Kirjasto Mary Hoffman Stravaganza: Kukkien kaupunki
loka 22
keskiviikko

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Stravaganza: Kukkien kaupunki

(Stravaganza, #3) Seuraava Edellinen

Julkaisupäivä marraskuu 1, 2005
Muokannut Jussi 26.06.2014

Kustantanut Tammi. Teoksen alkuperäinen nimi on City of Flowers.

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kansi: Peter Bailey ja Ian Butterworth. Sidottu.

Seitsemäntoistavuotias Sky löytää kotioveltaan kauniin lasipullon. Hän nukahtaa se kädessään ja päätyy munkkiluostariin muinaiseen Gigliaan, joka muistuttaa hämäävästi Firenzeä. Sky saa tietää olevansa stravagantti, joka kykenee matkustamaan ulottuvuudesta toiseen, nykypäivän Englannista 1500-luvun Taliaan.

Sky saapuu keskelle tulenarkaa tilannetta. Gigliassa järjestellään mahtavia häitä, joissa vihitään neljä di Chimicien hallitsijasuvun nuortaparia. Häät tietävät myös levottomuuksia: di Chimicin ja Nuccin sukujen keskinäinen kauna saattaa leimahtaa liekkiin minä hetkenä hyvänsä. Bellezzan kaunis herttuatar Arianna on saapumassa häävieraaksi, ja Niccolò di Chimicillä on hänelle vertahyytävä ehdotus. Siksi kaupunkiin kootaan myös stravagantteja estämään mahdollinen verenvuodatus.

Kaksi maailmaa, nykypäivä ja menneisyys kietoutuvat jälleen toisiinsa Mary Hoffmanin maagisen trilogian kolmannessa osassa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Stravaganza, Naamioiden kaupunki ja Stravaganza, Tähtien kaupunki.

Lumoava kirous (Loihtijakronikka, #1) Hirmuhiirten luola Näkemisen lahja (Läntisen rannan aikakirjat, #1) Derkinhovin musta ruhtinas (Derkinhovi, #1) Kanit laulavat pimeässä Villiin luontoon (Soturikissat, #1) Velhovuoren aarre (Taistelupeli, #1)
 Kirja-arvioita (yhteensä 3 kpl)
- Nage
14.01.2014

[ juonipaljastuksia ]

Tämä oli ehkä paras sarjan kirjoista sillä tässä ihmiset saivat vihdoin kerrottua tunteensa toisilleen. Kirjassa oli muutenkin sopivasti tapahtumia ja Arianna & Luciano sekä Georgina & Nikc parhaat parit ikinä!

- Celestine
08.03.2013

[ juonipaljastuksia ]

Tää on ehkä paras Stravaganza. Vaikka ensin inhosin Skytä ja kirja tuntui liikkuvan tosi tahkeasti, lopulta uppouduin kirjan maailmaan täysin. Rakastan tätä lopun verenvuodatuksesta huolimatta!<3

- Mirel
13.10.2007

Hoffmanin kukkien kaupunki on todella mukaansa tempaava kirja, siinä on jännitystä, huumoria ja hiukan myös romantiikkaa. Tuttujen ja myös uusien henkilöiden elämään uppoutuu täysin. Erityisesti pidin kirjassa Nicon(entinen Falco) ja Georgian henkilöhahmoista, joihin olin ihastunut jo tähtien kaupunki kirjassa. Kirjan ainut huono puoli on kenties se, että tarinan tapahtumissa ei ole samanlaista logiikka ja selkeyttä kun ennen, kun kaikki tapahtumat tuntuivat olevan "ennalta määrätty".
  (+5 tykkää tästä)

Kirjasto Mary Hoffman Stravaganza: Kukkien kaupunki