä puristan sun kättäs,
oothan tässä vielä huomenna
Sä oothan tässä vielä huomenna

Kun alan vaipua unen ja valveen välitilaan ja ajatukseni hiipuvat, päästät vihdoin irti ja pujotat kätesi vyötärölleni. Nousemme ääneti ja astelemme hitaasti kohti pimeää rivitaloasuntoa. Autat minua riisumaan takin ja kengät. Istutat minut nojatuoliin ja pyyhi läpimällä, kostealla pyyhkeellä kasvoni. Keräät hiukseni kiinni. Olet asetellut ympärilleni huovan ja minulla on ensimmäistä kertaa aikoihin hyvä olla. Tahdot, että saan nukutuksi, joten kahvin sijasta tarjoilet minulle lämpimän kaakaon. Silmissäsi pilkahtelee rakkaus ja lusikka kilahtaa kuppia vasten. Ojennat sen hienoisesti vapiseviin käsiini. Suot itsellesi lämpimän suihkun vasta kun minä olen nukahtanut.

Voisin kuunnella nauruasi soivaa
Kunnes sulaa ikijää tai yö on pysyvää
Kun raakkuu varikset ja syvälle käy multa
Tiedän jossain onnistuin, kun sinuun takerruin
Mitä pidemmälle päivät käy, mä toivon
Et ikuista tää onni on
« Viimeksi muokattu: 17.Joulukuu 2012, 23:04 kirjoittanut Fates » tallennettu

Fates, mustekynien pureskelijanne.
Huoleton
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 17.Joulukuu 2012, 21:29 »

Olisinpa lukenut ensin jälkimmäisen.
Ensimmäinen nimittäin aiheutti kylmiä väreitä ja ahdistutti. Alku ensin hiukan ällötti siirappisuudellaan ja teiniangstisella ehdottomuudellaan. Kuvitelmissani nin teinit perjantaina pikkukännissä puistonlaidalla. Toisessa kappaleessa tarina sai enemmän sairaustarina piirteitä ja alku sai siten aivan erilaisen kehyksen, jolloin yksinjäämisen pelko sai todellisemman kehyksen.
Hyvin sait heräteltyä tunteita.

Toinen teksti oli selkeästi kepeämpi ja vain rakkaudentunnustuksellinen. Jos tarinat olisilukenut toisin päin, voisi niiden kuvitella olevan jatkumo. Näin päin ne eivät vaikuttaneet loogisilta jatkumona. Mielestäni tässä kappaleen sanat olivat hiukan turhahko lisäys.

Lukisin mielelläni lisää juttuja sinulta.
tallennettu
Fates
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 17.Joulukuu 2012, 23:01 »

Oh, kiitos Huoleton. Kirjoittaessani minun ajatuksissani oli (kumpaisessakin tekstissä) aikuiset naiset. Ensimmäisessä tekstissä todellakin ajattelin jonkinlaista sairautta/vikaa päässä. Kumpaakin kirjoittaessa tosiaan ajattelin myös hyvin samankaltaisia hahmoja, tosin eri rooleissa. Laulunsanat on niistä biiseistä, joista sain inspiksen ja musta nää näytti kamalan lyhyiltä ilman niitä, muuten ne tosiaan on aika turhia. Näiden lisäksi multa on täällä toistaiseksi vain yksi teksti nimeltä Koska sinä olet herkkä ja minä olen pimeys. Taidan ottaa huomiostasi kiinni ja vaihtaa tekstit toisin päin.

Kiitos erittäin paljon, kommenttisi on kullanarvoinen!
« Viimeksi muokattu: 17.Joulukuu 2012, 23:11 kirjoittanut Fates » tallennettu

Luinwen
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Varsinais-Suomi
« Vastaus #3 : 18.Joulukuu 2012, 17:31 »

Luen ja kommentoin näitä nyt yksi kerrallaan. Ensin tuo Olet kaikki mitä tahdon -novelli.

Alussa kuvailu oli jotenkin laiskaa. Vähän turhan listanomaista. Loppua kohden kuvailu ja itse tekstikin muuttui paremmaksi. Tässä kohdassa oli liikaa toistoa: "Sinä halusit tanssia ja koska rakastit tanssimista halusit, että myös minä tanssin kanssasi. Koska halusin että olen onnellinen." Sanoja "halusit" ja "tanssia" tuli parissa virkkeessä ihan liian monta peräkkäin. Keksi niille vähän synonyymeja tai kiertoilmauksia.

Muuten erittäin suloinen, tunnelmallinen novelli. Ehkä vähän mieleenpainumaton. Se ei tuonut mitään mullistavaa, mutta oli kuitenkin ihan kiva ja piristävä lukukokemus näin joulun aikaan. :3

Jälkimmäinen novelli, Pidä kiinni, oli tosiaankin ahdistava. Ihanan mystinen myös, koska oikeastaan mitään ei loppujen lopuksi selvinnyt sairaskohtauksesta; mistä se johtui ja niin edelleen. Kuvailu oli hyvää alusta lähtien. Jotenkin runollisia ja rujon kauniita novelleja kumpainenkin.
tallennettu

Fates
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 18.Joulukuu 2012, 19:31 »

Kiitän Lu! Tuon kyseisen tekstin tarkoitus onkin olla vain lukemista tylsyyteen, mutta kiitos, että huomautit toistosta. Olen nimittäin syyllistynyt siihen aika useasti, enkä sitä aina itse huomaa. Pidän siitä, että tekstiä pidetään ahdistavana(kaikki eivät), joten koen jollaintapaa onnistuneeni. Kivaa, että pidit :)

Kiitos myös sinulle, jokainen kommentti on minulle tärkeä!
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut