Keskustelut
kesä 19
keskiviikko
Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto. Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Keskusteluvalikko

Kirjautuminen

Mainonta

Mainospalkki

Keitä paikalla

• Kirjaneito
  • Jussi
  • Prolet
  • Maailmanherra
Yhteensä paikalla:
  • 4 käyttäjää
  • 55 vierasta

Facebook

Lähetä sivu

Sivuja: [1] 2 3 ... 7   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kesken juuri nyt?  (Luettu 12636 kertaa)
Dyn
Velhoruhtinatar

Poissa Poissa
Sukupuoli: nainen
« : 26.Tammikuu 2007, 14:28 »

Podetko ideanrunsautta tai -pulaa? Miten aikasi riittää kirjoittamiseen? Kaiken tämän ytimessä...

Kertokaa mitä kirjoituspuolen produktiota teillä parhaillaan on kesken. Onko se kenties romaanikäsikirjoitus? Tai jokin muu pidempi työ, tai mahdollisesti sellaisen editointivaihe? Suunnitteletko parhaillaan jotain kirjoituskilpailutyötä, onko sellainen jo loppusuoralla?

Saa marmattaa, saa iloita, pitää perustella.  Jakakaa kulloisetkin luovuuden tuskanne ja nautintonne. Me luemme vesi kielellä.
tallennettu

Until one day, the boundary gives way.
Kelhanion
Kokelas
*

Poissa Poissa
Sukupuoli: mies
Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #1 : 10.Helmikuu 2007, 23:53 »

Teknisesti minulla ei tällä hetkellä ole kesken mitään, oikeastaan ensimmäiseen kertaan melkein vuoteen, ja se tuntuu hyvältä! Voin nyt hyvällä omallatunnolla silmäillä vuosien varrella kertynyttä ideapankkia ja katsella josko sieltä pomppaisi jokin idea esille ja työn alle. Yksi kutkuttaa jo mielessä mutta annan sen hautua kaikessa rauhassa.

Käytännössä sitten...

Sain jonkin aikaa sitten valmiiksi ensimmäisen vedoksen viimeisimmästä romskukäsikirjoituksestani ja jopa editoin sen kerran alusta loppuun. Minua helpotti suunnattomasti se että sitä kirjoittaessani annoin vaihteeksi sisäisen kriitikkoni jyllätä ja saatoin jumittaa joka kappaleessa vielä viikon pari niiden varsinaisen kirjoittamisen jälkeen. Nyt yritän ottaa juttuun hieman etäisyyttä ja toivoa että saan nakitettua ainakin jonkun henkilön lukemaan sen läpi (yksi on jo onneksi lupautunut, toivottavasti hän pääsee aikanaan loppuun asti). Sen jälkeen yritän ottaa - toivottvasti rankankin - kritiikin vastaan kuin mies ja kirvesmurhata suurimman osan rakkaimmistani. Savottaa pitäisi ainakin riittää, sillä em. lukija huomasi jo viiden sivun jälkeen kyseisen heikkouteni - samaan hengenvetoon hän kuitenkin onneksi totesi että hänen mielestään on vain hyvä että minulla sentään on kivaa tekstiä josta lähteä napsimaan.

En ole koskaan ollut mikään intohimoinen editoija mutta nyt olisi varmaankin korkea aika opetella nauttimaan tai ainakin sietämään sitä. Pitäisi melkein luvata julkisesti että kerrankin aion editoida kunnolla: poistaa turhia sanoja, lauseita tai - Herra paratkoon - ihan oikeita pätkiäkin.
tallennettu
Knox-setä
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #2 : 11.Helmikuu 2007, 10:11 »

Kesken juuri nyt? Ei ole listaa käsillä, mutta aktiivisessa kässittelyssä minulla on teksti työnimellä 'Suomaiden ja tasankojen kohtaamisia', josta on tarkoitus tulla se minun suuri romaanini. Siinä ohella voinen raapustella aina välillä iloksenne tänne runoja ja tarinoita, kunhan saan hyviä ideoita.
tallennettu

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #3 : 11.Helmikuu 2007, 15:35 »

Tällä hetkellä "puurramme ahkerasti" uuden parodian parissa. Jos teitä huvittaa tietää lisäinfoa siitä, niin pommittakaa vapaasti yksäreillänne The Herald of Sufferia Virnistää.
tallennettu

Lachesis
Kriitikko

Paikalla Paikalla
Asuinpaikka: Espoo
« Vastaus #4 : 11.Helmikuu 2007, 16:01 »

Olisi yksi tieteisfantasiatyyppinen novelli, jota hahmottelin puolisen vuotta sitten ja sain aikaan jonkinlaisen rungonkin. Toteutuksesta puuttuu puolet ja laiskottaa. Tartun siihen sitten kun oikeasti tekee mieli, en ennen. Yksi avaruusscifijuttu on ollut idea-asteella pitkään ja toivon lammasmaisesti, että inspiraatio tulisi kylään ennen kesän novellikilpailujen takarajaa. No, jos ei tänä vuonna, niin ensi vuonna sitten.

Runot tulevat mielensä mukaan, kuten ennenkin. Ikäväkseni olen alkanut vähän kaivata niitä, kun aiemmin pystyin antamaan tilaa ja tyytymään siihen, mitä syntyy tai ei. Pitäisi kai pitää mieli avoimempana ja ehtiä pysähtyä ihmettelemään useammin. Olen myös alkanut miettiä jonkinlaisen kokoelman koostamista. Tekstejä olisi jo sen verran, että niistä voisi pienen kokoelman kääriä kasaan. Toisaalta en edelleekään ole kovin innokas ottamaan kustantajalta turpaani, kuten tiedän väistämättä käyvän. Vanhojen tekstien viilaaminen olisi siitä huolimatta hyvää sparraamista ja todellisuustarkistusta, seurasi siitä mitään konkreettista tai ei.
tallennettu

Valomuurin tuolla puolen
nopeuden kantamattomissa
Dunarthon
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #5 : 12.Helmikuu 2007, 10:35 »

Kesken on kuten aina. Yhden novellin viimeisteleminen, mikä ei vaadi enää kuin yhden vähän työtä. Valmistelen sen, kunhan vaan paranen tästä keuhkoputken tulehduksesta. Sellainen olo on koko ajan, että ihan turha ryhtyä viimeistelemään mitään. Sitten on vielä hieman pidemmän tarinan suunnittelua ja kirjoittamista. Mikäli joku täällä vahingossa muistaa Kultajousi-nimellä olleen tarinan niin tämä projekti liittyy samaan tarinaan, 2-3 vuotta ennen itse Kultajousen tapahtumia. Että sellaista...
tallennettu
Denizen
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #6 : 12.Helmikuu 2007, 10:44 »

Minä heräsin tänään, ja heräillessäni -se on noin 20-30 minuutin prosessi- päähäni tarttui kolme tarinanalkua. Ja aikaa ei ollut kirjoittaa, ja nyt mielessä on enää yksi niistä, eikä se enää niin hyvältä tunnu. Lähinnä, koska en osaa huumoria niin hyvin kuin suvaitsisi.

Enemmän kesken on viimeisin kirjoittamani tarina, josta äikänopettajat eivät lain mukaan saa irroittaa näppejään. Minä ajattelin, kun olin tekstitaidon kokeessa yheltätoista valmis, että ajankuluksi voisin vaikka kirjoittaa tarinan ja ruksia sen yli. Se oli hieno tarina. Koululla on velvollisuus säilyttää kaikki koululle jäävät paperit vuoden ajan. Eli vuoden päästä koitan sen saada, ja puhtaaksi kirjoittaa. Siinä oli lohikäärme.

Tietenkin keskenä on jatkuva kirjansuunnittelu myös. Mielessä pyörii kasa suunnitelmia, miten jo kirjoittamistani runsaasta puolesta sadasta novellista voisi valita kymmenen parasta, ja koittaa kirjoittaa ainakin viisi lisää, ja etsiä jostain kuvittaja, niin että teoksessa olisi jotain mikä voisi myydäkin.

Kesken on vaikka mitä, muun muassa elämä. Kirjoittaa pitää siinä sivussa, ja joskus aika tai ajatukset ei riitä. Ehkä nyt lukulomalla, saan taas kaikkea kivaa luotua.
tallennettu
Maagitar Senna Dehesmunst
Velho
**

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #7 : 12.Helmikuu 2007, 12:59 »

Tällä hetkellä on kesken sellainen low fantasy-kategoriaan luokiteltava teksti, joka tapahtuu siis meidän maailmassamme. Sitä on kirjoitettu sellaiset neljä viisi lukua, ja enimmillään niitä tulee alta 20 - riippuen siitä, miten paljon vihkossa on tilaa. Rakkausdraamaa yritän vääntää siinä, monta päähenkilöä pitkästä aikaan jne. Huomaan kuitenkin kuvailuni olevan ruosteessa, joten sitä pitää korjailla rankasti ennen kuin pistän sen Nuotioon. Siihen kuitenkin on aikaa, koska aion säästää tarinan pahan päivän varalle, jos ei mitään muuta ole.  Iskee silmää

Mutta mutta... Ajattelin ystävänpäivän ratoksi kirjoittaa jotain lyhyttä Nuotiota varten - juttu olisi samalla ensimmäinen täällä *wirn* - mutta saamme nähdä, miten sen kanssa onnistuu, kun koeviikko on kesken ja se loppuisi juuri keskiviikkona ja torstaina pitäisi jo tanssahdella wanhojen tansseissa.
tallennettu

❒ Varattu
❒ Sinkku
✔ Odotan sitä Oikeaa, joka on yhtä kieroutunut kuin minä
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #8 : 12.Helmikuu 2007, 13:25 »

Minulla on kesken romaani/jatkis, joka kertoo maailmasta, jossa kaikki sokeutuvat yllättäen. Sen kanssa on ollut yllättävän hauskaa, ja suloinen velhomestarim... oh, velhohemmomme Jaragil on ollut kerrassaan ihanaa apua sen hiomisessa ja ideoiden heittelemisessä. Sitä on työstetty inspiraatiolla.

Lisäksi Nova-työ on loppusilausta ja editointia varten valmis, ei siitä sen enempää.

Ja Tuokiolle ilmestynee piakkoin ensimmäinen osa Jaragil-saagan viimeisestä osasta, uuden jatkotarinan aloitusluku, joka on ollut pöytälaatikossa pitkään ja hartaasti. Toivottavasti kiinnostus jääruhtinaaseen ei ole laantunut foorumin vaihtumisen myötä, sillä olen nauttinut kovasti tämän hiomisesta.  Iskee silmää
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Kelhanion
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 12.Helmikuu 2007, 13:37 »

Minulla on kesken romaani/jatkis, joka kertoo maailmasta, jossa kaikki sokeutuvat yllättäen.

Mielenkiintoista, tuo oli yksi ideoista joita pyörittelen seuraavaa projektiani varten. Jos lopulta päädyn joskus kirjoittamaan tuosta niin toivotaan että muuta yhteistä jutuillamme ei olisi kuin tuo kehysidea. Muuten se on sitten verinen kilpajuoksu kaupan hyllyille :)
tallennettu
Vehka
Neurovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
« Vastaus #10 : 12.Helmikuu 2007, 14:19 »

Hei vain, Kelhanion. Ei sinua kiinnostaisi joskus vertailla ideoita, ettei tule samankaltaisuuksia? Minulla on tosiaan niitä spefi-elementtejä niukasti mukana ja pääympäristönä ihan nykymaailma, kirjoitan minä-kertojana sokean näkökulmasta. Sinällään tekstiä on jo 50 sivua, että jos olet oikein nopea, voit yhä voittaa kilpajuoksun. Iskee silmää Vai rynnätäänkö patenttitoimistoon?
tallennettu

minä olen päättänyt olla sinun
tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
Feylana
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Hämeenlinna & Helsinki
« Vastaus #11 : 12.Helmikuu 2007, 16:42 »

Minulla nyt on aina kaikki kesken. Se on se ärsyttävä itsekritiikki, joka ei anna aina edes kirjoittaa aloitettuja tekstejä loppuun ja jonka vuoksi ei saa oikoluettua valmiita tekstejä julkaisukuntoon. Se on tätä kirjahyllykirjoittamista enimmäkseen.

Tuli aloitettua silloin seitsemännellä luokalla yksi tarina, joka venyi novelliksi ja venyisi vieläkin pidemmälle, jos kehtaisin lukea kyseistä tekstiä voidakseni aloittaa sen uudelleenkirjoittamisen. Samanlaisia tapauksia tuolla hyllyllä taitaa olla kolmekin, mutta onpahan ainakin jotain, johon perehtyä kun tylsistyy.

Muutamia lyhyitä tekstinpätkiä on tullut suunniteltua ihan paperillekin, mutta niiden puhtaaksikirjoittaminen tuhoaa hermoni viimeistään siinä vaiheessa kun luulen niiden olevan kelvollisia ja siirryn kirjoittamaan niitä koneelle vain huomatakseni, ettei niissä ole mitään julkaisukelpoista.

Liikaa ideoita, liikaa ajatuksia tungettavaksi yhdelle paperille, eikä minulla ole kirjoittavia käsiä kuin yksi. Koneella ei voi kirjoittaa, käsin kirjoittaa liian hitaasti ja mitään ei koskaan saa samanlaiseksi kuin sitä oli ajatellut. Se on tämä kevät, sanokaa minun sanoneen.
tallennettu

senhän tietää kaikki nuo, nuo jotka kuusta valon juo ja aamun värit silmissään tuo maailmaan
Kelhanion
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 12.Helmikuu 2007, 23:55 »

Hei vain, Kelhanion. Ei sinua kiinnostaisi joskus vertailla ideoita, ettei tule samankaltaisuuksia? Minulla on tosiaan niitä spefi-elementtejä niukasti mukana ja pääympäristönä ihan nykymaailma, kirjoitan minä-kertojana sokean näkökulmasta. Sinällään tekstiä on jo 50 sivua, että jos olet oikein nopea, voit yhä voittaa kilpajuoksun. :wink: Vai rynnätäänkö patenttitoimistoon?

Minulla on tällä hetkellä enemmän päässä kuin paperilla joten ei tarvitse pelätä että oltaisiin ihan samaa rataa lopulta juoksemassa, vaikka minunkin ideassani on minä-kertoja nykymaailmassa :) Yritän kiteyttää ajatuksiani lauseiksi tässä jossain vaiheessa ja laitan sinulle sitten yksityisviestiä. Hyvällä tuurilla minun pääjuoneni ja -teesini ovat sen verran erilaisia että voisimme jopa hyötyä toistemme ajatuskuvioista. Ainakin minulle heräsi heti kiinnostus lukea mitä sinä olet saanut aiheesta väsättyä. Palaan siis asiaan päivänä x.
tallennettu
Jaragil
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 13.Helmikuu 2007, 09:10 »

Noh, minulla on koneen muistissa ties miten monta novellia, jotka olen kirjoitellut suhteellisen hyvin loppuun asti, mutta joita odottaisi vielä pitkä editointiprosessi, jotta niitä kehtaisi laittaa mihinkään esille. Ei vain enää aina innostus riitä, kun kerta sain jo kaiken vuodatettua ulos. Mutta hyväksihän se editoinnin harjoittelukin olisi, joten pitäisi vain tarttua toimeen.
Sitten kun olisi vielä sitä aikaa tarttua yhtään mihinkään.

Mutta tällä hetkellä varmaan kaikkein tähdellisin kesken oleva juttuni on lievillä scifi-teemoilla sävytetty omaan maailmaamme sijoittuva juttu, jota olen kirjoitellut nyt vajaan 20 sivun edestä, eikä loppu ole vielä alkuunkaan näkyvissä. Aikanaan se varmaan päättyy tänne Tuokioon, mutta sitä odotellessa se pitäisi saada valmiiksi.
*menee lukemaan Ideasta tekstiksi -topiccia saadakseen neuvoja kirjoitustahdin ylläpitämiseen*
tallennettu

But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
 - Edgar Allan Poe: The Raven
Veequa
Teknovelho

Poissa Poissa
Asuinpaikka: Yleensä jossain muualla
« Vastaus #14 : 13.Helmikuu 2007, 16:08 »

Ideoita minulle pomppaa päähän monta päivässä, useimmat liittyvät muihin tarinoihin, joitakin ihan uusia tulee viikottain aika monta. Minun paha tapani on kuitenkin unohtaa ne parissa minuutissa, ellen niitä kirjoita ylös. *sad* Varsinkin unista, minun uneni kun ovat mitä ovat. Eli tysin sekopäisiä.

Mutta mutta, tällä hetkellä työn alla on yksi angstinovelli. Saa nähdä kuinka pitkä siitä tulee. Pääosassa on hiljainen, voisi jopa sanoa mykkä, Henna niminen tyttö. Henna lukee ajatuksia, eikä siten osaa luoda itselleen sellaisia. Hän ajattelee väreillä. Hennan äiti on myös yksi tärkeä sivuhenkilö, hän puhuu pienesti ja on maailmassa ehkä ainoa, joka Hennasta välittää.
Olen siis sotkenut kulutettuun aiheeseen vähän magiaa, värejä ja tiikerin. saa nähdä, kuinka kulutettuna aihe tulee valmiiksi. *huoks*
tallennettu

Una espina de experiencia vale más que un bosque de advertencia
Ranmoth
Velho
**

Poissa Poissa
« Vastaus #15 : 13.Helmikuu 2007, 18:37 »

Ideoita tulee joskus enemmän, joskus vähemmän, ja iso osa unohtuu. Todennäköisesti suurempi osa jää kesken kun innostus loppuu, uusi tulee tilalle, tai keksin jotain ihan muuta tekemistä kun kirjoittaminen.

Epämääräinen määrä novelleja on melkein valmiina kun innostus loppui vähän ennen juonta, ja jokunen runo saattaa kansionpohjalla olla kesken, mutta niiden idea on jo kadonnut muistista aikaa sitten. Sitten on übereeppinen tarina, johon olen kirjoittanut muutaman sivun eri hahmojen erillisiä prologeja, mutta siitä tuskin tulee koskaan mitään. Joksus kirjoitin sille myös lopun, jota tosin en laittaisi siihen jos saisin sen niin pitkälle, mutta irrallisena on tavallaan hieno. Kohtalaisesti alkanut (novelli valmiina, toinen puolessavälissä) novellisarja epämääräisten osittain itseeniperustuvien henkilöiden kuolemista on periaatteessa työn alla, mutta viiime aikoina ei ole ollut sopiva mielentila.
Juuri nyt ihan oikeasti kesken on yksi lovecraftinen novelli, johon olisi tarkoitus sekoittaa juutalaista mytologiaa, ja kaksi tai kolme runoa, joissa on ehkä vähän jotain hiomista.
tallennettu

"Marjat ovat käteviä matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu matkustaessa, sillä niitä on kevyt kantaa, ne eivät pilaannu, sillä niitä on kevyt kantaa, sillä ne eivät pilaannu kustaessa"
Nunia
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 16.Helmikuu 2007, 12:55 »

Mulla on kaksi aika isoa (ja yksi pieni) projektia jatkuvasti meneillään, niin isoa, ettei tässä oikeasti ehdi/jaksa elää niiden lisäksi.

Työ numero uno on fantasiaromaanikässärini, joka itse asiassa valmistui jo marraskuussa, mutta olen ottanut sen uudestaan pöydälle. Sain yhdeltä (muista ei ole vielä kuulunut mitään) kustantamolta todella positiivisen hylsyn, teksti oli mennyt vissiin seulan läpi mutta kaatunut lopulta kokoonsa. Ihan pakko hehkuttaa vielä sen verran, että ko. kustantamon mielestä "sinulla on rohkeutta, mielikuvitusta, omaperäisyyttä ja kertojanlahjoja", eli uudestaan hommiin, kun alkaa juna vetää. Lähinnä lyhentelen ja karsin rönsyjä, editoin pois kaikki ylitsepursuavat "hienot" ilmaisuni, ja luonnollisesti myös odotan samalla vastauksia muista paikoista. Toisin kuin nähtävästi moni muu mä RAKASTAN editointia.

Työ numero due on, yllätys yllätys, fantasiaromaanikässäri, liittyy aika olennaisesti tuohon edelliseen. Kasassa on lähemmäs 250 sivua, kerran pari editoitu, mutta sitä pitää myös lyhentää rankasti ja karsia rönsyjä. Yritän nyt kuitenkin tässä samalla kirjoitella sitä loppuun asti (että pääsen tosissani editoimaan).

Työ numero tre on yhä ajatusasteella, mutta olen vakavissani sitä harkinnut/valmistautunut siihen jo useamman vuoden. Kyseessä olisi tositapahtumiin perustuva historiallinenromaani. Tässä tosin on se vieras tekijä, että tarina itsessään ei olisikaan omani, mutta saisin kuitenkin rakentaa sen itse. Ja pitäisi tietää vähän historiaakin... ja tehdä muutama haastattelu. Kiinnostaisi ja kutkuttaisi hirvittävästi jo aloittaa (ja varmaan muutaman kuukauden sisällä aloitankin), mutta aikaa ei tällä hetkellä moiseen projektiin ole  Epävarma
tallennettu
Elenloth
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 16.Helmikuu 2007, 14:09 »

Olen antanut toistaiseksi periksi sen suuren fantasiaromaanini suhteen. Minulla on liian monta juonikuviota päässäni, jotka kaikki haluaisin kirjoittaa. Kun alan kirjoittamaan yhtä, iskee minuun kova halu kirjoittaa jotakin niistä toisista. Eikä siitä sitten tule mitään.

Olen päättänyt keskittyä runouteen. Minulla on valmiiksi editoituna n. 10 runoa, osa englanniksi, osa suomeksi ja osa molemmilla kielillä. Noiden valmiiden lisäksi on joku 20 sellaista, jotka ovat vielä vähän raakileita ja joista osa on vain englanniksi ja jotka pitäisi kääntää. On niin hankalaa, kun jokin yksittäinen ajatus tai lause tulee mieleen, ja se on englanniksi. Sitten sitä lähtee väkisinkin kirjoittamaan runoa sen ympärille englanniksi. Jos kuitenkin toivon saavani jotakin julkaistuksi jonain päivänä, pitäisi sen olla suomeksi (plus kaikki runojani lukevat ja arvostelevat sanovat etteivät ymmärrä englanninkilisiä runojani tarpeeksi hyvin antaakseen kritiikkiä). Joten työn alla on siis lähinnä oman ajatusvirran kääntäminen englannista suomeen. Miten se voikin joskus olla hankalaa.

Työn alla on myös rohkeuden kerääminen, että uskaltaisin julkaista jotakin täällä Nuotiolla.
tallennettu
Ainoka
Kokelas
*

Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 19.Helmikuu 2007, 21:13 »

Ach, minulla on viimesyksyisen tarinani jatko-osa työn alla, joka sijoittuu 1800-luvun alkuun. En edes yrtä siitä romaania, koska se on niin epäilyttävä ja taitanee halventaakin yleistä moraalia siihen tahtiin, että omakustanteeksi menisi. Joten julkaisen sen sitten valmiina tai puolivalmiina netissä muiden iloksi tai suruksi  Virnistää

Pidän yleensä vain yhden jutun työn alla ja työnnän muut piiloon siksi aikaa, ettei jää miljoonaa kesken olevaa alkua kuin pari kolme valmista.
tallennettu
Hillo
Teknovelho

Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 19.Helmikuu 2007, 21:22 »

Vaihteeksi koen varsinaista ideatulvaa pitkän hiljaisen jakson jälkeen. Revin juttua kaikesta kerrostalokyttääjistä kemianopettajaamme ja lokkeihin. Teknisesti minulla ei ole juuri tällä hetkellä mitään kesken, kun en uskalla kirjoittaa kuin yhden novellin päivässä. Se sitten yleensä tuleekin kerralla valmiiksi. Meneillään on eräänlainen novellikausi. Kirjoitan sekä yksittäisiä novelleja, että novellisarjoja, kuten esimerkiksi nyt kerrostalokyttääjistä. Mihinkään suurempaan en ole uskaltanut ruveta, koska kaksi aikaisempaan isompaa projektiani jätin kesken kyllästymisen vuoksi. oli perin juurin tympääntynyt aiheisiin ja koko kirjoittamiseeni.
tallennettu

Mietin vasta
mitä ajatella.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  
Keskustelut