Kirjasto Isaac Asimov Avaruuden merivirrat
loka 23
torstai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Avaruuden merivirrat

(Sci-fi -sarja)

Julkaisupäivä 1978
Muokannut Jussi 25.09.2012

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on The Currents of Space.

Alkuteos ilmestynyt 1952. Suomentanut Anja Tuovinen. Kirjasta on myös harvinaisempi punainen, kuvaton kansiversio. Sidottu.

Loistavan Säätiö-trilogian tekijän yllätyksellinen avaruusdekkari vie lukijan Sarkin planeetalle. Sark on etuoikeutettujen paratiisi, sen mahtavat Ylimykset elävät yltäkylläisyydessä ja hallitsevat yksinvaltiaina valloittamaansa Florinaa, planeettaa, jonka pellot tuottavat kallisarvoista kyrtiä. Kyrt ja sitä kasvattavat oikeudettomat talonpojat ovat Sarkin rikkauksien lähde.

Silti ennustaa salaperäinen viesti tuhoa Sarkille, mahdollisesti koko Linnunradalle. – Mutta aloittakaamme alusta, siitä päivästä jolloin lapset tekivät omalaatuisen löydön kasteluojasta kyrtpellon laidalta: se oli täysikasvuinen ihminen ja melkein alaston. Sen silmät olivat haaleat ja kasvoja peitti ruskea parransänki. Se imi peukaloaan ja inisi hiljaa.

Herran tarhurit Apina ja Uusikuu Valtio Mars on meidän Mikromegas Yö saapuu Valo
 Kirja-arvioita (yhteensä 0 kpl)
Ole ensimmäinen kirja-arvion kirjoittaja!
Kirjasto Isaac Asimov Avaruuden merivirrat