28.Elokuu 2014, 02:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä on vanha keskustelualue, jonka käyttö lopetettiin 27.9.2013.
Kaikki vanhat viestit säilytettiin arkistossa, kun uusi keskustelualue otettiin käyttöön.

Uudelle keskustelualueelle pääset osoitteella:
http://www.risingshadow.fi/forum

Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Palautetakuu  (Luettu 8370 kertaa)
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« : 19.Huhtikuu 2007, 14:16 »

Tässäpä olen sekä omaa aktiivisuutta kohottaakseni, että uuden hallituksen linjan innoittamana todennut, että julistammepa mekin täällä Leirinuotiossa käytännön viralliseksi.

Siispä: Jokainen Leirinuotioon tullut teksti (myös osa-alueille tullut keskustelunaloitus) saa palautteen (vastauksen). Palautetakuulla ei tehdä tulosta, vaan taataan jokaiselle tänne ilmestyvällä tekstille ainakin yksi palaute (tai vastine/kommentti) kohtuullisen ajan kuluessa.

Kohtuullinen aika on käytännössä vaihdellut pahimmillaan kahdessa - kolmessa viikossa.

Tämä julistus sitoo vain minua itseäni, muille sen tulisi edustaa periaatepäätöksen painoarvoa. Erityisesti kiitän Jaragilin panostusta Leirinuotion alkukuukausina.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #1 : 19.Huhtikuu 2007, 14:31 »

Ihana idea, Iivari. Ja ihana julistus. I'm in, eli jos näen tekstin jota ei ole kommentoitu, lupaan varmasti kantaa korteni kekoon. Tehdään Leirinuotiosta/Tuokiosta vieläkin parempi ja leppoisampi paikka kirjoitella.
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #2 : 19.Huhtikuu 2007, 14:43 »

Jotain tämäntapaista on kai ollut ennenkin. Hymyilee

Minä lähden mukaan, mutta en taida siltikään juuri näkyä, kun vielä pitkän aikaa on tuo netti vain vähän käytettävissä. Mutta kun oon netissä, niin kommentoin nollasta yhteen saaneita jos vain kerkiän.

Ja minun mielestäni voisi saman tien taata sen toisen kommentin, yksi on aika vähän, etenkin silloin kun kommentissa ei kuitenkaan ole juuri sisältöä. Toki se on parempi kun ei mitään.
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #3 : 19.Huhtikuu 2007, 14:45 »

Tietysti me voisimme kasata erityisen palauteringin, joka lupaa antaa palautetta ihan hyväsydämisyyttään. Jos joku siis tahtoisi saada lisää kommenttia työstään, hän voisi kääntyä palauterinkiläisten puoleen.

Ja Jar nyt vain haluaa kuulemma pitää rivin yhtenäisenä. Iskee silmää
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Iivari
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaan Jokiniemi (ja muu elämänalue)
« Vastaus #4 : 19.Huhtikuu 2007, 15:57 »

Mitään varsinaista palauterinkiä tai palauteprojektia ei ole tarkoitus tehdä, vaan julistaa viralliseksi maan tapa. Tuokiossa jäi lokakuun jälkeen postatuista teksteistä vain viisi ilman kommenttia, ja näistäkin viidestä kaksi tekstiä postattiin kaksi päivää ennen uudistumista. Siis huomattavasti vähemmän kuin 1/30 jäi ilman palautetta. Tilastollisesti ei paljon mitään. Nyt minä velvoitan itseni antamaan palautteen vähintäänkin näille, jotka uhkaavat jäädä ilman.

Jokainen saa päänsä sisälle noudattaa mitä periaatteita tai haasteita kommentoimisensa ohjailussa haluaa, niin myöskin Jaragilin suora rivi -ajattelu on täysin sallittua. Mitään yleistä kilpailua/projektia/tai rinkiä ei kuitenkaan tehdä. Ja kyseessä ei ole juttu johon lähdetään mukaan, vaan periaatepäätös, jonka mukaan Leirinuotiossa yksikään teksti ei jää vaille kirjallista huomiota.

Mukavaa silti, että innostutte.
tallennettu

Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla.
Pekka Kejonen
Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 19.Huhtikuu 2007, 21:58 »

Minun teksti lienee toinen noista paria päivää ennen Uudistumista postatuista kommentittomista. Iskee silmää Muistaakseni Jiippi jäi kommentittomaksi.

Mutta niin, Julistuksesta. Yleensä minulla on muutenkin tapana kommentoida vähemmän kommentteja saaneita, ellen sitä löydä jotain loistavaa ja kommentoitua... joka tapauksessa, pyrin lisäämään sitä. Kommentit on kivoja.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #6 : 19.Huhtikuu 2007, 22:52 »

Tein uudenvuodenlupauksen, että alan lukemaan ja kommentoimaan tarinoita Risingissa, mutta sitten tuli tuo Maailmanahjo ja duuniprojektit... Pyörittää silmiään  Omien juttujen kirjoittamista ei ole ehtinyt edes ajatella. Mutta täytyy yrittää taas vähän aktivoitua.
tallennettu

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 21.Huhtikuu 2007, 13:38 »

Palautteen antoa helpottaa ainakin minun kohdallani huomattavasti, jos kirjoittaja on laittanut ikänsä näkyviin profiiliin. Ei sen pitäisi olla niin suuri salaisuus.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Metusalem
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Inari
« Vastaus #8 : 22.Huhtikuu 2007, 17:19 »

Palautetakuu on näköjään toiminut hyvin. Koko Leirinuotiolta ei löytynyt yhtään tekstiä, johon ei olisi kommentoitu kertaakaan.

Yritän itsekin vähän aktivoitua, mutta runoja en kyllä kommentoi. Niistä en saa irti sitten mitään.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 30.Lokakuu 2007, 18:09 »

Pitäskös tätä hommaa hiukan kehittää? Miten olisi aluksi ainakin: arvostelen jonkin tekstin jokaiselta, joka on arvostellut minulle?
tallennettu

Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 31.Lokakuu 2007, 11:08 »

: )

Kuulostaa minun korviin oikein hyvältä. Reiluahan se olisi, ja luontevaakin.

Kannatusta.
tallennettu
Viridi
Noviisi
*

Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 31.Lokakuu 2007, 15:42 »

Kuullostaisi hyvältä.
Mutt eihän sitten voi muistaa kaikilta saamaansa palautetta, et sille pitäis tehdä oma osio joihinkin tietoihin.
Ehkä...
tallennettu
Emvignya
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 31.Lokakuu 2007, 15:46 »

Kyllä sen huomaa, kun on pyörinyt täällä tarpeeksi pitkään. Ne aktiiviset ihmiset erottuu omaksi porukakseen. Eikä tämän ole tarkoitus olla ihan niin vakavaa, eli jos välillä joku unohtuu, siihen ei kuole. Parashan kuitenkin olisi kommentoida kaikkia tasapuolisesti.
tallennettu
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 31.Lokakuu 2007, 16:09 »

Tarkoitus ei siis ole perustaa mitään "kommentoin vain niille, jotka kommentoivat mulle" -rinkiä, vaan taata palautetta ainakin muiden tekstejä kommentoineille ihmisille. Lisää, enemmän ja useammalle saa ja tulee kirjoittaa siinä missä ennenkin. Aktivointia, aktivointia.

Ja muistattehan, että kauas etusivulta painuneita, hyvin vähän kommenttia saaneita tekstejä saa nostella palautteella!
tallennettu

Kuurankukka
Neurovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 31.Lokakuu 2007, 16:13 »

Pahoitteluni siitä, että vaikka suunnittelen kommentoivani moniakin tekstejä, ajan- ja osittaisesti netinpuutteen vuoksi se liiankin usein jää... nyt voisin oikeastaan kirjoittaakin kommenttia joihinkin, kun kerrankin voisi olla aikaa. (Ehkä joskus.)

Kuitenkin, niille kommentoiminen jotka kommentoivat, on ihan kohteliasta minun nähdäkseni. Ja kuulostaa hyvältä.
tallennettu

viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheidesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 31.Lokakuu 2007, 23:12 »

Meinasin sanoa, että minimivaatimus hyvästä käytöksestä voisi olla se, että antaa palautetta yhtä monesta tekstistä kuin mitä itse postittaa, mutta se tekisi elämästä helvettiä aktiivisille runoilijoille  Näyttää kieltä

Vähintään kaksi rakentavaa palautetta pitäisi jokaiselle Tarinatuokion tekstille löytyä. Väliäkö sillä, kuka ne antaa tai minkälaisilla pelisäännöillä. Yksi on liian vähän, koska se kertoo vain antajansa mieltymyksistä. Kaksi antaa jo vähän paremmin osviittaa, mitkä ovat tekstin kaikkia rassaavat heikot kohdat. Sata tai enemmän on tietenkin kaikkein paras.
tallennettu

Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 07.Marraskuu 2007, 23:09 »

Meinasin sanoa, että minimivaatimus hyvästä käytöksestä voisi olla se, että antaa palautetta yhtä monesta tekstistä kuin mitä itse postittaa, mutta se tekisi elämästä helvettiä aktiivisille runoilijoille  Näyttää kieltä

Vähintään kaksi rakentavaa palautetta pitäisi jokaiselle Tarinatuokion tekstille löytyä.

Nyt on kyllä pakko vähän pyytää miettimään lausuntoaan uudelleen... Jos siis ei kommentoi yhtä paljoa kuin postaa, ja aikoo saada kaksi kommenttia per postaus... Jokaista postausta kohden on siis kaksi kommenttia joltakulta, joka itse ei ole julkaissut mitään, tai sitten joltakulta joka kommentoi hyvin paljon postaamiseen nähden?

Eli helpolla matematiikalla näin: jos tavoite on kaksi palautetta per henkilö, tulisi silloin jokaista omaa postausta kohden tehdä keskimäärin kaksi palautetta, ei vain yhtä, mikä ei ole helvettiä. Jos jokainen kirjoittaa yhden kommentin per oma postaus, jokainen saa vain yhden.

Mutta ketään ei voi vaatia antamaan palautetta, ei edes silloin, kun on saanut sitä, se on omantunnon kysymys. Minusta on reilua antaa palautetta ainakin sen verran kuin sitä saa, ja on myös kivasti tehty, jos palautetta antaa enemmän jos vain ehtii.

Enkä usko että Dynin pelkäämää rinkiä syntyisi ihan helpolla.
tallennettu
Rasimus
Velhoruhtinas

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 08.Marraskuu 2007, 20:01 »

Ei tarvitse miettiä. Tuossa ei ole mitään mietittävää.

Eli ensimmäisestä lausahduksesta meinasin sanoa, mutta en sanonut. Sitä paitsi joka päivä parikin runoa postittavan henkilön pitäisi ihan tosissaan lukea ajatuksella ja kommentoida joka päivä pari muuta tekstiä ("Tosi hyvä. Pidin." kun ei ole minun mielestäni palautetta) mikä on aika helvettiä jos tarkoitus olisi olla jotain muutakin elämää.

Toinen lausahdus ("vähintään kaksi...") taas on täysin irrallinen, vaihtoehtoinen ehdotus. Se tarkoittaa sitä, että jos X kirjoittaa tekstin, niin olisi kiva jos se saisi keiltä tahansa ainakin pari palautetta. Mikään ei ole niin säälittävää kuin teksti, joka pyörii kuukausia niin, että sen reply-counter osoittaa nollaa.

Sen sijaan sinun selvitystäsi en oikein tajunnut  Hymyilee
tallennettu

Morgan Blood
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: TurQ
« Vastaus #18 : 13.Marraskuu 2007, 22:35 »

Hmm, sosiaalinen elämäni näyttää väliaikaisesti nollaa joten laittelisin mielelläni enemmänkin palautteita, mutta kun ei ole omaa nettiä ja kirjastolla kun ei jaksa jonotella niin... Noh, eiköhän sekin asia vielä ratkea. Sitten tulee ryöppy   Cool
tallennettu

"To live is the rarest thing in the world. Most people exists, that's all."
- Oscar Wilde
Siniset liekit
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 14.Marraskuu 2007, 19:43 »

Ajattelin kirjoittaa tämän ensin mutta ryhdyinkin ensin tekoihin.

Olen mukana, mutta vain tästä päivästä eteenpäin kirjoitettujen tarinoiden osalta. En paneudu kuukausien takaisiin juttuihin, sen päätöksen tein jo vanhalla foorumilla.

Nyt kun oikeasti näyttää siltä että todella olen aktivoitunut täällä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

Risingshadow