22.Heinäkuu 2014, 12:15 *

Sivuja: [1] 2 3 ... 16   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Mistä nickisi tulee?  (Luettu 38643 kertaa)
Velhoruhtinatar

« : 25.Tammikuu 2007, 13:19 »

Kerro muillekin, miksi ihmeessä valitsit juuri sen nimimerkin, jolla nyt esiinnyt foorumilla? Käytätkö jossain muualla muita nickejä? Liittyykö siihen/niihin jokin tarina, poimitko sen omista kirjoituksistasi, onko se peräti anagrammi oikeasta nimestäsi?  Vai miten?

Extrana: kuinka kauan käytit aikaa risingin nickisi keksimiseen?  Iskee silmää

Until one day, the boundary gives way.
Morinjoc

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #1 : 10.Helmikuu 2007, 12:04 »

Juu, elikäs tämä nykyinen nimimerkki tulee rumandmonkeyn nimigeneraattoreista, jonne syötin oikean nimeni. Keksimisajasta... no, käytin puolen iltapäivää noita generaattoreita selaillessani, ja ottamassa hyvältä kuulostavia nimiä ylös  Hymyilee

Minkälaista ääntä banaanit pitävät metsästäessään?
Loria

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #2 : 10.Helmikuu 2007, 12:22 »

Nickini on väännös Lord of the ringsin Lothloriénista. Yritin vuosia sitten rekisteröityä jonnekin ja kovan pähkäilemisen jälkeen yritin Lorienia, mutta sen ollessa varattu, päädyin Loriaan. En ole sitten vuosien saatossa sitä tullut muuttaneeksikaan.
Dreamcatcher
Kokelas

« Vastaus #3 : 10.Helmikuu 2007, 12:26 »

Minulla ei kauan mennyt nickin keksimiseen. Pohdiskelin asiaa huoneessani ja satuin vilkaisemaan kattoani. Silmäni löysivät siellä killuvan unensieppaajaan ja loppu on historiaa Hymyilee leveästi
Theus

Asuinpaikka: Kajaanissa ollaan
« Vastaus #4 : 10.Helmikuu 2007, 12:32 »

Aiemmin Timotheus, nyt Theus. Logiikka on päätä huimaavaa. Ai miksi näin? No, tämä kuulostaa sopivalta nykyisin, muillakin foorumeilla minua kutsuttiin Theukseksi aina välillä ja edellinen Rising ei ollut poikkeus. Kyllä te minut muistatte, ajan kanssa taas, jos ei muuten. Lyhenne edellisestä.

Noble dragons don't have friends. The nearest they can get to the idea is an enemy who is still alive.
Herbertina Merrique V

Asuinpaikka: Νεφελοκοκκυγία
« Vastaus #5 : 10.Helmikuu 2007, 12:39 »

Silloin ennen muinoin elokuussa -05 Wanhalle foorumille liittyessäni ( Pyörittää silmiään ) en keksinyt muutakaan. Olen aina pitänyt merenelävistä, joten tuo tuli ensimmäisenä mieleen ja vaikka vuosien saatossa olen monille muille foorumeille esimerkiksi Ravenmindina liittynyt, on Dolphin kuitenkin rakkain.
Harkitsin nikkini vaihtamista esimerkiksi Sálfræðiksi tai Norðurháfiksi, ihan vain koska islanti on niin kaunis kieli ja etenkin tuo ð-kirjain on ihK. Sitten tulin siihen tulokseen, että ihan niin ilkeä en sentään olisi. Hymyilee

"C is always a thought but never an option."
Aura

Asuinpaikka: Turku
« Vastaus #6 : 10.Helmikuu 2007, 12:49 »

No siis, ennen olin Dreamirel (jos joku nyt sattuu muistamaan), ja kun olin vanhaan Risingiin rekisteröitynyt (9.12.2004, muistissa on ;), aloin katumaan. Nimimerkki ei ollut yhtään sellainen kuin sen piti olla. En silti alkanut nikkiä vaihtamaan kun kerran en mitään parempaakaan keksinyt.

Ja kun foorumi muutti, päätin vihdoin vääntää itselleni nimimerkin josta pidän. Kriteerit olivat, että nimi mielellään olisi suomenkielinen tai sinne päin, ja että se olisi lyhyt. Kourallinen suomenkieltä, lusikallinen omaa nimeäni, hippusellinen improvisaatiota, syntyi Aura.
Palomita
Kokelas

« Vastaus #7 : 10.Helmikuu 2007, 13:33 »

Nickini tarkoittaa pientä kyyhkystä espanjan kauniilla kielellä. Se on nimi, millä minua on ennenkin kutsuttu, ja DeviantArtissa sekä LiveJournalissa kummassakin nickini seuraa samaa teemaa. Joten miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni ja vaihtaisi vanhaa uuteen, joka muutenkin tuntuu niin paljon paremmalta ja omammalta kuin edellinen?
Ikaros
Kokelas

« Vastaus #8 : 10.Helmikuu 2007, 13:35 »

Kannan tätä nimeä mielelläni. Korkeuksien tavoittelu, vaikka sitten kovallakin hinnalla, on ainoa oikea tapa elää.
Camaro

Asuinpaikka: Kotikontu
« Vastaus #9 : 10.Helmikuu 2007, 13:45 »

Omasta autosta. Ja se näyttää aika kivalta kirjotettuna.
Zereott

Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #10 : 10.Helmikuu 2007, 13:51 »

Joskus muutama vuosi sitten karmean kuumeen kourissa näin unta keskiaikaisesta fantasiamaailmasta, jossa oli meneillään sota ihmisten ja haltiakansojen välillä ja siellä esiintyi eräs nuori haltiasoturi nimeltään Zereott. Otin sitten tämän itse keksimäni nimen omaksi nickikseni rekisteröityessäni tämän vanhoille sivuille ja pidin sen edelleen rekisteröityessäni näille uusille sivuille.
Jullord
Kokelas

« Vastaus #11 : 10.Helmikuu 2007, 13:52 »

No, nikki on johde omasta lempinimestäni, kuulostaa ja näyttää hyvältä. Se on muokkautunut kokoajan, mutta tämä taitaa olla lopullinen muoto. Alunperin nikkini olen kehitellyt joskus vuonna 2000, kun johonkin piti saada nimimerkki.
Iria

Asuinpaikka: Jns/Hki
« Vastaus #12 : 10.Helmikuu 2007, 13:58 »

Iria on yksinkertaisesti väännetty omasta etunimestäni, joka on Iris. En yhtään muista miten se tuli mieleeni, mutta voisi ehkä sanoa, että se oli rakkautta ensi kirjoittamalla (tai jotain sinne päin  Pyörittää silmiään). Iriaa olen suosinut kaikilla foorumeilla, jonne olen liittynyt, joko Aerdilainen -päätteellä tai ilman.
Niin se Aerdilainen. Siihen aikaan kun rekkauduin vanhaan Risingiin, olin juuri saanut päähäni ajatuksen (ilmeisesti) omasta kirjasta, jonka tapahtumat sijoittuisivat Aërd nimiseen fantasiamaailmaan. Siitäpä se tuli sitten.  Hymyilee
White Queen
Kokelas

« Vastaus #13 : 10.Helmikuu 2007, 14:05 »

Minun nimimerkkini on suosikkiyhtyeeni erään kappaleen nimi. Laulu on niin kaunis; sen nimikin oli liian vastustamaton  Hymyilee leveästi.
Keksin tämän silloin, kun kuulin kappaleen ensi kertaa tuossa ehkä vuosi sitten.
  Muilla foorumeilla olen White Queen tai pelkkä White. Parempaakaan en ole keksinyt.
Dawndragon
Noviisi

« Vastaus #14 : 10.Helmikuu 2007, 14:09 »

Nickini tulee ajoilta ennen Risingia. Olin liittymässä eräälle foorumille ja piti kehittää nimimerkki. Ajattelimpas sitten, että lohikäärmeet on siistejä. Mutta yksinään pelkkä lohikäärme kuulosti yksinäiseltä, joten aamunkoitto tuli mukaan. Aamunkoitto=auringonnousu, aamurusko ja hassuja värejä. Englannin kieliselle foorumille tästä sitten muodostu Dawndragon.

Tosin en siinä vaiheessa tiennyt että Dawn on myös tytön nimi... Mutta ei anneta sen häiritä.

Dawndragon on aika monessa yhteydessä lyhentynyt muotoon Daw, mutta ajattelin kuitenkin säilyttää pidemmän muodon hengissä ainakin täällä.
Fariini
Noviisi

« Vastaus #15 : 10.Helmikuu 2007, 14:35 »

Entinen nikkini Peetee tuli erittäin mielikuvitusrikkaasti nimikirjaimista, mutta se kävi nyppimään.

Nykyinen Fariini tulee totta kai fariinisokerista. Se sopii minulle monellakin tavalla - ensinnäkin olen addiktoitunut sen syömiseen, se maistuu paremmalta kuin näyttää (ja minä olen mukavampi, jos minut tuntee hyvin kuin ensivilkaisulla) ja lisäksi tarinani tapaavat olla välillä aika makeita. Lisäksi se on simppeli, suomenkielinen ja ainakin omasta mielestäni suhteellisen erottuva ja helposti muistettava. Eikä kuulosta rumalta.

Ja minulla on muualla muita nikkejä, mutta älkää kuvitelko, että minä niitä teille kertoisin. En kyllä usko, että selvittäminen on mitenkään mahdotonta, en yritä piileskellä, kunhan teen asiat vähän vaikeammiksi. ;)
Apsup

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #16 : 10.Helmikuu 2007, 14:36 »

Joskus vuonna peruna, kun sain kiinteän internet yhteyden ja myin sieluni bittiavaruuteen mietin itselleni nimimerkkiä käytettäväksi tässä internetin ihmemaassa. Kaverini sitten eräs päivä heitti nimen Apsu, joka oli babylonialasen taruston jumalolennon nimi. Tykkäsin nimestä ja se sopii yhteen oikean nimeni kanssa (Ainakin alkukirjain on sama). Niin ryhdyin suosimaan Apsua niccinäni.

Huono puoli tässä nickissä on se, että Apsu ei ole kaikkein orginaalein nimi, joten olen joskus saanut harmikseni huomata, että Apsu on jo käytössä joissain paikossa mihin olen koettanut rekisteröityä.
Hillo

Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #17 : 10.Helmikuu 2007, 14:43 »

Kuten peeteellä, anteeksi Fariinilla, nikki tulee nimikirjaimistani. Ei kuitenkinakaan suoraan vaan parin mutkan kautta. Nimikirjaimet J.A.M. --> engl. jam = hillo, tukos, ruuhka kiipeli. Koska olen niin makee(Iskee silmää), olen sitten Hillo.

Mietin vasta
mitä ajatella.
Gwer

Asuinpaikka: Maapallo?
« Vastaus #18 : 10.Helmikuu 2007, 14:55 »

Entinen nicki Gwyrdd ja nykyinen Gwer tarkoittavat samaa, vihreää, eri kielellä tosin. Olen pienestä lähtien pitänyt vihreästä ja nickinä se kuulosti jotenkin mukavalta..

(oli pakko kokeilla tota värisysteemiä  Hymyilee leveästi )
Adaira

Asuinpaikka: Siellä missä minäkin
« Vastaus #19 : 10.Helmikuu 2007, 15:14 »

Adaira tulee eräästä novellistani jonka joskus kirjoitin. Siitä on entisellä vähän toisenlainen muoto mutta nyt vaihdoin tähän ilman niitä ärsyttäviä alaviivoja.  Hymyilee leveästi
Sivuja: [1] 2 3 ... 16   Siirry ylös