Kirjasto Holly Black Tony DiTerlizzi Arthur Spiderwickin luonto-opas: Ihmeellinen maailma ympärillämme
syys 02
tiistai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Arthur Spiderwickin luonto-opas: Ihmeellinen maailma ympärillämme

(Spiderwickin kronikat)

Julkaisupäivä elokuu 26, 2006
Muokannut Thialfi 13.01.2009

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on Arthur Spiderwick's Field Guide to the Fantastic World Around You.

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Gracen sisarukset Jared, Simon ja Mallory joutuivat Lukkivyöryn kartanoon muutettuaan merkillisten, ihmiselle näkymättömien olentojen piirittämiksi. Lasten ainoa opas oli kauan sitten kadonneen Arthur Spiderwickin koostama haltijakirja, jota kaikki jahtasivat.

Lasten isoisosetä Arthur joutui ihmiselle näkymättömiä otuksia tutkiessaan lopulta heidän vangikseen. Hän ehti silti kirjata muistiin tietoja peräti 31 erikoisen haltijalajin ulkonäöstä, elinympäristöstä ja käyttäytymisestä. Perusteellisempaa selvitystä tuntemattomista olennoista ei ole vielä nähty.

Vaaroja uhmaten koostettu kirja saa vihdoinkin laajemman yleisön. Osa Arthur Spiderwickin luonto-oppaan esittelemistä haltijoista nähtiin jo Spiderwickin kronikoiden sivuilla, mutta joukossa on runsaasti uusiakin tuttavuuksia.

Teoksen viehättävän perusteelliset kuvaukset ja tarkat piirrokset herättävät eloon niin kääpiöt kuin jättiläiset, hörköpeikot ja lohikäärmeet. Tontut, rontut ja vaihdokkaat liikkuvat pihoilla ja tiluksilla, menninkäiset, keijut ja haltijat puolestaan viihtyvät paremmin niityillä ja metsissä. Ketkä pitävät ihmisistä, ja keitä on syytä vältellä viimeiseen asti?

Arthur Spiderwickin luonto-opas paljastaa näkymättömän maailman salat kokonaisuudessaan. Näyttävä ja suurikokoinen teos on upea tietolähde Spiderwickin kronikoiden ystäville.

Kanit laulavat pimeässä Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille Varokaa juustokiltaa! (Lierolan kronikka, #1) Rajalla Kreivi Karlstein Tuulen laulu (Tuuli tulessa -trilogia, #1) Talo ulapalla: Matka alkaa (Talo ulapalla, #1)
 Kirja-arvosteluja (yhteensä 2 kpl)
- celeblith
28.10.2013

Ihana kirja. Todella hyvät yksityiskohtaiset kuvat ja kuvaukset tarinan olennoista. Itse ihastuin kuviin aivan todella, niin kauniisti tehty, erittäin hyviä ja mukavia malleja piirtämiseen.
Tykkää

- Pipariponi
17.03.2007

Arthur Spiderwickin luonto-opas on upeasti kuvitettu ja hauskasti tekstitetty kirja. Se on hieno ja mahtava ja upea ja kaunis teos. Ei siitä ole mitään pahaa sanottavaa... Tony ja Holly ovat onnistuneet työssään täydellisesti! Olen saanut siitä lisäksi hyviä piirustusmalleja.
Tykkää
  (+2 tykkää tästä)