Keskustelut
touko 25
lauantai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Dragan
  • Emmy
  • Iivari
  • Jussi
  • Zisatto
  • Rituri
  • tablo
Yhteensä paikalla:
  • 7 käyttäjää
  • 40 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Scott LynchEija189 vastaustaklo 23:21
George R.R. Martinin Tulen ja jään laulu: Keskuste...Jussi68 vastaustaklo 21:23
Kesän ja syksyn 2013 kirjatJussi45 vastaustaklo 21:14
Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3Rasimus377 vastaustaklo 20:04
Ian TregillisSeregil of Rhiminee0 vastaustaklo 16:51
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Helsingin Rising-mafia goes Turku, part I: Turconen 22.9.  (Luettu 1146 kertaa)
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 30.Heinäkuu 2012, 17:54 »

...ja mikä ettei muutkin, mutta erityisesti häärään yhteistä junamatkaa Helsingistä Turkuun. Kuulostaa hyvältä jo nyt?

Tapahtuman tausta-ajatuksena on se, että Turun Varjomafialla ja meidän omalla mafiallamme on aika paljon yhteistä: niissä käy lähinnä opiskelijoita, eikä alkoholi ole pääasiassa vaan enemmänkin leppoisa yhdessäolo. Kaupunkien välistä tutustumista olisi siis ehkä syytä harrastaa!

Turussa on 22.9. minicon nimeltä Turconen (kotisivut, Facebook), jossa olisi päiväohjelmaa scifistä ja fantasiasta n. klo 11-16. Tämän jälkeen turkulaisilta voisi pyytää hostausta vaikka Terrakodilla tai muussa parhaaksi katsotussa paikassa tutustumisen ja yhteistyön hengessä.

Eli tehtäisiinkö excu Turkuun? Höpötin asiasta jo mafian fb-ryhmässä, mutta parempi kai se on pistää ihan topik pystyyn. :)
« Viimeksi muokattu: 09.Elokuu 2012, 10:15 kirjoittanut Dyn » tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Pasi Koo
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #1 : 31.Heinäkuu 2012, 12:59 »

Kommentoinpa tätä minäkin, kun Varjiksen eräänlainen isähahmo edelleen lienen. :-)

Risingin excursio on tervetullut Varjiksen puolesta Turkuun ihan milloin vain! Itse asiassa pariinkin otteeseen on tullut pohdittua, että teidän kanssanne voisi olla kiva miitata, mutta projekti ei ole edennyt ideaa pidemmälle.

22.9 on tosiaan Turconen, mutta kyten Dynille jo aiemmin totesin, nimenomaan tuon mainitun "nuoren polven" tapaamiseen se ei ole kaikkein ideaalien ajankohta. Lähinnä siksi, että Turconen on nimenomaan "virallisen mafian" setien ideoima, ollen myös tekijöidensä näköinen, kuten ymmärrettävää toki onkin. :-)

Itse olen Turcoinen-coniteassa (kuten asian näen) linkkinä "nuoren polven" ja sf-seurojen suuntaan. Turkulaisten sf-seurojen parissahan tapahtui muutama vuosi sitten raju sukupolvenvaihdos, ja niitä pyörittävät nyt pääasiassa kaksiviitoset, siinä missä mafian kantavat voimat ovat enimmäkseen aktiivitoiminnasta jo syrjään siirtynyttä ikäpolvea.

Mainitulle kaksiviitosten polvelle keskeisin hengauspiakka on juurikin mainittu Varjomafia aka Varjis, eivätkä läheskään kaikki siellä käyvät viihdy tai ylipäätään käy baareissa. Eli jako on tosiaan (vähän) sama kuin Risingin ja fandomin vanhemman polven välillä. Vaikka päällekkäisyyttä onkin, iso osa varjislaisista ei tarvitse sitä alkoholia (Varjis on periaatteessa holiton ja ikärajaton) tai baaria hauskanpitoon.

Olette siis tervetulleita Turcoseen, mutta Dynin kanssa pohdimme, että jos haluamme miitata kunnolla voisi siihen löytää jonkin muunkin ajankohdan. Varjishan kokoontuu torstaisin, mutta toki ymmärrän hyvin että irroittautuminen liikenteseen silloin on arjen raskauttamille mahdotonta.

