Keskustelut
kesä 20
torstai
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Maailmanherra
  • Jaragil
  • Aemilia
  • Boogahbo
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 34 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Uusimmat viestit

Elämä on ihanaa, koska...Kirjaneito571 vastaustaklo 23:55
Palasitko pitkän tauon jälkeen? Mitä elämällesi ta...Iivari44 vastaustaklo 21:52
LemmikitFere343 vastaustaklo 21:38
Minkälaisia allekirjoituksia suositte?Pyrexia46 vastaustaklo 21:09
KorutPyrexia126 vastaustaklo 20:53
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Zyanan hiekkavalutöitä  (Luettu 567 kertaa)
Zyana
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Jyväskylä/Joensuu
« : 16.Huhtikuu 2007, 18:46 »

Jups, sainpahan sitten useiden vuosien epäröinnin jälkeen laitettua tänne jotain.

Eli työt on tehty koulussa eräällä valinnaisella kurssilla, jonka itse luen kurssiksi josta ei ole minulle opiskelun puolesta mitään hyötyä, mutta joka vaikutti hauskalta. Ja sitähän se olikin. Eli tarkoituksen oli tehdä pieniä, mieluummin yksipuoleisia pronssiesineitä. Aikaa oli varsin rajatusti ja aikataulu tarkasti määritelty, mutta sainpahan kaikki ajoissa valmiiksi. Innostuin hieman ja tein useamman, joista esittelen nyt lyhyesti kaksi.

Elikkäs työ joka kulkee yksinkertaisesti nimellä Pihlaja Luonnos korusta syntyi tyylihistorian tunneilla sivun reunaan. Muistaakseni silloin käsitteltiin 1900-luvun vaihteen tyylejä, jotka vaikuttivat sitten jotenkin korun ulkonäköön. Tämä oli se niin sanottu päätyöni ja pidän siitä itse aika paljonkin :)

Puu Tämä työ syntyi oikeastaan vain siksi että minulla oli mallien tekovaiheessa hiukan ylimääräistä aikaa. Se ei ole mitenkään harkittu tai huolellisesti viimeistelty, mutta tulipahan tehtyä. Ja lisäksi siihen oli hyvä testata kaikkia työvaiheita ennen varsinaista työtä.

Eipä muuta sanottavaa tällä hetkellä. Kommentoida ja kysyä saa vapaasti ^^
tallennettu
FreakyMike
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Rautjärvi
« Vastaus #1 : 16.Huhtikuu 2007, 21:07 »

Veistitkö valumallit puulevystä? Yhdessä näkyi vähän puun syykuvioiden näköisiä uria.

Jos kyseessä oli tosiaankin ihan ensimmäinen valukertasi, niin nuo olivat siihen nähden tosi hyvin onnistuneita  Hymyilee
(Se vaan vähän ihmetyttää, miksi ne käskivät tehdä vain yksipuoleisia valuja. Mun mielestä kaksipuoleisten valaminen on kuitenkin ihan yhtä helppoa ja se mahdollistaisi helposti myös hieman monimutkaisemmatkin muodot esineissä.)
tallennettu
Zyana
Noviisi
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Jyväskylä/Joensuu
« Vastaus #2 : 16.Huhtikuu 2007, 21:23 »

Ei puusta vaan jostain puumaisesta aineesta josta muotoilijat tekevät malleja sun muita. Minä en ennen kurssia tiennyt sen olemassaolosta. En edes tiedä miten se kirjoitetaan mutta siba, ciba.. jotain sinnepäin. (pitäisi varmaan selvittää joskus)

Pari ihmistä taisi rikkoa opettajan ohjetta ja tehdä kaksipuoleisen, mutta itse ajattelin näin olevan helpompaa. Veikkaan että syynä toivomukseen oli kiire ja se että meitä nyt kuitenkin oli parisen kymmentä tyttöjä ja vain yksi ohjaaja. Lisäksi tekstiilipuolen ihmiset olivat ensimmäistä kertaa metallipajalla eikä heillä ollut aavistustakaan paikan tavoista ja laitteista. Ja kai hän ajatteli että asiat pysyvät näin yksinkertaisempina ;)
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut