23.Huhtikuu 2014, 22:32 *

Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Parta ja viikset  (Luettu 12121 kertaa)

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« : 05.Huhtikuu 2007, 16:40 »

Haa haa, pakkohan tännekin on samanlainen topi perustaa kuin perustin vanhaan Risingiin joskus vuonna mustavalkotelkkari (eli joulukuu 2005).

Parrat ja viikset siis. Edellisen topin aikoihin haaveilin siitä, että itsellänikin jotain parrankasvua tapahtuisi (mikä nyt on ilman jotain hormonihoitoja aikasen epätodennäköistä). Noh, en haaveestani ole luopunut, mutta on tämä "vajavaisuus" nykyään helpompi kestää: olenhan sentään saanut erään ihmisen lupautumaan testihenkilöksi asian suhteen. ;) Hänelle sitten voin erilaisia malleja kokeilla tässä ajan kuluessa. Hyvä korvike sillekin unelmalle, juu.

Ja sitten taas yleisesti aiheeseen: Mitä mieltä parroista/viiksistä, olitpa sitten mies tai nainen? Löytyykö sellaisia? Onko tilanne muuttunut sitten vuoden 2005 jos silloin aiheeseen vastasit? (Ja jos vastasitkin eikä mikään ole muuttunut, ei kukaan sitä vastausta enää muista, joten kertaapa.) Mielipiteitä puolesta/vastaan -- ja miksi hetulassa mieluummin vaikka viikset kuin parta? Entä sänki, iskeekö vai ei?

Ja... kyllä te keksitte lisää. Tuo on osviittaa tuo. Haluan vain partakeskustelun.
Theus

Asuinpaikka: Kajaanissa ollaan
« Vastaus #1 : 05.Huhtikuu 2007, 16:50 »

Ihan vinkkinä, minulle ei viikset sovi. Ei niin millään. ;)

Mutta niin, takaisin asiaan. Mieluummin parta kuin viikset, koska... Niin. Minulle ainakaan ne viikset eivät sovi. Jonkinlaisen parran kasvatan, se on varmaa (ja olen se testihenkilö vapaaehtoisesti) tyylin näkee sitten, kuten yllä mainittiin.

Viikset ovat jotenkin... Minulle oudot. Näytän paremmalta ilman viiksiä. Ulkonäkö siis on minun perusteeni sille, että miksi mieluummin parta kuin viikset. Ja sänki... No, ainahan se sänki on. Yleensä viikonloppuisin pidän sänkeä, kunnes täytyy mennä saunaan ja se pitää ajaa. Eli... Parta.

Noble dragons don't have friends. The nearest they can get to the idea is an enemy who is still alive.
Hillo
***

Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #2 : 05.Huhtikuu 2007, 16:51 »

Minulla ei ole partaa - vielä. Hyvin todennäköisesti joskus tulevaisuudessa minulla on komea kokoparta. Ruumiinrakenteeltani muistutan kovasti isääni, ja kasvojen muoto niin ikään on samankaltainen. Hänellä on oikein komea parta, joka sopii kasvoihin, niin miksipä minulla ei sitten joskus? Sitäpaitsi olen muutenkin niin karvainen, että heikompia hirvittää - vielä jos kasvatan pitkän tukan ja annan sen rastoittua, kuten äitini jostain syystä toivoo. Vielä lisäksi olen niin laiska, etten kuitenkaan jaksaisi sitä aina ajaa.

Mikään ei siis ole muuttunut vuodesta 2005, jolloin muistaakseni myös osallistuin keskusteluun.

Tietystikään parta ei sovi kaikille. Itsekin olen sillä tavalla kokeilulinjalla, etten itsepäisesti pidä sitä jos se jostain syystä ei sovi. Jotkut ovat varmasti paremman näköisiä kokonaan ilman tai viiksien tai sägen kanssa. Eikä sitä partaa pidä todellakaan alkaa kasvattaa liian aikaisin. Vihainen Tuskin se minullekaan on ajankohtaista vielä pariin vuoteen.

« Viimeksi muokattu: 06.Huhtikuu 2007, 10:38 kirjoittanut Hillo » tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #3 : 05.Huhtikuu 2007, 16:54 »

Testihenkilö: En missään vaiheessa sinulle viiksiä kaavaillutkaan, älä huoli. ;)

Totta, Hillo, eihän parta missään nimessä kaikille sovi. Toisille kyllä oikeinkin hyvin. Onnea sinulle sen suhteen.
Kaichu

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #4 : 05.Huhtikuu 2007, 18:09 »

Itselläni on aikas pörröinen, punertava parta vaikka hiukset ovatkin tummanruskeat. Partani toimivuudesta voi kysellä Kailta ellei hän itse tule sitä tänne raportoimaan jossain välissä ;D
Maailmanherra

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #5 : 05.Huhtikuu 2007, 20:00 »

Ei parta pahoille kasva.

Tapsan mukaan minulla on tyylikkäät amisviikset. En valita, varsinkin kun serkku kaljuuntuu. Nah, minusta tulee Aragorn kääpiö, ei voi mitään. Siis minähän en ole missään nimessä niin laiska etten jaksaisi leikata partaa/viiksiä. Se on puhtaasti aatteellista, katsotaa vaikka Leniniä.

Sitäpaitsi jokainen harkkore strategisti tarvitsee omat Hitler tai Stalin viiksensä.

Don't trust the skull.
Kuurankukka
****

« Vastaus #6 : 05.Huhtikuu 2007, 22:44 »

Miksu, minä en sanoisi niitä tyylikkäiksi... noh, Tapsan makuun kannattanee kuitenkin luottaa.

Hmm. En minä pidä parroista. Tai viiksistä. Jotenkin... äsäm. En vaan tykkää. Parta on kivempi koska viikset on vaan hassuja haituvia ylähuulilla. Iskee silmää
No jaa, en ole täysin partaa vastaan -- kyllä se varmaan jollekin sopii. Kunhan suhtaudun siihen terveellä epäluulolla... Sänki voi periaatteessa olla jopa ihan jees... Eheh. Sillein. Mutta kun. Minusta parta ei ole erityisen pop.

Onko kaikilla teinipojilla muuten pakkomielle kasvattaa vähiä parranhahtuviaan ja vaalia niitä?

Hahaa. Kai heti raportoimaan! Iskee silmää

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Kosketar
Velho

« Vastaus #7 : 05.Huhtikuu 2007, 22:57 »

Hauska aihe. :D Tosin ei minulla tästä taida mitään järkähtämättömiä mielipiteitä tai suuria tunteenpurkauksia syntyä. Mutta.

Itse en ole koskaan toivonut minkäälaisia haivenia leukaperiini, ja tuskin tulen koskaan tuntemaankaan sellaista tarvetta. Jotta pompataanpa suoraan vastakkaiseen sukupuoleen.

Parta tai viikset - molemmat voivat olla tyylikkäät, mutta voivatpa olla äärimmäisen epätyylikkäätkin. Riippuu mallista ja siitä, miten malli sopii kantajalleen. Komea kokoparta on tyylikäs ja kunnioitusta herättävä vanhemmilla miehillä, mutta eihän se nuorukaisia oikein pue. Viikset eivät minusta kyllä juuri koskaan ole erityisen hienot, täytyy tunnustaa. Salvador Dali on ehdoton suosikkini, mutta enpä silti sitä mallia kenellekään suosittele. :D Hienoin on sellainen pikkuinen parta, mitenhän sitä kuvailisi... Äh. Nyt alkaa naurattaa.

Parransänki... Näyttää komealta, mutta kutittaa ja raapii. (Ei, minulla ei ole sänkeä, eikä koskaan ole ollut. Enkä aio jatkaa tästä aiheesta tämän enempää).
Rituri

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #8 : 05.Huhtikuu 2007, 23:56 »

Parta, niin, serkullani on komea kokoparta ja hän on sanonut että ihmiset ovat joskus tulleet jutelemaan sen takia. Vielä hienomman näköinen hän oli mielestäni kun hänellä oli vielä pitkä tukkakin. Äiti kuvasi hänen ulkonäköään joskus rantarosvon näköiseksi ja kieltämättä hän on aika hätkähdyttävä näky on pitkässä parrassaan tatuointeineen.

Isälläni on taas viikkset ja sellainen jännä pukinparta, mutta hänelle ne mielestäni sopivat hänelle. On olemassa kyllä myös sellaisia parta malleja, jotka eivät minusta ole tyylikkäitä vaan pikemminkin vastenmielisiä. Yksi näistä partamalleista on sellainen jossa parta kasvaa ainoastaan leuan alle Huh.

Yleisesti ottaen pidän parroista ja viiksistä, mutta joillakin nuorimmilla yksilöillä ne ovat ainakin aluksi näyttäneet huvittavilta. Lisäksi parta helpottaa tunnistamista jos on tottunut että jollain henkilöllä on parta, sillä suurimmalla osalla ei kuitenkaan ole.
Lulion
Velho

« Vastaus #9 : 06.Huhtikuu 2007, 02:48 »

Minusta naaman karvoitus miehellä on monesti hyvinkin seksikäs, siitä tulee monesti sellainen vähän miehisempi ja kypsempi vaikutelma. Eihän tämä tietenkään täysin pidä paikkaansa, koska kaikille ei vain sovi ja joillekin vain tietty malli. Mutta sitten kun sopii, olen täysin polvet heikkoina.

Isälläni on aina ollut viikset, joten se on kyllä näky, johon on tottunut. Olen koettanus saada hänet ajamaan ne testimielessä pois, mutta en ole onnistunut. Luulen, että hän nuorentuisi kerralla vuosia. Pelkät viikset varsinkin tuntuvat tekevän niin, että vanhentavat.

Parrasta pidän huomattavan paljon enemmän kuin viiksistä  Iskee silmää Poikaystäväni haluan kasvattavan parran, mutta se kasvu toimii tällä hetkellä liian epätasaisesti, joten sitä ei saa juuri nyt aikaiseksi. Mutta elättelen toivoa, olisi kiva kokea, miltä tuntuu pussata jotakuta, jolla on oikein kunnon parta kasvoissaan. Ei kuitenkaan liikaa ZZ Top tyyliin, se olisi liian häiritsevää  Hymyilee
Nerwander
Kokelas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #10 : 06.Huhtikuu 2007, 14:08 »

Minä pidän enemmän parrasta kuin viiksistä, mutta en osaa oikein sanoa minkä takia... viikset vain tuntuvat harvemmin sopimaan ihmisten naamaan tjs.

Itse kasvatan tällä hetkellä leukapartaa eli niinsanottua pukinpartaa ja olen oikein mieltynyt siihen. pariin otteeseen olen harkinnut että voisi kokeilla kasvattaa viikset pukinparran seuraksi mutta en ole varma sopiiko ne minulle. Tietenkin voisin kokeilla ja ajaa pois jos ei sovi...

tämän ikäiselle ei oikein vielä sovi mielestäni täysiparta, mutta vanhemmilla miehillä se yleensä vaikuttaa jotenkin kunnioitettavalta, tosin jos kasvattaa täyden parran niin ne kyllä kaipaavat viikset seurakseen mielestäni.

Toisin sanoen, kuten aikasemmin jo todettiin, parta ei sovi kaikille mutta hyvältä se näyttää jos sopii... itselleni tuntuu sopivan tämä pukinparta tällä hetkellä, mutta siitäkin voi olla montaa mieltä
raksu

Asuinpaikka: Lohja
« Vastaus #11 : 06.Huhtikuu 2007, 14:40 »

Pidän liikaa näteistä pojista, joten en pidä parrasta nuorilla miehillä. Yhdellä kaverilla on sellainen hassu pieni parta huulen alla, leuan yläpuolella. Kuulostaa hassulta, mutta se sopii hänelle. En pidä muutenkaan karvaisista miehistä, jos pitää karvoja olla, niin sitten päässä hiusten muodossa. En osaa edes kuvitella nuoria miehiä (< 29v.) miehinä, vaan pikemminkin poikina.

Mutta, kuten Nerwander sanoi, vanhemmille miehille sopii parta. Olen siinä  aivan samaa mieltä. Parta tuo tiettyä auktoriteettia ja charmia mukanaan.
Kaichu

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #12 : 06.Huhtikuu 2007, 16:32 »

Sitä se tuottaa kun pojilla ei parta kasva ;)
maahinen
***

« Vastaus #13 : 06.Huhtikuu 2007, 19:41 »

Muutama viiksikarva on, mutten tosiaan toivo niiden pidentyvän tai lisääntyvän. Minusta karvat yleensä ovat aika ällöjä paitsi tukkana (joka taas on oltava ja miehillä mieluummin pitkä). Lähinnä parrat tekevät koomisen vaikutelman.
Kuurankukka
****

« Vastaus #14 : 06.Huhtikuu 2007, 23:07 »

Wou. Liikkuvaa kuvaa! (Pah, se ei lliku enää... no whaeva, kuvaa ainakin.)

Hei, komppaan maahista, siis tuossa hiusasiassa: pitkät hiukset eikä muita liehukkeita. Ja raksua tossa nätit pojat -jutussa, koska ne on niin awiijsikhaww että ei mitään, ja niillehän ei parrat sovi. Siksi en pahemmin tykkää parroista. x)

Muukalainen
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #15 : 07.Huhtikuu 2007, 02:01 »

Olen monesti ajatellut ajaa amisviikseni pois (kaikki jotka tuntevat minut näöltä kohahtavat kauhistuneena taaksepäin) mutten ole koskaan saanut tuota jaloa tavoitetta toteutettua ("ajan sitten huomenna.. kyllä sen ehtii")

Jonkinasteisen parran olen kaiketi aikeissa kasvattaa, mutten ehkä kuitenkaan sellaista, jollaista harkitsin "tosissani"

Vyötärölle yltävä neljälle letille väännetty parta saisi varmaan liian monta ohikulkijaa kävelemään päin seinää.

"Mihin laitoinkaan kirveeni?"
« Viimeksi muokattu: 07.Huhtikuu 2007, 13:23 kirjoittanut Muukalainen » tallennettu

"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #16 : 07.Huhtikuu 2007, 10:57 »

"Mihin laitoinkaan kirveeni?"

Otamme testihenkilön kanssa tuon haasteena. ;)
Theus

Asuinpaikka: Kajaanissa ollaan
« Vastaus #17 : 07.Huhtikuu 2007, 10:59 »

Niin me otamme.. Tosin kolmekin lettiä olisi saavutus. *virnistää* Mutta yritetään.

Milamber
Noviisi

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #18 : 08.Huhtikuu 2007, 11:31 »

Olen puolen vuoden verran pitänyt itselläni leukapartaa. Sen kasvattaminen ei ole kunnolla onnistunut, koska vieläkään tässä iässä nuo partahaivenet eivät kasva kunnolla. Viikset ovat toistaiseksi pelkkä haave, sillä ylähuulessa on vain pari haiventa ristissä.
mascis
Noviisi

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #19 : 08.Huhtikuu 2007, 13:01 »

Itselläni on tässä jo useamman vuoden ollut sellainen Kurt Cobain-mallinen sänkiparta. Tärkeinpänä syynä parran pitämiselle on se, että on niin nopea parrankasvu, että pitäsi joka aamu ajella naama jos meinais siloposkena olla. Ei vaan jaksa ajella tarpeeks usein. Lisäksi tuo parta jopa sopii minulle ihan hyvin.
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös