Kirjasto Nancy A. Collins Musta yö – tummat lasit
loka 31
perjantai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

(Fan-sarja)

Julkaisupäivä 1994
Muokannut Jussi 08.02.2011
Tyyli: kauhu

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on Sunglasses After Dark.

Alkuteos ilmestynyt 1989. Suomentanut Ulla Selkälä. Nidottu.

Bram Stoker -palkinto (paras esikoisromaani) 1990, toinen sija Locus-palkintoäänestyksessä (esikoisromaanit) 1990.

Jotkut vampyyrit eivät tyydy pelkkään vereen...

Mielisairaalan suljetulla osastolla, josta kukaan ei ikinä poistu elävänä, Sonja Blue taistelee tappavan vahvaa lääkitystä ja verisiä painajaisia vastaan. Sonja ei ole mikään tavallinen sekopää: Aikanaan hän oli rikkaiden vanhempien ainoa tytär, josta tuli vampyyri, ilotyttö ja lopulta vampyyrintappaja. Nyt hän vahvistuu päivä päivältä, pian hän on valmis pakenemaan ja kostamaan niille, jotka laittoivat hänet mielisairaalaan.

Nancy A. Collinsin esikoisromaani on vauhdikas, vahvatunnelmainen ja ronskin eroottinen kauhutarina kirjallisuushistorian kauneimmasta ja seksikkäämmästä vampyyristä, jonka vakiovarustukseen kuuluvat aurinkolasit ja kiiltelevät nahkavaatteet. Ilmestyessään 80-luvun lopulla se teki tekijästään kerralla yhden nykykauhun suurimmista lupauksista.

Dorian Grayn muotokuva Pelon ja kuoleman kertomuksia Tiktak Anna online Sateen aika Kadotuksen peli Hurskaat sisaret
 Kirja-arvioita (yhteensä 1 kpl)
- Transylvanian ruusu
02.07.2011

Collins kuuluu Kingin, Koontzin ja Barkerin kanssa näihin yliarvostettuhin, törkyisiin roskabestselleristeihin joiden kierot fantasiat eivät ole ikinä meikäläiselle avautuneet. Sonja Blue on vastenmielinen ja pitkästyttävä vampyyri joka haukkuu Draculan ja Varneyn, vaikka on itse likainen pikku nousukas. Enkä minä ole ikinä pitänyt nahasta, satiini ja pitsi on paljon kauniimpaa.
Tykkää

Kirjasto Nancy A. Collins Musta yö – tummat lasit