Keskustelut
touko 19
sunnuntai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Keitä paikalla

• Rituri
  • Dyn
  • Tiuku
Yhteensä paikalla:
  • 3 käyttäjää
  • 39 vierasta

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Mitä viimeksi lainasit? Osa 2tpi128 vastaustaklo 09:14
Jääkiekon MM-kisat 2013Kirjaneito37 vastaustaklo 22:22
Uudistus käyttäjien kirjahyllyihin!Darkki11 vastaustaklo 20:23
Mikä sinua potuttaa nyt? Osa 3Kirjaneito376 vastaustaklo 19:10
Elämä on ihanaa, koska...Kirjaneito554 vastaustaklo 19:08
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rising on muuttanut!  (Luettu 7266 kertaa)
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #20 : 10.Helmikuu 2007, 12:53 »

Nooh. Vähän hukassa olen vielä, mutta löysinpähän ainakin tänne. Väristäkin tykkään; vanhassakin Risingissa käytin vaaleaa. Eipä minulla ainakaan ole valittamista. Kyllä tämä tästä.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
« Vastaus #21 : 10.Helmikuu 2007, 12:54 »

Kun saat ne kaikki tuoreimmat aiheet luettua, sinne tulee linkki, mistä saat kaikki lukemattomat viestit. Tosin tänään voi tehdä aika tiukkaa.

No joo. Kun kerran heitin kaikki luetuksi niin sen jälkeen ei ole mättänyt missään.

Minulla on jotenkin outo taipumus joutua aina hankaluuksiin tietokoneiden kanssa vaikka en näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen uskoisi olevani enää mikään tumpelo.

(Oho. Täytyy saada pikavastaukseen jotenkin päälle smileyt ym.)
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Tomi
Vanha velho

Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 10.Helmikuu 2007, 13:09 »

Tämä uusi Rising vaikuttaa ainakin näin aluksi hieman liian hi-techiltä minun rajallisille atk-taidoilleni. Vanha oli simppelimpi mutta sopii toivoa että tämäkin lähtee luonnistumaan yrityksen ja erehdyksen kautta.

Mä olin itse asiassa ensin samaa mieltä, että tässä on ensi silmäykselle liikaa kaikkea ja miten tätä käytetään ja apuapapua.  Aika nopeasti sitä kuitenkin blokkaa mielessään pois ne toiminnot joita ei ite käytä ja osaa keskittyä olennaiseen. Oikeastihan tää on tieteellisen tarkasti mitattuna sata kertaa parempi ja nätimpi (aika hienoa että mittaukset osuu aina tasalukuihin) kuin vanha. Ainoa huono puoli tässä on se että uusi foorumi kiusaa mua kirjoittamaan enemmän :-(
tallennettu
Jaragil
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 10.Helmikuu 2007, 13:12 »

Noh, pienen yleisen selailun ja paikkoihin tutustumisen jälkeen täytyy kyllä ehdottomasti antaa Darkille tunnustusta. Huomasin tämän tuossa puoli yhden aikaan kun pääsin takaisin koneelle, ja yhtäkkiä ruutuun vain humahti tämä nykyinen versio uusine värimaailmoineen.

Ja hyvältä näyttää ja hyvältä tuntuu. Uusi ulkoasu peittoaa kyllä ehdottomasti entisen tyylikkyydellään ja miellyttävämmällä värimaailmallaan. Ja vivahtaahan tämä juuri kivasti  sinne pinkkiinkin päin - ainakin hitusen. Muutoinkin käyttötuntuma on varsin hyvä, joskin menee varmasti muutamia viikkoja ennen kuin aivan kaikkea oppii taas käyttämään vanhan foorumin malliin. Tähän mennessä kaikki on kumminkin ollut varsin selkeää, enkä ole onnistunut eksymäänkään minnekään omituiseen kujanmutkaan.

Hienoa työtä siis. Sanon kiitoksia.

(Ja täytyy toivoa, että sivustojen nopeus kasvaa, kunhan pahin ruuhka hellittää. Tällä hetkellä sivujen latailu on turhankin tahmeaa, eikä aivan kaikkialle pääse joka yrittämällä.)
tallennettu

But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
 - Edgar Allan Poe: The Raven
Rok Mystage
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Oulu
« Vastaus #24 : 10.Helmikuu 2007, 13:19 »

Kerrassaan loistava muutos, pidän kovasti. Eritoten sinisen ystävänä olen kyllä ihan myyty. Hetken aikaa tosiaan menee ennen kuin sisäistää toimintalogiikan, mutta kaiken kaikkiaan muutos parempaan päin. Kiitos!  Hymyilee leveästi Latausajat ovat kyllä hiukan pitkiä vielä, kun kaikki ryntäilee yhtä aikaa tänne...mutta eiköhän sekin ajan myötä tasoitu.
tallennettu
Palomita
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« Vastaus #25 : 10.Helmikuu 2007, 13:29 »

Tämä ei ole ulkoasultaan niin tunkkainen kuin se vanha, vaikka se niin oudolta aluksi tuntuikin. Tämähän on ihanan raikas ja niin ei-pinkki. Nyt pitää vain tottua uudenlaiseen päävälikkoon ja järjestelmään mutta eiköhän sekin ole pian hanskassa. (Kiva kun nuo hymiöt selvisivät muutosta. Parhaimpia hymiöitä mitä nettifoorumeilta löytyy.)
tallennettu
Iria
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jns/Hki
« Vastaus #26 : 10.Helmikuu 2007, 13:30 »

Oli kyllä pienoinen järkytys kun avasin netin ja ajattelin mennä Risingiin (siis tarkoitan wanhaa) vähän katselemaan, kirjoittelemaan viimeiset viestit ja spämmäämään vähän Lasketaan tuhanteen -topiciin. Edessäni avautuikin Uusi, uljas Risingshadow! Vau. Eikun rekkaamaan.  Virnistää Järkytys oli positiivinen.

Ei tässä kyllä mielestäni mitään vikaa ole. Onhan tämä hyvin erilainen, ja totuttelemista on, mutta varmasti hyvin toimiva kokonaisuus. :)

Plussaa erityisesti tuosta aarnikotka-mikälien kuvasta tuolla yläreunassa. Se on sympaattinen. ^^

tallennettu
Zereott
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kemi
« Vastaus #27 : 10.Helmikuu 2007, 13:32 »

Hmm... totutteluahan tämä vaatii. On vielä vähän hukassa eikä tahdo muistaa, mistä linkistä pääsi mihinkin, mutta pikkuhiljaa tämä selkenee ja sitä alkaa kotiutua tänne. Onhan tämä uusi paikka ihan mukava ja hienokin.
tallennettu
Louhikäärme
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 10.Helmikuu 2007, 13:36 »

Uljas uusi Riisi on kieltämättä paljon edeltäjäänsä komeampi Hymyilee
Viestien lukeminen vaalealta taustalta on mukavampaa. Darkki ansaitsee kunnon selkääntaputuksen tästä työstä.
tallennettu
Regel
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: JKL
« Vastaus #29 : 10.Helmikuu 2007, 13:37 »

Minua häiritsee tällä hetkellä eniten tuo vasemman puolen palkki(jossa käyttäjät, valikko yms.). Noh, ehkäpä pääsen tästä ylitse. Muilta osin olen varsin tyytyväinen sivustoon. HIeno juttu.
tallennettu
Morick
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jkl mlk, Palokka
« Vastaus #30 : 10.Helmikuu 2007, 13:43 »

Komeampi mutta kovempi minun mielestäni. Entiset värit olivat jotenkin mystiset ja lämpimät ja tässä uudessa ne ovat hieman liian karut ja paljaat. Myös tuo keskusteluvalikko on hankalasti saatavilla tai olen haksahtanut pahasti jossain kohtaa.
Yleisilme on kieltämättä tyylikäs ja moderni. Olemme siirtyneet sujuvasti Pimeästä keskiajasta johonkin outoon ja kummalliseen aikaan, johonkin Uuteen!

tallennettu
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #31 : 10.Helmikuu 2007, 13:53 »

Kirjauduin aamulla sisään ihan tavalliselle, wanhalle Risingille. Lähetin ihan rauhassa yhden yksityisviestin ja selailin töpöjä. aloin pitkästä aikaa kommentida johonkin Galleriaan, ja tällä kertaa sabotaasini kohteena oli Soulkitty.
Noh, kommenttini loppupuolella painoin Esikatsele näppäintä ja sainkin huomata koko komean kommenttini kadonneen nettiverkon kaukaisimpiin nurkkiin ja koko töpön olevan lukossa! Argh!

Napsutin itseni uudelle Risingille. En yllättynyt mitenkään. Tietysti, tänäänhän oli Suuren Mullistuksen päivä, minä vain luulin sen tulevan vasta illalla. No täällä sitä ollaan. En yllättynyt mitenkään väreistä, varmaan koska en ollut odottanutkaan niiltä mitään. Heh. Kismitti aika paljon, kun koko viestini oli kadonnut.

Rekisteröin itseni ja jatkoin selailua. Huomasin pelit ja olen nyt pelaillut pacmania. ^^
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Myro
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 10.Helmikuu 2007, 13:55 »

Kyllä tämä on hieno. Hieman jäi kaivelemaan se pinkin pois jääminen, mutta ehkä siihen tottuu.. ajan kanssa. ;)

No mutta siis tämä on kyllä tosiaan minunkin atk- taidolleni varsinainen vallankumous, koska olen ihan hämilläni kaikista uusista toiminnoista. Ulkoasu toimii ja sisältö varmasti, kunhan se jää pysyvästi mieleen, eikä tarvitse koko ajan hapuilla.

Upean näköinen sisältö ja mielestäni paljon tyylikkäämpi ja selkeämpi, kuin vanha. Pelkäsin sellaista jäykkyyttä, mutta tämä on kyllä tyylikäs.

Kiitoksi Darkille näistäkin upeista sivuista. Pysytään täällä vielä seuraavat neljä vuotta. ;)
tallennettu
Apsup
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Jyväskylä
« Vastaus #33 : 10.Helmikuu 2007, 14:01 »

Aivan loistavalta vaikuttavat nämä uudistetut sivut näin alkuinnostuksen alla. Värimaalima ja ulkoasu ovat onnistuneet ja sivusto ja foorumit näyttävät hyvältä.
En kyllä tiedä onko kyse resoluutiostani vai jostain muusta, mutta sivun reunoilla on ehkä turhankin reilusti tyhjää tilaa.
Sivu tuntuu myös hiukan takkuiselta, mutta taitaa johtua tuosta suurehkosta kävijöiden määrästä.

Aivan loisavat nämä uudet sivut, Darkille paljolti kiitoksia tästä uudistuksesta.
tallennettu
iiris
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 10.Helmikuu 2007, 14:05 »

Aika tyylikäs. Ehkä vähän totuttelua tarvitaan, mutta melko helposti kaikki näyttää löytyvän.
tallennettu
Renée
Kokelas
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #35 : 10.Helmikuu 2007, 14:06 »

Odotin jotain ihan muuta uudelta Riisinkiltä, ja yllätyin. Positiivisesti.

Väriin alkaa jo pikkuhiljaa tottua (luojan kiitos ei sitä pinkkiä!) näinkin vähässä ajassa. Vaikka musta tai muu tumma väri olisi tosi cool, on vaalea silti silmäystävällisempi. Tosin sille en voi mitään, että värimaailmasta tulee koko ajan mieleen YleX:n foorumit. Ei välttämättä hyvä juttu.

Kaikki uusi kyllä hämmentää. Esimerkiksi tuo palkki tuossa reunassa. Jotenkin kokee sen vievän kaiken tilan, vaikka se on oikeastaan aika pieni. Ja hey, jotain pelejä! Pitää mennä kokeilemaan heti kun on saanut päänsä selvitettyä ja profiilinsa siihen kuntoon, että on tyytyväinen.

Ja upea juttu tämä ilmoitus uusista viesteistä kirjoituksen aikana.

'Toksia Darkki tästä. Eiköhään täällä viihdy ihan samalla lailla kuin edelliselläkin foorumilla.
tallennettu
Jullord
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 10.Helmikuu 2007, 14:12 »

Eih... Ei vieläkään SciFi -aihealuetta kirjaston alle.

Mutta ulkonäkö on hyvä, värit hyvät, ja toimintoja on jos jonkinnäköistä. Tuo on hauska, missä näkee mitä kukin tekee parhaillaan. Sellaista en ainakaan löytänyt wanhasta risingista.
tallennettu
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 10.Helmikuu 2007, 14:14 »

Jullord - joidenkin kirjojen osalta tuota genrejakoa on vaikeampi tehdä, mutta eikös se oli kiva kun ne keskustelut scifikirjoista on muiden joukossa ja sitten joku fantasifriikki menee vahingossa lukemaan ihan scifiäkin ;)
tallennettu
Jullord
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 10.Helmikuu 2007, 14:19 »

Jullord - joidenkin kirjojen osalta tuota genrejakoa on vaikeampi tehdä, mutta eikös se oli kiva kun ne keskustelut scifikirjoista on muiden joukossa ja sitten joku fantasifriikki menee vahingossa lukemaan ihan scifiäkin ;)

Totta, mutta jotenkin tuntuu, että Scifi jää Fantasian varjoon. Tyypillinen Tämän Ajan Kuva. Ehkä pitää vain itse piristyä, ja yrittää herättää ja pitää yllä keskustelua scifistä.

Kiitos vain uusista sivuista Ff ja Darkki. Ja muut.
tallennettu
Mrixna
Noviisi
*

Poissa Poissa
Asuinpaikka: TiDiTamTaraTam
« Vastaus #39 : 10.Helmikuu 2007, 14:21 »

*hengittää sisään ja ulos* Yritän tässä vielä toipua järkytyksestä.

Tämä on tänä vuonna vasta kolmas kerta kun tänne taas tullaan ja tämmöiset uudistukset oli jäänyt hieman huomaamatta, niin olihan se yllätys kun tänne tuli, mutta oli se ihan positiivinen sellainen!  Cool

Vaikkakin eilen lähetin yhden yksärin, ja hitto! olis ollu kiva saada vastaus, mutta kun menin kanssa vaihtamaan nimeä... *huokaus* Mutta on tämä NIIN erilainen.. ja nyt eiku nuuskimaan paikkoja!  Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut