Aemilia
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: hml
|
 |
« Vastaus #100 : 01.Marraskuu 2010, 23:46 » |
|
Täytyykin tästä kaivella aihiot esille muistitikulta ... JOS ne ovat tallentuneet eivätkä muuttuneet bittiavaruuden virtuaaliastronauteiksi.
Suosittelen että lisäksi lähetät esimerkiksi sähköpostina itsellesi niitä. Pelkkä teksti ei sähköpostilootassa juuri tilaa vie. Muistitikun säilyttämiskyky on kyllä ihan hyvä mutta ei voi olla liian varma. Kesken. Kaksi pitkähköä fantasianovellia eikun itse asiassa kolme joista yksi on toisia valmiimpi, yksi pidempi teksti jota katsoo nyt nanowrimossa jne jne, luentopäiväkirja, mediapäiväkirja, pari esseetä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
A good many dramatic situations begin with screaming.
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #101 : 02.Marraskuu 2010, 08:37 » |
|
Väitöskirja on kesken. Hoh. Lähetin pari viikkoa sitten kolmannen paperini lehteen arvioitavaksi, ja nyt pitäisi puskea kokoon vielä neljäs. Sitten kirjoittaminen vasta alkaakin, kun joudun/pääsen käsiksi kirjallisuuskatsaukseen ja yhteenvetoon. Mutta (jos aikataulu kestää kasassa,) ensi syksynä hankkiudun koko romusta kertaheitolla eroon!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #102 : 02.Marraskuu 2010, 08:49 » |
|
Väitöskirja koostuu papereista? Saa kertoa lisää :-D
Mulla on kesken just nyt proseminaariesitelmä/kanditutkielma ja CMX:n Talvikuninkaan kääntäminen karjalaksi...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #103 : 02.Marraskuu 2010, 11:33 » |
|
Nyt ei ole kesken sitten niin mitään ... koetan terävöittää lentäjänlaseja löytääkseni uusia kirjoituskilpailuja, joihin voisin ottaa osaa. (Kyllähän skaboja on mutta en edes yritä kaikkiin.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lachesis
|
 |
« Vastaus #104 : 02.Marraskuu 2010, 11:39 » |
|
Väitöskirja koostuu papereista? Saa kertoa lisää :-D
Paperi so. artikkeli. Meillä tehdään säännöstään artikkelimuotoisia väitöskirjoja, muilla tieteenaloilla ilmeisesti edelleen myös monografioita. Viime aikoina on tupattu edellyttämään neljästä viiteen julkaistua artikkelia ja yhteenveto päälle. Kolmellakin kai voi selvitä, jos ainakin yksi on jossain huippulehdessä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Valomuurin tuolla puolen nopeuden kantamattomissa
|
|
|
|
Iivari
|
 |
« Vastaus #105 : 02.Marraskuu 2010, 11:44 » |
|
Joo, artikkelin terminä paperi on kyllä tuttu, mutta en todellakaan tiennyt, ettei monografiaväikkäri ole enää normi tai vähintään se yleisempi vaihtoehto kaikkialla. Toisaalta luonnontieteissä monografian kirjoittaminen saattaa olla aika vaativaa, käsittääkseni paperit ovat yleensä aika spesifejä, ja niistä kirjoittaminen monografian verran ei välttämättä ole helppoa :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Olen niitä tapahtumia joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla. Pekka Kejonen
|
|
|
Annexi
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #106 : 02.Marraskuu 2010, 12:00 » |
|
Ensimmäinen luku editoitu kustannustoimittajan ohjeiden mukaisesti viikonlopun aikana... siitä sitten jatkuu. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Diara
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #107 : 02.Marraskuu 2010, 17:52 » |
|
Aloitin muutama kuukausi sitten kirjoittamaan romaanikäsikirjoitusta. Surukseni totean, ettei genre ole fantasiaa, vaikka olen aina kuvitellut kirjoittavani fantasiakirjan. Sellaisellekin on kyllä ideanpoikanen takaraivossa, mutta nyt työn alla on aivan toisenlainen tarina. Tarina tulee perustumaan löyhästi omaan elämääni. Keskeisessä osassa on alkoholisimi, joka käänsi koko perheeni elämän ylösalaisin vain muutamassa tunnissa. Työ on vielä alkuvaiheessa, huomenissa aloitan sen taas kerran alusta, kun en ole tyytyväinen niihin lukuihin, jotka minulla on valmiina. Tarkoituksena on saada raakaversio valmiiksi ennen yliopistojen pääsykoekirjojen ilmestymistä maaliskuussa. Täytyy toivoa, että aikataulu pitää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
|
|
|
Peuranpuolikas
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #108 : 16.Tammikuu 2011, 19:30 » |
|
Joululoma päättyy tänään ja koko loma tuntuu menneen kirjallisuuden parissa. Uusi romaanikäsikirjoitus on ottanut tuulta alleen ja sanamäärä huitelee 35 000:ssa. Tekstiä syntyy 1000 sanaa päivässä, mutta joskus ilta on venynyt yöksi ja sanamäärä 4400:aan. Projektinimi on Laulava ääni olkapäälläni ja se kertoo inspiraatiosta, muusasta ja mielikuvituksen olemuksesta. Genrenä jonkin kauhu/psykologia/dekkari/elämänkerta -viritelmä.
Toinen aikaa imenyt projekti on ollut Stephen Kingin IT:in lukeminen, jossa on jäljellä "enää" 300 sivua.
Osaakohan sitä enää opiskella ollenkaan...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.Joulukuu 2012, 10:43 kirjoittanut Peuranpuolikas »
|
tallennettu
|
Laulava ääni olkapäälläni, Myllylahti 2013. Murhamylly 81. ISBN 978-952-202-413-8.
|
|
|
sannapallo
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Hollola
|
 |
« Vastaus #109 : 02.Helmikuu 2011, 09:20 » |
|
Möm..... Esikoisen uusi versio työn alla. Moneskohan tää on, varmaa järjestyksessään neljäs? Kolmas versio on just kustantajalla odottamassa tuomiotaan ja koska oon tällanen säälittävä perfektionisti, korjasin juonen uuteen uskoon muutaman muun jutun ohella ja alotin puhtaalta pöydältä. Oon vasta toisen luvun alussa... ja tästä piti tulla pidempi ku edeltäjästään! Ärsyttää olla näin saamaton.
Tuon lisäksi massiivinen Final Fantasy VII-ficciprojekti vaanii takaraivossa, mutta kirjotan sitä vieläkin hitaammin kuin esikoista. Miten niin oon laiska?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Telemnar
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #110 : 29.Toukokuu 2011, 14:11 » |
|
Minulla on muutamakin projekti kesken. Kirjoitan bestan kanssa fantasiatarinaa, jossa yhdistyvät Tolkienin Keskimaa, Dragon Lance ja Forgotten Realms.
Kyseisestä tarinasta on muutama ihminen hypännyt nykyaikaan ja kerron heidän tarinaansa ihan tällaisessa arkitodellisuudessa. Vielä siihen ei ole tullut mukaan mitään fantasiaelementtejä.
Sitten minulla on kesken eräs jengitarina, jota aloin alunperin kirjoittamaan yläasteella. Se on elänyt ihan omaa elämäänsä, enkä ole saanut sitä vieläkään valmiiksi.
Runoja kirjoittelen sitä mukaa, kun iskee inspiraatio.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cesare
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #111 : 17.Heinäkuu 2011, 22:13 » |
|
Ihanaa, kesälomalla ehtii kirjoittaakin! Minulla tuo ensimmäinen lukiovuosi meni niin täysin koulun parissa, etten parin sivun novelleja kummempaa saanut aikaiseksi (miltäs kuulostaa 42 kurssia vuodessa?). Nyt olen innostunut ja kesken on loputon pitkähkö fantsutarina parista nynnystä sotilaspojasta ja ikuisuusprojektini, saippuajatkotarina. Sotilaspojukertomuksesta tykkään kovasti, mutta maailma vaatii vielä niin paljon suunnittelua, etten kirjoita sitä kovin kovalla vauhdilla vielä. Ehkä se siitä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafia
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #112 : 11.Heinäkuu 2012, 22:04 » |
|
Yksi novelli on kesken, mutta enää on kirjoittamatta alle puolet :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
punnort
Velho

Poissa
|
 |
« Vastaus #113 : 12.Heinäkuu 2012, 15:18 » |
|
Itselläni ei ole mitään kirjoitusta kesken, mutta yksi idea on muhimassa. Se on se, että tietokoneohjelman tekeminen on suurelta osin kommunikaatiota, vaikka sen tekisikin yksin omassa kellarissaan. Käyttöliittymän tekeminen on kommunikaatiota ohjelman tulevien käyttäjien kanssa. Ohjelman tekninen dokumentointi ja kommentointi puolestaan ovat kommunikaatiota niiden henkilöiden kanssa, jotka tulevaisuudessa tulevat muokkaamaan ohjelmaa. Eiköhän ideasta synny novelli jollain aikavälillä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dyn
|
 |
« Vastaus #114 : 28.Heinäkuu 2012, 22:30 » |
|
Äh, mulla on pitkästä aikaa romaani-idea. Tai no, idea on ollut muhimisasteella jo pitkään, mutta tällä hetkellä siinä alkaa olla jo riittävästi lihaa kirjoittamista varten. Vielä kun olisi aikaa myös kirjoittaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Until one day, the boundary gives way.
|
|
|
Karajishi
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #115 : 28.Heinäkuu 2012, 23:13 » |
|
Ainahan minulla jotain kesken on, en vain voisi elää sellaisen ajatuksen kanssa, että koneella ei olisi jotain kesken… Ärsyynnyn aina keskeneräisistä töistä (elleivät ne sitten satu olemaan joitain pakollisia paperihommia ym.) ja tälläkin hetkellä fantasia tarinani ’Ystäväni Länsituuli’ odottelee jatkoa… Ja ja ja sitten on ainakin yksi valmis tarina (nimeä en edes muista) joka odottaisi enää oikolukua, mutta kun ei oikein jaksaisi… Sitten on tietenkin yksi kirjoituskilpailu homma, jota en ole vielä edes aloittanut.  Se on sitten raivostuttavaa, kun olisi miljoona ja yksi ideaa, eikä aikakaan olisi ongelma, mutta kun se koneen aukaiseminen tuntuu aina ylitsepääsemättömältä ongelmalta, eikä se siitä vielä ainakaan tähän mennessä ole miksikään muuttunut. Ja tuskin koskaan tulee muuttumaankaan. Sitten yöllä iskee kamala inspiraatio puuska eikä siihen aikaan enää oikein viitsisi konetta avata. No, ei hätä ole tämän näköinen, vihko esiin ja kirjoitetaan käsin, ajattelee samalla, että ’siirränpä tämän vain huomenna koneelle’. No sitten seuraavana päivänä ajatus saman tekstin uudelleen kirjoittamisesta tuntuu niin loputtomalta ja turhauttavalta, että ajattelee vain; ’antaa olla, kerkeäähän sitä myöhemminkin!’ Ja sitten vuoden päästä löytää sen samaisen vihkon, siitä se vasta tuleekin mukava fiilis!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
''My dreams are there where my heart belongs..''
|
|
|
Luinwen
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Varsinais-Suomi
|
 |
« Vastaus #116 : 11.Elokuu 2012, 13:35 » |
|
Tällä hetkellä on kesken fantasiaromaanikäsikirjoitus, jonka todennäköisesti saan valmiiksi tässä syksyn tai talven aikana.
// Ja itse asiassa se muuten valmistui juuri tässä lähiaikoina, siis kivasti ennen joulua. Nyt kai keskityn seuraavaksi opinnäytetyöhön... Siinä on riittämiin kirjoittamishommaa pitkäksi aikaa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.Joulukuu 2012, 12:41 kirjoittanut Luinwen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Fates
Kokelas
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #117 : 15.Joulukuu 2012, 17:29 » |
|
Kesken on vaikka mitä. Niitä pieniä ideoita joita päästäni löytyy aina herättyäni, mutta joita koskaan en jaksa kirjoittaa valmiiksi. Kesken on myös eräs kilpailunovelli. Ideoita on vaikka muille jakaa, mutta niistä kirjoittaminen tuntuu hankalalta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fates, mustekynien pureskelijanne.
|
|
|
VMN
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Vantaa
|
 |
« Vastaus #118 : 16.Joulukuu 2012, 00:41 » |
|
Vaikka mitä ja vähän enemmän on kesken, sen tuhat ja yksi projektia. Useampaa novellia, liian monta romaania joista kaksi on lähes tulkoon jo oikolukuvaiheessa, useita paksuja muistiinpanoja joista saisi kirjoitettua jo vaikka mitä ja niin edespäin. Kirjoitettavaa siis olisi enemmän kuin laki sallisi, tosin tässä tapauksessa valitettavasti esteeksi muodostuu aika. Töitä on vuoden loppuun asti lähes päivittäin 12-20 joten siinä ei paljoa kirjoiteta, vaikka yritän herätä todella aikaisin. Sitten alkaa intin ilot, joten saa nähdä paljonko siellä tulee ja ehtii kirjoittamaan. Olen lähes kirjoittanut jo ensimmäisen romaanini ensimmäiseen vaiheeseen, mutta olen nyt hurahtanut tekemään novelleja. Niin, pitäisi hiukan keskittyä, mutta kun aikaa ei ole ja ideoita vain pursuaa, halusi tai ei. Sitten kun joskus lopulta löytyy paljon aikaa, niin sitten ainakaan aiheista ei pitäisi olla pulaa (:
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
icecube
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
|
 |
« Vastaus #119 : 27.Joulukuu 2012, 14:32 » |
|
Periaatteessa ei ole mikään kesken, mutta periaatteessa on kaikki kesken. Romaanikäsikirjoituksen toimitus kustantajan kanssa alkaa tammikuussa, joten kai sen voi keskeneräiseksi laskea. Sitten päässä pörrää jo uusi idea, joka tosin kaipaa vielä pohtimista. Saa kevään mittaan nähdä mitä tapahtuu, ja jääkö raakakirjoittaminen vähemmälle... :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|