Kirjasto Mary Hoffman Stravaganza: Kukkien kaupunki
heinä 05
sunnuntai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Julkaistu marraskuu 1, 2005
Muokannut Jussi 26.06.2014
Lisännyt Jussi 04.05.2005
Tyyli: fantasia, nuoret

Kustantanut Tammi. Teoksen alkuperäinen nimi on City of Flowers.

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kansi: Peter Bailey ja Ian Butterworth. Sidottu.

Seitsemäntoistavuotias Sky löytää kotioveltaan kauniin lasipullon. Hän nukahtaa se kädessään ja päätyy munkkiluostariin muinaiseen Gigliaan, joka muistuttaa hämäävästi Firenzeä. Sky saa tietää olevansa stravagantti, joka kykenee matkustamaan ulottuvuudesta toiseen, nykypäivän Englannista 1500-luvun Taliaan.

Sky saapuu keskelle tulenarkaa tilannetta. Gigliassa järjestellään mahtavia häitä, joissa vihitään neljä di Chimicien hallitsijasuvun nuortaparia. Häät tietävät myös levottomuuksia: di Chimicin ja Nuccin sukujen keskinäinen kauna saattaa leimahtaa liekkiin minä hetkenä hyvänsä. Bellezzan kaunis herttuatar Arianna on saapumassa häävieraaksi, ja Niccolò di Chimicillä on hänelle vertahyytävä ehdotus. Siksi kaupunkiin kootaan myös stravagantteja estämään mahdollinen verenvuodatus.

Kaksi maailmaa, nykypäivä ja menneisyys kietoutuvat jälleen toisiinsa Mary Hoffmanin maagisen trilogian kolmannessa osassa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Stravaganza, Naamioiden kaupunki ja Stravaganza, Tähtien kaupunki.

Boreaksen lapset (Pohjoistuulen jälkeläiset, #1) Bree Tannerin lyhyt elämä Ruohometsän tarinoita Matka alkaa (Etsijät, #1) Kultainen kompassi (Universumien tomu, #1) Vanhan talon kummitus Lohikäärmeen prinsessa (Lumotun metsän kronikat, #1)
 Kirja-arvioita (yhteensä 3 kpl)
- Nage
14.01.2014

- Celestine
08.03.2013

- Mirel
13.10.2007

Hoffmanin kukkien kaupunki on todella mukaansa tempaava kirja, siinä on jännitystä, huumoria ja hiukan myös romantiikkaa. Tuttujen ja myös uusien henkilöiden elämään uppoutuu täysin. Erityisesti pidin kirjassa Nicon(entinen Falco) ja Georgian henkilöhahmoista, joihin olin ihastunut jo tähtien kaupunki kirjassa. Kirjan ainut huono puoli on kenties se, että tarinan tapahtumissa ei ole samanlaista logiikka ja selkeyttä kun ennen, kun kaikki tapahtumat tuntuivat olevan "ennalta määrätty".
  (+5 tykkäystä)

Kirjasto Mary Hoffman Stravaganza: Kukkien kaupunki