24.Huhtikuu 2014, 06:16 *

Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Parta ja viikset  (Luettu 12123 kertaa)
Emerentia

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #20 : 10.Huhtikuu 2007, 16:44 »

Omakohtaista kokemusta ei tästä parroista (eikä viiksistäkään, ei) ole, mutta pakko tulla jotain omiaan sohrimaan kuitenkin.

Ensinnä täytyy huomauttaa, että sängestä en pidä kuin kaukaa katsottuna. Mitä lähemmäs omaa naamaani se joutuu, sitä vähemmän sitä atoopikkona arvostan. Parrat ovat myös oikein soman näköisiä, mutta parran vaikutusta kuivaan ihoon ei ole vielä tullut testattua. Ja tällä menolla ei tulla testaamaankaan, luulisin. Täysparta on kyllä kunnioitettava saavutus, varsinkin jos se kyseistä herra pukee.

Isällä on ollut viikset niin kauan kuin muistan, ja nuorempana näyttää olleen myös komea täysparta. Isälle viikset sopii, en osaa kuvitellakaan isää ilman viiksiä. Amisviiksiä sen sijaan en ole koskaan pitänyt erityisen esteettisinä (pahoitteluni, Miksu ja Muukalainen, teille saattavat sopiakin, en ole nähnyt)...
Lachesis
Kriitikko

Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #21 : 11.Huhtikuu 2007, 10:13 »

Periaatteessa pidän parran ja viiksien ajatuksesta. Isälläni on aina ollut siistit, lyhyet vaaleat viikset. Veljellä on ollut kaikenlaista naamakarvaa, parhaiten hänelle taitaa sopia eräänlainen muotoilematon luonnonparta ilman viiksiä. Oma puoliso ei ole koskaan suostunut kokeilemaan mitään, ikävä kyllä. Hänestä on tosin olemassa yksi yläasteaikainen amisviiksikuva, joka on kyllä niin kamala ettei ole tosikaan. Sängestä tykkään hänellä kesäloma-aikoina ja olen yrittänyt kannustaa kehittämään sitä edelleen, mutta vielä ei ole ottanut tulta.

Pujoparrat, pukinparrat, huuliparrat ja muut pienet, tyylikkäät muotoillut jutut ovat hienoja. Niistä tulee parhaimmillaan jotenkin arvoituksellinen, salaviisas ja vähän paheellinen vaikutelma. Arvatenkin niiden hoitamisessa on hommaa, mutta toisaalta sekin liittyy vaikutelmaan; että joku on niin tarkka siitä, miltä näyttää, että jaksaa huoltaa erikoisempaa partaa.

Fantasiaparrat ja -viikset (palmikot, renksuilla sidotut tai valtavat pehkot) ovat kivoja, mutta en aina osaa ottaa sellaisten kantajia kovin vakavasti. Tosin valtaojamainen tiedemiesparta on aina pop.

Ja kun ilta tulee tähdet sylissään
syöksemme tulta pimeyteen
Vehka
Neurovelho
****

Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #22 : 11.Huhtikuu 2007, 10:23 »

Tunnen erään pojan, jolla parta ei yksinkertaisesti kasva kuin leuassa, siis luonnostaan aika pukinpartamaisesti. Minusta se on äärettömän söpö, ja kun tällä kyseisellä pojalla on vieläpä pitkät hiukset niin johan on aww.  Iskee silmää

Viiksistä en jostain syystä keskimäärin tykkää. Joillekin henkilöille ne sopivat, kyllä, mutta jostain syystä pelkät viikset ilman partaa vain vievät minun huomioni kokonaiskasvokuvasta, jota itse pidän tärkeänä, ja siksi murisen aina hivenen moiselle.

Sellainen sievä kokoparta on muuten todella mukava, isälläni on ja se sopii hänelle varsin hyvin. Suloisella Mothiksella (eli Ranmothilla) on silloin tällöin pulisongit, ja vaikka ne eivät täysin partaa olekaan, niin olen oppinut pulisonkeja fanittamaan. Kunhan eivät ole liian tuuheat.

