Kirjasto Isaac Asimov Itse jumalat
joulu 21
sunnuntai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Kirjaudu

Julkaistu 1974
Muokannut Jussi 26.09.2012
Lisännyt Darkki 20.10.2003
Tyyli: scifi

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on The Gods Themselves.

Alkuteos ilmestynyt 1972. Suomentanut Ari Koskinen. Sidottu.

Hugo 1973, Locus 1973, Nebula 1972.

Isaac Asimov on modernin sci-fi-kirjallisuuden mestareita, tunnettu ja tunnustettu kautta maanpiirin. Itse jumalat on hänen palkituin romaaninsa.

Pyhän Venäjän palveluksessa Avaruuden merivirrat Frankenstein Amfibi Taivaan valtiaat (Taivaan valtiaat -trilogia, #1) Algebraisti Merkilliset matkat 2
 Kirja-arvioita (yhteensä 1 kpl)
- Eija
12.01.2010

Kehitetään puolittain vahingossa energiansiirto järjestelmä, joka takaa ilmaisen, puhtaan ja rajattoman energian lähteen. Mukana energian tuotannossa ovat tämä universumi sekä rinnakkaisuniversumi.

Kirja koostuu kolmesta osasta. Ensimmäisessä osassa kerrotaan elektronipumpun keksimisestä ja toimintaperiaatteesta Maan näkökulmasta. Energiajärjestelmä ei välttämättä ole ongelmaton ja täysin turvallinen. Mielipide-eroista ja kunnianhimosta seuraa tiedemiesten välistä kärhämöintiä. Toisessa osassa kuvataan rinnakkaisuniversumin elämää, joka poikkeaa täysin Maan elämänmuodoista. Viimeisessä osassa, jonka tapahtumapaikka on Maan Kuu, päästään ongelman ratkaisuun.

Pidin suurimmaksi osaksi kirjasta. Ensimmäisen osion kerronta on jäykähköä ja vähemmän viihteellistä. Toinen osio on selvästi kirjan paras osuus, joka tarjosi myös yllätyksellisyyttä.

Tykkää

Kirjasto Isaac Asimov Itse jumalat