Terrakoti pursuaa toimintaa koko syksyn, mutta sopivia nimenomaan viikonlopuksi osuvia tapahtumia, joiden takia Risingin mafia voisi lähteä tien päälle ja tulla katsomaan meitä voisivat olla esimerkiksi seuraavat. Niin ikään Terriksellä järjestettävät Doctor Who -videoillat ym. jätin seuraavasta pois.

1.9. Terrakodin syysbileet (vielä auki, huono ajankohta teille yliopistojen alun vuoksi?)

27.10. Terrakodin Halloween-bileet (teemana kauhuromantiikka)

17.11. Terrakodin pikkujoulut (tai siis "pikkuhomodiskot")

6.12. Tutkan itsenäisyyspäivän vastaanotto: Hail Zod! (ei viikonloppu vaan torstai, mutta excursio ainakin _periaatteessa_ mahdollinen)

Ja vaikka siis Varjis alkoholiton onkin, tämä kielto ei ulotu bileisiin, joissa saa ottaa juuri sen verran kuin parhaaksi näkee, olkoonkin että monet humaltuvat ihan pelkästään sokerista.

Terriksen bileet ovat muutenkin hyvin "low maintenance": tila on valmiiksi olemassa, tarjoilu toimii nyyttäriperiaatteella, musiikki on kasari- ja ysärihittejä sekä nörttiosastoa, ja usein loppuillasta avataan tanssilattia ja käynnistetään diskovalot. Kyllä, meillä on oma nörttidisko. :-)

Samaten jos ihmisiä pääsee tänne jo perjantaina, voisi jo tuolloin koota porukan ja istua iltaa vaikka Cosmic Comic Cafessa, joka on minusta rennompi kuin mafian kantapaikka Teerenpeli. :-)

Turun kirjamessuille 5.-7.9. olette myös enemmän kuin tervetulleita, mutta tuo viikonloppu on kyllä melkoista hulinaa, minkä lisäksi Terrakoti käytännössä siirretään sen ajaksi kalusteineen päivineen messuosastollemme. :-) Sinne ja messujatkoille siis sopii myös tulla hengaamaan.

Kalenteri josta nuo napsin löytyy sivumennen sanoen myös Tutkan sivuilta osoitteesta:
http://org.utu.fi/tyyala/tieteiskulttuurikabinetti/

Pasi
tallennettu
Huoleton
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #2 : 06.Elokuu 2012, 12:44 »

27.10 Halloween-bileet - sinne!! Oltaispahan ainakin junassa selkeästi exculla :D

En vastusta kyllä mitään muitakaan päiviä, mutta olisi kiva jos ennen ennen marraskuuta ja pikkujoulukautta.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 06.Elokuu 2012, 15:57 »

Mä ja Iivari ollaan menossa Turcoseen, joten ainakin sen reissun voi järjestää yhteisen junamatkan kanssa. Myöhemmin voitaisiin käydä uudestaan tutustumassa varsinaiseen Varjomafiaan (Turcosen ohjelma ja jatkot ovat muualla). 27.10. on sekä kiva että hankala, kun se osuu HY:n väliviikkoon. Mä oon lähdössä itse sit 28.10. Tukholmaan niin ei oikein viitti ainakaan yöksi jäädä Turkuun. 17.11. vois toimia paremmin (ja kuulin, että tähän tapahtumaan liittyy glitteriä).
tallennettu

Vanamo
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 06.Elokuu 2012, 18:36 »

Minua kiinnostaisi myös lähteä Turku-ekskursiolle, mutta koska syksyn aikataulu on vielä täysi mysteeri, en osaa oikein ottaa kantaa siihen, mikä olisi tapahtumasuosikkini. Lokakuusta lähtien olen taas Tampereella, eli siinä mielessä Turconen olisi kiva, että tuolloin pääsisin myös junailemaan muun porukan kanssa. (Tai ainakin toiseen suuntaan, paluu saattaisi olla Tampereelle.)
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 09.Elokuu 2012, 10:17 »

Varasin meille hotellihuoneen (Sokos Seurahuoneelta 62e ilman yökerhoa alakerrassa, Börsistä saa 60 eurolla yökerhollisen), joten olemme nyt kovasti tulossa Turkuun 22.9. Kuten jo totesin, voidaan tehdä uus reissu myöhemmin syksystä, mut alustavasti ainakin tämä Turconen ja toki aamujunaseura kelpaa. :)
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #6 : 15.Elokuu 2012, 15:08 »

Mainittakoon nyt tässä että minunkin on sitten tarkoitus olla tuolla (ja muissa mahdollisissa Turku-miiteissä), koskapa kerran asun sitten Turussa muutenkin.
tallennettu
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #7 : 14.Syyskuu 2012, 09:28 »

Viikko ja päivä Turcoseen! Ohjelma on julkistettu, joten kohta sit mennään.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 14.Syyskuu 2012, 09:40 »

No onpas nyt. Junavaihtoehdot ovat melkein 7:00 - 9:00 Pendolino tai   9:02 - 11:00 IC2 suoraan Helsingistä Turkuun tai sitten 8:06 - 10:55 IC2 + pikajua *vaihdolla* Toijalassa. Ohjelma alkaa puoli yhdeltätoista. Varmaan siis valitaan jompi kumpi noista suorista junista, joko aikaisempi ja aamiainen Turussa tai myöhempi ja missataan alkupätkä ohjelmaa. Toki sieltä asemalta pitää vähän matkaa kävelläkin, vaikka kirjasto on näköjään tuossa aika keskustassa. J. Pekan kunniavieraspuhe alkaa jo klo 11, ja haluaisin ehkä kuulla sen, joten löytyykö lähtijöitä jo klo 7 junaan?
tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 14.Syyskuu 2012, 11:17 »

Joo, ei rautatieasemalta ihan kymmenessä tai viidessätoista minuutissa kirjastolle kävele (jos siis katsotaan sitä, että ohjelman mukaan J. Pekka aloittaa kello 11.10), mutta melko läheltä liippaa, jos porukka kipittää tosi lujaa. Vähän kyseenalaista kyllä sen mielekkyys, halutaanko hypätä junasta vauhdissa ja ravata sitten kauheaa kyytiä halki kaupungin. Tietysti niille, joiden ei tarvitse ehtiä ihan puheen alkua kuuntelemaan (sitä seuraa näköjään haastattelu, jota kyllä varmaankin jo ehtii seuraamaan), riittää tuo myöhempikin juna ja kiireettömämpi liikkuminen.

Ohjelman mukaan Turcosen virallinen illanvietto on näköjään ravintola Teerenpelissä, mutta sinnehän me ei olla menossa, eihän? Tästä päästäänkin siihen, että onkos pk-seudun suunnasta tai mistään muualtakaan nyt ketään Dynin ja Iivarin lisäksi tähän häppeninkiin oikeasti tulossa?
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 14.Syyskuu 2012, 11:43 »

Miksei oltaisi menossa Teerenpeliin? Toki jos varjobileet ovat järjestymässä, saa kertoa, niin voi tehdä valintoja. :)
tallennettu

tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #11 : 14.Syyskuu 2012, 12:16 »

Ei Teerenpelissä minustakaan mitään vikaa ole, paitsi että pokka meinaa aina pettää tilatessa niiden hah-hah-hauskasti nimettyjä oluita.

Tietysti ellei kestä vanhoja jääräskifistejä, jotka lisäksi saattavat olla humalassa, jokin muu paikka voi juuri tuona nimenomaisena lauantai-iltana olla parahultaisempi.

Rautatieasemalta muuten kävelee ihan hyvin 15 minuutissa Pääkirjastolle, jos tietää mitä on tekemässä eikä ole kipeä, iäkäs tai erikoisen tappijalkainen.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 14.Syyskuu 2012, 12:20 »

Mä kestän hyvin jääriä, mutta on kiva tavata uusiakin ihmisiä. Ja sitä varjomafiaporukkaahan me vähän niin kuin oltiin menossa tapaamaan, toki sitä näkee sitten varmaan retkellä numero II enemmän, jos sen sisältönä ei ole mitään muuta ylimääräistä ohjelmaa. :) En vastusta myöskään humaltumista (itseni tai muiden). En tiedä mikä Turun Teerenpelin ruokalista on (Stadissa sieltä saa pientä ruokaa) mutta ainakin jossain voisi käydä syömässä ennen mahdollista humaltumista.

Vähän veikkaan että mun ja Iivarin junavalinta on tuo klo 7 Helsingistä.
tallennettu

Vanamo
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 14.Syyskuu 2012, 12:25 »

Miulle ilmaantui muuta ohjelmaa kyseiselle viikonlopulle, joten aiemmista pohdinnoista poiketen en ole siis tulossa. Mutta jokin Turun retki kyllä edelleen kiinnostaa.
tallennettu
tnjrp
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Piikkiö
« Vastaus #14 : 14.Syyskuu 2012, 12:27 »

T-spelin ruokalista ei ehkä ole kovin pitkä...
http://www.teerenpeli.com/ravintolat/ravintolat/turku/teerendeli/
...mutta viimeksi kun siellä söin, kantoivat minulle niin massiivisen tepaslautasen, että meinasi tikahtua. Joten nälkä ei luultavasti jää. Mutta niitä varjomafiosoja ei välttämättä tuolla tosiaan tapaa sitten.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 14.Syyskuu 2012, 12:35 »

Näyttää olevan sama lista kuin stadissa. :) Voisin silti syödä jotain oikeaa ruokaa esim. suosikkiravintolassani Turussa, josta saa habanero-vaniljajäätelöä!

Kuten jo totesin, jos varjojatkoista saisi tietoa (huhuilin jo Pasia fb:ssä) niin otetaan harkintaan.

Muoks. VR:n nettikaupasta saa näköjään varata paikat junaan ihan itse. Kiva uudistus! Voidaan sopia, missä päin junaa istutaan, toistaiseksi siellä oli vielä runsaasti tilaa. :)
« Viimeksi muokattu: 14.Syyskuu 2012, 12:42 kirjoittanut Dyn » tallennettu

Tiuku
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 14.Syyskuu 2012, 13:00 »

Sitä mä vaan että Teerenpelin ikäraja näyttää ainakin nettisivujen mukaan olevan 22, eli jää sitten istujaiset ja mafioimiset mun osalta väliin. Jos mun lisäksi ei edes ole tulossa kuin Dyn ja Iivari niin aika pieneksi jää tämä Rising-mafia goes Turku. :P
« Viimeksi muokattu: 14.Syyskuu 2012, 13:08 kirjoittanut Tiuku » tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 14.Syyskuu 2012, 13:34 »

Huhuilin FB-groupissa, jos sitä luettaisiin paremmin kuin foorumia. Onhan tässä vielä aikaa.

Teerenpeliin voi varmasti puhua nuorempiakin (täysi-ikäisiä) ihmisiä sisään, kun kerran on tällä tavalla erikoistapahtuma ja varmaan varauskin tehtynä. Noi 18:ta ylemmät ikärajathan on vaan enemmänkin ravintolan omaa asiakaskunnan valintaa kuin todellisia ikärajoja. Ennenkin on onnistunut neuvotella, kun seurue pääasiassa kuitenkin on yli sen ikärajan. :)
tallennettu

Blackbird
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #18 : 14.Syyskuu 2012, 16:51 »

Voisin myös osallistua teidän miitinkiin jos vaan sopii. Asun kerran Turussa ja minulla oli muutenkin tarkoitus mennä käymään tuolla Turconessa. Olisi myös kiva nähdä teitä niin osaisin vähän päässäni yhdistää näitä nimimerkkejä naamoihin.  Voisin vaikka kysyä jollain yksityisviestillä (heti kun tutustun miten ne toimivat) jonkun teidän puhelinnumeroa niin löydän teidät.

En tiedä myöskään pääsenkö Teerenpeliin, koska olen 21 niin tuo yksi vuosi jää vähän vajaaksi. Mutta katsotaan.

tallennettu

Blackbird singing in the dead of night/ Take these broken wings and learn to fly/ All your life/ You were only waiting for this moment to arise
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 14.Syyskuu 2012, 19:28 »

Kysyinpä huvin vuoksi Terolta, tietääkö jotain Teerenpelin ikärajasta tai voisiko se näin tapahtumaan liittyvänä iltana olla poikkeuksellisesti vähän alhaisempi. :)

Minä ja Iivari. Tosin mullakin on yleensä nykyään lasit päässä.
tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut