Kirjasto Nancy A. Collins Musta yö – tummat lasit
heinä 05
sunnuntai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Muokannut Jussi 23.01.2015
Lisännyt Thialfi 27.10.2004
Tyyli: kauhu
Avainsanat: bram stoker -palkinto

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on Sunglasses After Dark.

Alkuteos ilmestynyt 1989. Suomentanut Ulla Selkälä. Nidottu.

Bram Stoker -palkinto (paras esikoisromaani) 1990, toinen sija Locus-palkintoäänestyksessä (esikoisromaanit) 1990.

Jotkut vampyyrit eivät tyydy pelkkään vereen...

Mielisairaalan suljetulla osastolla, josta kukaan ei ikinä poistu elävänä, Sonja Blue taistelee tappavan vahvaa lääkitystä ja verisiä painajaisia vastaan. Sonja ei ole mikään tavallinen sekopää: Aikanaan hän oli rikkaiden vanhempien ainoa tytär, josta tuli vampyyri, ilotyttö ja lopulta vampyyrintappaja. Nyt hän vahvistuu päivä päivältä, pian hän on valmis pakenemaan ja kostamaan niille, jotka laittoivat hänet mielisairaalaan.

Nancy A. Collinsin esikoisromaani on vauhdikas, vahvatunnelmainen ja ronskin eroottinen kauhutarina kirjallisuushistorian kauneimmasta ja seksikkäämmästä vampyyristä, jonka vakiovarustukseen kuuluvat aurinkolasit ja kiiltelevät nahkavaatteet. Ilmestyessään 80-luvun lopulla se teki tekijästään kerralla yhden nykykauhun suurimmista lupauksista.

Twin Peaks: Laura Palmerin salainen päiväkirja Vampyyrit Kuoleman käytävä 1: Kaksi pientä tyttöä (Kuoleman käytävä, #1) Varhaiset varjot Kauhutarinoita Carmilla ja muita kertomuksia (Savukeitaan kauhuklassikot, #1) Ystävät hämärän jälkeen
 Kirja-arvioita (yhteensä 1 kpl)
- Transylvanian ruusu
02.07.2011

Collins kuuluu Kingin, Koontzin ja Barkerin kanssa näihin yliarvostettuhin, törkyisiin roskabestselleristeihin joiden kierot fantasiat eivät ole ikinä meikäläiselle avautuneet. Sonja Blue on vastenmielinen ja pitkästyttävä vampyyri joka haukkuu Draculan ja Varneyn, vaikka on itse likainen pikku nousukas. Enkä minä ole ikinä pitänyt nahasta, satiini ja pitsi on paljon kauniimpaa.
Tykkää

Kirjasto Nancy A. Collins Musta yö – tummat lasit