Sängestä en suuremmin pidä, se raapii ikävästi poskea tai kaulaa esimerkiksi halatessa. Minä pidän halaamisesta, ja aina välillä värähtää jos sänki sitten raapaisee ihoa. Onhan se mukavan huolimattoman ja huolettoman näköinen, mutta silti...

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Hillo

Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #23 : 11.Huhtikuu 2007, 16:46 »

Lainaus käyttäjältä: Lachesis
Tosin valtaojamainen tiedemiesparta on aina pop.

Juuri sellaisen meinasin kasvattaa sitten vanhana ja höynähtäneenä hulluna tiedemiehenä.

Mietin vasta
mitä ajatella.
Hesekiel

Asuinpaikka: Roirollo
« Vastaus #24 : 11.Huhtikuu 2007, 21:44 »

Kyllä mullekki tiedemiesparta menis, mutta se ei nyt numeroitani nostaisi.
Mulla kasvaa sänki ja viikset jonkinmoista vauhtia, mutta ajan ne pois. ehkä sitten parin vuoden päästä kasvatan jonkun Jeesus-lookin (tukka+parta). Mutta nyt ajan sen mieluummin, enhän minä lukiorölli tahdo amikselta näyttää.
Fere

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #25 : 12.Huhtikuu 2007, 12:19 »

No ensinnäkin amisviikset ei passaa kenellekkään, nehän ei ole edes kunnon viikset. Omakohtasesti parrankasvu on sellasta ettei tästä oikein partaa tai viiksiä saa aikaseksi, kasvaa vaan niin säälittävän harvassa ettei mitään toivoa, mutta sen verran kuitenkin kasvaa, että pitää ajaa pois aina välillä. Juuri tälläkin hetkellä ole ollut puoltoista viikko ajamatta (sairaana ollu suuriman osan ajasta niin en ole vaivautunut) ja tämä naamavarkki on aivan kamala, hapsu siellä toinen täällä. Ainut mihin pystyisin olisi se hiiri sinne alahuulen alle. Sinänsä sääli että tämä on tämmöstä, joutuu ajamaan, mutta ei oikein mitään variaatioita pysty tekemään tästä  Surullinen
Camaro

Asuinpaikka: Kotikontu
« Vastaus #26 : 12.Huhtikuu 2007, 13:18 »

omaa silmää miellyttää eniten tumma linnakundi sänki.
Parta ja viikset... se on se kuuluisa pensaikossa piileskelevä rotta. Tottahan parta tai viiksetikin sopivat joillekin miehille... mutta eipä sellaiseen pusikkoon ole mukava huuliansa tällätä  Hymyilee leveästi ja parta kutittaa.
The Rat

Asuinpaikka: Nummela
« Vastaus #27 : 12.Huhtikuu 2007, 13:20 »

Mitäköhän tässä nyt sanoisi... Net jotka minut ovat tavanneet osaavat varmaan kuvailla paremmin, mutta yleensä olen partainen ja karvainen ja kaikkea muuta vastaavaa (söpö ja pörheä on kuvaus jota taisin viimeksi itsestäni käyttää — vastavetona kuulema olenkin pelottava).

Olen viimeaikoina yrittänyt kehitellä jotain hieman uutta, eli jo perinteeksi muodostunut viikset + leukaparta saavat nyt rinnalleen leukaperiä taaksepäin suuntautuvan "viivan", jonka paksuu vaihtelee viitseliäisyyteni mukaan noin puolesta sentistä aina tämänhetkiseen silmän-alta-paidankaulukseen -malliin... Parhaimmillaan ihan siisti ja minusta kivan näköinen, pahimmillaan peittyy täysin muuhun normaaliin parrankasvuun. Tai ehkä pahimmillaan kaikkialla on karvaa ja poskien jatkeena roikkuu myskihärät ja villamammutit mieleentuova laahus... :)

Partaa minulta on löytynyt jossain mallissa melkein niin kauan kuin muistan. Vuosi sitten ajelin kokeeksi pois kaiken "ylimääräisen" naamakarvoituksen (eli jätin kulmakarvat, silmäripset ja ilmeisesti valitettavasti yhden nenäkarvan) ja ulkonäkö kyllä nuoreni tuollaiset 15 vuotta. Valitettavasti tuli myös tunne että painoa pitäisi pudottaa tuollaiset 15 kiloa että kehtaisi itseään peilistä katsella.

