23.Heinäkuu 2014, 21:02 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä nickisi tulee?  (Luettu 38651 kertaa)
Skaven252
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #240 : 12.Heinäkuu 2009, 09:32 »

Warhammerissa skavenit olivat lempirotuni, vaikken varsinaista peliä koskaan pelannutkaan. 252 taas on viittaus demoscene-aikoihin, ja nörttikieltä. 252 on heksoiksi käännettynä "FC" joka on tietenkin lyhenne sanoista Future Crew.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #241 : 12.Heinäkuu 2009, 09:47 »

Nyt pitää kysyä, oletko peräti itse Future Crewin Skaven vai vain nimeä lainannut fanipoika? Mulle on kyseinen poppoo jäänyt mieleen lähinnä Scream Trackeristä (kun PC-aikakauden liian nopeasti kehittyvä tekniikka jostain syystä tappoi demoilun awesome-fiilikset), mutta Wikipedia näyttää listaavan paljon muitakin meriittejä.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Skaven252
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #242 : 12.Heinäkuu 2009, 17:43 »

Nyt pitää kysyä, oletko peräti itse Future Crewin Skaven vai vain nimeä lainannut fanipoika?

Olen scene-musaa 90-luvulta asti vääntänyt, Games Workshopilta demoscene-nikkinsä lainannut Warhammer-fanipoika. :)
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #243 : 12.Heinäkuu 2009, 19:10 »

No nyt 90% varmuus vaihtui 100% varmuudeksi: Sama tyyppi  Cool
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #244 : 13.Heinäkuu 2009, 07:14 »

Rasimus, Skaven on ruvennut miittamaan nyt ihan urakalla - pitäisiköhän sinunkin jälleen? ;-D Tai ensi torstaina mafiaan?
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Tuiskutuulitar
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Korpi jossain päin maailmaa
« Vastaus #245 : 06.Lokakuu 2009, 19:57 »

Mie pöllin tän kaveriltani ja muuttelin vähän, tykkään talvesta ja lumesta, ja tahdon ehdottomasti päätteen -tar  <3

//Oi suuret ja mahtavat velhoruhtinaat ja -ruhtinattaret sekä muut sellaiset älkää edelleenkään nirhatko minua, vaikka tällaisia vähän turhanpäiväisiä viestejä kirjoittelen koko ajan, paha tapa... xD
tallennettu
Jilijiang
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #246 : 03.Tammikuu 2010, 18:49 »

En taida osata edes sanoa, kuinka monta nickiä minulla on ollut käytössä (.. kyllästyn aivan liian nopeasti). Kahden käden sormet eivät varmasti riitä laskemiseen. Ehkä siksi käytinkin vähintään kymmenen minuuttia pähkäillessäni, millä käyttäjänimellä tänne rekisteröidyn. Ratkaisin ongelman kahlaamalla läpi muutamia tekstitiedostoja koneeltani ja eteen osui melko lyhyt lista erilaisista nimistä, joita joskus olen kaavaillut roolipelien tai tarinoiden hahmoille. Sen lisäksi, että Jilijiang on aavistuksen verran aasiavivahteinen (joskin Lähi-idän kulttuurit ovat lähempänä sydäntä), kuulostaa nimi äänen lausuttuna vallan hurmaavalta. :D
tallennettu
Sazu
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #247 : 15.Tammikuu 2010, 15:17 »

Nickini Sazu tulee "senseini" keksimästä nimiväännelmästä, eli aika perus.
Muita nickejä on Datto ja Necochi, joita käytän yleensä pelatessä mörppejä.
tallennettu
Katsuja
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #248 : 31.Maaliskuu 2010, 17:18 »

Nickini on peruja jostain vuosituhannen vaihteesta, olisiko 1999-2000 keksitty. Tuolloin Japani-innostukseni oli lähtemässä käyntiin ja samoihin aikoihin netin käyttö alkoi arkipäiväistyä niin, että foorumit ja irc-kanavat alkoivat kiinnostaa.

Katsuja on eräänlainen japanilaisille kirjoitusmerkeille (tässä tapauksessa katakanat) muunnettu versio nimestäni Katjasta, sitä kun ei suoraan voi japanilaisilla tavumerkeillä kirjoittaa. Nimimerkistä tuli muutaman ensimmäisen vuoden aikana monille Etelä-Suomalaiselle nettitutulle kuin myös ihan arkielämästä tutulle ihmiselle helposti tunnistettava, enkä ole kokenut sitä tuosta syystä nyt myöhemminkään mielekkääksi vaihtaa, vaikkei Aasia-harrastaminen enää fandom-toimintaani tai muuten nettielämääni enää kuulukaan.

Pidän myös siitä kuinka nickini ei ole kovin kaukana oikeasta nimestäni, sillä tunnen suuren osan nettitutuistani myös reaalielämässä ja loputkin toivoisin vielä joskus pystyväni kasvokkain tapaamaan. :)
tallennettu
Audra
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiiminki
« Vastaus #249 : 14.Kesäkuu 2010, 02:43 »

Nimimerkkini juontuu alter-egohahmoni nimestä, joka sattuu oleskelemaan Audrey Tabitha Louise Dancer. Audra on tästä väännetty (joskin englantilaisena erisnimenä sellaisenaankin tunnettu) muunnos, jonka tein kun Vuodatuksen Audrey-nick oli jo varattu jollekulle toiselle. Tästä Audra sitten on jäänyt elämään ja se on ehkä itselleni mieluisin kaikista nettinickeistäni. Ehkä.
tallennettu

Ehkä ollaan vähän indie.
Andromeda
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Svalberga
« Vastaus #250 : 09.Heinäkuu 2010, 09:56 »

Andromeda on nimimerkkini täällä ja perustelua valinnalle:

*  kasvin nimi: suokukka, kanervakasvien heimosta / Andromeda polifolia, heimo: Ericaceae -> (moni Hobittikin on nimetty kasvin mukaan)
* Andromeda, tähdistö ja Andromedan galaksi samassa tähtikuviossa, pohjoisen tähtitaivaan kirkkain galaksi, Messierin kohde M31, NGC 224. -> (pidän sci-fistä ja tähdet ja galaksit ovat kiehtovia)
* kreikkalainen mytologian hahmo -> (mytologiakin kiinnostaa)

Näillä ei ole (mitään) tekemistä nimimerkin valinnan kanssa, mutta nämä löytyivät Googlettamalla:
* Gene Roddenberry's Andromeda, scifi-TV-sarja. (En ole tästä sarjasta kuullut - pitääkin selvittää.) 
* Andromeda, heavy metal -yhtye. (Eipä ole entuudestaan tuttu tämäkään...)
* Andromeda, Marvel Comicsin sarjakuvahahmo. (Missähän sarjassa kaima on?)
tallennettu

Kerouac... hmm...eikös hän ollut Sputnik?
Kummitustyttö
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #251 : 26.Heinäkuu 2010, 20:41 »

Suosikkikirjassani (Terry Pratchettin Valtio) yhtä hahmoa kutsuttiin kummitustytöksi ja se kuulosti jotenkin niin kivalta ja sympaattiselta. Eri sivustoilla minulla on erilaisia nickejä mutta vain tähän olen todella tyytyväinen ♥. Kummitus sopii muutenkin minulle hyvin, koska olen irl hyvin ujo ja usein yritän olla näkymätön   Nauraa

Loppujen lopuksi nickin keksimiseen ei mennyt kauan, kun se kerran posahti päähäni, tiesin että tämä se on.
tallennettu
Piru Naiseksi
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #252 : 28.Heinäkuu 2010, 12:14 »

Nickini alias aliakseni ei tule mistään. Minähän olen se.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #253 : 29.Heinäkuu 2010, 22:38 »

Järjestelmä hylkäsi pari ehdotelmaani ja olin 99 % varma, että Fantasiankin se hylkää, joten enteroin vähän puolihuolimattomasti ja niin minusta - hupsis - tuli Fantasia. 

Jos haluat sen vaihtoon, se on noin kahden napinklikkauksen päässä. Kerro vain, mihin vaihdetaan. ;)
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Myrkkymuraatti
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #254 : 06.Elokuu 2010, 18:44 »

Olisin halunnut laittaa nickiksi Poison Ivy:n, muuuutta...
Se on ilmeisesti kielletty, koska se on elokuvan päähenkilöihin kuuluva hahmo, plääh. Toisin sanoen, tilanne pakotti ja niin syntyi Myrkkymuraatti. Vaan eipä siinä, tällä mennään  Hymyilee leve&#228;sti
tallennettu
Dynierax
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #255 : 06.Elokuu 2010, 20:12 »

Nimimerkkini periytyy yli 16 vuoden taakse, roolipelaukseni alkuhämäriin. Zorr Dynierax oli maagi, joka seikkaili kaverini kehittämässä fantasiamaailmassa, Rolemasterin sääntöjä venyttäen.

90-luvun lopulta asti olen verkossa tuolla nickillä surffannut, jossain vaiheessa se lyheni Dyniksi, mutta koska täällä on jo kovin lähellä lyhennetä oleva nimimerkki, päätin käyttää pitkää nimeä sekaannusten ja epäkohteliaisuuden välttämiseksi
tallennettu

Spekuloikaa fiktiota!
Pyhänkoski Productions
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: pyhänkoski
« Vastaus #256 : 22.Lokakuu 2010, 13:01 »

Kertapa yritän aktivoitua tällä suunnalla, kerron mistä nykyinen nikkini tulee.

Pyhänkoski Productionsin tarina on yksinkertainen. Pidän kotikylästäni,paljon, joten sen nimen otin 'tuotanto' nimeni ensimmäiseksi osaksi, sillä yritän tehdä pelejä RMXPllä ja audacitylla yritän räpeltää jotain aina välistä. Mikseristä löytyy mixejäni nimimerkin DesPKP takaa. Eli nimimerkkini Pyhänkoski Productions tulee yksinkertaisesti siitä että otin kotikyläni nimen tuotanto nimekseni ja laitoin perään lisäksi productions.
« Viimeksi muokattu: 22.Lokakuu 2010, 17:08 kirjoittanut Pyhänkoski Productions » tallennettu
sansa
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #257 : 21.Marraskuu 2010, 20:59 »

Sansa on siskoni antama lempinimi. Tosin harvoin hän sitä enää käyttää :) Vasta muutama päivä sitten sain tietää, että sen niminen prinsessa-tyttönen seikkailee eräässä fantasiakirjasarjassa. Mutta osuvahan se sitten joka tapauksessa on!... pitää ehkä jossain vaiheessa lukea ne kirjat, jotta tiedän, kuinka minua kenties leimataan.
tallennettu
Rose
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Poissa
« Vastaus #258 : 01.Joulukuu 2010, 23:54 »

Näin tämän topicin listassa, ja mietin, että ajatteleekohan joku nyt jotain omituista, kun toi ny kuitenki on naispuoleisen henkilön nimi, ja heti perään tulin ajatelleeksi että, kait sitä voisi hieman selventää.

Mutta kun en voi... satun pelaamaan joitakin MMORPGeja aina välillä, ja niissä käytän yleisesti naispuoleisia hahmoja, ja tämä nimi nyt on se mitä käytän, eikä se yleensä ole varattuna kenellekään.

Et sillai, laitoin jopa oman sukupuoleni näkymään sivupalkissa, jotta ei tule epäselvyyksiä  Iskee silm&#228;&#228;
tallennettu
Astorethein
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Parkano
« Vastaus #259 : 08.Joulukuu 2010, 00:07 »

Tällä nimellä rekisteröidyin vanhalle foorumille joskus viisi vuotta sitten, ja koska nimi on ollut käytössä niin pitkään, en uudelle foorumille siirtyessä halunnut sitä vaihtaa. Nimi tuli keksittyä useissa kirjoissa esiintyvien koukeroisten fantasianimien innoittamana, mutta jos liittyisin foorumille nyt, käyttäisin luultavasti paljon yksinkertaisempaa nimeä. Esiinnyn netissä usein myös nimellä Astorethein, joka ei sekään ole selkein mahdollinen, mutta koska se on eräältä demonilta lainattu, on nimellä ainakin jokin merkitys toisin kuin täällä käyttämälläni.
tallennettu

Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Seppo!
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow