23.Huhtikuu 2014, 13:12 *

Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Mistä nickisi tulee?  (Luettu 37271 kertaa)
CatherineTheGreat
Kokelas

« Vastaus #260 : 30.Tammikuu 2011, 16:55 »

Nimimerkkini on valittu aikas itseironisessa mielessä toisen nimeni mukaan. Halusin nimimerkin, jolla olisi jokin todellinen, mutta ulkopuolisille näkymätön yhtymäkohta omaan itseeni. Englanninkielisyys selittyy sillä että halusin eräällä ulkomaisella foorumilla käyttää mieluummin kieltä, jota kaikki ymmärtävät, ja sitä paitsi nicci näyttää mielestäni paremmalta englanniksi.

Toinen vaihtoehtoni olisi sisältänyt ääkkösiä, mikä ei ole sallittua ulkomaisilla foorumeilla, joten päädyinpä sitten tähän nykyiseen. Nimimerkin keksimiseen kului ehkä pari tuntia enemmän tai vähemmän passiivista märehtimistä.
« Viimeksi muokattu: 30.Tammikuu 2011, 23:04 kirjoittanut CatherineTheGreat » tallennettu
Telemnar
Kokelas

« Vastaus #261 : 10.Huhtikuu 2011, 16:48 »

Olin tällä samalla nickillä jo aikaisemmin. Se on eräs fantasiatarinani pahis, pääpiru ettenkö sanoisi haltiana ja haltiahahmossa. Parilla muulla foorumilla olen eri nickillä. Niiden tarina on sitten ihan oma lukunsa.
« Viimeksi muokattu: 10.Huhtikuu 2011, 17:12 kirjoittanut Telemnar » tallennettu
Vael

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
« Vastaus #262 : 28.Elokuu 2011, 21:42 »

Oikeastaan valinta oli aika helppo, vaikka yleensä aiheuttaakin mulla pitkällistä tuskailua. Olen vähän aikaa sitten lukenut Stephenie Meyerin kirjan Vieras ja se teki minuun niin suuren vaikutuksen että halusin ehdottomasti ottaa nimimerkin siitä. Tiedän että tämä on periaatteessa päähenkilön nimi, mutta tavallaan vain suomenkielinen lyhenne siitä. Ja se on nimenäkin niin kaunis.
Halusin yksinkertaisen nimen ilman minkäänlaisia erikoismerkkejä.

Muilla foorumeilla olen ollut jos jonkinlaisella nimellä, joista yhdestä en missään vaiheessä tykännyt ja yksi on alkanut välillä vähän kiusalliselta, vaikka oikeastaan olenkin siihen ihan tyytyväinen.

Billy

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #263 : 09.Syyskuu 2011, 22:11 »

Pienenä (minä 7v.) minulla oli mielikuvituskaveriapina (kuulostipas hassulle  ), joka oli sivistynyt, sikaria polttelevat ja ilkikurinen veijari.
Keksin hänet kun katsoin joskus jonkun dokumentin "kuinka Tarzan tehtiin" ja siinä näytettiin Cheetah (Tarzanin apina, joka tupakoi ja eli yli 70 vuotiaaksi). Ja tästä minä keksin tämän rakkaan mielikuvitusystäväni. Eli toisin sanoen kieroutunut mieli jo pienestä pitäen  Hymyilee leveästi .
Mutta siis tämän pienen apinani nimi oli Bill ja hän oli jotenkin sukua William Shakespearille. (Älkää kysykö, mistä tämänkin olen keksinyt  Nolostunut)
Kun aloin pienenä seiskaluokkalaisena kirjautumaan sivustoille, joita olin jo seurannut vähän aikaa, päädyin aina jostain syystä nimeen Billy. Luonnollisesti se eksyi siis tännekkin.
Tästä ei sitten saa kertoa kenellekkään, että pienenä minulle supatti koevastauksia sikaria polttava mielikuvitusapina.  Surullinen
Farelial

Asuinpaikka: Parkano... Niin surullista kuin se onkin
« Vastaus #264 : 19.Syyskuu 2011, 18:00 »

Farelial on itseasiassa itse keksimäni nimi vanhalle ropehahmolle, joka oli keiju. Nimi jäi jotenkin elämään, koska se on epätavallinen ja mielestäni ihan nätti (: Vhän outofthisworld, but hey, so am I.

Live fast, die last.

Love it, or die.
Werian
Kokelas

« Vastaus #265 : 04.Maaliskuu 2012, 15:39 »

Eräs kirjani ex-henkilöhahmo keksi nimen. Ja kyllä, minulla on terveen paperit kiitos kysymästä.
 En muista tarkalleen mikä oli keskustelun aihe, mutta jotenkin päädyttiin siihen, että henkilöhahmoni päätti antaa minullekin oman nimen, kun jakelin kieroja nimiä muille(kuten eräälle hahmolle annoin nimen Shinigami. Myönnetään, että olin aika julma. Nimetä nyt maailman surkein ampuja joka ei osuisi edes Savonlinnaan vaikka seisoisi metrin päässä japanilaisen kuolemanjumalan mukaan). Joten minusta tuli Werian, mikä tarkoittaa hahmoseni kielellä vaeltajaa. En kuulemma ole koskaan paikoillani.
 Nimemämisestä on jo aikaa, mutta sekä nimi, että sen antanut hahmo ovat minulle rakkaat joten muistoksi Hänestä olen säilyttänyt nimen jossa piilee kuin piileekin totuuden siemen.
 Ja kyllä, minulla oli ne terveen paperit.
Käytän tätä samaa niciä useammassakin paikassa. Tosin nyt minulla on pieni kriisi, kun googlattuani itseni huomasin, että jollakulla muullakin on sama nimimerkki.

Fac ut vivas.
Warghast

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #266 : 06.Maaliskuu 2012, 10:20 »

oma nimimerkkini tulee sanoista aave ja susi. olin nuorempana kiinnostunut kaikesta mahdollisesta mytologiasta ja vanhoista tarinoista. halusin jonkin väännöksen Ghost wolf -nimestä itselleni ja melkein kaikki mahdolliset oli tuolloin jo käytetty, päätin sitten leikkiä kielillä ja päädyin vanhaan englantiin, joten warg - susi, ghast - aave => Warghast  (kuulosti lukion supernörtti-irkki-lurkkeri-enemyterritory-pelaaja aikana ihan hyvältä)
Prosper
Kokelas

« Vastaus #267 : 26.Kesäkuu 2012, 14:05 »

Jokunen vuosi sitten jossain epämääräisessä yhteydessä bongasin ranskalaisen nimen Prosper ja ihastuin siihen. Ensin taisin käyttää sitä jossain unohdetussa, ehkä ei koskaan edes kirjoitetussa, tarinassa. Lopulta aloin kutsua sillä daemoniani. Vasta nyt olen alkanut arvostaa sitä nikkinä. Nimi on syvästi yhteydessä minuun.

'kestäös vain, sydän! sait katalampiakin sä kestää.'
Sapfo
Kokelas

« Vastaus #268 : 26.Kesäkuu 2012, 14:39 »

Sapfo on myyttinen, mutta todellinen.
Platon itsekkin sanoi että, Sapfo on Lesbos-saarren kymmenes muusa.
Safo sai kuvansa jopa rahoihin.
Nomen est omen, ainakin haluan uskoa niin.
Sapfoon ihastuin jo nuorena tyttönä (kuvaan tätini seinällä) ja päätin että, haluan olla niinkuin hän ja Pompeijissa oleva fresko Sapfosta oli minulle tärkeämpi kuin maalaus Mona Lisasta.
Ja koska on vakaasti sitä mieltä että olen ollut entisessä elämässäni Afroditeen harras palvelija, ( Pyörittää silmiään ) josta Sapfo kirjoitti kokonaisen hymnin, en voi muuta kuin varastaa Sapfon nimen!!!

La luna non si cura del cane che abbaia.
Ishamaeli

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #269 : 10.Heinäkuu 2012, 23:27 »

Katsoakseni en ollut vielä syväluodannut nykyistä nimimerkkiäni, joten annetaanpa palaa. Alunperin suomalaiseen yhteyteen luodun nimen vaatimuksina olivat jonkinasteinen tunnistettavuus, uniikkius ja pakotettu kotimaisuus. Koskapa, vaikken edelleenkään ole jostakin suuremman voiman päättämästä syystä lukenut kyseistä teosta, pidän Herman Melvillen Moby Dick-romaanista ja etenkin sen aloituslauseesta, valitsin nimekseni Ishamaelin.

"Call me Ishmael", sehän on suomeksi: "Kutsu minua Ishamaeliksi." Eikös jookos?  Iskee silmää

(valkohehkuinen maailmansiltojenrakentaja)
Paju --> Ishamaeli
Serafia
Noviisi

« Vastaus #270 : 10.Heinäkuu 2012, 23:34 »

Yhden roolipelihahmoni kolmas nimi on Serafina ja siitä vain n-kirjain pois. Mietin Wellan ja Serafian välillä aika kauan, kunnes viimein päädyin tähän.
Äh, mulla meni varmaan tunnin nimen keksimiseen, tosin juttelin samalla yhdellä foorumilla :D
Elenna

Asuinpaikka: Pirkanmaa
« Vastaus #271 : 13.Heinäkuu 2012, 16:27 »

Nimimerkkini on väännelty ja käännelty etunimestäni, joten siihen ei sen kummempaa syntytarinaa liity. En käytä samaa nickiä muualla netissä, mutta joskus Elenna on pyörinyt vaihtoehtojen joukossa - ja joutunut jonkin muun nimen syrjäyttämäksi. Nimimerkki oli siis jo valmiiksi mielessä, kun Risingiin rekisteröidyin. :)

My name is Sherlock Holmes. It is my business to know what other people don’t know.
Moonlord
Velho

Asuinpaikka: Lapua
« Vastaus #272 : 13.Heinäkuu 2012, 21:50 »

Ai, tällainenkin ketju on, vastataanpa sitten...

Vuonna 1985 tuli pelattua intensiivisesti hienoa fantasiastrategiapeliä nimeltä The Lords of Midnight. Siinä oli yksi hahmoista nimeltään Luxor the Moonprince mistä sitten tuli tuo oma Moonlord. Nimi kuvasta kiinnostustani fantasiaan, keskiaikaan ja scifiin.

Samoihin aikoihin pelasin Eliteä ja haaveilin että siihen tulisi laajennuksia missä voisi ostella kaikenlaista, mm. oman kuun kunhan kauppalaivasto on tahkonnut tarpeeksi rahaa, eli päästen varsinaiseksi Moonlordiksi pelissä :)

Sittemmin nettisivujani tehdessäni löytyi puolisen tusinaa muutakin Moonlordia, hyi hyi. Mutta uskoisin että omani on niistä yksi vanhimpia, ellei peräti vanhin.
Jewel
Velho

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #273 : 13.Heinäkuu 2012, 23:49 »

Jewel on yksisarvinen teoksesta Narnian viimeinen taistelu.

Kun aikanaan valikoin itselleni nimimerkkiä muinaiseen Risingiin, halusin sen olevan henkilöhahmo jostain itselleni läheisestä fantasiakirjasta. Olen aina rakastanut hevosia, taruolennoista suosikkini on yksisarvinen ja C. S. Lewis on yksi niistä kirjailijoista, jotka merkitsevät minulle eniten.

Myöhemmin sain myös selville, että Tolkienin haltiakielellä oikea nimeni tarkoittaa säihkyvää jalokiveä. Ja ehkä minua muutenkin kuvaa aika hyvin yhdistelmä taistelijaa (yksisarvinen) ja naisellisuutta (jalokivet).

Saarni

Asuinpaikka: Seinäjoki
« Vastaus #274 : 16.Heinäkuu 2012, 19:01 »

Saarnet liittyvät hyvin voimakkaasti skandinaaviseen mytologiaan, jumaltarustoon ja riimujen syntyyn. Yggdrasil on skandinaavinen maailmanpuu ja se kuvataan yleensä saarnena. Eli proosan kirjoittajana olen tarpeeksi ylpeä kutsuakseni itseäni maailmanpuun tyttäreksi  Iskee silmää

"Etehen elävän mieli, kuollut taakse katsokohon" -suomalainen sananlasku
Ara

Asuinpaikka: Hämeenlinna
« Vastaus #275 : 16.Heinäkuu 2012, 22:02 »

Ensin olin Taika, nimen valitsi tooodella nopeasti, sillä Dalia, normaali nimimerkkini, oli jo käytössä enkä voinut sitä valita, joten otin sen mikä ensimmäisenä tuli mieleen.
Alkoi harmittaa melkein heti.
Vasta pari viikkoa sitten löysin aiheen, jonka kautta pystyi lähettämään viestiä ylläpitäjillemme ja vaihtamaan nimimerkkinsä.
Aran valitsi siksi, että se on erään hahmoni nimi kirjassa jota kirjoitan ja olen aina pitänyt siitä.

Kirjat ja musiikki ovat samanlaisia. Kun kerran on jäänyt koukkuun, ei pysty enää elämään ilman niitä.
Flya
Kokelas

« Vastaus #276 : 16.Heinäkuu 2012, 23:23 »

Valinta oli sangen helppo. Olen, jo vuoden päivät, omaksi ilokseni kirjoitellut kirjaa. Kirja kertoo lohikäärmeistä ja haltioista... Siinä päähenkilöiden nimet ovat Flya ja Dysium.  Hymyilee
  Flya tuntui vain niin täydelliseltä nimeltä. Olenhan kirjoittaessa siirtänyt osan minusta Flyaan.  Hymyilee leveästi
kyty
Noviisi

« Vastaus #277 : 28.Heinäkuu 2012, 17:27 »

Hobitin vanhassa suomennoksessa Kyty vain kuulosti kivalta. Hassua tässä on se, etten juuri muuten välitä Lohikäärmevuoresta käännöksenä, eikä Tolkien muutenkaan kuulu lempikirjailijoihini, vaikka herran ansiot toki tunnustan. (Hassua on myös se, että en pidä Lohikäärmevuoren kuvituksesta, ja koen ettei se sovi kirjaan... Sillä pidän muuten Tove Janssonin töistä.)

Tai no, en tiedä onko mikään näistä niin hassua...
EndlessMoment

Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #278 : 28.Heinäkuu 2012, 20:03 »

Kauan pähkin ja pyörittelin ennen kuin päädyin tuohon EndlessMomentiin. Omista nimikirjaimistani ei saa aikaan mitään järkevää, enkä halunnut tyytyä samaan nickiin kuin monilla muilla keskustelupalstoilla (K47J4 kirjoitusasu alkoi ärsyttää!). Nickini idean sain ensimmäisen koirani "oikeasta" nimestä. Myös tuo ajatus "loputtomasta hetkestä" kiehtoo minua. Nickissäni on siis tiettyä salapeäisyyttä :). Kuitenkin tottelen nimeä Katja ja varsinkin kasvotusten on hieman outoa jos minusta puhutaan EndlessMomentina.
Jupe

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #279 : 02.Syyskuu 2012, 01:01 »

Oikea nimeni on Johanna ja vaikka pidän nimestäni (vaikka ihmiset yleensä inhoavat nimiään) en kuitenkan halua käyttää nimeäni nettifoorumeilla. Tiedän että Jupe on miesten nimi vaikka olen nainen kuten etunimestä voi päätellä.  Iskee silmää Mutta Jupe on Ranskaksi hame ja se käy hyvin koska tykkään käyttää hameita. Entiset luokkatoverit keksivät 6:ll luokalla Jupe nimen minulle, Jossu ei käy koska se on tylsä ja todella epä persoonallinen kun melkein kaikkia Johanna nimisiä kutsutaan Jossuksi. Käytän yleensä nettissä Jupe nimeä, se on aika yksinkertainen eikä kovin omaperäinen mutta se tuntuu todella vahvasti omalta nimeltä.  Hymyilee leveästi
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16   Siirry ylös