23.Elokuu 2014, 08:31 *

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Kesäsuunnitelmat  (Luettu 2064 kertaa)
Elthadora

Asuinpaikka: Vantaa
« Vastaus #20 : 03.Toukokuu 2013, 19:58 »

Minulla on taas tulossa yksi täyteen ängetty kesä... Tällä kertaa se tosin koostuu lähinnä lomasta eikä töistä, jälkimmäistä kun joudun kestämään vain kuukauden verran. Loput 2,5 kuukautta onkin sitten kaikennäköistä muuta täynnä.

Kesäkuussa viivytään Intiassa ja Nepalissa yhteensä kolme viikkoa. Jännittää. Olen ollut aiemmin vain kerran omin voimin ulkomailla (tai ylipäätään kaukomailla) ja Japani oli järjestelmällisyydessään ehkä vähän toista luokkaa. Pitänee tehdä hieman tarkempi matkasuunnitelma tällä kertaa. Ja pitää suu supussa ulkoministeriön maatiedotteista, kun käy vanhempien luona kylässä (tai muuten ei päästä matkaan ollenkaan, erityisesti miehen puolella ollaan vähän ylisuojelevia). Joka tapauksessa matka sisältää ainakin Himalajalla vaeltamista, ehkä jotain safaria ja toivottavasti paljon paikallisia ihmisiä.

Kotiin palataankin sitten sopivasti juhannuksen viettoon, jonka jälkeen pian alkaa työt. Elokuussa taas on suunnitteilla kaikennäköistä Suomi-puuhaa, kuten road trip (toivottavasti), mökkeilyä, leireilyä ja sen sellaista. Siinä se kesä taas sitten menikin. Saa nähdä, montako päivää ehditään olla ihan vain rauhassa kotosalla. Joka tapauksessa mukavaa vaihtelua luvassa, kun viime vuonna meillä oli kesällä ainoastaan yksi yhteinen lomaviikko.
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #21 : 04.Toukokuu 2013, 18:38 »

Otin kesälomani kahdessa pätkässä. Ensin tulee viikon loma kesäkuussa jonka ajattelin vain olla. Tekemättä yhtään mitään. (pitää toivoa ettei äiti tule kylään...)

Heinäkuussa on enemmän lomaa ja silloinkin suurin projekti on olla tekemättä mitään. Tosin silloin äiti on tulossa ja hän on jo viime kesästä asti suunnitellut meille jonkinlaista automatkaa kotimaahan. Hän ei saa enää isää liikenteeseen ja veljillä on elämä niin minä olen listassa seuraava autollinen kohde. Kaikki muu tekeminen on luultavasti sitten sitä, että katsotaan aamulla, että huvittaako tehdä vai ei.
Kirjaneito

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #22 : 04.Toukokuu 2013, 19:14 »

Lainaus
Kesäkuussa viivytään Intiassa ja Nepalissa yhteensä kolme viikkoa.

Huhuu, kuulostaa jännältä! Oi kun ulkomaat houkuttaisi minuakin, mutta se taitaa jäädä tänä kesänä haaveksi...  Huh

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
- Cassandra Clare: Clockwork angel
Sapfo
Kokelas

« Vastaus #23 : 31.Toukokuu 2013, 09:38 »

Muutto, remontti ja grillaus, siitä on tämä kesä tehty.
Mausteeksi vähän kesäöitä saaristolaisten kanssa ja kirjoittelua.

La luna non si cura del cane che abbaia.
Valokaapeli
Kokelas

« Vastaus #24 : 08.Kesäkuu 2013, 19:27 »

Näillä näkymin juhannus kuluu saaristossa ja heinä- & elokuu pääosin festareilla + Suomea kiertelemässä. Säiden salliessa auringon palvontaa ja pussikaljottelua. Mitään kummempia suunnitelmia en oo uskaltanu lyödä lukkoon, koska kun töitä mahdollisesti ilmaantuu niin taietaan työnantajan ehdoilla mennä loppukesä.
Knox-setä
***

Asuinpaikka: Kiuruvesi
« Vastaus #25 : 09.Kesäkuu 2013, 12:02 »

Lähinnä varmaankin kesäopintoja, töitä, kavereiden kanssa ryyppyreissu mökille -rytmissä. Elokuussa varmaan teen vielä vähän kesäopintoja.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Wanda
Velho

« Vastaus #26 : 09.Kesäkuu 2013, 13:00 »

Ensinnäkin, olen erittäin kateellinen Elthadoralle.

Sitten mun kesään. Oon lähes koko kesän töissä, olisi tarkoitus saada rahaa säästöön ja muuttaa omaan kämppään (vihdoin ja viimein). Onneksi rakastan duuniani :)

Sitten on tärkeää luettavaa mulla: Utopiaa, Kafkaa, Tolstoita ja täytyisi paolinin viimeinen (?) osa käydä ostamassa kesälukemiseksi. Mielenkiinto k.o. sarjaan vähän lopahtanut, mutta pakkohan se on nyt saada tietää miten se päättyy.

Lisäksi olen herätellyt pitkän (vuoden) tauon jälkeen sisäistä kirjoittelijaani. Katsotaan, mitä siitä nyt tulee, mutta on jo yksi toteutuskelpoinen idea päässä hahmottunut kasaan.

"I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are." -Mewtwo
Fantasyfan
Arkkivelhotar

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #27 : 15.Kesäkuu 2013, 22:18 »

Eka lomaviikkoni ei mennytkään niin kuin piti. Yritin olla tekemättä mitään, mutta käytännössä puunasin ja tuunasin asuntoa koko viikon. Kierrätyskeskukseen pois turhaa rojua, Ikeasta lisää, mattojen pesu täydellisessä säässä ja suursiivous. Yritetään sitä laiskottelua sitten seuraavan lomaosuuden kohdalla...
Rasimus
Velhoruhtinas

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #28 : 15.Kesäkuu 2013, 22:30 »

Oma loma alkaa vasta Juhannuksen jälkeen ja tarkoitus on olla tekemättä yhtikäs mitään hyödyllistä. Tai no... Oikeasti taidan pistää vähän paukkuja SQL:n ja Unity-pelimoottorin opiskeluun. Mutta muuten vain tietokonepelaamista, sekä rentouttavia kävelyretkiä kaupungin luonnossa auringon paistaessa hellesäässä jne.  Pyörittää silmiään

Ainoa loma-ajoille tyypillinen menokin on päivätty tälle viikonlopulle, eli ei osu edes kesälomani aikoihin. Eli Visbyhyn olisi tarkoitus lähteä sunnuntaina laivalla ja palata tiistaina. Ei se paikkakunta silleen kiinnosta, mutta laivalla ja vesillä on aina mukava olla jos vain tarkenee kannella seisoskella / istuskella.

Badassingly: You son of the questionable heritage.
Radoxeald Lectunium
***

Asuinpaikka: Tampere
« Vastaus #29 : 16.Kesäkuu 2013, 09:56 »

Mulla menee kesä töissä, jotka toivottavasti jatkuu tauotta koko kesän, niin saan vuokrarahoja kasaan. Mitään sen ylellisempää ei onneksi ole hankinnoissa, jos vaan pari levyä saa päälle investoitua niin olen tyytyväinen.

Vapaa-ajalle sitten olen ottanut kesäprojektiksi huuliharpun soittamisen. Ostin toukokuussa blues-harpun, jolla olen nyt opetellut soittelemista ja tabien laatimista erilaisista lauluista. Tosin niiden pakollisten Nuuskamuikkusten ja Ennio Morriconejen lisäksi en mihinkään blues-riffittelyyn ryhtynyt, vaan sen sijaan päätin suosiolla opetella musiikkia josta valmiiksi pidän, eli folk metallia huuliharpulla. Amorphista ja Ensiferumia on soittolistalla, ja lopullisena tavoitteena on "päättökokeena" soittaa ja  ehkä jopa nauhoittaa alusta loppuun Therionin Land of Canaan.

Celestine
Noviisi

Asuinpaikka: jossain Synkmetsän syöverissä
« Vastaus #30 : 16.Kesäkuu 2013, 13:35 »

Juhannuksen vietämme perinteisesti kotona: kun kaikki muut lähtee mökille, me jäädään tänne, paahdetaan grillikodassa vaahtokarkkeja ja syödään halloumisalaatia. Heinäkuussa suuntaamme Saksanmaalle, Müncheniin ja Itävaltaan, Salzburgiin. Pitää katsoa Sound of Music ennen matkaa Iskee silmää

Elämä on kuin greippi. (Douglas Adams)
Velhoruhtinatar

« Vastaus #31 : 29.Heinäkuu 2013, 21:20 »

Mites suunnitelmanne toteutuivat?

Mun kesääni osuivat yhdet häät, ylioppilasjuhlat ja hautajaiset, sen sijaan povaamiini Suokkiin ja Finnconiin en ennättänyt. Lapissa kävimme vaeltamassa, ja Mallan luonnonpuisto oli upea. Samalla reissulla pääsime myös Tromssaan ja Kautokeino-miittiin, joten ei huono keikka ollenkaan.

Vähän enemmänkin olisin kaivannut lomailua, mutta ehkä sitä tuli paikattua kiireisellä viikonloppuaikataululla. Elokuuhunkin on vielä paljon tekemistä jäljellä. Gradu eteni kiitettävästi, mutta ei ole ihan vielä valmis, ja valmistuminen varmaan lykkääntyykin elokuulta syyskuulle. Joten olen ehkä lokakuussa sitten maisteri, jee.

Until one day, the boundary gives way.

Asuinpaikka: Helsinki
« Vastaus #32 : 31.Heinäkuu 2013, 11:03 »

Kesähän alkaa olla kohta jo ohi. Hämmästyttävää, kuinka nopeasti aika kuluu.

Omat kesäsuunnitelmani eivät toteutuneet ihan niin kuin olin ajatellut. Suokki ja Ropecon jäivät väliin, mutta Finnconissa sentään ehdin poikkeamaan. Tällä kertaa en seurannut puheohjelmia vaan keskityin käymään läpi myyntitavaroita. Mutta kivaa oli silti.

Kesälomaa tuli pidettyä se kaksi viikkoa, joka ei kylläkään kulunut vain oleskelemalla. Kahteen viikkoon mahtui muutaman päivän mökkireissu, muutaman päivän Tampereella oleskelureissu, Helsinki-turismia (Suomenlinna, Mineraalikabinetti, Kasvitieteellinen museo), paljon kävelyretkiä ja niiden seurauksena rasitusvamma jalkapöytään loman lopussa ja parin päivän sairasloma. Unohtamatta tietenkään muutamaa kirpun puremaa, ystävien ja poikaystävän kanssa ajan viettämistä sekä jokusta luettua kirjaa. Loma itsessään oli varsin antoisa, ja tulihan siinä ihan mukavasti levättyäkin.

Vielä pitäisi loppukesälle risteily tuupata johonkin väliin, vaikkakin pahoin pelkään, että se on siirrettävä loppusyksylle työkiireiden takia.
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös