sadepisara
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kokkola
|
 |
« Vastaus #80 : 08.Marraskuu 2008, 21:11 » |
|
No muutama oma tekoinen jatko-tarina on kesken. En vain saa mistään jutun juurta, ja kirjoittaminen meinaa jäädä taka-alalle. Mutta lukemisesta ei ole puutetta. Luen juuri nyt Opalin Kostoa, ja tasan kymmenen muuta kirjaa odottaa lukemistaan. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Bussipysäkki
|
 |
« Vastaus #81 : 17.Joulukuu 2008, 18:37 » |
|
Onhan noita. Olen aloittanut varmaan useampia sepustuksia, kuin minulla on ikävuosia, mutta nyt työstän vain muutamaa kohdetta, jotka ainakin yritän saada valmiiksi tai muuttaa toimivammiksi. Ajattelin kirjoittaa jotain tuohonscifinovellin kirjoituskilpailuun, sitten minulla on päri keskeneräistä novellia ja yksi romaani, jota on jo useampi kymmenen sivua. Se on täällä jatkokertomuksena.
Mutta ei minulla kovin pahasti ole asiat kesken. Että niin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
Siniset liekit
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #82 : 25.Joulukuu 2008, 19:37 » |
|
Palataanpa tänne. Eli tällä hetkellä kaikki aiemmin mainitsemani projektit ovat kuolleet. Se ei varsinaisesti häiritse minua, olen varmasti hyötynyt niiden naputtamisesta jotakin. Tällä hetkellä minulla on sen sijaan kesken projekti, jonka aloitin joskus ehkä marraskuussa, mutta jota aloin oikeasti kirjoittaa joulukuun tienoilla. Kokeiden vuoksi en voinut keskittyä kirjoittamiseen paljoa, joten nyt, joululomalla, päätin viedä tekstin loppuun. Kirjoitustahdissa on hirveästi heittoa, välillä on päiviä jolloin tekee tuskaa saada 1000 sanaa aikaiseksi, joku päivä taas tuli 3000 sanaa tuosta noin vain. Tällä hetkellä valmista tekstiä on vajaat 17k sanaa, ja pyrkimyksenäni, ei, aikeenani on saada se joululomalla valmiiksi. Vaikka itkien jos ei muuta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Radoxeald Lectunium
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Tampere
|
 |
« Vastaus #83 : 25.Joulukuu 2008, 20:47 » |
|
Hmm, viime aikojen piinallisen kirjoitusblokin jälkeen olen palaamassa kirjoittajien kastiin. Paria novellia on tullut väkerrettyä Luovan kirjoittamisen kurssin huumassa, joista yksi on tullut oikeasti valmiiksikin, mutta ne on tarkoitettu (dun-dun-dunn!) novellikilpailutöiksi sitten tulevaisuudessa. Eli se niistä. Sen sijaan herätin henkiin yhden wanhan romaani-idean ja olen alkanut työstämään siitä jatkotarinaa julkaistavaksi comeback-työnä Nuotiolla. Ykkös- ja kakkoslukua tullut väsättyä, ja tulen luultavasti etsimään aikanaan esilukijoita sille (ajatelkaa: kerrankin jatkotarina, jota on oikeasti hiottu  ). Siitä lisää tulevaisuudessa, kunhan saan sen kunnolla kondikseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vehka
Neurovelho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Juupajoki (Tampereen yläpuolella)
|
 |
« Vastaus #84 : 27.Joulukuu 2008, 12:18 » |
|
Minulla on nyt työn alla novelli, oikeastaan kaksikin. Toinen on (eeppistä) kapakkakyborgikabareetä ja toinen irkkusirkustelua. Ensimmäistä aloin kirjoittamaan viime yönä kello 4:12 ja se oli aika järjetöntä - kuuntelin samaa kappaletta joka oli inspiroinut jälkimmäisen ja jostain syystä sain sitten idean toiseenkin tekstiin. Mielenkiintoista tässä on tietenkin se, että en ole kirjoittanut pitkiä novelleja, noh, kolmeen vuoteen. Kaikki ovat olleet joko a) romaaneja nanon takia b) jatkotarinoita tai c) lyhyitä tunnelmajuttuja. Novelli on siis oikeasti minulle tekstityyppinä tosi vieras - yläasteella säädin sen kanssa jonkin verran mutta lukiossa en ole kirjoittanut yhtään oikeaa novellia. Siispä tämä on jännää. Lisäksi kokeilen kabareetekstissä oikeasti hyödyntää wikipediaa ja juuri lukemaani kirjaa tupakan kulttuurihistoriasta. En tykkää yleensä tehdä taustatyötä, mutta tällä olisi tarkoitus osallistua Tähtivaeltajaan, joten voisi sen sitten kerrankin tehdä kunnolla. Tai no, niin kunnolla kuin minulle nyt on mahdollista.  (P.S Ja Raddie, lupaan olla esilukijana, jos tuo kelpaa siksi palautelupauksen täyttäjäksi.  Sen luvatun puoli A4-sivua saat vaikka joka luvusta jos tarpeeksi hiottua ja mielenkiintoista tekstiä on. (Ja jos ei ole niin sitten varmaan vielä enemmän.))
|
|
|
|
|
tallennettu
|
minä olen päättänyt olla sinun tanssin kanssasi Ruotsiin ja takaisin
|
|
|
Xard
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kauhava
|
 |
« Vastaus #85 : 27.Joulukuu 2008, 22:37 » |
|
minulla on idea asteella varmaan kymmenisen "novellia" tai miksi niitä haluaakaan kutsua joissa käristän maailmaa hiljaisella tulella - toisaalta en halua kirjoittaa mitään ja pitäisi saada ensin naputeltua vastaus sille helvetin liberalistille verotuksen ym. "sosialismin" moraalisesta oikeutuksesta... englanniksi. HUOH
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pippuri
Noviisi
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Oulu
|
 |
« Vastaus #86 : 18.Marraskuu 2009, 20:19 » |
|
Yksi kimpparomaani siskon kanssa viimeistelyvaiheessa (esilukijoilla), jatko-osa aloitettu tänään, yhden ikuisuusprojektiromaanin ensimmäinen luku odottaa edelleen jatkoa ja niiden lisäksi 2 novellia on kesken ja 2 valmista odottelee uudelleenkirjoitusta palautteen pohjalta. Niin kuin nämä ei vielä riittäisi, niin oikean pikkurillin toista nimetöntä kutittelee yhden oman ja yhden kimpparomaanin aloittaminen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milu
Velho

Poissa
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #87 : 13.Joulukuu 2009, 02:02 » |
|
Kesken on fantasiaromaani, josta tulee tätä menoa 2-osainen. Vaikuttaa pahasti nuortenfantasialta, vaikka yritin välttää sellaista. 60 sivua on kasassa, korkeintaan 1/10 lopullisesta. Uskonpuute iskee aina välillä (kuten nyt). Välillä teksti taas näyttää ihan hyvältä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.Toukokuu 2010, 19:14 kirjoittanut Milu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Cesare
Noviisi
Poissa
Sukupuoli:
|
 |
« Vastaus #88 : 17.Joulukuu 2009, 19:01 » |
|
Nyt, kun minullakin on oikeasti jotain tekeillä, voin tulla ja sanoa sen; kirjoitan nyt (ja varmaan tällä vauhdilla kolmen vuoden päästäkin) romaanimittaista tekstiä, jonka tapahtumat sijoittuvat Thaimaahan vuodesta 1974 eteenpäin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #89 : 25.Joulukuu 2009, 10:04 » |
|
Pitkän tauon jälkeen olen vihdoinkin saanut aikaiseksi jonkinlaisen novellinväkerrelmän, jota kirjoitan käsin muistivihkoon. Se kertoo kirjallisuuden ja englannin opiskelijasta, joka löytää eräänä päivänä ikkunansa ulkopuolelta lihavan harmaan kissa. Novelli ilmestyy ehkä tännekin, kunhan saan sen valmiiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When the Master has completed her work, she forgets it. That's why it lasts forever.
|
|
|
Audra
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kiiminki
|
 |
« Vastaus #90 : 16.Kesäkuu 2010, 13:59 » |
|
Minulla on kesken ihan liian monta asiaa. Kirjoitan roolipelihahmosuunnitelmaa, muita hahmosuunnitelmia, kesken jäänyttä NaNoWriMo-tarinaa, fantasiaromaania ja tavallaan fanipohjaista cyberpunkscifirikollisuusdraamajännärihöskää. Näistä uusin inspiksenaiheeni, proosan saralta nimenomaan, on tämä fantasiaromaanini. Sillä on kliseenimi ja jostakin satunnaisesta yöllisestä ideasta riivitty juoni, joka elää pääni sisällä ja ehkä joskus kehittyy joksikin, jota jaksan kirjoittaa niin pitkälti että julkaisen. Sen näemme sitten, mutta inspiraatiota ainakin olisi.
Minua vaan haittaa se, että ideani on vähän turhan kliseinen. Kaverini kyllä sanovat sitä mielikuvituksekkaaksi, mutta ehkeivät he ole tutustuneet samaan kirjallisuuteen ja mediaan kuin minä. Näen vaikutteeni itsessäni liiankin selvästi, joskaan ne eivät ehkä peilaudu niin että ulkopuoliset huomaisivat niitä, ainakaan tuntematta minua pitkältä aikaväliltä. Saa nyt nähdä tuleeko tästäkään proosaprojektista yhtään mitään, sillä tunnen itseni sen verran hyvin että tiedän jättäväni lähes kaikki projektit aina vaiheeseen. Yritän kyllä palata niihin myöhemmin, ainakin osaan, joten toivottavasti teen niin edes tämän kohdalla. Inspiroi vaan niin, mutta toisaalta ei jaksa kirjoittaa. Jaksan nyt paremmin datailla, lukea ja pelata roolipeliä. Hihhei. Ei loistokasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Peuranpuolikas
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #91 : 18.Kesäkuu 2010, 18:09 » |
|
Kauhuksikin luekiteltavissa oleva romaani nimeltään Crystal inferno alkaa vihdoin olemaan valmistumaan päin... ensimmäinen vedos siis. Sivumäärä huitelee varmaankin 150:n paikkeilla ja arvion mukaan 50-100 tulle vielä lisää - arvio kuitenkin on arvio. Päivittäin tekstiä syntyy rivivälillä 1,5 n. 5-10 liuskaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Laulava ääni olkapäälläni, Myllylahti 2013. Murhamylly 81. ISBN 978-952-202-413-8.
|
|
|
Windark
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Kaijonharju, Oulu
|
 |
« Vastaus #92 : 18.Kesäkuu 2010, 19:42 » |
|
Kesken on ainoastaan näennäisen loputon ikuisuusprojektini, fantasiaromaani Elementtisaaret. Siitä on n.50 sivua valmis ja, koska tarinan pääkaari on valmiina päässäni, tiedän tarinaa riittävän vielä ainakin 300-400 sivun verran, olen siis ihan alkutekijöissä käytännössä.
Nykyään saa vielä hyvin inspiraatiota kaikenlaisiin tarinan pieniin yksityiskohtiin ja tosiaan Suuri Tarina on jo suunniteltu, enää pitäisi jostain löytää puhtia ja keskittymistä kirjoittaa se. Mutta tietenkin minulla on yo-kirjoitukset ja autokoulu ja armeijakin kohta. Pääosin kirjoittamisaikaa tosin syö kaikenlaisten videopelien pelaaminen kavereiden kanssa.
Eikä tätä projektia todellakaan haluisi keskeyttää, kun sitä on alunperin alkanut n. 9-vuotiaana kirjoittamaan, ja tähän päivään mennessä valmis materiaali on iän ja kirjoitustaidon kehityksen myötä kirjoitettu kolmasti uusiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jehudiel
Teknovelho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #93 : 19.Kesäkuu 2010, 21:59 » |
|
Nykyaan en kirjoita novelleja juuri ollenkaan, vain todella lyhyita "kammennovelleja", mutta minulla on pari kolme sivua valmiina Suurta Romaania, joskin se valmistuu varmasti hitaasti, silla se on kirjoitettu kasin. Maailmanlopun jalkeiseen maailmaan sijoittuu, paljon vaikutteita imetty sarjakuvista ja elokuvista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Peuranpuolikas
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #94 : 25.Kesäkuu 2010, 01:44 » |
|
Kauhuksikin luekiteltavissa oleva romaani nimeltään Crystal inferno alkaa vihdoin olemaan valmistumaan päin... ensimmäinen vedos siis. Sivumäärä huitelee varmaankin 150:n paikkeilla ja arvion mukaan 50-100 tulle vielä lisää - arvio kuitenkin on arvio. Päivittäin tekstiä syntyy rivivälillä 1,5 n. 5-10 liuskaa.
