Kirjasto J. R. R. Tolkien Kaksi tornia
huhti 24
torstai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Lukulistalle

Julkaisupäivä 1974
Muokannut Darkki 20.04.2014
Tyyli: fantasia

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on The Two Towers.

Alkuteos ilmestynyt 1954. Suomentaneet Kersti Juva ja Eila Pennanen. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Tarkistettu laitos: WSOY, 2002. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu, kansipaperi. Painostiedot Kontuwikissä.

SORMUKSEN SOTA SYTTYY

Kun tummat pilvet kerääntyvät Keski-Maan taivaalle ja mantereen mahtavien katse on suuntautunut muualle, joutuvat pienet ja hiljaiset tekemään sankaritöitä…

Kaksi tornia jatkaa Sormuksen saattueen polveilevaa tarinaa. Kun saattue hajoaa, Merri ja Pippin joutuvat pelottavan örkkiarmeijan käsiin. Frodo ja Sam puolestaan suuntaavat kohti häämöttäviä varjoja, Mustan ruhtinaan hallitsemaan Mordoriin. Samaan aikaan Rohanin länsilaidalla käydään toista taistelua. Hobittien on nyt todistettava kuuluisa sitkeytensä ilman viisaan Gandalf-velhon suojelusta.

Taru Sormusten herrasta on J. R. R. Tolkienin (1892–1973) rakastettu, ajaton ja suurelokuvaksikin sovitettu fantasiaklassikko.

"Poikkeuksellinen teos – puhdasta jännitystä, soljuvaa kerrontaa, moraalista lämpöä, kauneuden kainostelematonta ylistystä, mutta ennen kaikkea jännitystä." – Donald Barr, The New York Times

Varjojen marssi 1: Lauluja kuusta ja tähdistä (Varjojen marssi, #1) Keskeneräisten tarujen kirja Juhannusyön uni Arthur Gordon Pymin selonteko Ihmeotukset ja niiden olinpaikat Syyshämärän lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #1) Pyöreän pöydän ritarit
 Kirja arvosteluja (yhteensä 2 kpl)
- ShadowMoon
30.03.2014

RAKASTAN TÄTÄ SARJAA <3! Tämä osa oli yhtä hyvä kuin ekakin! Huumoria löytyi! Pidin siitä miten asioita katzottiin eri henkilöiden näkökulmasta! SUOSITTELEN !
Tykkää

- elinei97
01.07.2011

Toinenkin osa oli mielenkiintoinen, ja huumoria löytyi. Päähenkilöt hajaantuivat ja tarinaa kerrottiin mukavasti vuorotellen luvuittain eri henkilöiden näkökulmasta.
Tykkää
  (+1 tykkää tästä)