Kirjasto J. R. Ward Ikuinen rakastaja
huhti 24
torstai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Ikuinen rakastaja

(Mustan tikarin veljeskunta, #2) Seuraava Edellinen

Julkaisupäivä huhtikuu 23, 2010
Muokannut Thialfi 17.06.2010

Kustantanut Basam Shakti. Teoksen alkuperäinen nimi on Lover Eternal.

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Rhage, jonka sisällä raivoaa hurja peto, on Mustan tikarin veljeskunnan jäsenistä vaarallisin. Hän on paras taistelija ja aina kärkäs toimimaan hetken mielijohteesta, sillä hänen sisällään palaa Kirjurineitsyen langettama ankara kirous.

Mary Luce on kokenut elämässään kovia. Hän joutuu tahtomattaan vampyyrien maailmaan ja tarvitsee Rhagen suojelua. Marylla on oma hengenvaarallinen kirouksensa, eikä hän etsi rakkautta. Hän on menettänyt uskonsa ihmeisiin jo vuosia sitten. Pian Rhage kuitenkin tietää, että hänen on saatava Mary omakseen. Vihollisten uhatessa Mary taistelee vimmaisesti voittaakseen ikuisen elämän yhdessä rakastettunsa kanssa.

J. R. Ward, oikealta nimeltään Jessica Bird, on useasti The New York Timesin ja USA Todayn bestsellerlistojen kärjessä viihtynyt kirjailija, joka asuu Kentuckyn osavaltiossa Yhdysvalloissa aviomiehensä kanssa. Hän on oikeustieteen maisteri ja työskennellyt mm. suuren yliopistollisen sairaalan henkilöstöpäällikkönä. Nykyään Ward toimii täyspäiväisenä kirjailijana.

Ashleyn kissat Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #1)
 Kirja arvosteluja (yhteensä 12 kpl)
- Lilli
06.01.2014

Tykkäsin enemmän kuin ekasta kirjasta! Ihana tarina! Tosin lessereiden osuudet teki taas mieli skipata, mutta en sitä tehnyt kun taas odotin että nivoutuu vielä lopulta tarinaan. Mutta ei, edelleenkin tuntui että lessereiden osuudet on ihan turhia, eikä tuo tarinaan lisäarvoa. Ehkä seuraavissa osioissa olisi jo jotain mielenkiintoistakin odotettavissa lessereiden puolelta...?

- Hiiru
30.06.2013

Luistava juoninen ja viihdyttävä teos! Rhagen ja Maryn tarina oli kiinnostava ja se sisälti kuumia sekä niitä surullisia hetkiä. Huumoriakin kirjaan oli jonkun verran upotettu. Ainoa asia mikä kirjassa tympäisi oli lesserit ja niiden tekemiset.
Koukuttava ja mahtava kirja! Suosittelen!

- Ferren
21.05.2013

Uskaltaisin jopa sanoa, että tämä kirja on ensimmäistä parempi. On oikeastaan hyvä, että sarjan jokaisessa kirjassa on pääosassa eri henkilöt. Tutut hahmot ovat kuitenkin taustalla mukana, joten heistä ei onneksi luovuta. Hahmoihin tutustuu ja rakastuu aina uudelleen, kun heidän menneisyyksistään paljastuu yhä enemmän...

Juoni on tässä kirjassa myöskin loistava. Rhage on hauska hahmo ja Mary on ihastuttavan peloton ja rohkea nainen. Suhde ehkä taas kehittyi liian nopeasti, mutta en usko asian juuri muuttuvan kirjan seuraavissakaan osissa. Suhteet näissä kirjoissa ovat lopulta nautittavan eroottisia ja suloisia.

Ratkaisu oli lopulta kirjassa hyvä, sai ihan kyyneleet silmiin. Seuraava osa sarjasta odottaakin vieressäni lukijaansa. Enää en suostu tästä sarjasta luopumaan, vaan hankin sen kerralla hyllyyni!

- Angel of Darkness
04.03.2013

Tämäkin tuli luettua melkein yhdellä istumalla. Kirja on niin mukaansa tempaava, että haluaa koko ajan tietää mitä tapahtuu seuraavalla sivulla.Aluksi olin hieman pettynyt siitä, että päähenkilönä ei ollutkaan ensimmäisen kirjan Wrath ja Beth, mutta loppujen lopuksi Rhage oli yhtä mielenkiintoinen tyyppi kuin Wrath oli ekassa kirjassa. Loppu puolella kirjaa, en jaksanut enää lukea joka riviä, kohdista jotka kertoivat lessereistä.Ne eivät ole se juttu, joka tempaa ahmimaan kirjaa enemmän ja enemmän. Suossittelen isolla S:llä. Odotan jo innokkaasti seuraavaa.
  (+1 tykkää tästä)

- Fade
04.02.2013

Aivan ihana! Ei jättänyt tämäkään kirja kylmäksi, tosin pidin enemmän ensimmäisestä osasta. En tiedä miksi, mutta niin siinä nyt pääsi käymään. Kerronta oli edelleen jouhevaa ja juoni piti hyvin mielenkiinnon yllä. Silti kirjan luettuani, tuli sellainen olo että jotain jäi vielä uupumaan. Mutta voi olla että se johtuu vain siitä, että en lukenut tätä yhdeltä istumalta.. Ei voi tietää. Kuitenkaan en voi estää käsiäni syyhyämästä, sillä haluan saada kolmannen osan näppeihini mahdollisimman nopeasti.

- MintFirefly
01.10.2012

Luin kirjan päivässä kun en saanut näppejäni irti siitä. Rhage on hauska henkilö ja Mary hieman äidillinen ja vahvatahtoinen. Pidin molemmista enemmän kuin ykkösosan päähenkilöistä. Kiinnyin myös suloiseen Johniin, joka heikosta kunnostaan huolimatta tahtoo huolehtia Maryn turvallisuudesta.En kyllä edelleenkään pidä sarjan Lesser- kohdista, ne ovat vaan niin tylsiä.. Arvasin tavallaan lopun ennalta, mikä harmitti hieman. Mutta silti tämä on aivan mahtava sarja, suosittelen lukemaan!

- Fallen angel
29.06.2012

Ja jälleen en voinut kuvitellakaan irrottavani otettani tästä kirjasta. Rhage oli ehdottomasti virkistävän hauska hahmo, joka kuitenkin painii isojen ongelmien kanssa. Hän toi ehdottomasti korvaamatonta huumoria kirjaan, joka sai minut naureskelemaan hiljaa itsekseni.
Mary taasen oli mukavan erilainen hahmo, joka loikkasi mukaan vampyyrien maailmaan. Vaikka Marysta tuli välillä hänen sairautensa takia heikko kuva, oli hän silti todella vahva ja ajatteli usein järjen kautta.
Olin aivan ihastunut tähän Maryn mukana tulleeseen hahmoon, Johniin. Hän toi ehdottomasti taas jotain lisää tähän kirjasarjaan ja odotan häneltä paljon.
Tarinana välillä vähän ennalta-arvattava, mutta piti kuitenkin lopulta jännityksessä loppuun asti.
Suosittelen ehdottomasti.

- Liliales
17.04.2012

Ehdottomasti lukemisen arvoinen. Herätti monenlaista tuntemusta ja jälleen luin sen innokkaasti loppuun asti enkä millään halunnut laskea kirjaa alas. Varmasti saatan lukea tämän kuin myös ensimmäisen osan vielä uudelleen. Wharthin ja Rhagen tarinat ovat ehdottomasti suosikkejani ja odotan innolla että seuraava osa on yhtä miellyttää luettavaa! :)

- Nemira
06.02.2012

Juu tämä osa on mielestäni lukemistani paras tähän mennes (6 viimeisintä luettuna) :))

- Chrysanthe
29.11.2011

Rhagen tarina on ehdoton suosikkini, mielenkiinnolla odotan muiden tarinoita <3

- janki
16.11.2011

Tämäkin kirja aivan ehdottoman hyvä!

Vaikka jokaisessa kirjassa tuntuu olevan pääosassa se, että joku veljistä löytää elämänsä rakkauden, se ei kuitenkaan ole liian kliseistä ja monesti tulee epäilyksen hetkiä kirjan aikana, että saavatko he lopulta toisiansa. Tämä kirja on juuri hyvä osoitus siitä.

Todella hyvä, ei kuitenkaan aivan lempparini mutta silti todella mainio!
  (+1 tykkää tästä)

- Q_Black
27.05.2011

Rhage kirvoitti moneen kertaan naurut. Erikoinen ja hauska hahmo. Taas täytynee kiittää Wardia siitä, että hän osaa luoda niin erilaisia persoonia. Hienoa myös, että kaikkien sotureiden "naiset" eivät ole pelkkiä hyvän suvun vampyyreja. Rhage on hiukan sellainen poikamainen ja lapsellinen, mutta hän kasvaa henkisesti myös melko paljon kirjassa. Toiseksi paras kirja ehdottomasti.
  (+4 tykkää tästä)

Kirjasto J. R. Ward Ikuinen rakastaja