Edit: Kyseessä siis toinen valmiiksi (edes jossakin määrin) saamani romaani. No nyt on tämänkin prokkiksen ensimmäinen vaihe takana. Seuraa enää reilun puolen puhtaaksi kirjoittaminen tietokoneelle ja viimeistely. Työtä on paljon, mutta olen varsin optimistinen. Mielestäni teksti on hyvää (ainakin paljon parempaa kuin esim. vuosi - puoli vuotta sitten) ja tarina hyvä. Syvyyttäkin pitäisi löytä ihan nimestä alkaen. Kokonaisuutena ehkä hieman lyhyt, mutta eiköhän se puhtaaksikirjoitettaessa vähän pituuttakin kasva.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Laulava ääni olkapäälläni, Myllylahti 2013. Murhamylly 81. ISBN 978-952-202-413-8.
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #95 : 08.Syyskuu 2010, 12:45 » |
|
Olen yrittänyt pyydystää keskusyksikköni uumenista kuningatarideaa nuoruusaiheista kirjoituskisaa varten. Viikko, pari sitten onnistuin paitsi ideoimaan niin myös toteuttamaan aihion melko pitkälle - vain tallentaakseni sen USB-muistitikulle, joka lakkasi toimimasta. Uusi tikku!!!!!!!! -"Sökö", kirjastovirkailijan tylytti tutkittuaan mainittua mukamuistiksi muuttunutta mukanamuistia omassa (työ)laitteessaan. Sinne menivät hulppeat tarinantynkäni.
Joudun siis aloittamaan alusta. Onneksi keksin uutukaisen tuuman, jota mielessäni hiljalleen virittelin.
Olen myös osallistumassa erääseen jokasyksyiseen julistekilpailuun. Aion toteuttaa plakaattini omine alkeellisine kameroineni ihan itse nappaamistani otoksista, joista tärkeimmät tosin lymyävät vielä kamerassani. Kisa-aikaahan on, sillä ... sain kutsun sähköpostitse tänään. Arvatkaapa mitä: järjestäjät ovatkin muuttaneet kilpailuideaa männävuotisista niin, ettei suunnitelmani enää toimikaan. Filmiäkin tuli kai tuhlattua turhaan nyt kenties käyttökelvottomaksi osoittautuviin kuviin. Mutta kyllä minä vielä keinot keksin!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
rudi92
Kokelas
Poissa
Sukupuoli: 
Asuinpaikka: Lahti
|
 |
« Vastaus #96 : 09.Syyskuu 2010, 16:47 » |
|
Mä oon kirjoittamassa tarinaa nimeltä Väärää rakkautta. Mä kirjottelen muutenkin aika paljon. Ne on yleensä vaan semmosia olevinaan nuortenkirjoja, mutta vaan pienemmässä mittakaavassa. Enkä mä yleensä anna kenekään lukea niitä, olen liian ujo 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sinä voit kutsua minua "muruksi".
|
|
|
Peuranpuolikas
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #97 : 21.Syyskuu 2010, 09:06 » |
|
Nyt on sitten romaanini (54k sanaa) jotakuin lukukunnossa. Tarkoitus olisi nyt antaa muutamien esilukijoiden lukea teos ja kommentoida sekä lähettää arvosteltavaksi Nuoren Voiman Liittoon. Sitten seuraa viimeinen editiontivaihe... ja kustantajille lähettäminen! Tässä välissä aloitannen myös seuraavan romaanin, huomattavasti fantastisemman, kirjottaminen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milu
Velho

Poissa
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #98 : 23.Syyskuu 2010, 03:48 » |
|
Kaikki on kesken! Vaihtoehtohistorianovelli, jonka kanssa saa yllättävän paljon repiä hiuksiaan, ja Teoksen (?) kisaan tarkoitettu romaanikäsikirjoitus ovat olleet viime aikoina eniten työn alla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Piru Naiseksi
Velho

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #99 : 18.Lokakuu 2010, 11:20 » |
|
Runokisaan kehittelen teelmiä. Hiukan harmittaa, että aikani tietokoneen äärellä on niin rajattua mutta toisaalta tulen keskittyneeksi luomiseen noina tiettyinä Piihemmo + mä -kumppanuustunteina eikä kilpailuaihioitten kehittely vie koko päivää. Täytyykin tästä kaivella aihiot esille muistitikulta ... JOS ne ovat tallentuneet eivätkä muuttuneet bittiavaruuden virtuaaliastronauteiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|