Ollaanpa rehellisiä, parta hoikistaa (oikein hoidettuna).
Serendur

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #28 : 12.Huhtikuu 2007, 23:01 »

Minullakin on parran kasvu sen verran nopeaa että aina on melkein jonkinlainen sänki. Joskus tulee ihan leukaparta ja viikset kasvatettua, mutta yleensä ajan puliksi. Pelkät viikset on kyllä ihan kamalan näköiset, kyllä partaa pitää olla viiksien kanssa.
Rasimus
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #29 : 14.Huhtikuu 2007, 11:52 »

Myönnän olevani aika suurpiirteinen ulkonäköni kanssa ja arkena näytänkin helposti aika ruokottomalta.

En vain jaksa ajaa naamaani jos ei ole ihan pakko. Mikä olisikin ihan ok, jos parrankasvuni tuottaisi sellaista kunnollista, paksua ja tummaa pultsaripehkoa (ála Gösta Sundqvist). Mutta kun naamakarvani ovat vaaleat, ohuet ja vailla mitään selvää suuntaa, niin lopputulos on yleensä aika karmean näköinen.

Päädyn silti tarttumaan ajokoneeseen vain, kun pitää ihan oikeasti lähteä jonnekin ulos vähän esiintymään, tai kun viikset alkavat tunkeutua suuhun.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Chiad

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #30 : 16.Huhtikuu 2007, 18:52 »

Ärsyttävä myöntää, mutta olen heikkona pieniin leukapartoihin ja etenkin sänkeen. Minusta miesmallit, joilla on sänkeä poskillaan, ovat seksikkäämpiä kuin siloposkiset Ken-nuket. Ajatus sängestä omaa poskea vasten herättää sellaisia mielikuvia, joita ei viitsi (eikä voi) täällä julkaista...

Viiksistä en pidä. Myöskään hirveät partapehkot eivät viehätä. Hillittyä sen olla pitää, jotta pusuttelu sujuu ongelmitta.  Iskee silmää

Paitsi kyllä mies on miehinen ilman partaakin. Eihän kaikille miehille edes sovi minkäänlainen karva kasvoihin. Jokainen tavallaan.
Milu
Velho

Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #31 : 16.Huhtikuu 2007, 23:12 »

Parta on minusta ulkonäöllisesti ihan OK, se vain näyttää tekevän monet hiukan vanhemman näköiseksi.

Pitkästä parrasta ja viiksistä on (pariskunnan parrattomana puhun) muutamia käytännön ongelmia. Talvella naamakarvoitus menee huuruun. Toisaalta sänki, joka alkaa kasvamaan, voi olla neulanterävä.
Forlorn

Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #32 : 25.Huhtikuu 2007, 21:42 »

Itse ihmettelen sitä, miten vähän miehet yleensä ottaen uskaltautuvat kasvattamaan partaa. Samoin kuin naisten yleistä negatiivista asennetta sitä kohtaan.

Minulla on n. 15 cm pitkä leukaparta ja viikset. Eipä ole täydellinen, mutta hällä väliä. Välillä tuntuu että ihmiset tölläävät, mutta siitä vaan. Enpä välitä yleensäkään siitä mitä muut ajattelevat. Jos jotain häiritsee, omapahan on ongelmansa.

Mirja Fell

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #33 : 26.Huhtikuu 2007, 10:16 »

Öh höh, in my opinion miehillä viikset ovat ihan ookoo, kaikki muu menee muttei pukinparta. Mutta jos jollakulla on, niin se on jokaisen oma mielipide, en minä ala arvostella... *hymyilee sädekehä pään päällä*
Saruwine

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #34 : 26.Huhtikuu 2007, 11:38 »

Mitäs minä tähän silloin viimeksi sanoin? Enpä muista.

No, tuskin mielipiteeni on kauheasti mihinkään muuttunut. Edelleen olen sillä linjalla, että niin kauan kun parta on pitempi kuin tukka, asiat ovat omalla kohdallani kunnossa. Pehko kompensoi mukavasti sekä jokseenkin olematonta leukaani että hyvää vauhtia häviäviä hiuksia.

Aivan viime päivinä olen tunnustellut ajatusta kokeilla vaihteeksi viiksiäkin. Saas nähdä.
Mazaiahero

Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #35 : 25.Kesäkuu 2007, 23:54 »

Itselläni on kokoparta. Kasvatin joskus ammattikoulun loppu aikoina (2002-2003) parran melko hyvään kuosiin, mutta sitten tuli armeija eteen (jota kävin 8 päivää) ja jouduin siitä luopumaan. Sitten en vuoteen kasvattanut partaa, mutta pulisongit kasvatin ja siitä sitten 2004 aloin taas partaa kasvattelemaan ja en sen jälkeen ole leikannut partaani. Laitampa linkin josta näkyy vähän suuntimaa.

Eipä kai tuo parta tuosta niin hirveästi ole kasvanut tähän päivään mennessä, mutta mielestäni parta sopii minulle siksi sitä pidän.  Iskee silmää
Louhikäärme
***

« Vastaus #36 : 26.Kesäkuu 2007, 12:49 »

Viimeksi taisin toitottaa vakaata uskoani siihen, ettei minun naamaani minkäänlainen parta sovi... Sanottakoon vain, että tänä vuonna aloitin pukinparran kasvattamisen. Hitaasti kasvaa, mutta näyttää paremmalta kuin pelkäsin. Saa siis toistaiseksi jäädä. Viiksiä en ainakaan vielä edes harkitse.

Viiksistä olen muuten Serendurin kanssa samaa mieltä: ne vaativat aina parran seurakseen. Parta sen sijaan voi näyttää hyvältä itsekseenkin.

Pulisongit ovat kamalia.
Tiuku
Velhoruhtinatar

Asuinpaikka: Kuunsillan kartano, T**ku
« Vastaus #37 : 26.Kesäkuu 2007, 12:54 »

Pulisongit ovat kamalia.

Tosi on.

Mielenkiintoista muuten, kun käväisin eräällä huoltsikalla tässä vähän aikaa sitten: Eräs mies asteli tiskille ja pyysi myyjältä pienenpientä kumilenkkiä. Myyjähän sitten sitä etsimään ympäri takahuoneita, kunnes ilmeisesti sopiva lopulta löytyi. Mies kiitti, sitoi sitten kumilenkillä pitkän, luiheron pukinpartansa "nutturalle" ja selitti, että parran liehuminen olan yli haittasi tyttöystävää kun he ajelivat yhdessä mopolla. :D Ihana.

Edit: Haf, kuudessadas viesti.
Gothika
Noviisi

« Vastaus #38 : 27.Kesäkuu 2007, 22:36 »

Miesystävälläni on viikset, hänelle ne sopivat koska heitaa niitä säännöllisesti. Joskus olen mieheiä nähnyt sellaisen hoitamattoman kauhean parran kanssa ja sellaisista en tykkää. Väkisinkin tulee mieleen, että siellä parran seassa hiippaa kaikenlaista eläjää, ja vanhoja ruoantähteitä on kovettunut sinne. Yäk.
Isäni nimitti viiksiä aina räkäjarruiksi. Hm? No jos sitä nenää ei ajoissa niistä, niin niinpä siinä kai käy.
Denizen

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #39 : 02.Elokuu 2007, 11:56 »

Minulla eivät juuri kasva, mikä on oikeastaan aika jees, kun tuo yksi pistäisi muuten ajamaan päivittäin, ja nyt riittää kerran viikossa...

Jos kasvattaisin viiksiä, niistä tulisi hyvin kamalat (ei missään nimessä tyylikkäät), ja sitten tarvitsisi enää kasvattaa valtavan pitkät rastat...

Minä olen kuulemma ylpeä parrattomuudestani.
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös