Kirjasto Alice Sebold Oma taivas
huhti 23
keskiviikko

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Lukulistalle

Oma taivas

Julkaisupäivä 2003
Muokannut Jussi 03.01.2010

Kustantanut WSOY. Teoksen alkuperäinen nimi on The Lovely Bones.

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu, kansipaperi. 3. painos: WSOY-pokkari, 2010.

Bram Stoker -palkinto (paras esikoisromaani) 2002, American Booksellers Associationin vuoden kirja -palkinto 2003.

Kun ensi kerran tapaamme Susie Salmonin, hän on jo kuollut. Tarkkaillessaan elämää taivaspaikaltaan hän kertoo tarinan, joka hämmentää vuoroin rajuudellaan, vuoroin kauneudellaan. Naapurissa asuva mies raiskaa ja murhaa 14-vuotiaan Susien ja piilottaa ruumiin. Hänen perheensä joutuu surun kahlitsemaksi ja alkaa hajota. Susie näkee taivaastaan kaiken mitä maassa tapahtuu, mutta ei voi vaikuttaa mihinkään. Omassa taivaassaan Susie saa kaiken haluamansa: parhaan ystävän, kylliksi minttujäätelöä ja koulun ilman opettajia. Mutta eniten hän haluaa jotakin, mitä ei voi saada: päästä takaisin rakkaittensa luo. Susien on lakattava kaipaamasta takaisin maan päälle, ja hänen perheensä on luovuttava toivosta saada Susie takaisin.

Romaani on ollut arvostelu- ja myyntimenestys niin kotimaassaan kuin Euroopassakin ja sitä on myyty miljoonia kappaleita.

Alice Sebold on ennen Omaa taivasta kirjoittanut muistelmateoksen Lucky, jossa hän kertoi, kuinka itse tuli raa'asti raiskatuksi 18-vuotiaana. Nykyään Alice Sebold asuu miehensä kanssa Kaliforniassa.

”Sebold on antanut meille varmaotteisesti kirjoitetun, lumoavan ja rohkean fantasiasadun.” – Jonathan Franzen, Muutoksia-romaanin kirjoittaja

”Sebold on ottanut synkän, median hyväksikäyttämän aiheen ja muotoillut siitä tarinan, joka on sekä traaginen että täynnä valoa ja suloutta.”
– Publishers Weekly

Surullinen ja uskomaton tarina Lähtevien laivojen kaupunki Kuvitteellisten olentojen kirja Verenluovuttajan muistikirja Hiekkakirja Oscar Waon lyhyt ja merkillinen elämä Hiljaisuus soi h-mollissa
 Kirja arvosteluja (yhteensä 0 kpl)
Ole ensimmäinen arvostelun kirjoittaja!
Kirjasto Alice Sebold Oma taivas