Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi

@ Eoin Colfer
Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi (Artemis Fowl #3) - Eoin Colfer 7.80   394

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Päällyksen kuva: Tony Fleetwood. Sidottu, kansipaperi.

”KEIJUILLE EI POTTUILLA.”

Artemis on saanut käsiinsä keijujen huimaa tekniikkaa ja rakentanut sen avulla hämmästyttävän supertietokoneen. Se on niin ihmisille kuin keijuille vaarallinen pirunnyrkki, ja Artemis tarjoutuu pitämään vekottimensa hetken aikaa pois markkinoilta, jos vain hinnasta sovitaan. Pian nuori rikollisnero ja henkivartija Butler huomaavat kuitenkin aliarvioineensa kauppakumppanin, hämäräperäisen amerikkalaisen IT-miljardöörin kyvyt pahemman kerran. Vähintään yhtä huolestuttavaa on, ettei huipputekniikan väärinkäyttö jää huomaamatta keijuiltakaan…

”Vielä parempi kuin Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa… Ketterää kerrontaa, sarjatulella tykittävää dialogia ja nasevaa huumoria, joka pitää lukijat tiukasti otteessaan alusta loppuun.” – Publishers Weekly

Keskustelu: Eoin Colfer (11 viestiä)

Kirja julkaistu 2003 (WSOY)
Alkuperäinen nimi The Eternity Code

Artemis Fowl: Viimeinen vartija (Artemis Fowl #8) 8.02   121
Artemis Fowl: Salaiset kansiot 5.82   209

w-a-r-i
helmikuu 26, 2015

Jälleen hyvä Artemis Fowl kirja, joka kaikessa juonikäänteissään ja tilannekomiikassaan on aivan mahtavaa! Butler on paras ;)

Katjuska
joulukuu 14, 2013

Artemis on suorastaan ärsyttävän viekas ja fiksu! Ei tätäkään kirjaa pysty montaa päivää lukea, sillä juoni kulkee niin hyvää tahtia, vaikka tässä kirjassa oli joitakin hieman tylsiä kohtia, mutta vain vähän. Butler on ihana hahmo ja hänen ajatuksiian on hauska lukea. Miltäköhän tuntuisi olla 13 ja puoli vuotiaan lapsineron henkivartija, lapsineron, joka on joutunut tekemisiin keijujen ja rikollisuuden kanssa? Foaly on myös yksi lemppari hahmoistani. Rakastan hänen sarkastista huumoriaan (ettei hän vain muistuttaisi minua?). Mielestäni oli todella kiinnostavaa lukea keijuista ja heidän huipputekniikastaan ja asioiden kulusta Turvassa.

Molekyyli
toukokuu 14, 2013

Ehdottomasti lempikirjani Artemis Fowl-sarjassa. Täydellistä jatkoa sarjalle, jota olen rakastanut aina, ja tulen aina rakastamaan. Aivan ihana!

ellue
marraskuu 7, 2009

En pitänyt tästä kirjasta niin paljoa kuin muista Artemis Fowleista. Butler on yksi lempihahmojani ja minusta oli typerää kun hän kuoli, ja sen jälkeen kun hänet herätettiin, hänestä tuli vanha. Loppukirjasta kyllä sitten pidin kun he vanhalla porukalla yrittivät saada Artemiksen rakentaman supertietokoneen takaisin :)

tintti89
syyskuu 23, 2007

Jälleen kerran taattua Eoinin laatua! Kirja oli viihdyttävä ja humoristinen ja piti lukijan täysin otteessaan.Tämä kirja on hieman edellisiä osia synkempi, mikä osaltaan koukuttaa lukijaa yhä enemmän. Henkilöiden väliset suhteet vain syvenevät tässä kirjassa sekä antavat viitteitä myös tulevista kirjoista. Suositeltava kirja kaikille, jotka ovat lukeneet sarjan edelliset osat.

Jackalbury
maaliskuu 8, 2007

Ikuisuuskoodi oli minusta hieman synkempi ja vaarallisemman oloinen kuin aiemmat Artemis Fowl-kirjat. Ikuisuuskoodissa liikutaan liike-elämän ja rikollisuuden syvissä vesissä ja tosiaan tarvitaan jälleen keijujen taitoja jotta Artemis korjaisi aiheuttamansa sotkun ja selviäisi siitä hengissä. Kirja on yhtä humoristinen ja jännittävä kuin aiemmatkin mutta silti ei yllä ihan samalle tasolle. Suosittelen aiemmat osat lukeneille. Arvosana: 8-.

Gwer
maaliskuu 5, 2007

Viihdyttävä Artemis Fowl kirja tämäkin. Olen samaa mieltä tuon Publishers Weeklyn arvostelun kanssa, paitsi tämä kirja ei mielestäni voita toiminnallaan ja juonellaa edellistä osaa. Artemis pääsee taas käyttämään aivosolujaan ja voi vaan itse toivoa että omaisi ison määrän aivosoluja ja pystyisi itsekkin rakentelemaan ihmevekottimia.. Jos pitää Artemis Fowlista niin kyllä tämä pitää lukea.

heinäkuu 17, 2023
Vampire83