Siniset liekit
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #60 : 26.Joulukuu 2008, 02:28 » |
|
Parran suhteen sarkasmi osui kohdalleen, mutta kasvonpiirteiden puolesta ei niinkään. Ei kun minua luullaan 14-vuotiaaksi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
alchemysan
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hyvinkää
|
 |
« Vastaus #61 : 29.Joulukuu 2008, 14:53 » |
|
Minulle ei tule ikinä kasvamaan partaa. Syynä yksinkertaisesti... no kyllä te tiedätte, ei minusta ole tulossa mitään parrakasta naista. Mielipiteeni parroista ovat vähän sekalaisia. Toisille se sopii, toisille ei. Ja Gimli-partoja toivoisin näkeväni enemmänkin. Onko tietoa, onko kenelläkään risingissä semmoista pitkää partaa? No, jos on, niin se pitää kyllä ehdottomasti letittää. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lily of the Valley
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #62 : 05.Maaliskuu 2009, 14:38 » |
|
Minulla ei onneksi partaa tai viiksiä ole, olenhan nainen.  Miehillä pidän molemmista, olettaen tietysti, että ne sopivat kantajalleen. Hoitamaton parta tai viikset ovat yhtä ikävän näköisiä, kuin hoitamattomat hiuksetkin. Ehkä eniten pidän "metallimies" -tyylisistä naamakarvoista, jos näin nyt saa yleistää. Toisin sanoen pitkä parta on komistus, vaikka lyhyempikin kelpaa varsin hyvin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Myste
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Lahti
|
 |
« Vastaus #63 : 12.Huhtikuu 2009, 13:30 » |
|
Leukaparta on ok viiksien kanssa tai ilman, mutta pelkät viikset ovat sairautta. Itelläni ollut vuosia leukaparta-habitus viiksillä tai ilman... yleensä ilman.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Holod
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Rovaniemi
|
 |
« Vastaus #64 : 14.Huhtikuu 2009, 20:27 » |
|
Hiphei, mullahan on nyt uus kokeilu menossa. 2 viikkoa ollut ajamatta sen vuoksi, että katson missä kasvaa ja kuinka paljon. Pieneltä harvaparralta tämä näyttää aluksi, en tiedä miten kävis pitemmällä tähtäimellä. Mutta osa pitää ajaa pois. "Kalju kohta" on tuossa leuassa: huulen alla on karvaa ja leuan reunoilla, mutta keskellä ei lähes mitään. Ja leuan alla kasvaa harvemmassa. Viiksetkään ei yhdy muuhun "partaan", ainakaan kovinkaan paljoa. Leukapartaa vois harkita. Ja pulisongit, huh huh, niissä on ajamista jos en säilytä. Tämmösen projektin kanssa ei vaan ole kokemusta, pitäisköhän sitä etsiä joku (tyttö) joka osaa näitä trimmata. Harjoittelu on toinen vaihtoehto, mutta tulee vaan entistä rumempaa jälkeä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Goldie
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kouvostoliitto
|
 |
« Vastaus #65 : 05.Kesäkuu 2009, 17:29 » |
|
Mieheke kasvatti puolitoistavuotta sitten leukaparran pyynnöstäni ja se oli ihan nappiveto  Sopii hänelle todella hyvin. Alkuun hänellä oli viiksetkin parran kaverina, mutta ne sitten saivat lähtöpassit. Partaan tuo taitaa olla jo itsekkin senverta tykästynyt, ettei ihan heti sitä ole pois ajamassa. Partakorua hän on nyt siihen alkanut ajattelemaan, voisi olla ihan hauska! Kun vain jostakin nyt löytyisi kohtuuhintaisia ja kivan näköisiä koruja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Bussipysäkki
|
 |
« Vastaus #66 : 05.Kesäkuu 2009, 19:35 » |
|
Parran suhteen sarkasmi osui kohdalleen, mutta kasvonpiirteiden puolesta ei niinkään. Ei kun minua luullaan 14-vuotiaaksi. Hohhoh, ja minua luullaan 18-vuotiaaksi, koska naamani on sen verran karvainen.  Iltatorilla kun käytiin, niin yhdessä Europarlamenttikojussa naikkonen luuli minua äänioikeuden haltijaksi. Viikset todellakin vanhentavat. Ja tänään huomasin, että minulla on jo huulen allakin partaa! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
visutossu
Kokelas
Poissa
|
 |
« Vastaus #67 : 05.Kesäkuu 2009, 23:14 » |
|
Jehudiel, seuraavaksi Alkoon testaamaan ikää?  Mutta, viiksenalkuja on, mutta eipä tuommoisia kehtaa pitää, ajelen pois. Tulee vain ikävän näköinen amisviiksi-efekti, jos ei ajele. Parta ja viikset sopivat hoidettuina monillekin ihmisille. Itse olen huomannut, että vanhemmilla ihmisillä parta nuorentaa, kun ei tule kaikki rypyt ja roikut näkyviin. Tietty semmonen napaan asti ulottuva parta on aika hieno, vaatii asennetta kasvattaa sellaisen. Voisi tietysti olla epäkäytännöllinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #68 : 30.Kesäkuu 2009, 19:02 » |
|
Se on jotenkin hämmentävää nähdä oma naamansa täynnä karvaa. Siis, kun seison peilin edessä, näen yleensä pojan, jolla on leuka täynnä ohutta sänkeä. Mutta olen suunnitellut kasvattavani parran heti kun vain kasvaa tarpeeksi nopeasti. Aion kokeilla mahdollisimman monia parran variaatoita, esim. Dostojevksi/Tolstoi-partaa, Gimli-tyylistä, lyhyempää kokopartaa, risusänkeä, viiksiä... Siinäpä teillä on arvuuttelua sitten tulevaisuuden miiteissä!  Mitä muuten ihmiset tuumaa tällaisista?Entä ylipäänsä historiallisten henkilöiden parrat, esimerkiksi nyt vaikka Dostojevski/Tolstoi/Darwin-tyylinen? Mitä mieltä olette niistä? Jehudiel, seuraavaksi Alkoon testaamaan ikää? visutossu, ehdotuksesi tuli myöhässä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
|
Louhikäärme
|
 |
« Vastaus #69 : 30.Kesäkuu 2009, 22:05 » |
|
Kärjet osoittavat väärään suuntaan! Pitkien viiksien tulee roikkua, ja ne tarvitsevat yleensä myös seurakseen parran. Ja jos historiallisista partavärkeistä puhutaan, niin Aristoteleelta löytyy malliksi julmetun hieno naamakarvoitus. Enpä vain itse pystyisi moista kasvattamaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #70 : 30.Heinäkuu 2009, 23:57 » |
|
Ajoin jälleen partani. Ei se ollut kunnolla ehtinyt kasvaa, mutta pysyypähän suht siistinä Etapin ajan. Muuten, olen alkanut haaveilla tällaisista. Mitä te muut sanotte? Minun mielestäni ainakin varsin tyylikkäät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #71 : 11.Elokuu 2009, 21:27 » |
|
Niin kuin Muukalainenkin aiemmin tässä topicissa, minäkin tein tässä kahdenkymmenen minuutin sisään historiallisen teon: ajoin amisviikseni! On hiukan hassua nähdä itsensä ylähuuli paljaana, mutta kyllä ne pian kasvavat uudestaan. Vain entistä nopeammin. Saas nähdä, mitä ihmiset tuumaa huomenna koulussa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Muukalainen
|
 |
« Vastaus #72 : 17.Syyskuu 2009, 20:05 » |
|
Niin kuin Muukalainenkin aiemmin tässä topicissa Se olikin, mitä, kaksi vuotta sitten?  Minulla on nykyään jonkinlainen leukaparta, viiksiä en ole pitänyt lukion aikana muuten kuin kerran koeviikkoparranajamattomuushaasteen aikana. Alkaisi nyt vain kasvaa kunnolla niin tuosta saisi jotain väkerrettyäkin, ei tuohon vielä niitä lettejä saa, mutta filosofiointi kyllä onnistuu.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.Syyskuu 2009, 20:55 kirjoittanut Muukalainen »
|
tallennettu
|
"Saako täällä särkeä jos on muukalainen?"
|
|
|
twirl
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Korvessa
|
 |
« Vastaus #73 : 24.Syyskuu 2009, 18:48 » |
|
Hmm. Minun ikäisilläni pojilla harvemmin on partaa, tosin amisviikset liiankin usealla. Onneksi meidän lukiossa viikset eivät ole mikään trendi (helpotus). Kokoparta sopii lähinnä sedille ja enoille, vastaan ei ole kävelly vielä ainuttakaan alle 30 vuotiasta, jolle kokoparta olisi sopinut.. noh, hyvin. Pukinparta taas on ihan okei, joillakin, ja pulisongit ovat kauheat. Niin, eniten olen viiksiä vastan. Jotenkin en ole ikinä tottunut viiksekkäisiin miehiin.. Ainakaan pojille ne haivenet eivät sovi. Sänki taas sopii tilanteest riippuen. Enemmän kannatan kuitenkin karvattomuutta, vaikka pidän kyllä sitä tunteesta, kun sänki raapii kaulaa halatessa  Isäni on aina ollut siloposkinen, lukuunottamatta pulisonkikokeilua nuorena, ja mökkiviikonloppuja ilman parranajokonetta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harhalaukaus
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #74 : 24.Syyskuu 2009, 19:29 » |
|
Meidän pikku perheessä menee sillälailla, että koitan kovasti ylipuhua miestä kasvattamaan pienen leukaparran. Aluksi tuo miekkonen ei ollut kauhean innostunut asiasta ja taisi jopa kiusakseen ajella tuota sänkeä veks ennenkun se tajus, että joku saattaa siitä pitääkin  Säälittävää ettei yli parikymppisellä miekkosella tuppaa edes kunnolla karva kasvaa kun menee ikuisuus, että siihen ilmestyy muutakin kun pieni sänki. Mutta operaatio pään kääntäminen jatkuu ja itse asiassa hyvällä menestyksellä, kun alkaa mies itsekin kai pikku hiljaa pitämään sitä osana itseään. Mutta tosiaan ite tykkään, että jtn pientä leukasänkeä olisi tarjolla kohtuuden rajoissa. Pulisongit, viikset ja pujoparrat saa ihan mieluusti jäädä pois, mutta tuollainen pieni leukaparta saa näyttämään kummasti tuon perheen babyfacen mieheltä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #75 : 12.Heinäkuu 2012, 21:56 » |
|
Alun perinhän minun ei pitänyt kasvattaa partaa, vaan ajoin sen joka viikko tunnollisesti pois, joskus jos piti näyttää erityisen siistiltä, jopa kaksi kertaa viikossa. Sitten tuli kesä 2008, jolloin oli kolmivuorokesätyössäni kesäleireillä niin kiireiset kolme tai neljä viikkoa, kun aamuksi meni seitsemäksi töihin, tai jos oli iltavuoro, niin heräsi puoli tuntia ennen sen alkua, että tulin ihan vahingossa jättäneeksi parranajon välistä. Kun kotona ei protestoitu, ja parilta neutraaliltakin taholta tuli viestiä, että parta ei näytä pöllömmältä, jätin sen sitten naamasta roikkumaan. Tämä toki koski siis vain leukapartaa, muun ajoin pois sen ekan puolentoista kuukauden jälkeen, koska ei mulla kokoparta kunnolla kasvanut.
Sittemmin en olekaan ollut ilman partaa lainkaan, vaikka välillä leukapartaa on typistettykin ihan urakalla. Nyt kolmen vuoden jälkeen ajattelin kokeilla kesällä taas, miten kokoparta kasvaisi, ja kasvaa se sentään paremmin kuin aiemmin, vaikka reilun kuukauden verran tässä on tarvittu, että se näyttää parralta enemmän kuin irtokarvoilta. Ajattelin kokeilla jonnekin elokuun lopulle näyttää tältä, ellei ulkoinen paine käy liialliseksi, ja sitten kun olen tutustunut uusiin opiskelijoihin, kesken kaiken taas palata vanhaan leukapartalookiin. Vaan saapa nähdä.
Edit: Jaa, piti rukata aloitusvuotta ketjun vanhojen viestien perusteella vuotta aikaisemmaksi. Niin se aika kuluu, neljä vuotta mennyt!
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.Heinäkuu 2012, 22:13 kirjoittanut Iivari »
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|